Tijd voor een serieus anti-zeik topic

Wellicht is een beveiligingstopic eerder ter sprake gekomen (zoekfunctie kon ik ff niet vinden), echter staat de techniek ook niet stil.
Camera,s
Wat zijn jullie ervaringen van beveiliging rondom het huis? Ikzelf zit te denken aan camera,s rondom het huis. Niet dat ik het wil maar enerzijds heb ik redelijk wat grond rondom het huis, losse garage en anderzijds - te erg om het gevoel zo te benoemen - wordt 500mtr bij ons vandaan een AZC gerealiseerd á 600 asielzoekers. Ik snap de situatie en ga ook niet in protest, echter wel bang voor inbraak c.q molest in de toekomst.
Ik ben op zoek naar een autonoom systeem waar ik niet maandelijks aan een abbo vastzit. ( in de cloud opslaan is dan denk ik gelijk vd baan?)
Maar goed, er worden veel setjes aangeboden van conrad, bol.com tot aan premium Bascom sets. Ik ben redelijk technisch onderlegd, kan redelijk wat zelf maar weet niet wat nu een kwalitatief goed setje is (ook snachts!). Hulp gevraagd!
Zelf al wat gelezen op tweakers:
https://tweakers.net/reviews/3951/last/ ... 2#reacties
Ander soort beveiliging
Tevens wordt er binnenkort een aanbouw gerealiseerd en worden nieuwe en bestaande toegangsdeuren uitgevoerd met 3-traps sloten en skg scharnieren etc. Maarja, dat is bijna de basis. Hoor wel dat de meeste cilinder met kinderlijk gemak eruit getrokken wordt met een soort van kurketrekker? Verder hoe om te gaan met ouderwetse garagedeuren, toegangsdeuren wel/niet etc etc. Iemand advies of andere ideeën?
Moet natuurlijk geen fort worden....