Twist ---> X1 eruit, M240i cabrio erin! (m240i pics op p16)
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
ja echt een gave verschijning! tof ook dat je een blauwe hebt genomen (mooi kleurtje), weer eens wat anders dan een witte, zwarte of grijze. ik verbaasde me er wel over toen je schreef dat de c63 (adaptief onderstel neem ik aan?) zoveel harder is dan de m140i.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Toevallig een psv fan en ssc houder twist?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Yep, wat heeft me verraden?
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Hier een kopietje van RND zijn topic over de M140i, past hier eigenlijk beter.
Ik ben met de C63 onlangs naar Italie geweest, en na terugkomst was ik echt verliefd op de M140i.
Dat klinkt raar. De C63 is natuurlijk heel speciaal met zijn machtige V8 met dito sound. En ook de besturing is veel communicatiever dan de M140i, met ook een veel sneller reagerende vooras. Maar waar de M140i op uitblinkt, of misschien is dit gewoon een zwak punt van de C63, is het onderstel en de bak. En uiteraard de B58 motor, maar in vergelijk met de C63 wint die natuurlijk niet
Onderstel: Waar de C63 over elke richel knallen en stoten doorgeeft, strijkt de M140i ze glad. Voor mij echt de perfecte daily vanwege die mooie balans tussen comfort en sportiviteit. En tegelijkertijd is hij veel smijtbaarder dan de C63, zij het met wat minder gevoel en feedback.
Bak: AMG speedshift MCT 7G of iets dergelijks: fancy naam maar best rotzooi vergelekden met de ZF 8 speed van BMW. Ten eerste als je manueel rijdt in de C63 en bv 2/3 versnelling omlaag wil. Dat doet hij gewoon niet! BMW gaat direct in het display van 6 naar 3 bijvoorbeeld, en die 3e versnelling volgt dan behoorlijk snel. De C63 moet je echt 5 keer drukken om 2/3 omlaag te gaan, ofwel pauzes inlassen. Ook bij wegrijden met <30km/h na afremmen (bv na een drempel of rotonde) is de C63 heel schokkering / bonkerig. Hij is wel lekker snel bij vlot optrekken vanaf 30km/h.
Ik ben met de C63 onlangs naar Italie geweest, en na terugkomst was ik echt verliefd op de M140i.
Dat klinkt raar. De C63 is natuurlijk heel speciaal met zijn machtige V8 met dito sound. En ook de besturing is veel communicatiever dan de M140i, met ook een veel sneller reagerende vooras. Maar waar de M140i op uitblinkt, of misschien is dit gewoon een zwak punt van de C63, is het onderstel en de bak. En uiteraard de B58 motor, maar in vergelijk met de C63 wint die natuurlijk niet
Onderstel: Waar de C63 over elke richel knallen en stoten doorgeeft, strijkt de M140i ze glad. Voor mij echt de perfecte daily vanwege die mooie balans tussen comfort en sportiviteit. En tegelijkertijd is hij veel smijtbaarder dan de C63, zij het met wat minder gevoel en feedback.
Bak: AMG speedshift MCT 7G of iets dergelijks: fancy naam maar best rotzooi vergelekden met de ZF 8 speed van BMW. Ten eerste als je manueel rijdt in de C63 en bv 2/3 versnelling omlaag wil. Dat doet hij gewoon niet! BMW gaat direct in het display van 6 naar 3 bijvoorbeeld, en die 3e versnelling volgt dan behoorlijk snel. De C63 moet je echt 5 keer drukken om 2/3 omlaag te gaan, ofwel pauzes inlassen. Ook bij wegrijden met <30km/h na afremmen (bv na een drempel of rotonde) is de C63 heel schokkering / bonkerig. Hij is wel lekker snel bij vlot optrekken vanaf 30km/h.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Het is echt huilen dat onderstel. Schijnbaar is het bij de coupe aangepakt. Beiden zijn adaptief, C63 en M140i. Onderstel is voor mij zelfs een reden om hem weg te doen. Binnenkort weer naar Italie, dan is de autobahn prima maar de provinciale wegen in Italie zijn - hoewel hij daar ook wel tot zijn recht komt - qua demping niet zijn sterkte. Voelt niet premiume30touring1990 schreef: ↑19 mei 2017, 10:32 ja echt een gave verschijning! tof ook dat je een blauwe hebt genomen (mooi kleurtje), weer eens wat anders dan een witte, zwarte of grijze. ik verbaasde me er wel over toen je schreef dat de c63 (adaptief onderstel neem ik aan?) zoveel harder is dan de m140i.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Wel jammer dat een toch relatief grote "sportieve cruiser" minder comfort biedt dan een wat kleinere variant als de M140i. het blijft wel lastig om deze auto's met elkaar te vergelijken omdat ze niet in dezelfde klasse zitten, maar onbewust zul je dat toch doen als je beide rijdt. eerder noemde je dat de c63 nogal moeite had met het wegzetten van de power, hoe is dat nu het wat warmer (en droger) is buiten?Twist schreef: ↑19 mei 2017, 15:08Het is echt huilen dat onderstel. Schijnbaar is het bij de coupe aangepakt. Beiden zijn adaptief, C63 en M140i. Onderstel is voor mij zelfs een reden om hem weg te doen. Binnenkort weer naar Italie, dan is de autobahn prima maar de provinciale wegen in Italie zijn - hoewel hij daar ook wel tot zijn recht komt - qua demping niet zijn sterkte. Voelt niet premiume30touring1990 schreef: ↑19 mei 2017, 10:32 ja echt een gave verschijning! tof ook dat je een blauwe hebt genomen (mooi kleurtje), weer eens wat anders dan een witte, zwarte of grijze. ik verbaasde me er wel over toen je schreef dat de c63 (adaptief onderstel neem ik aan?) zoveel harder is dan de m140i.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Ik zat op Noord (hoekje bij Oost, dat wel) en nu op Zuid...Sander-E46 schreef: ↑19 mei 2017, 15:16De foto's op autogespot... herkende je ergens van. Nog een oost-ganger op DF.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - incl discussie over M140i zakelijk
Dat is nu vele malen beter! Eigenlijk vrij weinig last van. Het is wel zo dat de C63 S op rechtwegdek bij volgas echt veel sneller stap opzet dan de M140i. En in bochten is de C63s ook echt veel beter nu dan in de gladheid, dankzij sperdif denk ik ook.e30touring1990 schreef: ↑19 mei 2017, 15:36Wel jammer dat een toch relatief grote "sportieve cruiser" minder comfort biedt dan een wat kleinere variant als de M140i. het blijft wel lastig om deze auto's met elkaar te vergelijken omdat ze niet in dezelfde klasse zitten, maar onbewust zul je dat toch doen als je beide rijdt. eerder noemde je dat de c63 nogal moeite had met het wegzetten van de power, hoe is dat nu het wat warmer (en droger) is buiten?Twist schreef: ↑19 mei 2017, 15:08Het is echt huilen dat onderstel. Schijnbaar is het bij de coupe aangepakt. Beiden zijn adaptief, C63 en M140i. Onderstel is voor mij zelfs een reden om hem weg te doen. Binnenkort weer naar Italie, dan is de autobahn prima maar de provinciale wegen in Italie zijn - hoewel hij daar ook wel tot zijn recht komt - qua demping niet zijn sterkte. Voelt niet premiume30touring1990 schreef: ↑19 mei 2017, 10:32 ja echt een gave verschijning! tof ook dat je een blauwe hebt genomen (mooi kleurtje), weer eens wat anders dan een witte, zwarte of grijze. ik verbaasde me er wel over toen je schreef dat de c63 (adaptief onderstel neem ik aan?) zoveel harder is dan de m140i.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
blijf het echt een heel gaaf ding vinden, koppel moet immens zijn bij vol wegtrekken
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Dat is behoorlijk extreem ja. Is nog iets meer dan een 335d, maar waar de 335d hoger in de toeren komt en afzwakt komen bij de C63 de PK's ineens opzetten . Best of both worlds! Zelfde eigenlijk met de M140i en zijn 500Nm, dat zijn ook gewoon 6 cilinider diesel waarden
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
@Twist: rijd jij wel eens op het circuit of alleen straat? Moet ook wel eens leuk zijn om die C63 op het circuit uit te laten.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Alleen straat tot nu toe. Ook met de Cayman S en Boxster S niet op circuit geweest. Terwijl ik wel paar keer per jaar bij Nurburgring kom. Ben bang dat ik circuit veel te leuk ga vinden en heb al genoeg hobbies. Zelfde reden waarom ik geen motor koop.
Lijkt me inderdaad wel heel leuk om eens te doen, dan kun je beter zien waar de grenzen liggen en die verkennen. Hij is wel echt zwaar, 1800kg.
Lijkt me inderdaad wel heel leuk om eens te doen, dan kun je beter zien waar de grenzen liggen en die verkennen. Hij is wel echt zwaar, 1800kg.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Foto's !!!!
-
OnlineBram
- Berichten: 15877
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Skitterende kar! 100%. Maar meer als pacecar dan als trackday monster, te lomp en zwaar:)
Dan de M140i maar?:)
Dan de M140i maar?:)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Heerlijke auto, heerlijk uitvoering! Ik zou em verkiezen boven de M3...
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Vooral de kleur maakt hem echt geweldig!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Inderdaad. Zeker als het om een Station gaat.MartijnGizmo schreef: ↑23 mei 2017, 09:58 Heerlijke auto, heerlijk uitvoering! Ik zou em verkiezen boven de M3...
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
C63 doet het volgens mij prima op het circuit (bijvoorbeeld de Ring). Genoeg pk's compenseert het gewicht. Ik heb eens met een Panamera Turbo over het circuit mogen rijden en ik was verbaasd hoe goed en makkelijk die auto te rijden was. Nissan GTR en 911 Turbo zijn ook redelijke zwaargewichten.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Op kleinere, kortere circuits kom je dáár wel achter, daar is ook 'n M4 net te groot en lomp.
- Arthur
- Berichten: 39755
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Ik vind hem dikke prima!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Hahaha, Allen, alles is relatief. Een Panamera is een boot als je er hard mee gaat over 'n kortere baan, een M135i/M240/ M2 niet, sorry.
(Al heb ik wel 'n sticker op m'n kar van Das Boot )
(Al heb ik wel 'n sticker op m'n kar van Das Boot )
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Beter laat dan nooit - M140i en C63 S Estate
Nee Robin, het spijt me. Minimaal zo'n 800 kilo te zwaar en een meter te lang...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 gasten