Na enkele dagen genoten te hebben van familie, vrienden en omgeving een mooie toch wel unieke Aero gekocht in het midden van Zweden. De avond voor vertrek naar Zweden zag ik de Aero te koop staan. Familie laten bellen voor een afspraak. Na een aardig lange rit, maar mooie rit, door de binnenlanden van Zweden de estate bekeken. Stond netjes warm in de schuur. Bij het openen van de schuur eigenlijk meteen verkocht. Gereden, gekeken en na het onderhandelen de Aero gekocht. Overgeschreven en teruggereden. Gezien het tijdstip in Malmö toch nog even een hotel gepakt.
Op de 29e teruggereden naar Nederland met een toch vrij unieke Aero.
De onderstaande Aero is dus door mij gekocht in Zweden
Betreft dus wederom een Zweedse Aero Estate voor de verkoop.
Hierbij enkele gegevens;
-Bj nov 2004 (haaienbek 250 pk)
-147000 km!!! (Afgerond)
-2 eigenaren gehad (betreft broer & zus). Aero is dus binnen 1 familie gebleven vanaf de aankoop nieuw. (Alle gegevens beschikbaar / aantoonbaar)
-alle boekjes en rekeningen (dik pak) aanwezig!
-2 sleutels + noodsleutel (en code)
-handgeschakeld
-navigatie
-as2
-half leer/stof zwart
-cd wisselaar origineel Saab
-scheidingsnet
-verwarmde stoelen met memory / 1/2 zwart leer
-bekende Aero eigenschappen / onderdelen oa Aero spoiler
-geen roest!
-geen deukjes of dergelijke
-nauwelijks tot geen slijtage interieur
-bij de eigenaar thuis altijd in de garage gestaan.
1 optisch minpuntje (vind ik persoonlijk) Bij aankoop / bestelling heeft mw (1e eig) niet gekozen voor xenon. De Aero is voorzien van halogeen
Kort geleden nog de schokdempers achter vervangen en een nieuwe benzinepomp.
Check de knopjes. Na ruim 10 jaar zichtbare slijtage. Deze zijn gewoon nog zgan. Voordeel van 1 familie als eigenaar.
En dit zie je nauwelijks!!
Vooraf was eigenlijk een lijstje gemaakt van 3 opties die ik wilde bekijken. Maar deze 3 opties niet bekeken. Voor de zwarte nog wel 1 andere bekeken maar dat was gewoon een wrak...... De estate zou in uitmuntende staat zijn. Full option.
Full option was hij wel maar hij viel bijna uit elkaar. Zonde van de tijd.
Gelukkig was de tweede auto 1000x beter en uniek.
Eigenaar (broer van de eerste eigenaar) een hele aardige Zweedse (volgens mij) leraar. Had moeite met afscheid nemen. De Saab had ruim 12 jaar deel uitgemaakt van de familie. Maar na zijn scheiding, dochter het huis uit was de estate gewoon te groot geworden.
De nieuwe eigenaar kan ook altijd contact opnemen met hem indien er vragen zijn omtrent de Aero. Mooi aanbod. Geeft toch een goed gevoel.
Ben er wel achter dat veel aero's in Zweden worden aangeboden door bedrijven met "ali" namen. Een aero kopen bij een echte zweed geeft toch een beter gevoel.
Bij de gekochte Aero zitten gewoon een hele dikke stapel rekeningen van de afgelopen 12 jaar. Alle rekeningen van alle beurtjes, apk's ed zitten er bij. Gewoon 2 sleutels en de "portemonnee" sleutel.
Wederom gekozen voor een handgeschakelde.
Aankomende weken bezig met het geven (laten doen) van een beurt, poetsbeurt en een paar kleine optische opfrissingen. (Stickers verwijderen. Eigenaar hield van golfen) en een paar lampjes vernieuwen.
Gelukkig geen schade of dergelijke.
Ben benieuwd welke koper we in het nieuwe jaar gelukkig kunnen maken.
De blauwe is vorige maand ook "overgedragen" asn een echte liefhebber.