Project Cars 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project Cars 2

Bericht door WJ » 21 sep 2017, 18:40

Denk het wel, deed ik ook vaak met releases. Vaak ook goedkoper dan pre-orders.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 21 sep 2017, 18:44

Op Steam?
Ik trap er niet weer in, ziet er gelikt uit, mooier wordt 't bijna niet,
maar Assetto Corsa heeft sinds dinsdag de Ferrari 70th Anniversary DLC uit voor 8 euro.

Gvd skitterend!:)
Zo mooi die 330P4 balans is werkelijk grandioos, lekkerste auto in AC in alles, zo indrukwekkend de 312 F1 1967, zo prachtig de 250 GTO(alle drie sounds ook top)
288GTO machtig. En ook nog een een 812 Superfast die ook gewoon lekker rijdt voor wat 't is. Een nucleaire GT.
Klap op de vuurpijl SF70H, de huiige Ferrari F1(zegt me minder, ze wijken bij staande start opeens in rechte lijn naar links of naar rechts, heel vreemd, maar ik begreep natuurgetrouw:)) en Schumis F1 2004 V10(die sound, voor de rest niks)

Kortom HALEN PROJECT CARS 2 als je dit hierboven niks interesseert:)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 21 sep 2017, 18:53

Nog even terug naar de review die WJ op de vorige pagina postte.
Vanaf 6:08, zal ik 'm kopen??? Geweldig!

Ik heb dit ook in AC en Automobilista (Hockenheim), maar wát gaaf ziet 't eruit(Oculus Rift VR ding?)
Heb Dirt 4 aangeschaft vorige week, is wel aardig hoor, maar niet top...


Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Project Cars 2

Bericht door Mark W. Scholten » 22 sep 2017, 15:08

Ik heb ook hoge verwachtingen van dit spel en spelen met VR :) En natuurlijk checken of ie ook mijn Motion stoel ondersteunt maar dat moet haast wel (deel 1 ondersteunde het ook). Al bewust niks meer met deel 1 gedaan zodat ik mooi met deel 2 aan de slag kan dit weekend :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Project Cars 2

Bericht door WJ » 22 sep 2017, 15:54

Ik sla hem over, Assetto Corsa is voldoende op de PC. En voor de PS4 haal ik straks Gran Turismo, al is dat meer traditie dan dat ik er naar uitkijk. :P M'n stuur werkt namelijk niet meer met de PS4 (muthafuckas), en met controller weiger ik te spelen. hehe

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 sep 2017, 18:41

Zo vreselijk gaaf in de regen met plassen en aquaplaning :df: Alleen warmen helaas bij sommige auto's(zoals de Ginetta) de achterbanden nog niet lekker op(en de voorbanden wel) waardoor je na een paar rondjes gauw achterstevoren staat. Maar daar heeft de 288 GTO geen last van, niet mijn merk, maar wat rijdt dat heerlijk zeg (hopen dat dat met de komende patch niet om zeep wordt geholpen). Ook(of vooral) in de regen :crazy:

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Project Cars 2

Bericht door jacobt » 23 sep 2017, 19:58

Ik rij veel met de gt3 rs op spa, Maar op een droge baan heeft dat ding constant wiel spin.
Auto staat constant achterste voren, ook met 180 kmh. Ik snap het niet, is niet realistisch

Bij asseto Cor's a is dat heel anders in de zelfde wagen in dezelfde omstandigheden

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 sep 2017, 20:52

Dat is waarschijnlijk hetzelfde probleem met de achterbanden. En Assetto Corsa's rijgedrag is in het begin(2014) de eerste maanden ook behoorlijk bijgepoetst, sterker nog dat gebeurt nog steeds. Toen was je een auto soms ook onverklaarbaar kwijt. Komt heus wel goed. Bedenk ook dat dit veel meer auto's en banen zijn plus veel meer weerpermutaties. Assetto is wat dat betreft heel kaal...

