Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
vester86
Berichten: 2664
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door vester86 » 30 okt 2017, 21:23

StefanW schreef: 30 okt 2017, 19:39 Jazeker, heb rond middaguur 5 rondjes gereden, maar daarna geen vermogen meer in hogere toeren, dus niet meer gereden. Waarschijnlijk einde van een geweldig seizoen :)
zonde, Net gemist. Heb zelf tussen 14:00 en 16:00 een aantal rondes gereden. Was fijn want de rest van het jaar was het er nog niet van gekomen .

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1756
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door StefanW » 31 okt 2017, 09:58

Nu ik je auto zie, dan heb ik je wel gezien, niet op de baan, maar wel in de buurt. Een oranje Z4, maat van me zei nog: die kleur heb ik nooit gezien op een Z4, dus onbewust heb ik je gezien haha

vester86
Berichten: 2664
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door vester86 » 31 okt 2017, 12:38

nice :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door Macboy » 31 okt 2017, 22:31

itsmario schreef: 29 okt 2017, 18:18 Gents,

Deze week worden de flyers uitgedeeld bij het kopen van een kaartje met de mededeling "laptimer verboden"
Ik vraag me af of dat iets veranderd aan de WA dekking op Touristenfahrten, ik vermoed van niet ..

De andere vraag; rijden jullie er nog wel met een lekker gevoel rond? Of hebben jullie een geheime verzekeraar?
Of toch maar Duitser worden om met Duits kenteken te rijden :)

Het kan de beste overkomen dat je bijv. vloeistof verliest, iemand crasht erover, stelt je aansprakelijk voor de auto + medisch ... politieonderzoek erbij en je bent toch schuldig.
Jammer dat het niet zoals op alle andere circuits kan, eigen verantwoordelijkheid
Er zal zeker niet om die reden iets veranderen inzake de WA dekking. Lastig en ingewikkeld verhaal. Check eerst de eigen voorwaarden en kijk hoe duidelijk ze zijn. Blijft groot verschil natuurlijk schade aan een ander en aan je eigen auto. Als je het niet kan betalen schade aan je eigen auto, dan rijdt en voelt het ook niet lekker. In feite is het dus al eigen verantwoordelijkheid toch ?

itsmario
Berichten: 297
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door itsmario » 31 okt 2017, 22:46

Mwa, met mijn echte circuitauto neem je al meer risico dan een Touristenfart ritje met een sportieve trackday/daily auto. Eigen schade = eigen risico en verantwoordelijkheid ja.
Ik heb mijn en andere polissen uitgebreid gecheckt, Nurburgring is duidelijk uitgesloten voor WA, als een Duitser je dus aanklaagt omdat hij crasht over jouw vloeistof lekje dan is het feest :). Dan wordt het discutabel dat Touristenfahrt een tolweg is etc, zoals in alle juridische praat eerder in dit topic uitvoerig over gediscusseerd is
Dus ja ... dat heeft mij meer aan het denken gezet dan eigen schade, dat is altijd part of the deal

Gebruikersavatar
witje
Berichten: 1432
Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53

Re: Het grote ' Wie gaat er naar de Nordschleife in 2017 ' topic

Bericht door witje » 03 nov 2017, 20:45

We vertrekken morgenochtend vroeg. Zaterdag droog / zondag zeiknat.
Apex geboekt voor de overnachting.
Auto nagekeken, bestuurdersstoel zat iets los voor de rest prima :D

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knot en 5 gasten