Het help Tom aan een andere auto topic!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Echt heel gaaf!
-
OnlineJoël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Gaaf hoor! Gefeliciteerd!
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
De populairste site is 4c-forums.com.Will F. schreef: ↑28 mar 2017, 21:19 Echt prachtig, wat zijn goede sites/ fora om wat meer te weten te komen over die modificaties (wat het omvat en vanaf welke productiedatum standaard etc) en ervaringen mbt tot zwakke punten en dergelijke. Ik raak er steeds meer van gecharmeerd na o.a een tiental YT filmpjes te hebben bekeken. Dat duitse 4c forum accepteert mijn mail adressen niet.
Volgens mij zijn er weinig zwakke punten/problemen met de 4C. Wat ik te weten ben gekomen:
- Er is een soort terugroepactie geweest met de naam pitstop program (volgens mij voor 2014/2015 modellen). Nieuwe schokbrekers voor, een grotere accu en software upgrade voor o.a. de motor en versnellingsbak.
- Alle schroeven etc. die bevestigd zijn aan het carbon fibre monocoque moeten minstens één keer (of om de zoveel kilometer tot een bepaalde grens) gecontroleerd/aangedraaid worden. Is een behoorlijke klus.
- De Parrot radio schijnt redelijk bagger te zijn, is in 2016 vervangen door een Alpine unit.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Wat een porno ding he
Tom misschien topic titel even aanpassen ?
Tom misschien topic titel even aanpassen ?
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Dank je Tom!
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Wat een lekker ding is het toch hè Staat die al op NL kenteken? Dan kan je zaterdag mee!
Ik heb de mijne uit de verkoop gehaald.. ik vind de Coupe gewoon mooier dan de Spider.. En inmiddels heeft die 304pk dus hij komt wel voorruit. Je gaat echt geen spijt hebben van deze aankoop!
Ik heb de mijne uit de verkoop gehaald.. ik vind de Coupe gewoon mooier dan de Spider.. En inmiddels heeft die 304pk dus hij komt wel voorruit. Je gaat echt geen spijt hebben van deze aankoop!
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Zo zie je maar.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Nee, staat nog niet op Nederlands kenteken. Hij staat zelfs nog niet op Nederlandse bodem. De levering gaat nog niet helemaal zoals ik graag zou willen.
Ik vind de coupe ook mooier dan de spider (maar snap je overweging, ben ook liefhebber van open rijden).
Ik vind de coupe ook mooier dan de spider (maar snap je overweging, ben ook liefhebber van open rijden).
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Gefeliciteerd
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Zorg dat de handelaar hem zonder BTW levert! Of laat het via een Nederlandse handelaar lopen, die mag hem wel invoeren vanaf 3000km zonder 100% bpm toeslag.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Inmiddels vijf jaar verder. De 4C staat op 46.000km. Eerste jaren ging hard, de laatste jaren wat minder kilometers mee gereden. Ik vind het nog steeds een bijzondere en gave auto en heb geen reden om 'm weg te doen. Rijden is een belevenis en afschrijven doet ie niet meer. Maar je kent het, op een gegeven moment ga je toch denken: what's next?
Ik gebruik een 2e auto vooral om 's avonds of in het weekend even stoom af te blazen, en daarnaast voor leuke roadtrips en weekendjes weg (B-wegen). Het moet dus iets speciaals oproepen en een rijdersauto zijn. Vermogen en laptimes vind ik niet belangrijk.
Morgan 3 Wheeler/Super 3. Ik heb al sinds de introductie een zwak voor die auto. De 3 Wheeler vind ik te Engels, er kan en gaat gewoon regelmatig wat aan kapot en het zijn prijzige reparaties. Er zijn wel verbeteringen geweest door de jaren heen, maar ik heb geen zin om dat soort bedragen uit te geven aan iets dat je in de steek kan laten.
De Super 3 is een ander verhaal. Hoe betrouwbaar die is weten we nog niet, maar ik heb het vermoeden dat je die zorgelozer kan rijden. Maar ik vind ze ook prijzig, voor wat het is. Daarbij is het meer een 3e in plaats van 2e auto.
Lotus Emira. Ook gaaf, zou er eens in moeten rijden. Het is een auto die wel in de categorie valt die ik omschreef in m'n eerste alinea. De vraag is wel of het een stap vooruit is op de 4C. Ik denk het niet namelijk, dan zou ik het meer kopen omdat je iets nieuwers en weer eens wat anders wilt. En dat is niet de juiste reden om zo'n auto te kopen.
Terug naar Porsche? Die kriebelt ook wel. Dan zijn er twee auto's die mij aanspreken. De eerste is de 718 Spyder. Die auto gaat mij gegarandeerd bevallen: bijzonder, open rijden, middenmotor, Porsche, hoogtoerige motor. Twist had laatst natuurlijk een prachtexemplaar te koop. Maar er hangt ook nog een flink prijskaartje aan de Spyder's, zo'n 140K. De voorganger (981) zou ook kunnen, is iets gunstiger en (voor mij) even goed, maar ook geen koopje. En met een paar duizend kilometer per jaar, vind ik het dat waard?
Tweede model dat mij aanspreekt is de 991.2 Carrera T. De 911 is natuurlijk een icoon, maar qua concept zat ik altijd wat meer in de Boxster/Cayman-hoek. Echter de T spreekt mij dan wel weer erg aan: ook bijzonder, wat gewichtsbesparing her en der. Dat past mij ook wel, liefst met handbak en zonder achterbank (en de 918 kuipen zouden het af maken). Nadeel is wel dat ze lastig te vinden zijn in de juiste configuratie, de meeste zijn met PDK en met achterbank geleverd.
Zonnetje schijnt, dus ga zo even de 4C uit laten
Ik gebruik een 2e auto vooral om 's avonds of in het weekend even stoom af te blazen, en daarnaast voor leuke roadtrips en weekendjes weg (B-wegen). Het moet dus iets speciaals oproepen en een rijdersauto zijn. Vermogen en laptimes vind ik niet belangrijk.
Morgan 3 Wheeler/Super 3. Ik heb al sinds de introductie een zwak voor die auto. De 3 Wheeler vind ik te Engels, er kan en gaat gewoon regelmatig wat aan kapot en het zijn prijzige reparaties. Er zijn wel verbeteringen geweest door de jaren heen, maar ik heb geen zin om dat soort bedragen uit te geven aan iets dat je in de steek kan laten.
De Super 3 is een ander verhaal. Hoe betrouwbaar die is weten we nog niet, maar ik heb het vermoeden dat je die zorgelozer kan rijden. Maar ik vind ze ook prijzig, voor wat het is. Daarbij is het meer een 3e in plaats van 2e auto.
Lotus Emira. Ook gaaf, zou er eens in moeten rijden. Het is een auto die wel in de categorie valt die ik omschreef in m'n eerste alinea. De vraag is wel of het een stap vooruit is op de 4C. Ik denk het niet namelijk, dan zou ik het meer kopen omdat je iets nieuwers en weer eens wat anders wilt. En dat is niet de juiste reden om zo'n auto te kopen.
Terug naar Porsche? Die kriebelt ook wel. Dan zijn er twee auto's die mij aanspreken. De eerste is de 718 Spyder. Die auto gaat mij gegarandeerd bevallen: bijzonder, open rijden, middenmotor, Porsche, hoogtoerige motor. Twist had laatst natuurlijk een prachtexemplaar te koop. Maar er hangt ook nog een flink prijskaartje aan de Spyder's, zo'n 140K. De voorganger (981) zou ook kunnen, is iets gunstiger en (voor mij) even goed, maar ook geen koopje. En met een paar duizend kilometer per jaar, vind ik het dat waard?
Tweede model dat mij aanspreekt is de 991.2 Carrera T. De 911 is natuurlijk een icoon, maar qua concept zat ik altijd wat meer in de Boxster/Cayman-hoek. Echter de T spreekt mij dan wel weer erg aan: ook bijzonder, wat gewichtsbesparing her en der. Dat past mij ook wel, liefst met handbak en zonder achterbank (en de 918 kuipen zouden het af maken). Nadeel is wel dat ze lastig te vinden zijn in de juiste configuratie, de meeste zijn met PDK en met achterbank geleverd.
Zonnetje schijnt, dus ga zo even de 4C uit laten
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
718 Spyder 4.0.
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Alpine 110S
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Emira ook gaaf, toch, zit in de hoek van de 4C maar net wat anders weer en Lotus afgevinkt.
Die 991.2 T is vrij prijzig nog denk?
Die 991.2 T is vrij prijzig nog denk?
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
981 Spyder en meters maken
Weet nog wel een leuke dijk voor je
Weet nog wel een leuke dijk voor je
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Er is ook nog een 718 GTS 4.0 trouwens, dus geen Spyder. Die was ik vergeten te noemen. Die heeft wel de motor uit de Spyder, maar de andere aanpassingen niet. Ook een prima auto die goed uit de testen komt, alleen die zit qua prijs aardig dicht tegen de Spyder en om die reden eigenlijk geen optie.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Morgan Plus Six, past wel bij je naam
- HJ2
- Berichten: 3567
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Gewoon in alles rijden wat je opsomt, en ons op de hoogte houden van de ervaringen
Veel met ratio heeft het niet van doen, dus ik zou eerst ff de emotie opsnuiven en dan voorsorteren en de ratio pas inschakelen
De Emira is echt een GT denk ik, past dus perfect bij wat je wilt / zoekt
Veel met ratio heeft het niet van doen, dus ik zou eerst ff de emotie opsnuiven en dan voorsorteren en de ratio pas inschakelen
De Emira is echt een GT denk ik, past dus perfect bij wat je wilt / zoekt
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Zal een lastige worden als opvolger / vervanger van de 4C. Heel veel meer basic (lees: puur) auto rijden wordt het niet heel snel meer. Een 718 Spyder of 718 GTS 4.0 is dan misschien wat jou het meest zou aanspreken.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
718 GTS 4.0 lijkt mij een hele fijne en wat volwassener opvolger....
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
De 2.0/2.5 718 sowieso links laten liggen want naast de 4C klinkt die echt voor geen meter. De 718 4.0 zou ik dan toch met PDK nemen want die bakverhoudingen van de handbak zijn echt lang voor de openbare weg. Zou ik eerder voor een 981 6 cilinder gaan al dan niet de GT4
Als je toch zelf weer wilt schakelen zou je kunnen kijken naar een late Lotus Exige 380/410.
Als je toch zelf weer wilt schakelen zou je kunnen kijken naar een late Lotus Exige 380/410.
- Bram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Je mag wel eens rijden in mijn Twingo Tom!
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Morgan is een prachtig merk maar een Plus Six is meer wat voor als ik wat ouder ben (sorry Tom)
F-Type koop je voor de looks en het gruwelijk vette geluid. Qua rijden lijkt het mij wel een boot ten opzichte van de 4C, die stap is wat te groot. Ik heb er helaas geen Atom naast
Het manko van de 4.0 GTS is eigenlijk de prijs. Die zitten zo rond de ton in Duitsland. Voor 10-15K meer heb je een Spyder. Als ik kijk naar wat ze vragen voor Spyder's van vorige generaties denk ik dat een Spyder de betere keus is. De meerprijs streep je wel weer weg tegen minder afschrijving.
Twingo is natuurlijk een droom.
F-Type koop je voor de looks en het gruwelijk vette geluid. Qua rijden lijkt het mij wel een boot ten opzichte van de 4C, die stap is wat te groot. Ik heb er helaas geen Atom naast
Het manko van de 4.0 GTS is eigenlijk de prijs. Die zitten zo rond de ton in Duitsland. Voor 10-15K meer heb je een Spyder. Als ik kijk naar wat ze vragen voor Spyder's van vorige generaties denk ik dat een Spyder de betere keus is. De meerprijs streep je wel weer weg tegen minder afschrijving.
Twingo is natuurlijk een droom.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bombadil, Majestic-12 [Bot], Ti-Tourist (Erik) en 46 gasten