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Project Cars 2

Bericht door jacobt » 23 sep 2017, 20:55

Ja de beelden zijn echt geweldig in project 2

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 23 sep 2017, 23:59

Het gaat niet om de beelden, maar bijvoorbeeld dat de plassen ook echt aquaplaning veroorzaken. Als je niet uitkijkt op een recht stuk ga je zo het gras in. En de plassen zijn ook echt afhankelijk van het verloop van het circuit(ze ontstaan op lage plekken) en de afwatering. Mooi-weer-bij-dag-simulators heb ik na 25 jaar inmiddels wel gezien :) Er zitten nog wat bugs in, maar die neem ik voor lief(en ze zijn er druk mee bezig).

Maar probeer de 288 GTO eens op bijvoorbeeld Circuit of the Americas(zomer). Echt heerlijk gecontroleerd glijen met dat ding.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Project Cars 2

Bericht door Mark W. Scholten » 25 sep 2017, 13:58

Bij Tweakers waren ze ook al minder tevreden over de afwerking:

https://tweakers.net/reviews/5731/proje ... ekort.html

Minpunten:

Sommige auto's onbestuurbaar
Carrièremodus
Opnieuw te veel bugs
Rijhulpen niet effectief

Zelf paar rondjes gereden met de Nissan GT-R Nismo (uiteraard), de nieuwe Civic Type-R en de Porsche GT4. Tot op heden goed te spreken. Moest wel mijn stuurtje (Fanatec) wat fine tunen om deze beter te krijgen qua remmen en sturen :)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 26 sep 2017, 10:09

Ik lees 't alweer, niks voor mij dus:)Het moet qua feel en physics realistisch zijn. En dat doen AC EN Automobilista bij mij.

Dan kan 't er nog zó gelikt uitzien....

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 26 sep 2017, 19:59

Robin schreef: 26 sep 2017, 10:09 Ik lees 't alweer, niks voor mij dus:)Het moet qua feel en physics realistisch zijn. En dat doen AC EN Automobilista bij mij.
Dat doet PCars 2 ook. Met als toevoeging de weercomponent. Mooi-weer-racen-bij-dag heb ik na 25 jaar helemaal gezien. Dat is misschien leuk voor hotlappers, niet meer voor mij. En ook totaal niet realistisch, grof gezegd. Dus ja, leuk dat tweakers review, maar een techsite met commerciële belangen is wel de laatste plek waar ik een sim-review serieus neem. :lol: Als ik één sim over mocht houden was het deze, hoef ik geen seconde over na te denken. Al is AC leuk ernaast voor de mods. Maar dat is het dan ook want de basis content(vooral de banen) mag ik toch best karig noemen.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 26 sep 2017, 20:22

Tja wat me nu weerhoudt is dat m'n PC niet aan de eisen van PCars 2 voldoet. Ding is 3,5j oud, maar moet dus voor de winter 'n upgrade naar Windows 10, andere kaart en meer geheugen etcetera. Mooi projectje:)

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 26 sep 2017, 20:46

Wat me ook weerhoudt is dit, vanaf 9:44, poor handling/poor ffb cars in PC2...
Een line up van 180 fantastische wagens, maar niet iedere auto voelt even goed/lekker/realistisch. Waarom dan al die 180 karren vraagt deze reviewer zich ook af.
Ik weet namelijk 100% dat AC wel eens natuurgetrouw grafisch (auto's en look van tracks, niet kloppend, kaal, saai inderdaad) en qua AI(wat 'n domme AI auto's) te wensen overlaat. MAAR de physics/feel van AC(sturen/fbb(instelbaar), remmen en algeheel gevoel met een 100den kilos wegend bewegend voertuig op wielen onderweg te zijn is bij elke auto in AC het meest natuurgetrouw. Er zitten geen 'goede'en 'slechte' auto's tussen, want de reacties/physics etc gelden ook voor de échte auto. Wel kun je met de ene auto meer en leukere dingen dan de andere, en grip/slip/tractie is bij elke AC auto anders, net als in real life, maar de basisphysics/feel is 100% in orde voor elke AC kar...


Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 27 sep 2017, 08:29

Shaun van Simpit/Inside Simracing.
Vanaf 1:25.36 Start hij op Spa in de DRM , 935 Turbo. Ik kijk naar de stuuruitslag in beeld.
De besturings uitslag op 't scherm is in graden veel groter(en m/i/ zoals 't hoort is irl) dan hoe hij met z'n Thrustmaster stuurt, hij geeft hele kleine inputs. Die staan niet onderling 1:1. Dat kan toch veranderd worden? Want dit is niks:)


Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 sep 2017, 09:19

Natuurlijk kan dat(bij mij is het 1 op 1 en ik heb ook een Thrustmaster(T500 in mijn geval)). Hij heeft zijn stuur dus niet goed gekalibreerd. Of hij heeft het expres gedaan om directer te kunnen sturen(dat kan je alleen ook in de car setup doen zoals het hoort). Ik snap alleen niet waarom hij het stuur niet gewoon uitzet. Ik vind het rete irritant als ik een echt stuur en een virtueel stuur tegelijk zie.

En qua Assetto, dat weggedrag is voor veel auto's ook al behoorlijk veranderd(de Porsches waren bij release stuk voor stuk lastig en een paar weken later prima te rijden), zo ook de banden. En het zijn er ook zeer veel minder natuurlijk, dus makkelijker om in één keer goed te krijgen(niet dus).

Maar ik heb sowieso liever een compleet palet aan sims aangezien elke wel nadelen heeft of zaken die de anderen niet hebben.

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 27 sep 2017, 09:57

Tja dat zal(noem een voorbeeld waar weggedrag van welke auto in AC is veranderd??)maar AC (en RF2 EN AMS) zijn wel de meesters in physics als ik vele reviews mag geloven(ook tov PC2)
Vooral RF2 waarvan voor zover ik weet AMS een sort of aftreksel van is. Ik vind AMS dus qua feel enzo minder vaag dan AC! Maar AC klopt wel.

AMS voelt mij het echtst(physics feel) ook tov AC dus, en ik begrijp door de overweldigende graphics en keuzes een PC2 op dit moment sim number 1 is, maar het gaat mij om meer dan dat:)

Geen enkele sim is perfect en wat zoek je. Ik zoek ffb/feel/physics. En aangezien ik nog geen PC2 heb geprobeerd geef ik PC2 het voordeel van de twijfel, ook gezien de in het algemeen positieve physics/handling reviews.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 sep 2017, 13:48

De banden zitten inmiddels op V10(de laatste keer dat ik keek), tel uit je winst(en er zijn echt wezenlijke verschillen). Daarmee is Assetto al een jaar of 3 een bewegend doel(fans zullen bij elke iteratie zeggen dat het realistisch is, lekker geloofwaardig dan ;)). Hetzelfde als met iRacing, dat model werd ook constant bijgewerkt. AMS is overigens geen aftreksel van rF2, maar rF1 voor zover ik weet. Ik luister overigens nit meer naar de discussies, want eigenlijk zijn simracers heel naar volk, nog minder makkelijk tevreden te houden dan normale gamers. Iedereen vecht voor zijn cluppie :kotsen:

Wmb, al waren de graphics van PC2 minder dan AC, of zelfs AMS dan zou ik er nog voor kiezen. Die biedt qua versatiliteit veel meer realisme. De enige die ook maar in de buurt komt is rF2, de rest is een one-trick-pony(mooi-weer-racer). Dat neemt niet weg dat de meeste grote sims leuke aspecten hebben dus je uitsluitend op één richten is gewoon niet handig. Er is zoveel leuks geniet van het hele spectrum :df:

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 27 sep 2017, 14:00

V1, 2,3,4,5 of V10 maakt bij eigenlijk alle auto's in AC eigenlijks niks uit Mario....de physics blijven hetzelfde in de basis. Hoe 'n band reageert, ja een winterband onder 'n 1M reageert ook vlotter op slip dan 'n PS2 op droog. Of op nat...
En dan te bedenken dat ik 1 op 1 vergelijking kan maken met m'n ex 1M....

Ik heb >2100 uren in AC zitten. Mij maak je niks wijs joh:)

Ik vind jou helemaal niet naar, wel hardleers misschien:))))

Nogmaals ik heb 't over HANDLING & PHYSICS he....

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Project Cars 2

Bericht door indobesar » 27 sep 2017, 14:07

Mooi om te lezen hoe jullie hierover praten. Ik ben opgehouden bij GTR2. Dat was machtig mooi in die tijd.

Daarvoor TOCA2, strijden in de BTCC met de Nissan Primera in teamverband. Jammer dat een co-op feature niet meer bestaat?!

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 27 sep 2017, 14:19

Zodra ik m'n PC op orde heb qua upgrades komt PCars2 er sowieso, weest niet bevreesd. En daar zal ik ook heel veel lol aan beleven:)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 sep 2017, 14:43

Robin schreef: 27 sep 2017, 14:00 V1, 2,3,4,5 of V10 maakt bij eigenlijk alle auto's in AC eigenlijks niks uit Mario....de physics blijven hetzelfde in de basis.
Dus niet, want het zijn wijzigingen in diezelfde physics ;) En het is niet gezegd dat de 1M ook (grote) wijzigingen heeft gehad, maar bij sommige auto's waren de verschillen aardig merkbaar. Heb zelf zo even geen voorbeeld paraat, maar met een Google-tocht kom je ook een eind:

https://www.reddit.com/r/assettocorsa/c ... mperature/
What everyone else is saying about tires is true, when things work properly. However, after another recent change to the tire model on Dec. 20th with the last Porsche pack, temps are somewhat buggy. Getting heat into the tires even on tracks that should roast them is quite difficult. So, short of running a softer compound, it just aint gonna happen. :p

AC goes through this little dance every few months though. Sometimes the tire temps are broken, and sometimes they work as they should. Sadly, sometimes when universal tweaks to the tire model are made, things go wrong.

And for reference on the GT3 cars, 26 psi is now optimal + or - 2 psi. Used to be ~32psi, but this was also changed in the last patch.
(laatste post)

Dus of het nou voor of na de patch realistisch is maakt niet uit. Het kan maar één van beide zijn(of géén) en het is nogal een verschil.

Maar ik wil er ook geen punt van maken, want het gaat er uiteindelijk om of het geloofwaardig aanvoelt en dat doet het zeker. Dus het is wat mij betreft een fijne toevoeging aan de simrace scala. Alleen ducht ik de fans die het de be-all-end-all sim noemen niet zo, want dat is het gewoon niet. Ik zeg trouwens absoluut niet dat PCars 2 dat wel is, voor de duidelijkheid. :D

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Project Cars 2

Bericht door Robin » 27 sep 2017, 15:09

Als V1 in januari '14 ' hetzelfde' aanvoelt als V10 in sept '17 is er dus 'weinig niks' veranderd aan de physics, het heet ook TYRE MODEL en niet PHYSICS model:)

Zet 'n andere band onder dezelfde auto en je hebt een ander tyre model, maar de physics zijn in de basis hetzelfde (qua realisme, hoe 'n echte auto ook reageert met andere banden)
Nee joh ik ben wel AC zat. Ik doe AMS en heb Dirt 4 die wat door de mand valt.

EDIT: Je kunt ook de frictie van de tarmac/surfacem, windrichting buitentemp(belangrijk) (tijdstip) veranderen in AC, waardoor je bij 'n dusty track wat minder grip hebt dan op maximum. Understatement:)
Laatst gewijzigd door Robin op 27 sep 2017, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Project Cars 2

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 sep 2017, 15:26

De tyre model(zoals men dat noemt) is 70% van de physics ;) En dat is vreselijk moeilijk goed te krijgen. Het gaat voor de duidelijkheid dus om de code(software) achter de banden en de variabelen, niet of het een P Zero of een Turanza is.

Het is ook bijvoorbeeld de reden dat sommige auto's in PCars 2 op het moment lastig te besturen zijn na een paar rondjes. Reden: de achterbanden warmen bij die compounds/auto's niet lekker op waardoor de achterkant in verhouding te weinig grip hebben. Gevolg is lift-off oversteer from hell. Wordt gelukkig aan gewerkt. Andere wagens hebben hier gelukkig weer geen last van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten