Toyota Yaris - Ringrondjes

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door Arthur » 07 apr 2022, 13:19

Klinkt wel goed :D

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door SlowCo » 07 apr 2022, 13:50

Hij klinkt spannender en stoerder dan hij eruit ziet :lol:
Maar je kunt altijd veel lol hebben met dit soort lichte, korte wagentjes! :df:

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door AtleX » 07 apr 2022, 16:05

Arthur schreef: 07 apr 2022, 13:19 Klinkt wel goed :D
Thanks. :D
SlowCo schreef: 07 apr 2022, 13:50 Hij klinkt spannender en stoerder dan hij eruit ziet :lol:
Maar je kunt altijd veel lol hebben met dit soort lichte, korte wagentjes! :df:
Ja, inderdaad. Zoals ik al een paar keer heb aangegeven weet ik natuurlijk dat een moderne Megane RS of Porsche GT3 oneindig veel sneller is, maar het voelt wel goed om in een serie bochten op de kont van een op papier veel snellere auto te zitten. En ik heb tot nu toe bakken met plezier van dit ding. :D Elke leasebak blaft me voorbij bij het stoplicht, maar zodra er wat bochten bij komen kijken ben ik happy en is m'n auto in z'n element.

En niet te vergeten, ik mik op maximale fun bij maximale betrouwbaarheid tegen minimale kosten. Daar baseer ik m'n investeringen op. Ik wordt aan alle kanten voorbij gereden op rechte stukken maar zit op de kont van veel snellere wagens in de bochten. Van Wehrseifen tot ex-Muhle op een kletsnatte Nurburgring op centimeters van de achterbumper van een M3 zitten is ook awesome. En ego-technisch heb ik er nul-komma-nul moeite mee dat diegene uiteindelijk uitloopt op de snellere stukken.

Ik heb in bijna vijf jaar (en zeven jaar in bezit) nog geen motor, versnellingsbak of remblok hoeven te vervangen. Ik doe een track day van (100 rondes à 2 km) 280 km op een volle tank benzine, met een constante grijns op m'n gezicht En met deze uitlaat wordt die smiles per miles ratio alleen maar beter. En als ik ook nog eens sneller ben dan ik eerst was ben ik extra happy.

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door AtleX » 28 apr 2022, 18:05

Vandaag met vlag en wimpel door de APK, dus yay voor mijn keuze voor de kat. Mijn doel is nog steeds om elk jaar zonder te sleutelen door de APK te komen. Dat is in de zeven jaar dat ik 'm heb elk jaar gelukt, op één keer afkeur op een wiellager na.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door Arthur » 28 apr 2022, 19:46

Dus niet gelukt ;)

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door AtleX » 29 apr 2022, 11:57

:whistle:
Arthur schreef: 28 apr 2022, 19:46 Dus niet gelukt ;)
Ssst. :D :whistle:

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door AtleX » 26 jan 2023, 17:45

Nou, weer wat goodies op de kop getikt voor het ding. Een setje JUN nokkenassen, niet de meest aggresieve maar ik kan ze met de standaard zuigers en ECU blijven gebruiken. Daarbij ook nieuwe klepveren en een 1ZZ (Celica) gasklephuis. Daarbij ook nog een WeaponR inlaatspruitstuk, da's zo'n beetje _het_ spruitstuk voor N/A 1NZ builds. Nu nog even tijd vinden om het één en ander erop te klussen voor een trackday in april.

Stiekem zit ik eraan te denken om het blok eruit te trekken, dan wordt alles veel makkelijker, en meteen een nieuwe distributieketting, waterpomp, oliepomp en alles erop te gooien. Dat is inmiddels ook al 235dkm ervaren namelijk. Maarja, engine out wordt wel een fors groter project en zoveel tijd heb ik ook weer niet beschikbaar.

Als alles erin zit zal ik 'm eens op een dyno zetten. Met het uitlaatproject van een tijdje terug en deze mods moet ik uitkomen op zo'n 125-130 PK grofweg. Hoop ik.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door Eeuwe » 27 jan 2023, 08:18

Gaaf, mooi sleutelwerk voor de boeg! Keep us updated ;)

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Toyota Yaris - Ringrondjes

Bericht door MVB » 22 feb 2023, 10:47

Cool project blijft dit toch, heb nog altijd goede herinneringen aan onze Yaris T-sport :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], jvb, maurizio en 60 gasten