Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: update 25/12: Cayenne S, de eerst indrukken

Bericht door Ferdi » 28 jan 2023, 20:29

Hoorde hem hier in de open buitenlucht maar het geluid was alles behalve slecht :headbang:

Eigenaar was overigens wel een heerlijk type, hobbyboer in overall, klompen en dan zo'n auto rijden met een dikke paardentrailer erachter.

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: update 25/12: Cayenne S, de eerst indrukken

Bericht door Martin* » 28 jan 2023, 21:19

Klinkt echt goed!
Heerlijk geluid om te horen voor een petrolhead als ik.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: update 25/12: Cayenne S, de eerst indrukken

Bericht door sitechris » 29 jan 2023, 08:59

Klinkt uitstekend!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Puntjes op de I

Bericht door Paskal » 22 feb 2023, 13:48

Na aankoop van een nieuwe auto loop ik toch altijd tegen kleine puntjes aan die nog net even wat beter kunnen dus daar ben ik met de Cayenne afgelopen tijd ook maar eens mee bezig geweest. Het weer was veelal niet om over naar huis te schrijven dus lang leve de inpandige garage waar het prima klussen is.
garage.jpg
garage.jpg (143.21 KiB) 3126 keer bekeken
Voorbumper:
De vorige eigenaresse heeft waarschijnlijk eens een ander object gekust met de voorzijde gezien de verfrommelde kentekenplaat en de kier tussen de rvs-onderplaat en de bumper. RVS-onderplaat en bumper weer met elkaar in één lijn gebracht en een nieuwe kentekenplaat gemonteerd waarna het er weer uitziet zoals het hoort.

Before:
bumper-1.jpg
bumper-1.jpg (179.06 KiB) 3126 keer bekeken
After:
bumper-2.jpg
bumper-2.jpg (219.85 KiB) 3126 keer bekeken
Verse xenon:
Ook de lichtopbrengst van een xenon-lamp gaat naar jaren achteruit dus het kan geen kwaad ze eens te vervangen. Wonend in het buitengebied zonder straatverlichting is fatsoenlijke verlichting wel handig dus twee nieuwe D1-S-lampjes besteld. In de X5 had ik Extreme Vision van Philips die prima bevielen, maar de White Vision van dezelfde fabrikant leek me ook wel wat. Besteld bij de Oosterburen voor 6 tientjes per stuk waarna montage een makkie was. Vaak is het nogal een gepriegel achter de koplamp maar bij de Cayenne heb je de complete koplamp er letterlijk in 10 sec uit liggen waarna je de lampjes makkelijk kunt wisselen :thumbup: .Het lichtbeeld is fantastisch en een stuk beter dan middels hetgeen erin zat dus ben tevreden over “upgrade”.
koplpamp.jpg
koplpamp.jpg (307.77 KiB) 3126 keer bekeken
Dashcam:
Ik rij al jaren rond met een dashcam met als doel moeilijke discussies bij eventuele aanrijdingen te voorkomen. Hangend achter de binnenspiegel zit hij uit mijn zicht en hij start vanzelf op bij het starten van de auto. Na een uurtje of 5 overschrijft hij de laatste opname dus je hebt er letterlijk geen omkijken naar. Installatie bij de Cayenne was wat omslachtiger dan bij de X5 want de binnenspiegelomhuizing moest los net zoals de bekleding van de A-stijl die toch wel veel degelijker vast zit dan bij de X5. Zijkant en deel onderkant dash eraf en zodoende kon ik de kabel leiden naar de sigarettenaanstekeraansluiting linksonder bij de passagier. 30 minuten na het uitschakelen van de auto gaat daar de stroom vanaf dus no worry voor een lege accu.
cam.jpg
cam.jpg (183.61 KiB) 3126 keer bekeken
Rijgedrag:
Inmiddels wat enthousiaster aan het sturen geweest met de Cayenne waarbij ik me iedere keer weer verbaas hoe achterlijk hard je bochten kunt nemen. Met 295 rondom ook niet echt gebrek aan grip natuurlijk, maar wat met name opvalt is het vlak blijven van de carrosserie. Mijn Cayenne is uitgerust met PASM (Porsche Active Suspension Management) bestaand uit luchtvering met oa een sportstand en PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) met elektronisch aangestuurde actieve stabilisatoren die per wiel ervoor zorgen dat het overhellen geminimaliseerd wordt. Het is echt een wereld van verschil tov de X5 met zijn M-sport-onderstel. De grenzen durf ik op de openbare weg niet op te zoeken want die liggen wel heel ver weg :df:.

Overig:
De auto bevalt geweldig waarbij het geluid iedere keer weer een feestje is. Het gemiddeld verbruik ligt inmiddels rond de 1:8,5 wat eigenlijk conform verwachting is. Het kan uiteraard zuiniger, maar die 400 paardjes moeten zo nu en dan wel uitgelaten worden natuurlijk :wink:

Ook nog even mini-Porsche-centrumpje uitgehangen met een GTS van een vriend van me :D
Porsches.jpg
Porsches.jpg (332.54 KiB) 3088 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paskal op 22 feb 2023, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Obbe
Berichten: 713
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Obbe » 22 feb 2023, 13:55

Lekker bezig! Moet een heerlijke cruiser zijn.

En dat makkelijk verwijderen van de koplampen is ook een nadeel :wink:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2023, 14:50

Mooie update weer, en hij bevalt goed zo te lezen :df:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Knot » 22 feb 2023, 14:51

Camera ook achter gemonteerd trouwens? Voor mensen die zeggen dat je achteruit kwam rijden terwijl ze zelf achterop klapten.... :angel:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Paskal » 22 feb 2023, 14:58

Ik heb uitsluitend een frontcamera die ik ooit eens een keer kocht om te testen. Inclusief achter zou inderdaad beter zijn, maar ook middels de frontcamera is wel te zien of ik vooruit rij, stil sta of achteruit rij. Voorlopig hou ik het dus maar bij deze ene camera.

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2023
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Godspeed » 22 feb 2023, 16:04

Ultieme daily/cuiser! En een heerlijke garage heb je!

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Cayenne S, puntjes op de I

Bericht door Ferdi » 22 feb 2023, 16:07

In de auto van de dame hebben we ook de White Vision zitten, aangezien zij semi nachtblind is maakt het voor haar een groot verschil dat beetje extra licht.
Zelf de Extreme Vision in de auto zitten en kan moeilijk aanwijzen welke beter of slechter zou moeten zijn.

Verbruik verbaasd mij overigens in positieve zin, voor het kaliber auto met dito motorblok durf ik dit toch wel erg netjes te noemen!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Cayenne S, 7 mnd onderweg

Bericht door Paskal » 18 jul 2023, 14:26

Inmiddels heb ik de Cayenne zo'n 7 maanden dus tijd voor een korte update.

Gebruik:
De Cayenne wordt met name gebruikt als trekker voor de caravan en als vervoermiddel in de weekenden. 2x per week ga ik per trein naar het werk in den Bosch om de ellendige files rondom Eindhoven te omzeilen, maar veelal ga ik met een andere auto naar het station. Recent een klein maandje in Oostenrijk geweest met de caravan dus mede daardoor nu in totaal zo'n 7.000 km gereden. Inmiddels wel de 100k voorbij zoals hieronder te zien is.
3.jpg
3.jpg (436.46 KiB) 1937 keer bekeken

Motor/bak:
De motor is natuurlijk één van de key-elementen waarom ik deze Cayenne heb gekocht. Zoals eerder al eens gemeld blijft het een feestje om hem 's ochtends in de garage te starten. Ook onderweg is de 8 cylinder hoorbaar, maar gelukkig uitsluitend middels een brom op de achtergrond. Geef je hem de sporen dan zet hij uiteraard wel een luidere keel op, maar het is geen Dodge Ram die je op een kilometer afstand hoort.

Pk's en koppel genoeg dus ook met de caravan van zo'n 2.300 kg heeft hij geen enkele moeite. De stabiliteit met de hut erachter (demping op sport om deinen volledig te elimineren) is uitstekend :thumbup:. Omdat hij het koppel bij een hoger toerental heeft liggen dan de vorige X5-en is het soms nog wel even wennen dat je een paar tikjes terug moet om even vanachter een vrachtwagen rap een inhaalmanoeuvre te maken op de autobaan. 's Ochtends om 7.00u vertrekken op een camping is wel iets minder want bij een koude start maakt hij de eerste ca 20 sec toch wel serieus veel herrie.

Klaar voor vertrek:
1.jpg
1.jpg (983.83 KiB) 1937 keer bekeken

Onderstel/comfort:
Ondanks zijn toch niet geringe bandjes (295/35/21 rondom) is hij duidelijk comfortabeler dan de X5. Met name de korte oneffenheden worden veel minder hard doorgegeven. Zet je de luchtvering in sport en de auto een tikje lager dan verbaas ik me er iedere keer weer over hoe ontiegelijk hard je door de bochten kunt jagen met dit apparaat. De actieve stabi's houden hem volledig vlak wat een enorm verschil is tov de X5 die dan toch wel fors over ging hellen.

In het mooie Oostenrijk:
2.jpg
2.jpg (733.34 KiB) 1937 keer bekeken
Verbruik:
Een Cayenne met een 4,8 liter 8 cylinder koop je uiteraard niet voor de zuinigheid. Solo zit ik rond de 1:8,5 met dank aan veel relatief korte ritjes. Met de caravan erachter met zo'n 110 km/u door Duitsland zit het rond de 1:4,5 a 5. Gelukkig zit er een tank van 100 liter onder waardoor de actieradius nog steeds prima is :D

Onderhoud:
Eind maart heeft de Cayenne de 111-punten-check voor de Approved-garantie probleemloos doorlopen dus buiten het reguliere onderhoud hoef ik me geen zorgen te maken. Het blijft altijd een feestje om bij Porsche Centrum Gelderland (PCG) te komen:
5.jpg
5.jpg (713.99 KiB) 1937 keer bekeken
Inmiddels heb ik er al gebruik van gemaakt zoals de oplettende lezer mogelijk al gezien had aan de brandende lampjes op het dashboard. Rijdend in Zuid-Dld ineens allerlei lampjes aan op het dashboad met diverse storingsmeldingen: PSM, ABS, onderstelsysteem en elektronische parkeerrem. Auto reed probleemloos dus had al een vermoeden dat het één of andere sensor was waarbij mijn eerste verdenking uitging naar een ABS-sensor gezien alle storingen. Paar dagen later bij een dealer even uit laten lezen en inderdaad: ABS-sensor linksachter stuk. Niet op voorraad bij die dealer en een volle werkplaats dus direct vervangen ging hem niet worden. Uiteindelijk na overleg met PCG besloten door te rijden en niet Porsche Assistance in te schakelen want dan moet je weer op de camping wachten met ophalen, terugbrengen etc.

PCG had de reparatie al ingepland dus bij thuiskomst was het snel geregeld. Cayenne per gesloten trailer opgehaald en er werd een Q5 50 TFSI E S-line als vervangend vervoer neergezet. Super als vervangende auto uiteraard en hij doet wat hij moet doen maar ik vind het maar een zaaddodend apparaat van 80k :D.
6.jpg
6.jpg (768.92 KiB) 1937 keer bekeken
De service van PCG gaat ver: alle vier de ABS-sensoren zijn vervangen om te voorkomen dat ik over een x aantal maanden mogelijk met een andere ABS-sensor-storing te maken krijg. Met de hand gewassen en wel kreeg ik de Cayenne weer terug. Ze belden op een gegeven moment maar ik zat op de zitmaaier dus heb ze later even terug gebeld. Als presentje lag er een Porsche-pet in de Cayenne met daaraan een kaartje: "voor gebruik op de zitmaaier". Altijd leuk zo'n kleine attentie dus niets dan lof over PCG tot op heden :thumbup:

Conclusie:
Ik ben nog steeds uitermate tevreden met de Cayenne. Ik stap er iedere keer weer met plezier in en het voelt toch een stuk specialer dan een X5 terwijl het met mijn gebruik niks duurder is :D. De ervaringen met mijn dealer zijn ook helemaal geweldig dus op naar nog vele fijne kilometers :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3277
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Martijn M » 18 jul 2023, 14:51

Mooie samenvatting van 7 maanden! Moet wel fijn zijn met zo'n beul de caravan trekken, vast wat jaloers gezichten onderweg van mede geelkentekens met hun net onderbemeten ecotor in de leasebak en een sleurhut er achter.
1 op 4,5-5 moet toch wel huilen zijn aan de pomp met zo'n vakantie. Die bonnetjes zou ik niet op tellen. :dood:

Mooie service van PCG, altijd leuk zoiets kleins, voel je je als klant tenminste ook geen nummertje.

Kadett
Berichten: 4640
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Kadett » 18 jul 2023, 15:18

Gaaf man, wat betreft de koude start. Kan je dat niet uit laten programmeren. Het is enkel om de katalysator snel op temperatuur te brengen.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Paskal » 18 jul 2023, 15:47

Martijn M schreef: 18 jul 2023, 14:51 Mooie samenvatting van 7 maanden! Moet wel fijn zijn met zo'n beul de caravan trekken, vast wat jaloers gezichten onderweg van mede geelkentekens met hun net onderbemeten ecotor in de leasebak en een sleurhut er achter.
1 op 4,5-5 moet toch wel huilen zijn aan de pomp met zo'n vakantie. Die bonnetjes zou ik niet op tellen. :dood:

Mooie service van PCG, altijd leuk zoiets kleins, voel je je als klant tenminste ook geen nummertje.
Kwestie van tanken en weer door :D. Vakantieritje is qua brandstof inderdaad niet het voordeligste en bijna een keer zo duur als met een X5 diesel. Overall kost de Cayenne de eerste 7 maanden echter inclusief verzekering, MRB en de Approved garantie even veel als een F15 diesel er vanuit gaande dat ik met de F15 geen onderhoudskosten zou hebben (en dat laatste is vrij onwaarschijnlijk).

@Kadett: gelukkig is het aantal keer dat ik op dat tijdstip een camping verlaat per jaar op één hand te tellen. Verder is het vooral iedere keer genieten van het starten dus ik laat hem maar lekker brullen

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1357
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Contacteer:

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Rivanov » 18 jul 2023, 16:05

Dacht al, waar “ken” ik deze combinatie toch van. ;)

https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=43202

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Paskal » 19 jul 2023, 15:39

Klein wereldje inderdaad Rivanov :D.

@Martijn M: ze hebben het qua service inderdaad wel begrepen bij PCG. Communicatie verloopt altijd zeer netjes en snel waarbij je ook in de showroom altijd hartelijk ontvangen wordt met een kopje koffie erbij waarna alle tijd voor je wordt genomen. Ze hebben trouwens preventief ook even de remvloelstof vervangen nadat ze constateerden dat dat al enige tijd geleden was èn ik met een zware caravan in de bergen onderweg ben. Voor alle werkzaamheden (ook preventief vervangen van andere sensoren) en de haal- en brengservice wordt geen enkele Euro in rekening gebracht :thumbup:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Knot » 19 jul 2023, 15:50

Kunnen ze bij Audi nog wat van leren dus.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door Martijn_bmw » 19 jul 2023, 16:32

Knot schreef: 19 jul 2023, 15:50 Kunnen ze bij Audi nog wat van leren dus.
Tja ieder waar naar zijn geld natuurlijk ook.
Mede door zulke service is er zo'n groot (vaak vergruisd) gat tussen inruil en verkoopwaarde :)
Mooi al die service maar moet ergens van betaald worden, Porsche is geen liefdadigheid instelling :tooth:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Cayenne S, 7 maanden onderweg

Bericht door 328Ti » 19 jul 2023, 19:10

Mooie combi! Leuk om te lezen

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door Paskal » 04 sep 2023, 14:02

Omdat ik de files rondom Eindhoven aardig beu ben ga ik zo’n 2 keer per week met de trein naar kantoor in den Bosch. Enkele reis naar het station is 17 km wat ik tot op heden deed met de Cayenne of de MX-5. De Cayenne is volledig vrij van parkeerdeukjes en ik betwijfel of dat zo blijft kijkend naar het parkeergedrag van anderen :hmmm:. De MX-5 is een prima alternatief maar ’s winters is dat ook niet alles met de roestduivel die nog wel eens de kop op wil steken. Vrouwlief is veelal dezelfde dag met de 118i naar kantoor dus ben ik op zoek gegaan naar een stationkarretje met uiteraard enkele wensen aangezien ik er verwacht zo’n 5.000 km/jaar meer te gaan rijden.

Het moest "iets" hebben: leuk smoelend of extreem low budget of sportief etc. In een witte VW Polo zul je me bijvoorbeeld niet vinden. Enigszins degelijk, eenvoudig zelf te onderhouden, beperkte runningcosts, airco, aantoonbare historie en km.stand en max zo’n 2.000€ waren de voorkeuren. Ik kan ook wel het 10-voudige uitgeven, maar ik zie het als een sport om iets in de goedkope range te scoren zoals ik in het verleden al eens deed met een V70 van 750€ :D. De DF-verdubbelaar tijdens het zoeken zo nu en dan nog eens toegepast, maar onder de 4k€ is het over het algemeen droevigheid troef wat de klok slaat. Tik in de motor, slippende koppeling, onderzijde blok volledig onder de olie, roest everywhere, volledig onder de hagelschade etc :?

Aygo, 107, broemer, 206, Mini Coooper, 107, Yaris en vele anderen zijn voorbij gekomen. Het was het allemaal net niet: plastic fantastic interieur, stoelen als hangmatten, een stuurwiel waarbij het stuur van mijn zitmaaier nog luxe aanvoelt, geen axiale stuurverstelling waardoor ik voor geen meter zat, uiterlijk wat me niet aanstond etc. Totdat er op 10 km van mijn huis een C2 VTR te koop stond. Dat exemplaar was het niet, maar ik was wel positief verrast door het zitcomfort en de luxe van het wagentje. Uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind zo’n ding best goed smoelen.
De zoektocht naar een fraaie C2 VTS of VTR kon beginnen. Heb er enkelen bekeken & gereden waarbij een VTS nog gaver is: met zijn 125 pk en een kortere bak gaat dat er als een 205 GTi vandoor :df:. De spoeling van niet afgetrapte VTS-jes is echter extreem dun. Mijn 19 schadevrije jaren van de Clio vervallen begin oktober en met 3 wk vakantie in het vooruitzicht vanaf vrijdag was enige haast ook wel geboden. Ook onder de C2-tjes uiteraard weer enorm veel rommel totdat ik er eentje trof op zo’n 45 km van huis die wel wat leek te zijn. Hij zag er inderdaad netjes uit en de proefrit was overtuigend dus dat moest hem worden. Verse apk en nieuwe schijven, blokken en remvloeistof bedongen en zo kon ik hem afgelopen donderdag ophalen.
1.jpg
1.jpg (583.93 KiB) 581 keer bekeken
Een paar eigenschappen van de C2: 199k gelopen, volledig historie erbij, nieuwe koppeling, drukgroep en remmerij, ijskoude climate control, cruise control, licht & regensensor, radio af fabriek met bediening achter het stuur en een fijn leren stuurtje. Al met al een compleet heerlijk rijdend karretje voor een bescheiden budget.
2.jpg
2.jpg (520.69 KiB) 581 keer bekeken
De 15" velgjes met all-weathers vond ik wat aan de kleine kant. Niet ver van huis een in nieuwstaat verkerende set 16"-ers gekocht die op de facelift-versie van de C2 zitten. Smoelt een stuk beter :thumbup:.
3.jpg
3.jpg (545.54 KiB) 581 keer bekeken
Autootje afgelopen weekend gewassen en de koplampen ook maar gepolijst en voorzien van een nieuwe beschermlaag want dat was hard nodig.

Before:
4.jpg
4.jpg (248 KiB) 581 keer bekeken
After:
5.jpg
5.jpg (282.26 KiB) 581 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Paskal op 04 sep 2023, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door Paskal » 04 sep 2023, 14:04

Leren stuurtje met aan de linkerzijde achter het stuur verstopt de bediening van de cruise control en aan de rechterzijde de radiobediening:
6.jpg
6.jpg (324.46 KiB) 574 keer bekeken
Afgelopen weekend de auto ook snel even van binnen schoongemaakt. Al met al ziet het er nog best prima uit:
7.jpg
7.jpg (362.38 KiB) 574 keer bekeken
Paar plaatjes:
8.jpg
8.jpg (501.75 KiB) 574 keer bekeken
9.jpg
9.jpg (489.81 KiB) 574 keer bekeken
10.jpg
10.jpg (404.23 KiB) 574 keer bekeken
Plannen:
- een keer detailen om hem nog fraaier te krijgen
- binnenzijde grondiger schoonmaken oa stoelen reinigen met de extractor
- verse vloeistoffen en filters wat eenvoudig zelf te doen is
- preventieve airco-check

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door Knot » 04 sep 2023, 14:21

Fraaie auto, kan je zo mee naar zuid-frankrijk knorren!

Waarom op de kar opgehaald? Kon je er niet met de trein komen? :tooth:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door Paskal » 04 sep 2023, 14:24

Wel uitsluitend met twee personen naar Zuid-France of je moet mensen zonder benen op de achterbank mee willen nemen want in tegenstelling tot jouw Cuore is de ruimte achterin :'(. Zit er echter toch vrijwel altijd alleen en hooguit met twee in dus die beperkte ruimte maakt eigenlijk niks uit.

Vrouwlief kampt met een oorontsteking en los van mijn woonplaats was de plaats waar hij te koop stond (Mill of al places) ook niet echt optimaal bereikbaar per ov :wink:. Daarbij gebruik ik die kar dan ook nog eens want die staat anders ook maar stil te staan.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6137
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door EvdP » 04 sep 2023, 14:28

Leuk ding. Is de DF verdubbelaar ook ingezet?

Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: Engelse badkuip
Locatie: Ter Apel

Re: C2 naast de Cayenne S, 118i en MX-5

Bericht door Sabberjoch » 04 sep 2023, 14:31

EvdP schreef: 04 sep 2023, 14:28 Leuk ding. Is de DF verdubbelaar ook ingezet?
Dan was het een C4 geworden :coffee:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Bing [Bot], BMWDennis, Bokkepoot, Erminio, Paul76, Peter-Paul, Roy RS, Semrush [Bot], Thomas H, Vanreijmersdal en 37 gasten