Honda Civic Type-R - 2017
- WJ
- Berichten: 11748
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Wist niet dat die zo zwaar was :O
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: Honda Civic Type-R - 2017
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/hon ... =mympBuyer
Staat niet in een showroom, maar in een overslag in Amsterdam.
Is een 2017 Type R, gekentekend op 18-01-2018 die over enkele weken weer een jaartje ouder is. Meerdere piloten gehad.
Prijsstelling OK ?
Staat niet in een showroom, maar in een overslag in Amsterdam.
Is een 2017 Type R, gekentekend op 18-01-2018 die over enkele weken weer een jaartje ouder is. Meerdere piloten gehad.
Prijsstelling OK ?
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Minder dan andere exemplaren. Dus interessant.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Dit model is momenteel zo te zien zeer schaars. Momenteel volgens mij slechts 3 van te verkrijgen inclusief deze grijze, deze is daarvan inderdaad de goedkoopste van de drie Persoonlijk vindt ik zo ook nog even iets te duur, op deze grijze na dan
Via https://www.dasimport.nl/ kwam ik er laatst een stuk of 14 tegen
Via https://www.dasimport.nl/ kwam ik er laatst een stuk of 14 tegen
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- 350 Z
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Gisteren een Type R gespot. Mag dan een snel ding zijn maar wat een lelijk hok zeg.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Ook dit laatste model ? Je moet er inderdaad van houden. Ik persoonlijk vindt hem ook qua looks geweldig maar bij deze is het inderdaad: you hate it or you like it Kan ook afhankelijk zijn in welke kleur ie is.
Als het aan mij ligt wordt dit in iedergeval mijn volgende auto, maar eerst nog de GT-R verkopen
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Ik ben ook een love it persoon, mijn grootste klacht van de FK8 is dat hij gewoon niet lekker klinkt. En wat ik tot nu toe gehoord heb qua aftermarket (Blitz/HKS etc) vindt ik het allemaal maar mwuah. Een 2.0 TSI van VAG klinkt lekkerder in een Golf R/Cupra met juiste uitlaat.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Honda Civic Type-R - 2017
De enige viercilinder met turbo die lekker klinkt is die van Subaru. De rest klinkt like shit. Honda Type-R is wel een favoriet van mij samen met de i30 N.
- 350 Z
- Berichten: 2007
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Huh je wilt je GT-R die Porsches, Lambos en Ferraris bijhoud of zelfs achterlaat na verkoop omruilen tegen een Type RMark W. Scholten schreef: ↑31 okt 2019, 15:45Ook dit laatste model ? Je moet er inderdaad van houden. Ik persoonlijk vindt hem ook qua looks geweldig maar bij deze is het inderdaad: you hate it or you like it Kan ook afhankelijk zijn in welke kleur ie is.
Als het aan mij ligt wordt dit in iedergeval mijn volgende auto, maar eerst nog de GT-R verkopen
-
- Berichten: 2212
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Lekker boeiend hoe het klinkt. Subaru is gewoon te oud qua techniek en de wegligging is standaard een drama. Honda Type-R is van een andere orde. Rijeigenschappen zijn echt heel erg goed van dat ding.
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Dus een Model 3 performance zou voor jou prima zijn?
Geluid is een (groot) deel van de beleving en voor mij zeker belangrijk als driving fun.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Rij nu zo'n 3,5 jaar in de GT-R en tijd voor iets anders maar dan wel iets wat ook leuk is voor op het circuit. En dan kom ik al snel o.a. bij de Civic Type R uit Al wil mijn bonus dochter dat ik een RS4 Avant ga kopen Wordt tzt vervolgd in mijn eigen topicHuh je wilt je GT-R die Porsches, Lambos en Ferraris bijhoud of zelfs achterlaat na verkoop omruilen tegen een Type R
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Ik zou dan toch voor de Type R gaan.
PRL intercooler
PRL inlet pipe
PRL charge pipe
PRL downpipe
PRL frontpipe
Even laten afstellen op rond de 350pk en een set mooie Titan 7 19" velgen met P4S bandjes en 20kg minder rotatie massa Endless remblokken erop en dan knallen op circuit
Oh en een oliekoeler
PRL intercooler
PRL inlet pipe
PRL charge pipe
PRL downpipe
PRL frontpipe
Even laten afstellen op rond de 350pk en een set mooie Titan 7 19" velgen met P4S bandjes en 20kg minder rotatie massa Endless remblokken erop en dan knallen op circuit
Oh en een oliekoeler
-
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Vraag me alleen wel af hoe het met de kwaliteit van de huidige Honda’s gesteld staat, is weinig “made in Japan” meer aan...
Versnellingsbak en koppeling problemen, motor snel overhit op circuit... motoren worden gebouwd in de VS, en de rest in de UK.... dus ook Honda is niet meer wat het ooit was waarschijnlijk
Versnellingsbak en koppeling problemen, motor snel overhit op circuit... motoren worden gebouwd in de VS, en de rest in de UK.... dus ook Honda is niet meer wat het ooit was waarschijnlijk
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Schijnt een combinatie te zijn van afstellen van de 'dead travel' van koppelings pedaal en de clutch delay valve (CDV) waardoor er overmatig slijtage kan komen.
Oververhitting is echt een design foutje. Er was overduidelijk ruimte aan de passagiers kant om een koeler plaatsen. Veel aftermarket kits gebruiken de bestuurders zijde om de radiator te plaatsen alleen moet je dan wel Honda Sense radar unit verwijderen.
Er is bij USR een olie koel set te verkrijgen die je vlak voor de intercooler kan plaatsen. Je kan dan alleen van PRL of Injen een andere intercooler plaatsen. HKS zou misschien passen maar alle andere zitten in de weg.
Standaard 20" velgen zijn erg zwak en deuken snel in. Wegen ook relatief veel (28lbs/ 12.6kg stuk) en de Continental SC6 vreet je in 1 tracksessie al op. 19" nemem zodat je nog PS4S kan monteren of nog een " kleiner.
Oververhitting is echt een design foutje. Er was overduidelijk ruimte aan de passagiers kant om een koeler plaatsen. Veel aftermarket kits gebruiken de bestuurders zijde om de radiator te plaatsen alleen moet je dan wel Honda Sense radar unit verwijderen.
Er is bij USR een olie koel set te verkrijgen die je vlak voor de intercooler kan plaatsen. Je kan dan alleen van PRL of Injen een andere intercooler plaatsen. HKS zou misschien passen maar alle andere zitten in de weg.
Standaard 20" velgen zijn erg zwak en deuken snel in. Wegen ook relatief veel (28lbs/ 12.6kg stuk) en de Continental SC6 vreet je in 1 tracksessie al op. 19" nemem zodat je nog PS4S kan monteren of nog een " kleiner.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Daar zat ik ook al (ongeveer) aan te denken Zeker wel verstandig bij circuit rijdenKadett schreef: ↑01 nov 2019, 16:59 Ik zou dan toch voor de Type R gaan.
PRL intercooler
PRL inlet pipe
PRL charge pipe
PRL downpipe
PRL frontpipe
Even laten afstellen op rond de 350pk en een set mooie Titan 7 19" velgen met P4S bandjes en 20kg minder rotatie massa Endless remblokken erop en dan knallen op circuit
Oh en een oliekoeler
- Andry
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Als je dan maar geen Endless MX 72 neemt. Onder m'n Evo (een kleine 1400 kg leeg) fik je ze zo weg met een trackday, komt daarom ook weer Performance Friction onder de Evo.Kadett schreef: ↑01 nov 2019, 16:59 Ik zou dan toch voor de Type R gaan.
PRL intercooler
PRL inlet pipe
PRL charge pipe
PRL downpipe
PRL frontpipe
Even laten afstellen op rond de 350pk en een set mooie Titan 7 19" velgen met P4S bandjes en 20kg minder rotatie massa Endless remblokken erop en dan knallen op circuit
Oh en een oliekoeler
Ik hoop dat ze geen Japans staal hebben genomen voor de productie van de Civic. Er wordt al jaren gesjoemeld met de kwaliteit + bijbehorende documentatie ervan...!
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Ik vind em wel iets hebben maar dan in de normale niet R versie kwa looks.
Dubbele uitlaat en zonder spoiler.
Zou ideaal zijn met die achterkant op de type R.
Dubbele uitlaat en zonder spoiler.
Zou ideaal zijn met die achterkant op de type R.
- Enrico
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Heb 13k km op de teller, banden profile zat heb met een OEM fk8 2x time attack gereden zonder koelings issues. De OEM wagen kun je tot 350pk tunen zonder aftermarket onderdelen. Wagen is standard al niet normal snel in gear en heeft mega grip in de bochten. Ik stap na een Jaar Keer op keer met een glimlach uit. De looks? Who cares, children love it. Still? Dat is mooi want Niemand hoort dat je aan het knallen bent. Binnen is hij niet stil.
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Ik heb vandaag voor het eerst gereden in de CTR uit 2019. Op zoek naar mijn volgende daily, een potentiële kostenbesparing ten opzichte van mijn huidige leaser en een toename van rijplezier, had ik het plan opgevat om de CTR te overwegen. Het is een geweldig rij-ijzer welke in comfort stand ook nog eens precies datgene biedt wat qua comfort past bij een dagelijkse auto. Zet de auto in rij-modus R en de auto verandert in een soort van precisie wapen. Het wegdek was wel nat dus een hoop onderstuur en geglij en een continu slippende voortrein. Iets wat ik me anders herinner van mijn eerder Golf 7,5R en ook de huidige daily waarmee ik was komen voorrijden (E43). Logisch met vierwielaandrijving en bij dit Hollandse weer toch nuttig gebleken.
De begeerte die de Honda opwekt bij het bekijken van Youtube filmpjes (wederom in de top 8 van Evo) en zeker ook door het lezen van het mijn auto topic van Enrico, bleef bij mij tijdens de proefrit uit. De auto is behoorlijk in your face maar door de donkergrijze kleur van het exemplaar wat ik vanmorgen aan de tand mocht voelen, was dit uiteindelijk niet iets waar ik me niet prettig bij voelde. Ik was daar wel benieuwd naar maar durf zelfs wel te stellen als ik de keuze zou maken voor een nieuwe GT, ik voor knalblauw met het rode interieur zou kiezen. Gewoon omdat het kan.
Ik kan nog niet goed de vinger leggen op waarom ik niet lyrisch ben. Het kan te maken hebben met een stukje kwaliteitsbeleving na al mijn ervaringen in BMW, Porsche en Mercedes. Wellicht is het toch too much als daily met het gezin en dan ook nog eens naast mijn knalgele 718 Spyder. Onlangs met een RS Trophy gestuurd van de achterbuurman en daar kwam ik enthousiaster uit dan vandaag uit de Type R. Al met al heb ik de komende twee maanden wat te overwegen..
De begeerte die de Honda opwekt bij het bekijken van Youtube filmpjes (wederom in de top 8 van Evo) en zeker ook door het lezen van het mijn auto topic van Enrico, bleef bij mij tijdens de proefrit uit. De auto is behoorlijk in your face maar door de donkergrijze kleur van het exemplaar wat ik vanmorgen aan de tand mocht voelen, was dit uiteindelijk niet iets waar ik me niet prettig bij voelde. Ik was daar wel benieuwd naar maar durf zelfs wel te stellen als ik de keuze zou maken voor een nieuwe GT, ik voor knalblauw met het rode interieur zou kiezen. Gewoon omdat het kan.
Ik kan nog niet goed de vinger leggen op waarom ik niet lyrisch ben. Het kan te maken hebben met een stukje kwaliteitsbeleving na al mijn ervaringen in BMW, Porsche en Mercedes. Wellicht is het toch too much als daily met het gezin en dan ook nog eens naast mijn knalgele 718 Spyder. Onlangs met een RS Trophy gestuurd van de achterbuurman en daar kwam ik enthousiaster uit dan vandaag uit de Type R. Al met al heb ik de komende twee maanden wat te overwegen..
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Afvinken van de lijst is ook een stap voorwaarts
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Kan het mss ook te maken hebben met het natte weer? Dat je net iets teveel onderstuur hebt geproefd?
- ASW
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Eens! Ik heb dit afgelopen jaar ook gedaan in mijn zoektocht naar mijn (weekend)speeltje. Altijd fijne herinneringen aan mijn Elan en Elise gehad maar toen ik na al die jaren met leuke Duitsters afgelopen jaar ging kijken naar een ExigeS viel dit alleen maar tegen. Zelfde gold voor de hernieuwde kennismaking met Ferrari. Heel vroeger op veel te jonge leeftijd een 348TB gereden (slechte auto was dat maar ja jongensdroom) maar dit jaar niet het gogogogogo gevoel gekregen in een California, California T en 458. Hoe anders was dat na het proefrijden met de Spyder; ik wist het direct! Dit moest hem worden!
Zonder meer! Doch met de Trophy was het wegdek soortgelijk. Ik denk dat het met persoonlijke voorkeur te maken heeft, een auto pakt je of pakt je niet. In de online/youtube oriëntatie ben ik menigmaal gevallen voor een auto die in de praktijk toch tegenviel. Ik ben wellicht wat verwend met alles wat ik heb mogen rijden (en nog steeds rij) en heb al heel lang geen voorwielaandrijver meer gehad. Het is al 15 jaar achterwiel- of vierwielaandrijving geweest. Recensies zijn immers ook lovend over het gebrek aan torque steer in de CTR. Ik heb anders ervaren vandaag (droog weer, nat wegdek).
-
- Berichten: 6507
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Honda Civic Type-R - 2017
Is het ook niet zo dat de Duitse auto's tegenwoordig misschien wel té goed zijn qua totaal plaatje?
Voor stevig of zelfs op de limiet sturen zal zo'n CTR vast nog wel voldoende plezier geven. Voor de dagelijkse ritjes kunnen ze natuurlijk nooit tippen aan de ergonomie en finesse van al het andere in de auto zoals tellers, multimedia, geluid etc. Dat hebben die Duitsers zo verschrikkelijk goed voor elkaar dat je het als Japans/Frans/Engels merk al snel af legt en het totaalplaatje bij de Duitsers dan het beste voor elkaar is, want slecht rijden bij stevig of op de limiet sturen doet dat het ook allerminst natuurlijk.
Voor stevig of zelfs op de limiet sturen zal zo'n CTR vast nog wel voldoende plezier geven. Voor de dagelijkse ritjes kunnen ze natuurlijk nooit tippen aan de ergonomie en finesse van al het andere in de auto zoals tellers, multimedia, geluid etc. Dat hebben die Duitsers zo verschrikkelijk goed voor elkaar dat je het als Japans/Frans/Engels merk al snel af legt en het totaalplaatje bij de Duitsers dan het beste voor elkaar is, want slecht rijden bij stevig of op de limiet sturen doet dat het ook allerminst natuurlijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten