JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Olielekkage was losgetrilde wartel dus easy fix.
2 nieuwe lambda’s besteld. Hang ik er eentje direct aan de ecu en andere via m’n A/F. meter analoog door naar ecu. Is dat ook dubbel uitgevoerd.
Even kijken of ik eind vd week nog een keer de bank op kan.
Ondertussen nog een fuseekogel en 4 nieuwe banden voor de apk en even een uitlijning plannen.
En we zagen dat de intercooler niet optimaal z’n werk deed dus daar is ook een andere voor besteld.
Ga van een Bar & Plate naar een Tube & Fin.
Doen we eerst een run met dezelfde settings om te zien hoe veel dat scheelt.
2 nieuwe lambda’s besteld. Hang ik er eentje direct aan de ecu en andere via m’n A/F. meter analoog door naar ecu. Is dat ook dubbel uitgevoerd.
Even kijken of ik eind vd week nog een keer de bank op kan.
Ondertussen nog een fuseekogel en 4 nieuwe banden voor de apk en even een uitlijning plannen.
En we zagen dat de intercooler niet optimaal z’n werk deed dus daar is ook een andere voor besteld.
Ga van een Bar & Plate naar een Tube & Fin.
Doen we eerst een run met dezelfde settings om te zien hoe veel dat scheelt.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Kan woensdag pas weer op de bank. Dus ik dacht laat ik ‘m even door de apk bonken.
Scheurtje in stofhoes stuurhuis over het hoofd gezien en ik heb een probleempje met ontkoppelen wanneer de boel even heeft stilgestaan. Dacht aan luchtbel in leiding maar dat is het blijkbaar dus niet. Misschien dat de dubbele koppelingsplaten + tussenplaat net ietsie uitzetten bij een heat soak ofzo. Kijk morgen of ik er iets meer ruimte op kan maken.
Net even nieuwe intercooler erin geschroefd. Kijken wat het verschil is.
Op terugweg van apk waardeerde oom agent mijn uitlaatgeluid op €320,- want 2.8 dB te veel. Kreeg wel een prent voor 3 dB die ik maar even ga aanvechten want 2.8 is geen 3. Krijg ook geen bekeuring van 140kmu als je 135kmu hebt gereden dacht ik zo. We gaan het zien. M’n zoontje vond de aandacht van politie wel even spannend maar vooral lang duren.
Auto is echt een beest. Heb nu zo’n beetje dezelfde trekkracht in 3de versnelling als ik hiervoor in z’n 2 had. Als de semi’s een beetje warm zijn gaat ie gewoon zonder wielspin door z’n 3 heen. Deze auto plakt op de weg als poep op een laken.
Ome Garrett laat het vermogen er ook veel meer lineair inkomen t.o.v. De standaard twin turbo’s ook al had ik die parallel geschakeld. Bochten waar ik normaal makkelijk dwars kon als ie de powerband in stompte gaat ie nu opmerkelijk soepel doorheen.
Scheurtje in stofhoes stuurhuis over het hoofd gezien en ik heb een probleempje met ontkoppelen wanneer de boel even heeft stilgestaan. Dacht aan luchtbel in leiding maar dat is het blijkbaar dus niet. Misschien dat de dubbele koppelingsplaten + tussenplaat net ietsie uitzetten bij een heat soak ofzo. Kijk morgen of ik er iets meer ruimte op kan maken.
Net even nieuwe intercooler erin geschroefd. Kijken wat het verschil is.
Op terugweg van apk waardeerde oom agent mijn uitlaatgeluid op €320,- want 2.8 dB te veel. Kreeg wel een prent voor 3 dB die ik maar even ga aanvechten want 2.8 is geen 3. Krijg ook geen bekeuring van 140kmu als je 135kmu hebt gereden dacht ik zo. We gaan het zien. M’n zoontje vond de aandacht van politie wel even spannend maar vooral lang duren.
Auto is echt een beest. Heb nu zo’n beetje dezelfde trekkracht in 3de versnelling als ik hiervoor in z’n 2 had. Als de semi’s een beetje warm zijn gaat ie gewoon zonder wielspin door z’n 3 heen. Deze auto plakt op de weg als poep op een laken.
Ome Garrett laat het vermogen er ook veel meer lineair inkomen t.o.v. De standaard twin turbo’s ook al had ik die parallel geschakeld. Bochten waar ik normaal makkelijk dwars kon als ie de powerband in stompte gaat ie nu opmerkelijk soepel doorheen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Mooi balen van die DB boete en idd vreemd de afronding naar boven... normaal worden meting altijd naar beneden afgerond ivm foutmarge. Ik zou ook zeker in bezwaar gaan.
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Heb je ook foto's gemaakt van de meet opstelling? Als die niet volgens het boekje is is de meting ook afgekeurd als je bezwaar aan tekent.
- tomgtr
- Berichten: 10385
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Dat is echt pech zeg zo’n dB boete. Doen ze hier in 010 duidelijk niet vaak.
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Echt een super gaaf project! Het is wel echt een flink vermogen dat je er uit haalt voor zo'n lichte auto en dan ook alleen nog op de achterwielen. Hij zal wel goed zijn in zwarte strepen trekken op het asfalt.
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Toch apart die DB metingen, zijn zat auto's die fabrieksaf al boven de toegestane grens zitten. Toch krijgen die auto's wel een typegoedkeuring. Hoe dan
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Wel een boete maar geen WOK? Nog geluk gehad, maar ook vreemd. Politie is er de laatste tijd meer mee bezig lijkt het.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Gisteren door de APK gekregen en even stukje gereden waar minder kans op politie was. Peert er uit als een raket. Hele mooie lineaire vermogensopbouw vergeleken met de standaard twin turbo. Heb er een setje nieuwe Federal Semi's onder liggen en die houden het gewoo perfect. Als ze goed warm zijn heb ik in 2de versnelling wel wat wielspin maar niet ernstig veel en in z'n 3 helemaal niet. Bizar gewoon. Auto plakt op de weg als poep op een laken.
545PK / 700Nm op 1.116 kg betekent dat je echt niet weet wat je meemaakt. Is geen optrekken meer maar opstijgen. Ga maandag de demper open maken en er ander materiaal in stoppen en misschien nog een schotje hier en daar. Zal daarna wat video's maken.
Wel een koppelingsprobleempje ontdekt. Als de boel warm wordt ontkoppelt ie minder. Ding al heel vaak ontlucht maar dat is het niet. Heb een Extreme performance clutch twin disc met keramische platen. Misschien dat de boel een beetje uitzet als hij warm wordt ofzo.
545PK / 700Nm op 1.116 kg betekent dat je echt niet weet wat je meemaakt. Is geen optrekken meer maar opstijgen. Ga maandag de demper open maken en er ander materiaal in stoppen en misschien nog een schotje hier en daar. Zal daarna wat video's maken.
Wel een koppelingsprobleempje ontdekt. Als de boel warm wordt ontkoppelt ie minder. Ding al heel vaak ontlucht maar dat is het niet. Heb een Extreme performance clutch twin disc met keramische platen. Misschien dat de boel een beetje uitzet als hij warm wordt ofzo.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Waar is die db limiet op vastgesteld? Gezien de swap op kenteken en het ontbreken de meetwaardes op de RDW site....
Een kennis van me perst ruim over de 1000pk uit zo'n blok... bizar dat het heel blijft. Met 545pk kun je er nog wel een miljoen kilometers mee maken volgens mij Wat een kanon met die 1100kg!
Een kennis van me perst ruim over de 1000pk uit zo'n blok... bizar dat het heel blijft. Met 545pk kun je er nog wel een miljoen kilometers mee maken volgens mij Wat een kanon met die 1100kg!
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
De grens is gezet op 95dB
Heb ik wel het idee dat de agent die het toerental aan het regelen was steeds zachter ging draaien om te helpen dus dat scheelt ook al.
Heb ik wel het idee dat de agent die het toerental aan het regelen was steeds zachter ging draaien om te helpen dus dat scheelt ook al.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Klopt het toerental van de 2jz met het dashboard?
Klinkt verder allemaal heel vervelend met dat gewicht en vermogen
Klinkt verder allemaal heel vervelend met dat gewicht en vermogen
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Via alle kabeltjes met de oude computer deed de toerenteller het altijd. Op het moment doet ie het nog niet. Moet daar nog even in duiken hoe dat ineens kan.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Konden ze dan op het juiste toerental db's meten?
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Ja. Beetje vaag verhaal.
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
De moeite om uit te zoeken of dat dan wel volgens de regels is gegaan, scheelt je wellicht een boete.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Testbank ging niet door vandaag helaas. Maar wel 8 compartimenten van m’n demper open geslepen, staalwol eruit gerukt, glaswol erin en weer dichtgebakken. Scheel een heule berg herrie. Komende woensdag weer dyno. Zien we het dan wel weer.
Wel ff stukje geblaft met dat ding. Heeeerlijk.
Koppelingsprobleem ook iets helderder. Als ik pedaal minder ver in trap dan loopt koppeling vrijer dan wanneer pedaal helemaal in. Even onderzoeken dus.
Hier een korte impressie van een ritje op nog niet volle turbodruk.
https://youtube.com/shorts/Lv5mG_wCwXc?feature=share
Wel ff stukje geblaft met dat ding. Heeeerlijk.
Koppelingsprobleem ook iets helderder. Als ik pedaal minder ver in trap dan loopt koppeling vrijer dan wanneer pedaal helemaal in. Even onderzoeken dus.
Hier een korte impressie van een ritje op nog niet volle turbodruk.
https://youtube.com/shorts/Lv5mG_wCwXc?feature=share
- Martijn M
- Berichten: 3242
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Mooie impressie! Klinkt toch altijd prettig een 2JZ met grote slak.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Inderdaad, gaaf fimpje wat een sound en snelheid
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en middagje ring
Vanmiddag dagje ring gedaan om te kijken hoe ie zich hield. Onderweg groepje tegen gekomen met een Ferrari FF, 2 Alfa Giullia en een M135i. Al rollend in 4de even met de FF gespard en die blijft ie goed voor en de Alfa's kan ie ook goed de baas op vermogen. Peert er echt onbeschoft hard uit en dat terwijl ik verwacht dat er nog veel meer in zit.
Was al 4 jaar niet op de ring geweest en met 4 wielen pas 3 rondjes gedaan daarvoor. Heb wat beeldmateriaal dat ik zal uploaden binnenkort. Toch wel voorzichtig gedaan maar auto hield zich super. Supergrip op de Federals. Het is net een kart. Kan makkelijk veel harder maar in sommige blinde bochten weet ik toch nog echt niet wat er komen gaat. Glimmende kant boven is dan wel het credo.
Onderweg terug sneuvelde het brandstofrelais maar die heb ik voor de rest van de terugreis maar even overbrugd. Zeer tevreden en snel nieuwe trip plannen. En oh ja. Snel nog even op de dyno voor de laatste ponypaardjes.
Was al 4 jaar niet op de ring geweest en met 4 wielen pas 3 rondjes gedaan daarvoor. Heb wat beeldmateriaal dat ik zal uploaden binnenkort. Toch wel voorzichtig gedaan maar auto hield zich super. Supergrip op de Federals. Het is net een kart. Kan makkelijk veel harder maar in sommige blinde bochten weet ik toch nog echt niet wat er komen gaat. Glimmende kant boven is dan wel het credo.
Onderweg terug sneuvelde het brandstofrelais maar die heb ik voor de rest van de terugreis maar even overbrugd. Zeer tevreden en snel nieuwe trip plannen. En oh ja. Snel nog even op de dyno voor de laatste ponypaardjes.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: JWtje's E30-2JZ knutsel progress en nieuwe daily
Gaaf dat je zelfs zulk spul voor blijft
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 mei 2023, 10:49
- Auto: '21 Kia ProCeed GT
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten