Politie over naar audi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Politie over naar audi

Bericht door MartijnGizmo » 14 nov 2023, 13:02

Knot schreef: 14 nov 2023, 12:29 Die spitsstrook pak ik meestal ook niet vanwege de verhoogde kans dat er zooi ligt en je banden beschadigt of lekrijdt.
Bedankt, daarom kan ik altijd lekker doorrijden! :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Politie over naar audi

Bericht door Bram » 14 nov 2023, 13:10

Robin schreef: 14 nov 2023, 12:44 Volgens mij bedoelt Knot de Gazastrook...
:bag:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Politie over naar audi

Bericht door Bram » 14 nov 2023, 13:11

MartijnGizmo schreef: 14 nov 2023, 11:46
Fabian schreef: 14 nov 2023, 10:55 erg he.

Valt me ook op dat dit soort crimineeltjes kennelijk ook echt niets te verliezen hebben.

Ze rijden zo opvallend, vaak nog met drugs en weet ik wat voor handel in de auto. Wil je toch juist zo onopvallend mogelijk doen? Maar nee, kennelijk boeit het ze niets. Morgen weer een andere rental ophalen op naam van een ander vriendje, lekker gaan rijden zonder rijbewijs en door waar we gebleven waren.
Ja, ook toen ik ze zag, met 160+ en seinend op brede stuk A1 bij Eemnes, constant vol accelererend ieder gaatje in. Bij Hilversum reed ik erlangs over spitsstrook (die gebruikt verder toch niemand): 3 gasten erin, geen gordels, bijrijder sigaret aan het roken, etc.
Zo jammer dat ze niet met die 160+ op een brugpijler klappen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Politie over naar audi

Bericht door Opa » 14 nov 2023, 15:29

Robin schreef: 14 nov 2023, 12:44 Volgens mij bedoelt Knot de Gazastrook...
:lol: :rolling: :lol:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Politie over naar audi

Bericht door Kadett » 14 nov 2023, 16:41

MartijnGizmo schreef: 14 nov 2023, 13:02
Knot schreef: 14 nov 2023, 12:29 Die spitsstrook pak ik meestal ook niet vanwege de verhoogde kans dat er zooi ligt en je banden beschadigt of lekrijdt.
Bedankt, daarom kan ik altijd lekker doorrijden! :thumbup:
Kunnen wij doorrijden :df: En idd vooral die spitsstrook staat altijd aan. Maar op Ring Zuid A10 wordt de spitsstrook ook vaak niet benut. Kan ik er lekker langs :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 15 nov 2023, 15:20

Dit is ook een mooie, 7 (of meer) auto's nodig.... je zou het met 2 ook af kunnen, 3 is handiger en evt een 4e die het verkeer afremt, al zou men zelf afstand moeten houden als ze 2 of 3 SIV in actie zien voor zich.

Wel stoer dat deze man nog denkt te kunnen outboxen op het laatste moment :tooth:


Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 06 dec 2023, 13:22

Hier weer een mooie, hele stukken lege snelweg om zo'n trage peugeot aan de kant te krijgen, nu rammen ze hem in de bebouwde kom tegen geparkeerde auto's aan en moeten die vent nog uit het water vissen ook..... amateurs... :lollerdelol:


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39756
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Politie over naar audi

Bericht door Arthur » 06 dec 2023, 13:42

D’r kan er maar 1 de ‘goeiste’ zijn :verveeld:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 06 dec 2023, 14:02

Inderdaad, binnenkort onderstuurd rijdt de popo gewoon ook in een X1 :coffee:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 06 dec 2023, 14:39

Dus jullie keuren het goed dat ze wachten tot ze met meer risico in de bebouwde kom zijn en ook nog andermans auto's meenemen in de crash?

Had je m ook op de snelweg de vangrail in kunnen drukken, tenminste geen schade aan andermans voertuig en geen ander wandelend/fietsend/rijdend volk.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Politie over naar audi

Bericht door Downforce Hans » 06 dec 2023, 14:41

Knot schreef: 06 dec 2023, 13:22 Hier weer een mooie, hele stukken lege snelweg om zo'n trage peugeot aan de kant te krijgen, nu rammen ze hem in de bebouwde kom tegen geparkeerde auto's aan en moeten die vent nog uit het water vissen ook..... amateurs... :lollerdelol:

Als ze over zijn op de elektrische zooi, dan halen ze de Belgische grens niet eens......

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Politie over naar audi

Bericht door Kadett » 06 dec 2023, 17:56

Net als in Amerika, bullbar voorop en PIT manuevre. Liefst tegen een boom aan ben je er gelijk vanaf.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Politie over naar audi

Bericht door Andry » 06 dec 2023, 18:23



Weinig drama en snel inrekenen die lui.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Politie over naar audi

Bericht door EvdP » 09 dec 2023, 20:44

DIT KAN EN DOET DE AUDI A6 AVANT ALS SNEL INTERVENTIE VOERTUIG POLITIE

De auto met de meeste road presence van het land is het Snelle Interventie Voertuig van de politie. Dat is sinds 2018 de Audi A6 Avant. Wat die allemaal aan boord heeft, en kan, ervaren we tijdens een dag op de achterbank van de dikke diesel waarmee ook spoedtransporten en achtervolgingen mogelijk zijn.

De eerste lichting van de Audi’s voor de politie is nog de Avant nog van de vorige A6-generatie (codenaam C7), de nieuwste lichting is van de huidige (de C8). Bij de oude doet de 272 pk sterke 3.0 TDI-krachtbron dienst in combinatie met quattro-aandrijving, bij de nieuwe is dezelfde V6 gekoppeld aan mild hybride aandrijving en is het vermogen 286 pk. En de vierwielaandrijving uiteraard. Een diesel in een Audi A6 kun je als consument niet krijgen in Nederland, waar het aanbod voor de A6 louter bestaat uit plug-in hybrides en viercilinder benzines, de diesel die de politie nu rijdt kon je alleen in het eerste jaar van de huidige generatie A6 Avant krijgen. Waarom de politie wel in diesels rijdt? “Het traject van een Europese aanbesteding duurt vrij lang. Rond het moment dat de gunning van de aanbesteding voor de eerste SIV werd gedaan, kwam de dieselmotor in een kwaad daglicht te staan. Toen de eisen werden opgesteld, werd er vooral gekeken naar de economische voordelen en bedrijfszekerheid van een dieselmotor. Bij het inschrijven voor een Europese aanbesteding verplicht de fabrikant zich tot levering van dit (of een gelijkwaardig) voertuig voor de afgesproken looptijd”, luidt het antwoord op de vraag die we al stelden voordat we een dag mee mochten kijken bij het Team Verkeer van de politie-eenheid Rotterdam. Operationeel Edwin neemt ons samen met senior Bas een dag mee rond en door Rotterdam en omgeving.
De motor en het onderstel worden ongemoeid gelaten.
Het volledige verhaal:

Autoweek.nl

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 10 dec 2023, 10:00

“De nieuwe mist het sportdifferentieel op de achteras, waardoor de auto anders aanvoelt.(...)"
Dat is een gemis op 2100kg :df:
Nog indrukwekkender is, de gedecideerde wijze waarop de Audi met snelheden boven de 200 km/h over de A20 gaat tussen het Schieplein en het Kethelplein, waar we zelf nog nooit harder dan 110 hebben gereden
Vraag me wel af hoe ze dat verantwoorden als er ergens in de wet (wetboek ligt op zolder) staat dat ze op de snelweg 'maar' 50km/h boven de aldaar geldende maximum snelheid mogen rijden. :hmmm:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39756
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Politie over naar audi

Bericht door Arthur » 10 dec 2023, 11:11

Wel een leuk stuk om te lezen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 11 dec 2023, 16:21

En 3 tot 4 ton rijden gewoon op diesel van de witte pomp, niks shell/bp/esso etc... :blink:
Bijlagen
tinq_4ton.JPG
tinq_4ton.JPG (85.81 KiB) 925 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Politie over naar audi

Bericht door Martijn_bmw » 11 dec 2023, 17:16

Arthur schreef: 10 dec 2023, 11:11 Wel een leuk stuk om te lezen.
vond ik ook idd

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 13 dec 2023, 14:30

Weer wat anders, een vrachtwagen.



Ze zijn met 3 dus 1 van de achtervolgende zou ff mee kunnen helpen met die volvo zou je zeggen? Al tik je met zo'n trekker gemakkelijk 2 of 3 SIV's tegelijk om.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 13 dec 2023, 15:00

Zo zijn ze ook van die Volvo af.....kannen ze weer een Audi bestellen :coffee:

In Amerika zouden ze op de bandjes schieten, je kan ook op die grote luchttank tussen de achterwielen mikken. Staat die ook zo stil en als hij de gordel niet om heeft, komt die vanzelf door het voorraam naar buiten :tooth:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 13 dec 2023, 15:59

Je wist natuurlijk al dat ie die volvo om ging tikken of weg ging duwen maar wat als je met 3 SIV's ervoor gaat rijden, dermate breed dat zijn enige optie doorduwen is en dan moet je toch wel echt power hebben.

Maar zo ook prima dat ie gewoon zelf stopt, had ie ook meteen kunnen doen dan was zn lijstje wat korter :blink:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26738
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Politie over naar audi

Bericht door Martijn_bmw » 13 dec 2023, 20:40

JP schreef: 13 dec 2023, 15:00 je kan ook op die grote luchttank tussen de achterwielen mikken. Staat die ook zo stil en als hij de gordel niet om heeft, komt die vanzelf door het voorraam naar buiten :tooth:
:headbang: :lollerdelol: :lollerdelol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 20 dec 2023, 13:56

Hier nog een mooie. Nu weet ik dat een aantal van hier vinden dat politie het allemaal perfect doen en dat ik het altijd beter schijn te weten, maar je zou hier tegemoet komen en frontaal zo'n slingeraar op je af krijgen, toch een klap van ruim 160 per uur als je zelf niet bijremt/ontwijkt.

Snap dat OC er wat over te zeggen heeft maar waarom mogen die achtervolgende voertuigen niet zelf beslissen of en wanneer ze inboxen, ze hebben immers zicht op de situatie, een OC hoort alleen vanaf afstand het verhaal.

Dat de snelheid te hoog ligt, tsja, diegene zou ook zelf kunnen stoppen natuurlijk en als ie rond of over de kop gaat kan ie iig geen andere onschuldige weggebruikers meenemen (of ziekenhuis of de dood in jagen)..... gewoon rustig wachten tot je in een woonwijk bent.

Wonder dat ie uiteindelijk opgeeft maar waarom zo lang risico lopen op een slechtere afloop of klapper op iemand anders?


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31262
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 20 dec 2023, 21:01

Dat was een snelle lesauto :coffee: en op de snelweg maar lege kratten ontwijken met de 2ton zware SIV :thumbup:

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Politie over naar audi

Bericht door Eric Z » 21 dec 2023, 00:42

Opgeeft? Ik zie hem niet stoppen en blijven staan voor ze hoor…

Ik denk dat je serieus onderschat hoe lastig het is een onvoorspelbare bestuurder die er tussen uit wil knijpen tot stoppen te dwingen is.
Met de amerikaanse methodes van jank de zwaar geprepareerde bumper er in hadden ze deze wel eerder te pakken kunnen hebben. Maar verder zie ik heel weinig wat ze hier beter/anders aan kunnen pakken.

Uiteindelijk heb je gewoon snel met schade te maken.
Akkefietje met een koper dief leverde ons zo’n 10k aan schade op als het niet meer is. Dan nog het gezeur er omheen om die auto’s weer op te lappen.
De vluchtauto lag een aantal dagen later op de sloop. En nog een geparkeerde auto waar hij tegen aan z’n dollemans rit heeft beeindigt. Dus 3x schade bij mensen die er niet om gevraagd hebben. Vluchtauto was naar zeggen van de vriendin, dus kan je eventueel meetellen als nummer 4.
Politie was zo waar zeer snel aangehaakt en heeft hem uiteindeijk gepakt.
(z’n maatje niet helaas, die is een wijk in gevlucht daar waar de autoportieren in het rond vlogen)

Het gezeik wat je er van hebt is het niet waard. Kale kip verhaal…
Dit filmpje is ook joyriden/gestolen auto, dus rond of over de kopgaan is leuk voor het snel stoppen. De eigenaar van de auto zal daar anders over denken, die moet maar weer zien hoe de schade te verhalen is.
Het ziet er ook rustig uit op de weg dus prima gedaan door de politie wat mij betreft…

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 126 gasten