Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- 328Ti
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 aug 2014, 17:09
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Doe even normaal kerel!
(ben weer is mn inlog gegevens kwijt -bluepepper20vt-
jij blijft maar doorgaan man. Bizar, die bak ook! poah!
(ben weer is mn inlog gegevens kwijt -bluepepper20vt-
jij blijft maar doorgaan man. Bizar, die bak ook! poah!
-
- Berichten: 3546
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Potverdomme zeg das mooi spul die bak!
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Potverdikkie wat ziet dat er goed uit. Jouw kennende... zit ie er al onder of niet?
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Ik had al een youtube filmpje verwacht met seamless up shiftings en ploffende down shifts
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Rustaag aan mannen!
Helaas, de bak ligt nog steeds op de werkbank....door werk weinig tijd over en momenteel.
Wel afgelopen weekend even kort gekeken naar de stoelpositie en shifter positie.
Je ziet op de tunnel de zwarte beugel liggen van de shifter, waar hij op de foto ligt zit de shifter te ver weg, En als ik hem VOOR die hobbel plaats zit hij te dicht bij.
Ja hoor, je raad het al. Hij moet precies op die bobbel komen.....dus ja, wat doe je dan?
Nou gewoon, dan doe je een beetje van dit en een beetje van dat en voila
Ja...... ik ga dus echt niet meer slijpen en lassen aan die mooie tunnel
Dus, verder moet ik nog een koppelingspakket gaan kiezen. En dat vind ik nog best lastig, want :
Een sequentiële bak slijt best vlot. Om dat tegen te gaan (en voor een HOOP andere redenen) kan je een pneumatisch shifter systeem plaatsen, ofwel "paddle shifters", geregeld door een ECU en closed loop. Dit betekend dat de ECU de shifts perfect kan timen, en zo de slijtage van het schakelen kan minimaliseren.
Nou top toch! Ja en nee.
Voor de BEST mogelijke werking van een paddleshift, wil je het momentum in de aandrijflijn zo klein mogelijk houden, ofwel een microscopisch kleine koppeling en vliegwiel. (vliegwiel + koppeling + drukgroen van bij elkaar slechts 6kg!, zogeheten 5.5 inch puck clutch met een button flywheel). Als je dit vergelijkt met een standaard "licht" vliegwiel met drukgroep en koppeling zit je zo op 20kg. En het verschil in inertia is enkele honderde procenten
Dus dan komt de keuze, wat voor clutch neem je?
5.5 inch (optimaal voor paddleshift)
7.25 inch
of normale diameter, maar zo licht mogelijk.
De afweging zit hem in het feit dat zo'n kleine 5.5 inch verschrikkelijk snel slijt als je op de koppeling rijdt. Er zijn er bij die zelfs roepen dat je hem kapot kan rijden met de trailer op manoeuvreren op de koppeling. Ze zeggen ook, zo min mogelijk rijden en als het kan de auto gewoon duwen voor kleine stukjes. Maarja, dat is toch een groot gedeelte van de fun van zo'n auto. Zou het jammer vinden als het allemaal zo "serieus" moet en je niet eens meer ff als een mongool over het industrieterrein kan.
Anderzijds zijn er ook mensen die zeggen dat een 5.5 prima gaat, en het niet zo overdreven snel slijt.
Dus ja, dat
Helaas, de bak ligt nog steeds op de werkbank....door werk weinig tijd over en momenteel.
Wel afgelopen weekend even kort gekeken naar de stoelpositie en shifter positie.
Je ziet op de tunnel de zwarte beugel liggen van de shifter, waar hij op de foto ligt zit de shifter te ver weg, En als ik hem VOOR die hobbel plaats zit hij te dicht bij.
Ja hoor, je raad het al. Hij moet precies op die bobbel komen.....dus ja, wat doe je dan?
Nou gewoon, dan doe je een beetje van dit en een beetje van dat en voila
Ja...... ik ga dus echt niet meer slijpen en lassen aan die mooie tunnel
Dus, verder moet ik nog een koppelingspakket gaan kiezen. En dat vind ik nog best lastig, want :
Een sequentiële bak slijt best vlot. Om dat tegen te gaan (en voor een HOOP andere redenen) kan je een pneumatisch shifter systeem plaatsen, ofwel "paddle shifters", geregeld door een ECU en closed loop. Dit betekend dat de ECU de shifts perfect kan timen, en zo de slijtage van het schakelen kan minimaliseren.
Nou top toch! Ja en nee.
Voor de BEST mogelijke werking van een paddleshift, wil je het momentum in de aandrijflijn zo klein mogelijk houden, ofwel een microscopisch kleine koppeling en vliegwiel. (vliegwiel + koppeling + drukgroen van bij elkaar slechts 6kg!, zogeheten 5.5 inch puck clutch met een button flywheel). Als je dit vergelijkt met een standaard "licht" vliegwiel met drukgroep en koppeling zit je zo op 20kg. En het verschil in inertia is enkele honderde procenten
Dus dan komt de keuze, wat voor clutch neem je?
5.5 inch (optimaal voor paddleshift)
7.25 inch
of normale diameter, maar zo licht mogelijk.
De afweging zit hem in het feit dat zo'n kleine 5.5 inch verschrikkelijk snel slijt als je op de koppeling rijdt. Er zijn er bij die zelfs roepen dat je hem kapot kan rijden met de trailer op manoeuvreren op de koppeling. Ze zeggen ook, zo min mogelijk rijden en als het kan de auto gewoon duwen voor kleine stukjes. Maarja, dat is toch een groot gedeelte van de fun van zo'n auto. Zou het jammer vinden als het allemaal zo "serieus" moet en je niet eens meer ff als een mongool over het industrieterrein kan.
Anderzijds zijn er ook mensen die zeggen dat een 5.5 prima gaat, en het niet zo overdreven snel slijt.
Dus ja, dat
- Rolf205
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Op zich is dit een hele rare opmerking bij zo'n project he...
Maar eigenlijk heb je al voor de 7.25 gekozen....
Heb je er een 3d scanner voor gekocht??
- Prutser
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 jan 2022, 12:11
- Auto: Ford
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Geen idee wat Djessey heeft gebruikt maar het kan met iphone/ipads uitgevoerd met LIDAR, ik gebruik daar zelf de Scaniverse app voor. Het is natuurlijk geen pro 3d scan apparatuur kwaliteit maar goed genoeg waar voor ik het tot nu toe heb gebruikt.
Had hier verder nog niet gepost maar wel veel gelezen, spreekt voor zich maar wat een DIK project .
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
De werkelijke vraag is natuurlijk.. krijg je zo’n systeem makkelijker getuned dan de dct..
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Simpel is het niet, maar het werkt tenminste. Betrouwbaar en consistent. En dat zijn juist 2 dingen die ontbreken bij een DCT.
Kijk maar naar iedereen die met DCT bezig is/was. Allemaal ondertussen overgestapt op iets anders.
Het werkt gewoon niet.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Dan is het allemaal niet voor niets. Nog een paar jaar.. paar turbo’s erop.. diff erbij.. inboard suspension.. methanol..
Djesseygan
Djesseygan
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Wat is de belangrijkste/hoofdzakelijke reden dat het niet werkt bij iedereen. Is het een eenduidige oorzaak of is elke situatie weer anders?
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Kan er niet teveel op ingaan omdat in een NDA heb getekend bij een bedrijf dat electronica maakt wat hiermee te maken heeftKadett schreef: ↑01 nov 2022, 12:45Wat is de belangrijkste/hoofdzakelijke reden dat het niet werkt bij iedereen. Is het een eenduidige oorzaak of is elke situatie weer anders?
Maar dat zegt genoeg denk ik.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:48
- Auto: BMW E36 328
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Hoe staat het ervoor met dit project
Al een jaar niets gepost of updates gezien
Al een jaar niets gepost of updates gezien
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Hahaha ja dat is alweer even geleden, er is door vanalles en nogwat (afleidingen) geen tijd voor geweest. Maar er zit een grote (onverwachte!) update aan te komen die ik over n maandje of 1-2 wel kan laten zien.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
E46 GTR 2JZ ofzo? Alles kan hier.
- Jlijp
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:10
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Ga je alles verkopen? Zou wel groot en onverwachts nieuws zijn.
- Djessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Wat kan er nog verder escaleren aan een E36 GTR met LS en sequentiële bak?
- Jlijp
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 22:10
- Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30
- Locatie: Ede
- Contacteer:
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P71 ,Sequentiële Drenth bak IS BINNEN!
Ik denk S85 ipv een LS motor...
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], KoenM, Majestic-12 [Bot] en 46 gasten