Physics en tyre model zijn twee verschillende dingen.
Een rwd frontmotor reageert irl anders dan 'n fwd frontmotor vs een heckmotor rwd of awd(Elfers, Carrera 4)
Zo ook in PHYSICS irl vs AC/AMS/RFactor etc. Dat weten we.
Dat een 1M met V1 opeens totaal anders reageert met V10, een LaFerrari, een GT3 458, een 962, een L49, een Fiat 500. Neen. De reacties zijn in de basis 'natuurgetrouw' aan de echte autos(dus prachtig of kut of ergens ertussenin)
Dat 'n 1M grippier is of meer tractie heeft in V1 of V5 of V10 doet er niet toe, z'n basisphysics blijven wat 't is. De band (is het tyremodel), doet dan weer dit dan weer dat (V1, 2.3.4.5.6.7.8.9.10) de physics an sich blijven in de basis gelijk net als bij 'n echte auto. Tuurlijk wordt 'n FWD irl overstuurd als je daar klotebanden achter zet en voor topbanden en 'n RWD andersom.Etc.
De fysiek van een :
zwaar bewegend 4 wielig object met 'n bepaalde aandrijving is in AC in de basis 'natuurgetrouw' icm ffb en besturing.
iRacing heeft dat niet voor elkaar. AC en AMS en RF wel.
Dus een V1 voelt ook niet een wereld van verschil tov V10, WANT DE BASIS IS AL PRIMA:)
Dikgedrukt in AC zeer zeker WEL!Mari Oh Oh! schreef: ↑27 sep 2017, 15:26 De tyre model(zoals men dat noemt) is 70% van de physics En dat is vreselijk moeilijk goed te krijgen. Het gaat voor de duidelijkheid dus om de code(software) achter de banden en de variabelen, niet of het een P Zero of een Turanza is.
Het is ook bijvoorbeeld de reden dat sommige auto's in PCars 2 op het moment lastig te besturen zijn na een paar rondjes. Reden: de achterbanden warmen bij die compounds/auto's niet lekker op waardoor de achterkant in verhouding te weinig grip hebben. Gevolg is lift-off oversteer from hell. Wordt gelukkig aan gewerkt. Andere wagens hebben hier gelukkig weer geen last van.
En de laatsta alinea laat zien dat PC2 fysiek nog wat issues heeft? Dat heeft AC nooit gehad....(ik heb AC nooi gezien als iets fysieks fouts
Type stuur/FFB zijn dingen die je kunt veranderen natuurlijk daar zat 't 'm wel eens, of ik pas de setup aan, of betere banden, andere bandenspanning, maar dat doet men irl ook.....)