Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Prachtige aankoop!
- Fedmas
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Mooie wagen Paskal! Ik geniet ook altijd van je verslagen, net zoals uit de Ring World tijd. Heb je nou stoelverstelling op de stoel zelf en op de middenconsole? Of zag ik dat verkeerd.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Op de middenconsole is met name temperatuur-gerelateerd dus de knopjes die je daar ziet zijn om de luchtstromen een bepaalde richting op te sturen.
Maar wat te denken van de volgende..... gisteren vrolijk aan het rijden vanaf kennis van me in Rhenen naar de fotolokatie en voel ineens het stuur warm worden . Paar fotootjes gemaakt en stap in, start en zie op het scherm voor me "stuurwielverwarming uitgeschakeld". Ehm, stuurwielverwarming Wist niet dat dat erop zat en na wat zoeken blijkt dat knopje aan de achterzijde van het stuur aan de onderkant te zitten
Als knoppenliefhebber kun je je in zo'n ding helemaal uitleven met oa de deur, middenconsole en het dak vol met knoppen. Zal straks een knoppen-compilatie maken
En in het kader van "verantwoorden": qua vaste lasten is de Cayenne 60€ per maand goedkoper dan de X5 ondanks dat deze in de all-risk zit en de X5 WA verzekerd was. MRB maakt het grote verschil in deze met 205€ voor de X5 en "slechts" 112€ per maand voor de Cayenne.
Maar wat te denken van de volgende..... gisteren vrolijk aan het rijden vanaf kennis van me in Rhenen naar de fotolokatie en voel ineens het stuur warm worden . Paar fotootjes gemaakt en stap in, start en zie op het scherm voor me "stuurwielverwarming uitgeschakeld". Ehm, stuurwielverwarming Wist niet dat dat erop zat en na wat zoeken blijkt dat knopje aan de achterzijde van het stuur aan de onderkant te zitten
Als knoppenliefhebber kun je je in zo'n ding helemaal uitleven met oa de deur, middenconsole en het dak vol met knoppen. Zal straks een knoppen-compilatie maken
Met 15k per jaar is het op zich goed te doenn en met onze caravan erachter (want dat zijn de meeste kilometers) is het verbruik toch al hoog. Dan maakt het niet veel uit of het hoog is met de X5 (1:7) of extreem hoog (1:5-6) met de CayenneSabberjoch schreef: ↑23 dec 2022, 08:23 Prachtige wagen zo! Als verbruik geen prioriteit is toch wel een van de fijnere daily's lijkt me.
En in het kader van "verantwoorden": qua vaste lasten is de Cayenne 60€ per maand goedkoper dan de X5 ondanks dat deze in de all-risk zit en de X5 WA verzekerd was. MRB maakt het grote verschil in deze met 205€ voor de X5 en "slechts" 112€ per maand voor de Cayenne.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Gefeliciteerd Paskal! Chique verschijning zo en netjes in het grijs/zilver. Ook wel lekker met zo'n lage km-stand weer te beginnen.
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Zo! Mooi exemplaar gevonden zeg, prachtig. Rijden super fijn, veel plezier en DF ermee!
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Machtig apparaat en de V8 hoort naar mijn mening ook in zo'n auto.
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Hele mooie uitvoering zo in die kleur, komt eerder sjiek over. Veel plezier ervan, maar dat gaat vast lukken met die dikke V8 en dat geluid
- JP
- Berichten: 31202
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Dikke v8 met weinig km’s onder de €40k. Nu ben ik niet into die markt maar had echt gedacht dat ze duurder waren. Veel (alle) veilige km’s gewenst !!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Dik eronder zelfs, zag ik.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Dank voor de felicitaties . Ben er ook geweldig blij mee. Toch een specialer gevoel dan de X5-jes. Net weer een rondje gedaan waarbij de koudstart in de garage bijna het gaafste is
Uiteraard, maar in deze staat, met die km.stand historie en de laatste beurt van meer dan 2k een maand geleden uitgevoerd, wordt het een ander verhaal. En je kunt qua kosten enorm aan de beurt komen met zo'n ding. Zo is recent bij deze de verdeelbak vervangen a 7k€. Goedkoop kan snel duurkoop worden bij zo'n apparaat en dat zag ik niet echt zitten. In combinatie met de verlengde fabrieksgarantie slaap ik een stuk rustiger
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Gaaf hoor, dik uitgevoerde auto en Porsche natuurlijk net wat specialer dan een BMW! Die koude start van een V8 binnen blijft altijd top, nu is dit niet de auto ervoor maar weet nog goed dat er onder mijn M5 een X-pipe kwam, eerste keer de sleutel omdraaien vergeet ik mn leven niet meer. De stoelverstelling is ook prachtig zeg, wat een knoppen op de zijkant zeg.
Lijkt wel of deze met zorg samengesteld is, trekhaak als die niet gebruikt is puur voor de restwaarde/verkoop en als een pano dakje zo slecht is inderdaad de verstandige keuze door een normaal schuifdak te bestellen, lijkt over nagedacht.
Lakdiktemeter heb ik zelf niet, eigenlijk wel zo verstandig en geeft meteen een hoop duidelijkheid, duur zo'n apparaat?
Dat ze hem inruilen direct na een beurt kan goed zijn dat ze bij ophalen ineens wat zien staan wat ze graag willen hebben natuurlijk. Soms ben je niet actief op zoek maar komt er ineens wat op je pad wat bij de dealer staat. Opvallend wel dat er bijna altijd meerdere geinteresseerden zijn als je ergens op af gaat, eigenlijk hebben ze deze dus nog te goedkoop neergezet achteraf?
Zal lekker benzine stoken worden komende tijd, heb je die aandelen Shell nog? Wel mooie lage stand, hij kan nog een tijdje mee, have fun!
Lijkt wel of deze met zorg samengesteld is, trekhaak als die niet gebruikt is puur voor de restwaarde/verkoop en als een pano dakje zo slecht is inderdaad de verstandige keuze door een normaal schuifdak te bestellen, lijkt over nagedacht.
Lakdiktemeter heb ik zelf niet, eigenlijk wel zo verstandig en geeft meteen een hoop duidelijkheid, duur zo'n apparaat?
Dat ze hem inruilen direct na een beurt kan goed zijn dat ze bij ophalen ineens wat zien staan wat ze graag willen hebben natuurlijk. Soms ben je niet actief op zoek maar komt er ineens wat op je pad wat bij de dealer staat. Opvallend wel dat er bijna altijd meerdere geinteresseerden zijn als je ergens op af gaat, eigenlijk hebben ze deze dus nog te goedkoop neergezet achteraf?
Zal lekker benzine stoken worden komende tijd, heb je die aandelen Shell nog? Wel mooie lage stand, hij kan nog een tijdje mee, have fun!
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Fraai hoor, Zilver staat hem goed. Maakt de auto iets ranker, frisser vind ik. De stap naar dit snap ik wel, denk dat het toch elke keer specialer voelt dan een X5.
Verlengde garantie maakt het ook wel aantrekkelijk, dat dit nog kan op een "oude" auto. Vanavond maar even een rondje autowebsites haha..
Verlengde garantie maakt het ook wel aantrekkelijk, dat dit nog kan op een "oude" auto. Vanavond maar even een rondje autowebsites haha..
- tomgtr
- Berichten: 10410
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Verlengde garantie op deze leeftijd moet je je dan ook weer niet teveel van voorstellen. Op die leeftijd is het al heel snel een slijtage onderdeel. Toen ik het op mijn GTS wilde verlengen trokken ze me even opzij en vroegen of ik dat zeker wist…
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Aan stoelverstellingsmogelijkheden geen gebrek inderdaad . In de deur zitten vervolgens de twee programmerbare geheugenstanden die ook het elektrisch verstelbaar stuur onthoudt.Knot schreef: ↑23 dec 2022, 11:46 Gaaf hoor, dik uitgevoerde auto en Porsche natuurlijk net wat specialer dan een BMW! Die koude start van een V8 binnen blijft altijd top, nu is dit niet de auto ervoor maar weet nog goed dat er onder mijn M5 een X-pipe kwam, eerste keer de sleutel omdraaien vergeet ik mn leven niet meer. De stoelverstelling is ook prachtig zeg, wat een knoppen op de zijkant zeg.
Lijkt wel of deze met zorg samengesteld is, trekhaak als die niet gebruikt is puur voor de restwaarde/verkoop en als een pano dakje zo slecht is inderdaad de verstandige keuze door een normaal schuifdak te bestellen, lijkt over nagedacht.
Lakdiktemeter heb ik zelf niet, eigenlijk wel zo verstandig en geeft meteen een hoop duidelijkheid, duur zo'n apparaat?
Dat ze hem inruilen direct na een beurt kan goed zijn dat ze bij ophalen ineens wat zien staan wat ze graag willen hebben natuurlijk. Soms ben je niet actief op zoek maar komt er ineens wat op je pad wat bij de dealer staat. Opvallend wel dat er bijna altijd meerdere geinteresseerden zijn als je ergens op af gaat, eigenlijk hebben ze deze dus nog te goedkoop neergezet achteraf?
Zal lekker benzine stoken worden komende tijd, heb je die aandelen Shell nog? Wel mooie lage stand, hij kan nog een tijdje mee, have fun!
Lakdiktemeter kan soms handig zijn. Over een overgespoten deurtje maak ik me niet zo'n zorgen (kinderfietsje, iemand anders tegenaan gezeten etc), maar als je ziet dat één hele zijde overgespoten is dan gaan er wel wat belletjes rinkelen. Ik heb er destijds voor mijn detail-werkzaamheden eentje gekocht van Paint Detective. Niet goedkoop, maar zeker als je met andermans auto's bezig gaat wil je geen risico lopen. Denk dat Google je tegenwoordig vast wel wat fatsoenljke lakdiktemeters oplevert voor een paar tientjes.
Oordeel zelf over de trekhaak :
Ze wilden de Macan & Cayenne samen inruilen op een recente Cayenne bij de dealer in Heteren, maar daar kwamen ze qua prijs niet uit. Dus de Cayenne vervolgens een uitgebreide beurt laten geven om enkele dagen ernaa bij Otto in Rhenen een Cayenne naar wens tegen te komen waar ze dus hun twee Porsches op ingeruild hebben.
Ik vond hem inderdaad relatief goedkoop weggezet wat natuurlijk wel zorgt voor wat extra klandizie. Had er de nodige in het vizier, maar iedere keer was er iets:
Dit exemplaar in Barneveld bijvoorbeeld. Bruine leer vind ik persoonlijk minder, met 148k toch 50% meer gelopen en laatste beurt twee jaar geleden gehad dus tel er maar 2k bij op.
Dan hebben we nog deze in Beverwijk, maar zwart icm zwarte velgen en pano-dak was een no-go voor mij. Tevens geen dealer-historie.
Een andere exemplaar met 123 op de klok staat hier in Veen. Kleur niet mijn ding, niet de meervoudig verstelbare stoelen, geen luchtvering en geen dealerhistorie.
En zo zijn er nog velen te vinden die niet aan mijn eisen voldeden. Gevolg is wel dat de spoeling erg dun wordt en de zoektocht daardoor even kan duren.
@tomgtr: dan verschillen we daarover van mening aangaande de verlengde garantie. Ken toch aardig wat Porsche-bezitters die er heel blij mee waren en probleemloos werden geholpen. Paar voorbeeldjes:
- boel onder water en elektronische storingen door verstopte afvoer van het schuifdak, opgelost onder Approved
- waterpomp stuk: vervangen onder Approved, bij proefrit bleek toch motorschade ----> Turbo blok volledig vervangen (>20k€)
- verdeelbak stuk: vervangen onder Approved etc.
Sterker nog: er is bijvoorbeeld hier vrij nauwkeurig omschreven wat er niet onder die garantie valt. Het geeft mij in ieder geval een prettiger gevoel
Voorwaarde is dat hij één keer per twee jaar zijn beurt bij de dealer krijgt. Frequentie is beperkt en da's maar goed ook want die dealerprijzen zijn niet mals. Remblokjes voor vervangen 849€ bijvoorbeeld . Zouden die een gouden laagje hebben? Overzichtje waar je mogelijk steil van achterover slaat vind je hier.
- tomgtr
- Berichten: 10410
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Ik snap het wel hoor. Maar aan andere kant zijn ze ook echt niet heel moeilijk met coulance bij Porsche. Het is een beetje als tandartsverzekering, kan je de klap hebben als je iets krijgt maar meestal niks hebt of niet. Tot een jaar of 5 oud snap ik het heel goed maar daarna zijn het (afhankelijk van km stand) ook wel weer vaak slijtage onderdelen. Overigens was het op 911 als ik me goed herinner wel een klap duurder dan wat jij betaalt.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Zo te lezen heb je een lot uit de loterij met deze Porsche. Als jij h'm niet had gekocht dan was die denk ik wel binnen een week aan iemand anders verkocht. Lekker hoor als het totaalplaatje gewoon klopt van zo'n auto.
Verlengde garantie is ook erg fijn en mooi dat Porsche dat nog aanbiedt. Volgens mij kan dat tot Porsches met maximale leeftijd van 14 jaar en maximaal 200000km.
Verlengde garantie is ook erg fijn en mooi dat Porsche dat nog aanbiedt. Volgens mij kan dat tot Porsches met maximale leeftijd van 14 jaar en maximaal 200000km.
- Godspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Chique verschijning, dikke motor, helemaal goed! Proficiat en veel plezier ermee
- yorick
- Berichten: 968
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Gefeliciteerd met deze aankoop! Lijkt een fris exemplaar. Behoorlijk dikke klauwen op de vooras, ik zeg zeer capabel voor een rondje NS
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Die in Beverwijk had ik ook laten staan. Veen heeft ook niet echt een goede naam geloof ik.
Hoe dan ook de jouwe ziet er goed uit!
Hoe dan ook de jouwe ziet er goed uit!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Dat is wel een hele vette nieuwe cruiser zeg. Gefeliciteerd!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Mooie opvolger Paskal!
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Prachtige auto Paskal! Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Die hoge mrb is wat mij er altijd van weerhouden heeft om een zware auto met dieselmotor te kopen. Maar aan de andere kant, als je op vakantie gaat met sleurhut is het wel fijn dat je niet elke 350km 85 liter benzine staat te vullen (en pinnen )
Bij dit soort jaarkilometrages is het lood om oud ijzer.
Bij dit soort jaarkilometrages is het lood om oud ijzer.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
Och ja met de X5 inclusief caravan lag het verbruik met 110/u in Duitsland tussen de 1:6,5 en 1:7. Met de Cayenne zit je bij dat gebruik op 1:6 aldus mijn kennis met zijn GTS + tandemasser. Oftewel: het ontloopt elkaar op vakantie niet zo veel want veel is het toch welGeertmans schreef: ↑23 dec 2022, 20:04 Die hoge mrb is wat mij er altijd van weerhouden heeft om een zware auto met dieselmotor te kopen. Maar aan de andere kant, als je op vakantie gaat met sleurhut is het wel fijn dat je niet elke 350km 85 liter benzine staat te vullen (en pinnen )
Bij dit soort jaarkilometrages is het lood om oud ijzer.
Desalniettemin zullen de brandstofkosten van de Cayenne op jaarbasis zeker hoger liggen dan de X5. Overall zal het elkaar qua totale kosten waarschijnlijk niet heel veel ontlopen. Voordeel.van zo'n 4,8 liter met 8 cylinder is zijn stevige koppel van 500 Nm. Een benzine 6 cylinder X5 valt op dat front met meer dan 2 ton aan de haak wel wat tegen tov een X5 diesel. Daarbij koop ik natuurlijk niet zo'n 8 cylinder om vervolgens op iedere Euro te letten
- tomgtr
- Berichten: 10410
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: update 22/12: bye bye X5, welcome Cayenne S
1:6 met aanhanger . Ik doe echt iets verkeerd. Ik doe gemiddeld niet veel beter (en heb geen trekhaak….)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten