Pagina 1 van 1

[22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 05 dec 2016, 13:13
door Peter Tunissen
Afbeelding

Op zondag 22 januari organiseert Driving Fun voor de 2e keer een drifttraining op het circuit van CPZ, oftewel Circuit Park Zandvoort.
Goed kunnen driften is de ultieme vorm van voertuigcontrole, waarbij mens en machine in perfecte harmonie over het asfalt glijden.
Onze instructeurs helpen u graag (dwars) op weg!

Programma
Het programma van deze dag ziet er als volgt uit:
12:00 - 12:45 - Inschrijven in VIProom 17
12:45 - 13:00 - Briefing
13:00 - 17:00 - Open pitlane driften

Prijs
Deelname aan de hele dag (13:00 - 17:00) kost €275 per auto.
Tweede rijders of bijrijders betalen €25 per persoon (inclusief catering).
Een auto delen met meerdere rijders is dus ook mogelijk.
Uiteraard is het ook mogelijk om deze dag gebruik te maken van een huurauto.
Deelname in een BMW E36 325i kan al voor €550 p.p. all inclusive (gebaseerd op twee rijders per auto) of €950 p.p. all inclusive (één rijder per auto).
Desgewenst kan u ook een BMW M3 huren om te driften; stuur s.v.p. een mailtje naar peter@driving-fun.com om te informeren naar de mogelijkheden indien u hier interesse in hebt.

Circuit
We gebruiken voor deze training het lange Grand Prix circuit (inclusief de Scheivlak lus)! De baan wordt deze hele dag nat gehouden voor de drifters.
Er zijn echter een aantal (nieuwe) spelregels waaraan alle deelnemers zich dienen te houden:
*) Driften met twee of meer auto's achter elkaar (twin driften) is niet toegestaan!
*) Driften op de rechte stukken of het koppelen van bochten is niet toegestaan!
*) Driften is uitsluitend toegestaan tussen de witte lijnen!
*) Het maken van burn-outs is niet toegestaan!
*) Het niet naleven van deze regels zal tot uitsluiting van verdere deelname leiden!
*) Kosten van herstelwerkzaamheden aan de baan zullen ten alle tijden op de betreffende deelnemer verhaald worden!


Inschrijven
Inschrijven kan door op onderstaande button te klikken en je gegevens in te vullen.
Je ontvangt dan automatisch via de mail een bevestiging.
Let op: je deelname is pas definitief na ontvangst van je betaling.

Afbeelding

Eisen
*) Auto's dienen vrij te zijn van vloeistoflekkages en te beschikken over deugdelijk werkende remmen en gordels. Een rolkooi of meerpuntsgordels zijn niet verplicht. Een sleepoog dient wel aanwezig (en liefst vooraf gemonteerd) te zijn.
*) Een helm is verplicht, zowel voor rijders als bijrijders.
*) Iedere rijder dient de beschikking te hebben over een DFTrackdays lidmaatschapskaart (deze kost eenmalig €40, is een jaar lang geldig en kan uitsluitend op de dag zelf gekocht worden).
*) Er mag op Zandvoort maximaal 92dB geproduceerd worden; hier wordt streng op gecontroleerd.
*) Betaling dient vooraf of uiterlijk op de dag zelf (pin of contant) te geschieden.

DF driftdagen
Driving Fun driftdagen kenmerken zich door een strakke organisatie, maar een gemoedelijke sfeer in de pitstraat en op de baan. Het zijn nadrukkelijk geen wedstrijden en zaken als twindriften (tenzij vooraf samen afgesproken) of driftend om een gespinde auto heen rijden zijn verboden.
Het is de bedoeling dat iedereen zich thuis voelt op onze dagen, van snelle, ervaren drifter tot beginnend drifter en dat kan alleen maar als iedereen rekening houdt met elkaar. De betere drifter dient rekening te houden met de mindere goden en van de beginnende drifters wordt verwacht dat ze niet boven hun kunnen rijden en proberen zo weinig mogelijk te spinnen.

Circuit
Informatie over het circuit volgt nog.

Rondje Zandvoort
Volgt nog.

Belangrijk op Zandvoort
Zandvoort is een veilig circuit. Desalniettemin zijn en er een paar punten die maximale concentratie vergen, omdat er weinig uitloop is of omdat het circuit verraderlijke trekjes kan hebben.
* Het aanremmen van de Hugenholtz bocht is al genoemd. Het circuit loopt hier sterk bergaf en er is geen marge voor fouten. Bij het uitkomen van de Hugenholtz ligt een stuk gladder asfalt. Met name in de regen kan dit voor onbalans in de auto en voor overstuur bij achterwiel aangedreven auto's zorgen.
* Het Scheivlak moet je in de meeste auto's al aanremmen voor het hoogste punt van de baan, dus voordat je de bocht ziet. Bovendien kan hier ook onbalans in de auto komen als het stuur niet recht staat of als de als je te ver links zit bij het aanremmen van de bocht.

Zandvoort is een circuit met flinke hoogteverschillen. Kijk dus zeer regelmatig in je speigels, want snellere auto's lijken af en toe uit het niets te verschijnen. Bij uitstek geschikte punten om je spiegels te checken zijn op het rechte stuk, bij het uitkomen van de Hugenholtz bocht (je kan daar ook uit je linkerooghoek achteropkomend verkeer zien, dat net op dat moment uit de Gerlach bocht komt en op het rechte stuk na de Vodafone-bocht. Uiteraard moet het in je spiegels kijken niet beperkt zijn tot deze punten, maar hier zou je er een gewoonte van kunnen maken om iedere ronde standaard in je spiegels te kijken.

De toegangswegen naar het circuit worden in de zomer ook gebruikt door dagjesmensen en badgasten. Probeer dus op tijd te vertrekken om de ergste drukte voor te zijn of boek een hotel. Recht tegenover de ingang van het circuit zijn enkele goede hotels.

Deelnemers
1. Gerard Dol - ? (WY)
2. Tom Dol - ? (WY)
3. Piet Waardenburg - ? (WY)
4. Pascal Boogaard - ? (WY)
5. Timothy Sinttruie - ? (WY)
6. Clint van Oort - ? (WY)
7. Ad Gubbels - ? (WY)
8. Ferry Gubbels - ? (WY)
9. Jim Zandvliet - ? (WY)
10. Frank Voorderhake - ? (WY)
11. Albert Maris - ? (WY)
12. Peter Meijer & Miranda Vis - ? (WY)
13. Niels Visser - ? (WY)
14. Lars Visser - ? (WY)
15. Dennis van Loon - ? (WY)
16. Mika Morien - ? (WY)
17. Peter Joe - ? (WY)
18. Bart de Groot - ? (WY)
19. Orhan Turktas - ? (WY)
20. Dirk van Koten - ? (WY)
21. Frits Hendrickx - ? (WY)
22. Dennis van de Prijt - BMW E34 M5
23. Ferry Gubbels - ?
24. Ad Gubbels - ?
25. Perry Swaans - ?
26. John van Kouwen - BMW M3
27. Bas Mul - ?
28. Cor Mul - ?
29. Robert Seebregts - ?
30. Remco Brouwer & Tim Roks - BMW E36 325i
31. Walter - BMW E28 M5
32. Patrick van der Leelie - BMW 328i
33. Peter Meijer & Miranda Vis - BMW E36 328i
34. Dennis van Loon - ?
35. Elmar - BMW E39 M5
36. Mario Leuverink - ?
37. Roberto Leuverink - ?
38. Patrick Verkerk - ?
39. Robin Zwanenburg - ?
40. Mariana van Delden - ?
41. Hans Ooms - BMW 323i
42. Eelco Walig - BMW E30 325i
42. Erik Lepage - BMW E30 Touring
43. Marc Meijhuizen - BMW E34 M5
44. Robert Verkerk - BMW E36 328i
45. Jeroen Brouwer - BMW E36 325i
46. Jan Schouten - DF9
47. Koenraad Schulten - BMW E30
48. Andre van der Laan - ?
49. Frits Hendrickx - Volvo 360
50. Erik van Binsbergen - BMW E36 328i
51. Recep Hari - Toyota GT86
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 21 dec 2016, 22:11
door Walter
.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 dec 2016, 12:04
door Peter Tunissen
Leuk Walter, je staat erbij op ons lijstje! :df:

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 dec 2016, 15:00
door Scudetto
ben erbij! (sta er ook al bij)

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 11 jan 2017, 10:06
door Walter
.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 11 jan 2017, 10:12
door Peter Tunissen
Sorry Walter, foutje in de copy paste van het topic; het is deze dag op nat! :df:

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 11 jan 2017, 10:14
door Walter
.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 11 jan 2017, 10:15
door Knot
Zoals ik het begrijp krijg je de baan in 2 delen ene nat, andere niet, zo ging het in 2014 met de NL drift series ook.

Edit, laat maar... maar zou wel kunnen.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 11 jan 2017, 11:08
door Peter Tunissen
We maken alles nat, inclusief het circuit. :police: :df:

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 18:26
door witje

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 18:37
door Eric Z
:thumbup:

Ik had meer Japanse auto's er tussen verwacht.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 19:49
door Walter
Mooi filmpje witje, leuk ge-edit.

Het was wel lekker rijden vandaag. Dat je steeds door de pits moet, werkt wel goed, mooi moment om even tot rust te komen. Dat werkt niet bij iedereen, heb wel wat dingetjes om me heen gezien maar er zijn geloof ik ook genoeg mensen even toegesproken.

Hier een filmpje in 360º VR dus als je een VR bril hebt: enjoy!


Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 19:59
door Walter
En als je geen bril hebt kun je dit filmpje starten en dan met de muis de video heen en weer slepen.

Ik krijg het voorgaande filmpje trouwens niet goed afgespeeld. Hier een ander filmpje:

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 20:48
door witje
De rest van het video materiaal:


Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 21:33
door Tristan
Zie m'n ex 130i cup nog voorbij komen. Geen makkelijke driftauto gezien de beperkte stuuruitslag.

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 22 jan 2017, 22:19
door Kasteel
Thx Witje!

Re: [22-01-2017] DF @ Zandvoort drifttraining deel II

Geplaatst: 23 jan 2017, 22:14
door Peter Tunissen
Leuke video's!

Hier het nieuwe topic:
http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=57&t=33647" onclick="window.open(this.href);return false;

We zitten inmiddels op 16 deelnemers, dus nog maar 4 erbij en het gaat definitief door! :df: :mrgreen: