Politie over naar audi

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 12:22

Snap dat ze het liefst schadevrij de boel tot stoppen brengen maar als iemand niet gaat reageren op stoptekens zou ik graag meer actie zien voordat er een afrit genomen wordt.

Ik vind niet dat je door moet gaan tot je in een woonwijk beland daar liggen echt veel meer risico's, liever op de snelweg de ellende stoppen.

Filmpje van paar weken terug wachten ze ook tot de bebouwde kom en rammen ze hem uiteindelijk in 3 geparkeerde auto's... pak dan op de snelweg schade van de vluchtauto en een SIV, bespaar je anderen de ellende en heb je het risico in een stad zelf niet.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Politie over naar audi

Bericht door Arthur » 21 dec 2023, 13:13

Eric Z schreef: 21 dec 2023, 00:42 Opgeeft? Ik zie hem niet stoppen en blijven staan voor ze hoor…

Ik denk dat je serieus onderschat hoe lastig het is een onvoorspelbare bestuurder die er tussen uit wil knijpen tot stoppen te dwingen is.
Met de amerikaanse methodes van jank de zwaar geprepareerde bumper er in hadden ze deze wel eerder te pakken kunnen hebben. Maar verder zie ik heel weinig wat ze hier beter/anders aan kunnen pakken.
Precies, maar de beste stuurlui aan wal en denken dat ze alles beter weten. Die neem ik al niet serieus.

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Politie over naar audi

Bericht door Eric Z » 21 dec 2023, 13:28

Knot schreef: 21 dec 2023, 12:22 Snap dat ze het liefst schadevrij de boel tot stoppen brengen maar als iemand niet gaat reageren op stoptekens zou ik graag meer actie zien voordat er een afrit genomen wordt.

Ik vind niet dat je door moet gaan tot je in een woonwijk beland daar liggen echt veel meer risico's, liever op de snelweg de ellende stoppen.

Filmpje van paar weken terug wachten ze ook tot de bebouwde kom en rammen ze hem uiteindelijk in 3 geparkeerde auto's... pak dan op de snelweg schade van de vluchtauto en een SIV, bespaar je anderen de ellende en heb je het risico in een stad zelf niet.
Zit misschien een stuk aansprakelijkheid? Stel ze rijden er een het ziekenhuis in door zo’n actie is dat weer voer voor advocaten.
Want het is dan altijd een lieve jogen die echt veel te hard aangepakt is…

Midden in de nacht lijkt het filmpje, of een erg rustig gebied. Dus met de middelen die ze hebben prima aangepakt.
Van mij mag er ook best een wat steviger bumpertje op zo’n SIV hoor, maar standaard botsauto spelen zoals in de USA hoeft ook weer niet.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 14:08

Arthur schreef: 21 dec 2023, 13:13 Precies, maar de beste stuurlui aan wal en denken dat ze alles beter weten. Die neem ik al niet serieus.
Sterk stukje zelfreflectie, had ik niet van je verwacht :wink:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 21 dec 2023, 14:15

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 14:16

Eric Z schreef: 21 dec 2023, 13:28 Midden in de nacht lijkt het filmpje, of een erg rustig gebied. Dus met de middelen die ze hebben prima aangepakt.
Van mij mag er ook best een wat steviger bumpertje op zo’n SIV hoor, maar standaard botsauto spelen zoals in de USA hoeft ook weer niet.
Snap dat ze hopen dat iemand zelf opgeeft en stopt maar wat is je verwachtingspatroon dan als je er maar achteraan blijft rijden?
Dat diegene zelf uit de bocht vliegt en op een paal klapt zodat jij de schuld er niet van kunt krijgen bij eventueel letsel?

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2069
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Politie over naar audi

Bericht door frankie » 21 dec 2023, 14:20

Snelheid op de snelweg ligt veel hoger, lijkt me dat de uitkomst dan ook veel onzekerder is. Kwestie van risicoafweging en ik denk dat die lui dat best aardig kunnen inschatten.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 14:24

Daarom zou ik ook geen goede agent zijn, ik ben meer van het aanpakken (ipv vriendelijk vragen of ze aub niet midden in je gezicht willen tuffen).

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 21 dec 2023, 14:36

Eric Z schreef: 21 dec 2023, 00:42 Opgeeft? Ik zie hem niet stoppen en blijven staan voor ze hoor…

Ik denk dat je serieus onderschat hoe lastig het is een onvoorspelbare bestuurder die er tussen uit wil knijpen tot stoppen te dwingen is.
Met de amerikaanse methodes van jank de zwaar geprepareerde bumper er in hadden ze deze wel eerder te pakken kunnen hebben. Maar verder zie ik heel weinig wat ze hier beter/anders aan kunnen pakken.

Uiteindelijk heb je gewoon snel met schade te maken.
Akkefietje met een koper dief leverde ons zo’n 10k aan schade op als het niet meer is. Dan nog het gezeur er omheen om die auto’s weer op te lappen.
De vluchtauto lag een aantal dagen later op de sloop. En nog een geparkeerde auto waar hij tegen aan z’n dollemans rit heeft beeindigt. Dus 3x schade bij mensen die er niet om gevraagd hebben. Vluchtauto was naar zeggen van de vriendin, dus kan je eventueel meetellen als nummer 4.
Politie was zo waar zeer snel aangehaakt en heeft hem uiteindeijk gepakt.
(z’n maatje niet helaas, die is een wijk in gevlucht daar waar de autoportieren in het rond vlogen)

Het gezeik wat je er van hebt is het niet waard. Kale kip verhaal…
Dit filmpje is ook joyriden/gestolen auto, dus rond of over de kopgaan is leuk voor het snel stoppen. De eigenaar van de auto zal daar anders over denken, die moet maar weer zien hoe de schade te verhalen is.
Het ziet er ook rustig uit op de weg dus prima gedaan door de politie wat mij betreft…
+1

Waarom 3 SIV's riskeren voor zo'n kruimeldief. Hij had wel een ongeldig rijbewijs. Nu weet hij wel waar hij opnieuw rijles kan volgen :coffee:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 14:39

Totdat zo'n kruimeldief in de woonwijk een mensenleven neemt.... dat vind ik meer waard dan een paar Audi's, hoe mooi ik het merk ook vind momenteel.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 21 dec 2023, 14:44

Het leek erop dat de scholen niet open waren, je zag geen kip op straat en de enige die op dat moment nog buiten is, is eventueel een aangeschoten Opa die nog snel zijn oudje uit is aan het laten :coffee:
Knot schreef: 21 dec 2023, 14:24 Daarom zou ik ook geen goede agent zijn, ik ben meer van het aanpakken (ipv vriendelijk vragen of ze aub niet midden in je gezicht willen tuffen).
Je zou snel genoeg commentaar krijgen van je 'meerdere' dat dat niet volgens de protocollen is. Verder als ze zouden zien hoe zuinig jij met de SIV kan rijden, zouden geen enkele achtervolging meer uitvoeren. :df:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Politie over naar audi

Bericht door Arthur » 21 dec 2023, 14:47

Knot schreef: 21 dec 2023, 14:24 Daarom zou ik ook geen goede agent zijn, ik ben meer van het aanpakken (ipv vriendelijk vragen of ze aub niet midden in je gezicht willen tuffen).
Knot schreef: 21 dec 2023, 14:08 Sterk stukje zelfreflectie, had ik niet van je verwacht :wink:

:coffee:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 14:47

Het mag van mij best wat grover de aanpak, net als die hele papierwinkel als je je vuurwapen aangeraakt hebt etc. De verdachte staat vaak nog sterker dan de agent. Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan andere landen (waar de verdachten vaak ook vandaan komen), dan zou er wat meer ontzag en respect komen (hopelijk).

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Politie over naar audi

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 15:14

JP schreef: 21 dec 2023, 14:44 Het leek erop dat de scholen niet open waren, je zag geen kip op straat en de enige die op dat moment nog buiten is, is eventueel een aangeschoten Opa die nog snel zijn oudje uit is aan het laten :coffee:
Zou wel heel zielig voor dat oudje zijn als die precies geschept zou worden door zo'n onverantwoordelijk figuur. :shocking: :shock: :( Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 15:15

Er is altijd kans dat er iemand loopt oid... iig stukken meer dan op een snelweg.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Politie over naar audi

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 15:18

Knot schreef: 21 dec 2023, 15:15 Er is altijd kans dat er iemand loopt oid... iig stukken meer dan op een snelweg.
Tuurlijk, maar ik zag dat ze ook hele stukken over (hele rustige)provinciale wegen aan het rijden waren, met veel rotondes......geef 'm dan op zo'n rotonde een tikkie, daar ligt de snelheid niet zo hoog, dus veiliger voor iedereen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 15:19

Daarom snap ik dus niet wat het nut is zo lang erachter te blijven hangen, even aankijken oke maar je zou zeggen pak dan je kans als de snelheid lager ligt. Ze geven het zelf aan op de snelweg na overleg met OC dat de snelheid te hoog ligt eerst voor een inbox actie.
Laatst gewijzigd door Knot op 21 dec 2023, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31264
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Politie over naar audi

Bericht door JP » 21 dec 2023, 15:20

Op 5:20min nadert hij een kruising waar 2 dienstauto's staan. Hebben "we" in NL geen spijkermatten ? Dan had die daarna rechts een boom kunnen koppen en de samenleving nog een paar ton kosten


Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Politie over naar audi

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 15:22

Ook mee eens JP, of zet die 2 politieauto's(bus en die andere) dwars op de weg, dan kan ie er ook niet door en rijdt ie zich klem.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 15:24

Dat busje gaat wel met de voorwielen over de streep dus wil hem laten schrikken oid? Kan je m beter doorzetten en is de rit klaar, of eerder met die 2 auto's de weg compleet blokkeren, als hij er dan voor kiest om erop te klappen doet ie het nog zelf ook.

Lijkt een beetje half werk zo.. of ze durven niet, of mogen niet, of zien het niet in wat er wel allemaal zou kunnen. Als agent wil je zo'n figuur toch zo snel mogelijk uit die auto hebben lijkt me, daarvoor heb je die pet toch op?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Politie over naar audi

Bericht door Bram » 21 dec 2023, 15:28

Schoolvoorbeeld van beste stuurlui staan aan de wal discussie dit hoor :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 15:30

Bram=Arthur? :tooth:

Niks mis met een beetje analyse toch en je afvragen waarom men geen actie neemt?

Lijkt soms wel of ze het expres doen om langer te kunnen genieten van de achtervolging :blink:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Politie over naar audi

Bericht door Opa » 21 dec 2023, 15:40

Bram schreef: 21 dec 2023, 15:28 Schoolvoorbeeld van beste stuurlui staan aan de wal discussie dit hoor :)
Dat staan ze hier inderdaad. :lol: :tooth: :lol:

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Politie over naar audi

Bericht door Robin » 21 dec 2023, 16:27

Knot schreef: 21 dec 2023, 15:30

Lijkt soms wel of ze het expres doen om langer te kunnen genieten van de achtervolging :blink:

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Politie over naar audi

Bericht door Knot » 21 dec 2023, 16:28

Nieuw materiaal:



Wat doen ze het geweldig zeg, houden rekening met alle aspecten, volledig volgens het protocol en heel nederland is veilig gebleven!

"Als hij de afrit neemt dan jagen we hem niet op door de stad"... ze denken er iig over na.

En die afrit had hij wel mooier kunnen nemen, prachtige driftbocht om de hoek hier! Het is toch nog die oude A6 met sportdiff op de achteras?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdBn en 33 gasten