F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%
 
Totaal aantal stemmen: 68

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Forza » 21 jul 2021, 10:03

Het eraf tikken van Max deert hem niks. De negativiteit naderhand richting hem voelt hij wel ontiegelijk.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 21 jul 2021, 10:11

Robin schreef: 21 jul 2021, 09:45 Dit raakt Lewis mentaal wel degelijk hoor.
En dat baseer je op een blik in zijn ogen?

Ik denk dat ie zich onder de nieuwe situatie puikbest voelt. En waarom zou ik ook niet? Max is op eigen kracht (wonderbaarlijk) uit de auto gekomen, dat werd Lewis in de race al meegedeeld. Dat ie nadien naar het ziekenhuis voor een check up ging is vrij normaal. Ook is Silverstone het moment geworden dat Lewis aan Max duidelijk heeft gemaakt dat als Do or Die acties ook door Lewis worden doorgevoerd, er dikke crashes kunnen optreden. EN superieur rondrijden in een snellere auto, EN Do or Die acties doorvoeren in bijna de overtuiging dat Lewis wel weer inbindt gaan NIET samen. Max moet met die nieuwe situatie gaan dealen. Lewis heeft terecht besloten (en daarbij veel punten in de schoot geworpen gekregen) dat toegeven hem in het kampioenschap niet verder helpt.

Andre zegt dat de Verstappens wraak willen. Net zoals in de karttijd toen Max zich soms liet afzakken om een tegenstander (die hem had geraakt) gericht en moedwillig van de baan te rossen. Hij zal vast wel een keer de kans krijgen om onder het mom van 'race-incident' Lewis van repliek te dienen. Maar rijdt Max dan ook gewoon door zoals Lewis nu, zonder schade? De camera's en de ogen van de stewards staan er massaal op gericht, hij kan maar heel weinig uithalen zonder het risico op dikke straffen. Red Bull en Honda zijn dan minder content met Max, zoiets schaadt op termijn niet alleen de relatie, ook de effectiviteit van het team.

Nee, Max moet heel goed bedenken hoe hij met de huidige situatie gaat dealen.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 10:15

Hielke schreef: 21 jul 2021, 10:11
Robin schreef: 21 jul 2021, 09:45 Dit raakt Lewis mentaal wel degelijk hoor.
En dat baseer je op een blik in zijn ogen?
Ja. En z'n fysieke houding bijvoorbeeld.

Net als dat 'jij' ook vanalles baseert op vanalles wat jij 'weet'.

Ik bemoei verder niet, maar mensenkennis Hielke:)

EDIT:
Forza schreef: 21 jul 2021, 10:03 Het eraf tikken van Max deert hem niks. De negativiteit naderhand richting hem voelt hij wel ontiegelijk.
Zoiets dan. Ja in the heat of the moment.


*gaat aan de kantlijn staan*

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 10:20

Nog één vraag: Mocht adhv Hielke's verhalen Lewis in attackmodus nietsontziend te werk willen gaan zoals op Silverstone, denk je niet dat bij de volgende keer dat Lewis Max 'straft' (foutje....) er juist een nog negatievere tendens naar 'persoontje Lewis' gaat dan wat er nu al is?

Ik heb juist 't idee dat Lewis dit geen 'tweede keer'(dit seizoen) kan gaan doen. Lewis' geluk raakte beetje op en dit was een wanhoopsdaad in the heat of the moment en nu mooi weer spelen:)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 21 jul 2021, 10:26

Ik heb daar ook over zitten denk inderdaad. Als Max inderdaad agressief rijdt en het telkens Hamilton is die moet liften om een ongeval te voorkomen, dan is daar nog steeds wat van te zeggen.
Namelijk dat Hamilton niet snel genoeg is om Max in de situatie te brengen waarbij híj moet liften. Zowel bij buitenom als binnendoor inhalen óf ingehaald worden plaatst Max zich zo dat een evt. aanrijding -volgens de regels- niet zijn schuld is. Hoewel Hamilton een sluwe rijder is, lijkt hij enkel comfortabel te zijn als hij in kan halen met DRS.

Ik denk niet dat Max een vergeldingsactie gaat plaatsen, alleen uit wraak. Max wil zij kampioenschap (af)pakken. Na 5 jaar heeft hij eindelijk een competitieve auto en hij is anders geworden.
En ook Lewis weet dat vanaf nu elke keer de confrontatie opzoeken ook totaal de verkeerde kant op kan gaan. Hij is echt niet dom.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 21 jul 2021, 10:30

Robin schreef: 21 jul 2021, 10:20 Lewis' geluk raakte beetje op
Wanneer precies? :kikker:
Bij het uitschakelen van zijn directe concurrent?
Het met schade wél naar de pit kunnen komen?
Het -wederom- repareren van zijn auto dankzij een rode vlag, dus geen tijdsverlies in het veld?
De slechte pitstops bij andere coureurs waardoor de 10 seconden fopstraf alweer half weggepoetst was?
De team orders voor Bottas?
Of de kapotte auto van Leclerc - een Ferrari die al 10 races op een halve seconde per rondje wordt gezet?

De hoeveelheid geluk die hij zondag weer had is onmetelijk. Zelfs als hij zelf een fout maakt, net als in Imola waar hij zélf de vangrail in rijdt.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 10:32

:)

Lewis' geluk raakte beetje op, en Lewis heeft zijn geluk een handje geholpen, d'r op of d'r onder(en hij weet ook dat stewards/FIA wel met hem zijn in 't algemeen), hij kan letterlijk een potje breken daar.

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Tom » 21 jul 2021, 10:33

Lewis heeft inderdaad altijd/vaak geluk maar heeft het nu ook harder nodig dan ooit.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 10:42

Tom schreef: 21 jul 2021, 10:33 Lewis heeft inderdaad altijd/vaak geluk maar heeft het nu ook harder nodig dan ooit.
Vandaar z'n actie. Simpel.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 21 jul 2021, 10:52

Ik denk dat als ie nog een keer iemand met hoge snelheid de vangrail in jaagt het afgelopen is met potjes breken bij de stewards. Of althans, dat hoop ik.
Er zijn coureurs voor veel minder vergruisd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Hielke » 21 jul 2021, 10:56

Robin schreef: 21 jul 2021, 10:20 Nog één vraag: Mocht adhv Hielke's verhalen Lewis in attackmodus nietsontziend te werk willen gaan zoals op Silverstone, denk je niet dat bij de volgende keer dat Lewis Max 'straft' (foutje....) er juist een nog negatievere tendens naar 'persoontje Lewis' gaat dan wat er nu al is?
Nee, dat denk ik niet. En even voor de goede orde, Lewis matcht de rijstijl van Max. Of ie nou aan zijn buiten- of aan zijn binnenkant zit, Max laat de auto naast de Mercedes gewoon vol doorlopen. Als Lewis dat ook gaat doen, en niet meer capituleert (want met uitremmen of beter rijden heeft het geen ene zier te maken), dan krijgen we veel drama. De discussie over de buigen of barsten rijstijl van Max is nu gaande, de kenners uit het wereldje, en zeker de stewards, was het al veel langer opgevallen, journalisten spraken zelfs hun verbazing uit dat Max er zo makkelijk mee weg kwam (Auto, Motor en Sport artikel van schrijver Schmidt).

Ik verwacht dat in de aanloop naar Hongarije Lewis via persberichten en interviews heel duidelijk gaat maken dat Max z'n zeer agressieve rijstijl moet aanpassen, omdat nu ook Lewis deze stijl gaat toepassen. Hij brengt die boodschap rustig en beheerst en wacht dan af hoe het RB kamp reageert. Het wordt een mooi psychologisch spel. Als ik zie hoe spastisch RB nu reageert door advocaten ernaar te willen laten kijken, en door te stellen dat er in Copse eigenlijk niet ingehaald kan worden (er kan overal ingehaald worden, het moet niet gekker worden), staat Mercedes al op 1-0 of 2-0 voorsprong.


En ik herhaal het nog een keer. T1+T6=Copse. Copse was een foutje waarvoor Lewis gestraft is. Maar de stewards, zijnde ex coureurs, konden zich na T1 en T6 heel goed in de psyche van Lewis verplaatsen. Vandaar ook die relatief milde straf.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2700
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mark 320iS » 21 jul 2021, 11:01

Hielke schreef: 21 jul 2021, 10:11
Robin schreef: 21 jul 2021, 09:45 Dit raakt Lewis mentaal wel degelijk hoor.
En dat baseer je op een blik in zijn ogen?

Ik denk dat ie zich onder de nieuwe situatie puikbest voelt. En waarom zou ik ook niet? Max is op eigen kracht (wonderbaarlijk) uit de auto gekomen, dat werd Lewis in de race al meegedeeld. Dat ie nadien naar het ziekenhuis voor een check up ging is vrij normaal. Ook is Silverstone het moment geworden dat Lewis aan Max duidelijk heeft gemaakt dat als Do or Die acties ook door Lewis worden doorgevoerd, er dikke crashes kunnen optreden. EN superieur rondrijden in een snellere auto, EN Do or Die acties doorvoeren in bijna de overtuiging dat Lewis wel weer inbindt gaan NIET samen. Max moet met die nieuwe situatie gaan dealen. Lewis heeft terecht besloten (en daarbij veel punten in de schoot geworpen gekregen) dat toegeven hem in het kampioenschap niet verder helpt.

Andre zegt dat de Verstappens wraak willen. Net zoals in de karttijd toen Max zich soms liet afzakken om een tegenstander (die hem had geraakt) gericht en moedwillig van de baan te rossen. Hij zal vast wel een keer de kans krijgen om onder het mom van 'race-incident' Lewis van repliek te dienen. Maar rijdt Max dan ook gewoon door zoals Lewis nu, zonder schade? De camera's en de ogen van de stewards staan er massaal op gericht, hij kan maar heel weinig uithalen zonder het risico op dikke straffen. Red Bull en Honda zijn dan minder content met Max, zoiets schaadt op termijn niet alleen de relatie, ook de effectiviteit van het team.

Nee, Max moet heel goed bedenken hoe hij met de huidige situatie gaat dealen.
Amen!

En anderzijds moeten we het ook niet moeilijker maken dan het is. Ik ga ervanuit dat de RB in Hongarije weer de snellere auto is ivm de vele langzame bochten op dat circuit. Dan heeft Max weer 14 punten voorsprong (Max wint, Lewis 2e en snelste ronde) richting de zomerstop, wie had dat gedacht na Barcelona?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 21 jul 2021, 11:02

De discussie over de buigen of barsten rijstijl van Max is nu gaande, de kenners uit het wereldje, en zeker de stewards, was het al veel langer opgevallen, journalisten spraken zelfs hun verbazing uit dat Max er zo makkelijk mee weg kwam (Auto, Motor en Sport artikel van schrijver Schmidt).
Ahja, onze Duitse vrienden die al jaren lang zuur zijn dat hun wonderboy Vettel ook niet kan presteren als de auto niet precies goed is.
Maar als het de stewards zo vaak is opgevallen, dan waren er toch vele straffen uitgedeeld voor Max?
Kijk ik heb niks tegen hard racen, maar de F1 heeft zo'n beetje alles gereguleerd. En zolang Verstappen binnen de regels handelt, is er niks aan de hand. En de regels zijn dat je plaats moet laten, en dat deed Max. Zolang Hamilton dat ook doet, is er dan ook niks aan de hand.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 11:06

@Hielke, als je in jouw laatste grote post hierboven de namen van Max en Lewis omwisselt(tot de laatste alinea) krijg je een nóg plausibeler verhaal:))))

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Knot » 21 jul 2021, 11:07

daNpy schreef: 21 jul 2021, 10:52 Ik denk dat als ie nog een keer iemand met hoge snelheid de vangrail in jaagt het afgelopen is met potjes breken bij de stewards. Of althans, dat hoop ik.
Er zijn coureurs voor veel minder vergruisd.
En dan nog, diskwalificatie en de ander heeft ook 0 punten maar ook nog de schade en evt gridstraffen.

Moet dan een diskwalificatie voor meerdere races zijn!

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Luco » 21 jul 2021, 11:07

Niemand weet hoe de beide heren er nu in staan, tussen blèren in de media en acties op de baan zit ook nog een groot verschil.

Enige feit is, is dat de juwelier 25 punten is ingelopen en dus gewoon weer in contention is.

De eerstvolgende duels tussen de heren zullen zeer interessant worden, als de juwelier snel genoeg is tenminste, anders zijn er geen duels maar loopt Max gewoon per ronde weg.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 11:10

En omdát Lewis niet meer de snelste is doet hij erg rare dingen....

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 jul 2021, 11:19

Luco schreef: 21 jul 2021, 11:07 Niemand weet hoe de beide heren er nu in staan, tussen blèren in de media en acties op de baan zit ook nog een groot verschil.

Enige feit is, is dat de juwelier 25 punten is ingelopen en dus gewoon weer in contention is.

De eerstvolgende duels tussen de heren zullen zeer interessant worden, als de juwelier snel genoeg is tenminste, anders zijn er geen duels maar loopt Max gewoon per ronde weg.
Dit is denk ik de beste samenvatting. Op naar de volgende race. Lijkt erop dat het dit seizoen interessant wordt. En eerlijk gezegd geniet ik wel een beetje van hard tegen hard. Hard tegen soft is ook maar zo wat.

Om het even in perspectief te stellen, Ricciardo's divebombs(of toen hij er nog de auto voor had) werken alleen als de ander meewerkt(en de ander het dus verwacht). Dat zouden ze naar mijn mening niet moeten doen. Dan is het ook gedaan met die do or die acties.

Ik genoot ook van het moment dat Montoya de F1 inkwam en Schumi beantwoordde met, hell no that ain't ganno work boy, terwijl iedereen praktisch voor hem aan de kant ging.

Gewoon ff de poppetjes wegdenken en enjoy the ride. :df:


Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Frank_Sch » 21 jul 2021, 12:27

Hielke schreef: 21 jul 2021, 10:56 En ik herhaal het nog een keer. T1+T6=Copse. Copse was een foutje waarvoor Lewis gestraft is. Maar de stewards, zijnde ex coureurs, konden zich na T1 en T6 heel goed in de psyche van Lewis verplaatsen. Vandaar ook die relatief milde straf.
Ok, dus er wordt geen rekening gehouden met de gevolgen van een crash voor de strafmaat, maar wel met de psyche van de veroorzaker omdat de stoom uit zn oren kwam? Dat lijkt mij hoogst onprofessioneel, daar geloof ik geen biet van.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 jul 2021, 12:39

Frank_Sch schreef: 21 jul 2021, 12:27
Hielke schreef: 21 jul 2021, 10:56 En ik herhaal het nog een keer. T1+T6=Copse. Copse was een foutje waarvoor Lewis gestraft is. Maar de stewards, zijnde ex coureurs, konden zich na T1 en T6 heel goed in de psyche van Lewis verplaatsen. Vandaar ook die relatief milde straf.
Ok, dus er wordt geen rekening gehouden met de gevolgen van een crash voor de strafmaat, maar wel met de psyche van de veroorzaker omdat de stoom uit zn oren kwam? Dat lijkt mij hoogst onprofessioneel, daar geloof ik geen biet van.
Met de gevolgen van een crash wordt bijna zoniet nooit rekening gehouden. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat dit een stevige fout in het circuit ontwerp is(en dus FIA beoordeling), want als je er volle polle afknalt omdat een Pirelli iets te weinig druk heeft gehad kom je met dezelfde snelheid zo niet sneller in de bandenmuur.

Eigenlijk hetzelfde als met Kvyat die in een betonnen muur knalde een paar bochten verderop(vorig jaar?).

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Robin » 21 jul 2021, 13:01

Circuit ontwerp?

Lewis raakte Max. Dit geneuzel gaat een eigen leven leiden met aannames die als feiten worden neergezet.

Ik neem een koffie en bemoei niet:)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door daNpy » 21 jul 2021, 13:02

En sainz kreeg geen straf omdat Alonso hem kon ontwijken, terwijl hij wel gevaarlijk de baan op kwam.
Het is al meermaals voorgekomen dat de uitslag juist wél de strafmaat beïnvloed.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3298
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Enrico » 21 jul 2021, 13:07

Het is niet hetzelfde maar doet mij wel denken aan het Marquez, Rossi issue van een paar jaar geleden. Toen was alles ineens ook op scherp en de fans gingen helemaal uit hun slof. Hamilton heeft een voorbeeld functie en die heeft hij de goot in gegooid op Silverstone. We zagen hij fouten maakt, die liever niet toe geeft, en alle schuld van zich afschudt na het winnen, mede door de gebruikelijke team orders. Hij is de meervoudige wingman champ net als shummi dat geweest is. Wat was het mooi geweest als Rosberg niet weg was gegaan!!! Ik zie Russel never nooit aan de teamorders gaan. Maar welicht zie ik het niet goed en krijgt Hamiflap team orders Russel voorbij te laten gaan 🤣🤣🤣 dat zou feest zijn. Op naar Hungary!!!

De zielige kop van Bottas als hij weer zegt hij graag aan de kant gaat voor zijne majesteit Lewis kan ik ook minder goed verteren….

Frank_Sch
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Frank_Sch » 21 jul 2021, 13:32

Maar teamorders zijn van alle dag, dat doet RB ook. Anders had Perez gewoon doorgereden ipv een 3e pitstop te maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten