Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
leuk dat je de updates deelt, geeft realistisch inzicht! fijne daily en running costs goed te doen voor het formaat auto.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Als caravantrekker ideaal. Helaas voor mijn gebruik een te dure optie. Daarom zijn wij voor de E61 gegaan.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Hier een beetje vergelijkbaar met de Pajero.
Onderhoud dit jaar 1300 euro, maar met 4 nieuwe banden loopt dat al stevig op.
Komend jaar verwacht ik wel veel minder kwijt te zijn.
Wegenbelasting een fractie minder (want geen achterbank), verzekering gelijk en ik denk dat die van mij iets meer dorst heeft.
Volgens mij gewoon hele gemiddelde prijzen in dit segment.
Onderhoud dit jaar 1300 euro, maar met 4 nieuwe banden loopt dat al stevig op.
Komend jaar verwacht ik wel veel minder kwijt te zijn.
Wegenbelasting een fractie minder (want geen achterbank), verzekering gelijk en ik denk dat die van mij iets meer dorst heeft.
Volgens mij gewoon hele gemiddelde prijzen in dit segment.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Solo 1:11,0 maar met de hut of ambu erachter gaat het hard omhoog naarmate je het gas erop houdt . Met zo'n 110/u in Dld zit je dan in de regionen van 1:8 waarbij ik ook wel eens een tank met 1:7,0 heb gehad .
Runningcosts zijn bij mij zeker te overzien voor zo'n zware dure wagen. Een goede BMW-specialist draagt daar natuurlijk een steentje aan bij. Als je met zo'n schip naar de stealert gaat dan kom je natuurlijk aan de beurt. Maar besef me ook wel dat niet iedereen gezegend is met dergelijke runningcosts bij een X5. Er kan best wel wat kostbaars aan stuk gaan, maar da's met tot nu toe bespaard gebleven.
Vergelijkend met een Cayenne GTS ga je qua verzekering, verbruik en onderhoud naar een ander level maar de sound van zo'n apparaat is natuurlijk geweldig. Ik zie me zo wel van een camping vertrekken . Ook een koude start hier in de inpandige garage moet wel een feest zijn met zo'n ding . Wie weet komt hij er ooit want voor we het weten maakt de milieubrigade het onmogelijk om dit soort wagens te rijden.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Haha das wel een vette combi ja!
Zo optrekken ligt ook de complete inventaris achterin de sleurhut
Zo optrekken ligt ook de complete inventaris achterin de sleurhut
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Das een bekende combi. Die heb ik op een ander forum ook meerdere malen voorbij zien komen.
Vorig jaar op camping een nederlander met een vergelijkbare sleurhut achter een G63 AMG op grijs kenteken. Ook gaaf!!
Vorig jaar op camping een nederlander met een vergelijkbare sleurhut achter een G63 AMG op grijs kenteken. Ook gaaf!!
- mauritsklein
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Wat een joekel van een caravan. Prachtig.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Klopt, da's Berry van oa het caravan-forum. De Hobby Premium die er achter hangt in het filmpje is overigens inmiddels vervangen door een Fendt. Wij hebben ook naar precies dezelfde Hobby gekeken, maar wij vonden hem toch wat te fancy en van binnen te blingbling.Martin van der Zwaard schreef: ↑16 dec 2020, 08:51 Das een bekende combi. Die heb ik op een ander forum ook meerdere malen voorbij zien komen.
Vorig jaar op camping een nederlander met een vergelijkbare sleurhut achter een G63 AMG op grijs kenteken. Ook gaaf!!
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Mooi verslag Paskal. Kosten zijn aardig goed te behappen, maar is zoals je zelf ook al zegt ook wel een beetje geluk hebben.
Filmpje met Cayenne plus caravan is natuurlijk briljant. Zelfs met zo'n joekel van een caravan sleur je er nog een hoop auto's uit bij het stoplicht
Filmpje met Cayenne plus caravan is natuurlijk briljant. Zelfs met zo'n joekel van een caravan sleur je er nog een hoop auto's uit bij het stoplicht
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
En dan verbaast zijn dat zo’n gebruikte SUV kosten technisch niet op de weg te houden is Ik herinner me nog een klant die een A6 2.5TDI allroad helemaal gaar reed. Ding stond meer in de werkplaats dan dat ie er mee reed voor mijn gevoel, bleek dat ie ingezet werd bij “convoi execptional” acties met de opmerking van de monteur erbij dat mensen daar geen Audi voor moeten pakken maar een Iveco Na de garantie periode ingeruild en direct de handel ingeschoven natuurlijk....
1 op 10 is best stevig, niet zo vreemd natuurlijk gezien het gewicht. Aan de andere kant lijkt me een 3.0 turbo diesel wel de motor die je moet hebben.
1 op 10 is best stevig, niet zo vreemd natuurlijk gezien het gewicht. Aan de andere kant lijkt me een 3.0 turbo diesel wel de motor die je moet hebben.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Ik zie geen 1:10 Het is solo 1:11, maar da's gezien het gewicht en de cw-waarde van een bushokje ook niet verbazingwekkend. De Scania-size-spiegels en het rubber in de breedtes van 275mm voor en 315mm achter zal ook niet bijdragen aan een gunstig verbruik
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
De meeste SUV's met 5- of 6-cil diesel rijden ergens tussen 1:10 en 1:12, afhankelijk van verhouding stad/snelweg. En zonder aanhangers of sleurhutten idd.
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Zo’n Hobby VIP is toch wel een pareltje !
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Zit hier met iets meer gewicht en minder stroomlijn nu in de winter aan de 1 op 9 ongeveer, bij iets warmer weer is dat 1 op 10 tot iets beter.
Maar als je zo'n auto rijd moet je daar ook niet naar kijken vind ik.
Maar als je zo'n auto rijd moet je daar ook niet naar kijken vind ik.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
ze zijn zuiniger dan de patrol die ik had
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Paskal, hoe duur was die gloeiunit de 40d start slecht/
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Gloeibougies waren iets van 3 tientjes per stuk en de gloeiregeleenheid zat rond de 120€. Zoals je elders kan lezen was daarmee het mindere starten bij temperaturen ver onder 0 weer verholpen. Merkte dat eigenlijk alleen op wintersport omdat hij hier altijd binnen staat.
Ik vind het verbruik ook helemaal niet slecht voor zo'n wagen met een ouderwetse 3 liter 6 cylinder diesel erin.
Ik vind het verbruik ook helemaal niet slecht voor zo'n wagen met een ouderwetse 3 liter 6 cylinder diesel erin.
-
Online
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Ik heb de versie mer ster
Met de 3 liter v6 diesel 620nm koppel komt ie nog heel goed van zn plek met dik 2 ton !
Echt dik comfortable reis kar, en geweldige trek auto (waar we m voor hebben natuurlijk)
Verbruik 9,2 liter op 100km gemiddeld, niet ontevreden.
Wel duur in onderhoud, heeft speciale schokbrekers van even €700 per stuk achter, imitatie geprobeerd (arnott) maar die vielen spontaan uit elkaar en begonnen te lekken na 6 maanden...
Met de 3 liter v6 diesel 620nm koppel komt ie nog heel goed van zn plek met dik 2 ton !
Echt dik comfortable reis kar, en geweldige trek auto (waar we m voor hebben natuurlijk)
Verbruik 9,2 liter op 100km gemiddeld, niet ontevreden.
Wel duur in onderhoud, heeft speciale schokbrekers van even €700 per stuk achter, imitatie geprobeerd (arnott) maar die vielen spontaan uit elkaar en begonnen te lekken na 6 maanden...
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Dan val ik een beetje buiten de boot denk Zelfs met 80 op de cc kilometers lang in Noorwegen kom ik niet verder dan 1:9.2
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
thnxPaskal schreef: ↑16 dec 2020, 13:28 Gloeibougies waren iets van 3 tientjes per stuk en de gloeiregeleenheid zat rond de 120€. Zoals je elders kan lezen was daarmee het mindere starten bij temperaturen ver onder 0 weer verholpen. Merkte dat eigenlijk alleen op wintersport omdat hij hier altijd binnen staat.
Ik vind het verbruik ook helemaal niet slecht voor zo'n wagen met een ouderwetse 3 liter 6 cylinder diesel erin.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
De crux zit hem in het woordje diesel
Benzine wordt eerder gemiddeld 1 op 5 tot 1 op 7 afhankelijk van de motor die je hebt in zo’n grote SUV
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Ach, paardentrailer erachter en 1 op 6,5 is ongeveer het haalbare
Ook een diesel krijg je wel dorstig.
Ook een diesel krijg je wel dorstig.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Pff dan denk je iets relatief zuinigs te hebben met een diesel
Ik zal wel eens meten wat de 125d met de paardentrailer er achter doet. Met de 330i is het al huilen zonder trailer dus dat ga ik niet meten
Ik zal wel eens meten wat de 125d met de paardentrailer er achter doet. Met de 330i is het al huilen zonder trailer dus dat ga ik niet meten
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Ik denk dat je met zoiets juist diesel rijdt om juist bij een beetje gang nog een redelijk verbruik hebt. Een benzine is echt niet leuk meer lijkt me..
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 15-12-'20: 3 jr onderweg, teller op 227k
Terugkijkend naar de oude Discovery V8 die m'n ouders hadden, die deed gemiddeld rond de 1 op 5 a 6 met normaal rijden zonder iets aan de haak.
Nu gemiddeld pak hem beet 1 op 10 (zomer en winter bij elkaar), maar dat is wel een normaal verbruik en die hogere wegenbelasting haal je dan echt wel weer terug in het verschil in de brandstofprijs.
Heb ik de gewone aanhanger erachter zitten scheelt het zo'n beetje niets in verbruik totdat hij echt zwaar wordt.
De trailer is zwaar en maakt de nogal beperkte stroomlijn nog slechter, dus zie daar ineens een gezond verbruik.
Met het gemak waar het allemaal mee gaat hoor je mij moet klagen, daar koop je zo'n ding tenslotte voor.
Nu gemiddeld pak hem beet 1 op 10 (zomer en winter bij elkaar), maar dat is wel een normaal verbruik en die hogere wegenbelasting haal je dan echt wel weer terug in het verschil in de brandstofprijs.
Heb ik de gewone aanhanger erachter zitten scheelt het zo'n beetje niets in verbruik totdat hij echt zwaar wordt.
De trailer is zwaar en maakt de nogal beperkte stroomlijn nog slechter, dus zie daar ineens een gezond verbruik.
Met het gemak waar het allemaal mee gaat hoor je mij moet klagen, daar koop je zo'n ding tenslotte voor.