Pagina 1 van 1

RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 20 dec 2016, 13:33
door Dennis Cavallino
Flikker allemaal maar op met je LaRo 130 en Ford Raptor, dit ding moet op de markt komen en rap ook! Wat een geweldig gaaf ding. Kunnen we meteen stoppen met wegen aanleggen. Dat heeft deze auto niet nodig.

http://www.ramtrucks.com/en/limited-edi ... rebel-trx/




Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 20 dec 2016, 16:04
door Joy
De vele vrachtwagens die brandstof voor deze jongen moeten bezorgen hebben helaas wel asfalt nodig. :D

Tof ding. Je ziet de USA pickups veel rijden tegenwoordig.

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 20 dec 2016, 23:42
door Dennis Cavallino
Ja, lang leve de dubbele cabines en LPG op grijs kenteken. Sinds de Avalanche (en Escalade) zijn de Pick-Up trucks steeds luxer, sportiever én comfortabeler geworden. Het verbruik is ook lager dan ooit in zo'n ding, terwijl de vermogens en het koppel hoger zijn dan ooit.

Daarnaast zijn pick-ups steeds populairder in de autosport (Nascar, Baja, Dakar). Overlanding is hot. Off-Roading is populairder dan ooit als autohobby. En een full-size Pick-Up is gewoon superpraktisch (en minder lelijk), dus prima te verantwoorden om zowel zakelijk als privé in te zetten. Dus nu het aanbod steeds uitgebreider wordt zie je ook het effect dat het aanstekelijk werkt.

In de VS zijn er maar liefst 7 nieuwe full size Pick-Up trucks als MY 2017 op de markt gekomen. Dat zijn er normaal 4 per jaar. Zelfs Honda gaat door met de vernieuwde midsize pick-up Ridgeline. Maar ook dat is al een joekel van een auto.

Volgens mij gaan de meeste van dit soort 'trucks' nog altijd via grijze import deze kant op. Maar importeurs zouden daar imho veel meer op in moeten spelen. Met name het grijs-kentekenvoordeel is superinteressant.

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 12:24
door Arthur
LOL! Superpractisch in gebruik, dat geloof ik nog. Verder kun je dat ding nergens fatsoenlijk kwijt op een gemiddelde parkeerplaats of in een parkeergarage. Laat staan in je eigen garage aan je Vinexwoning :-)
Neemt niet weg dat ik het een geweldig ding vind en graag eens zoiets zou willen rijden.

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 12:45
door PeterB
Wat Arthur zegt.. (behalve de laatste zin ;) )
Die dingen zijn minimaal 2 meter breed exc spiegels.
Incl spiegels zit je je op 2,40m.


Superinteressant.... :)

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 14:39
door Kasteel
Dennis Cavallino schreef: Volgens mij gaan de meeste van dit soort 'trucks' nog altijd via grijze import deze kant op. Maar importeurs zouden daar imho veel meer op in moeten spelen. Met name het grijs-kentekenvoordeel is superinteressant.
Grijze import vind ik dan juist weer lastig ivm beperkt aanbod fatsoenlijke leveranciers, verder tel je volgens mij bij over de totale consumentenwaarde (incl bpm/co2/btw) toch?

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 15:50
door allen
co2 niet. Heb je niet op grijs. Vandaar dat ik een 130 had en geen 110.
Wagen is verder inderdaad niet erg praktisch. Dat probleem had ik met een 130 al.

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 16:08
door GTRene
praktisch nee, wel gaaf als je bij de bossen oid zou wonen en alle bospaden nog vogelvrij waren in NL...

in NL heb je weinig aan al die capaciteiten...beetje op de weg sprinten, ook leuk, maar wat je eigenlijk wil met dat ding is NL niet geschikt, the wild wild west is calling :-)

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 21 dec 2016, 17:06
door PeterB
schijnt wel dat je er heel goed autotrailers mee kan trekken, vooral die met een Sierra V8 zijn geladen...

Re: RAM Rebel TRX 6.2L Supercharged 1500 (Concept)

Geplaatst: 22 dec 2016, 06:30
door Dickh.
Nee, erg praktisch is ie niet, zeker niet met de 6.5 voet laadbak, zodoende heb ik er ook geen bijtelling op. Maar voor de vele lange ritten met de trailer zoals ik doe is ie onverslaanbaar. Hier kan geen bus of SUV tegenop. Met de trailer is het verbruik 20L/100km LPG. Daar moet je dus 10L/100km diesel tegenover zetten. Mijn ML deed ruim 15L/100km diesel. Nadeel is dat ie elke 10.000km verse olie verlangt, hetgeen voor mij 1 x per maand is. Als je een "sympathieke" kleur kiest kun je er heel goed bij klanten mee voor de deur komen. In Fiorano was er zelfs een oploopje van geïnteresseerde.