Djessey's E36 GTR - Sequential LS1 --------@P75 , Hervatting GTR
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
Genoeg bandjes op op te fikken! Wat ga je vooral rijden dit jaar denk je? DF dagen of vrijrijden ofzo?
Lijkt mij dat vochtig maken alles behalve werkt maarja wie weet.
Lijkt mij dat vochtig maken alles behalve werkt maarja wie weet.
-
Online
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
Wat een heerlijk project blijft dit toch om te volgen!
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
Wat banden betreft kan het seizoen beginnen, hopelijk lukt het je om de bak werkend te krijgen zoals je het voor ogen hebt.
- EvdP
- Berichten: 6142
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
Online
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
7 maps per versnelling.. zo te horen heeft ie het wel netjes voor elkaar
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
Ja ken ik, die kerel heb ik toen ook het eerste prototype vliegwiel voor gemaakt.
Maar das puur alleen dragracen.
Maar das puur alleen dragracen.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P66 Weer een nieuwe DCT bak gebouwd
Zooo, tijd om (alweer) het stof van dit topic te blazen.
Was weer even druk met de rode E36, maar kon het niet maken om de GTR zo lang in de hoek te laten staan. Dus wat begon als een "eventjes iets aan de auto doen" is geëindigd in een volledige sprint naar de eindfinish.
Wat doe je dan als eerst? Ja wassen natuurlijk, ff het zonlicht in en de boel afspoelen.
Oke dus als eerste even wat heat management in de motorruimte nu ik er nog bij kan
Vervolgens het blok onder een diepe laag stof vandaag getrokken om alles in elkaar te gaan beunen, beginnend met het op maat gemaakte dubbel massa vliegwiel en de adapterplaat
En 400 m8 boutjes later zat de bak er weer op
Vanaf hier was het smooth sailing de motorruimte in
Poah dat past mooi
En ja beste kijker, we hebben ook nog wat ander klein materiaal toegevoegd, een milspec stekker waar alle motor bekabeling dadelijk op komt.
En ook de brandstof drukregelaar en sensor weer terug
Als bonus de DCT bak nog voorzien van CNC gefreesde caterpan met extra olie en koelcapaciteit,
Vervolgens verder gegaan met het aankleden van de motor,
Remvloeistof reservoirs naar de motorruimte verplaatst.
En dat, is waar we vandaag de dag zijn gebleven! Nouwjah, bovenstaande progressie is allemaal van afgelopen weekend. Dus de vaart zit er lekker in.
Was weer even druk met de rode E36, maar kon het niet maken om de GTR zo lang in de hoek te laten staan. Dus wat begon als een "eventjes iets aan de auto doen" is geëindigd in een volledige sprint naar de eindfinish.
Wat doe je dan als eerst? Ja wassen natuurlijk, ff het zonlicht in en de boel afspoelen.
Oke dus als eerste even wat heat management in de motorruimte nu ik er nog bij kan
Vervolgens het blok onder een diepe laag stof vandaag getrokken om alles in elkaar te gaan beunen, beginnend met het op maat gemaakte dubbel massa vliegwiel en de adapterplaat
En 400 m8 boutjes later zat de bak er weer op
Vanaf hier was het smooth sailing de motorruimte in
Poah dat past mooi
En ja beste kijker, we hebben ook nog wat ander klein materiaal toegevoegd, een milspec stekker waar alle motor bekabeling dadelijk op komt.
En ook de brandstof drukregelaar en sensor weer terug
Als bonus de DCT bak nog voorzien van CNC gefreesde caterpan met extra olie en koelcapaciteit,
Vervolgens verder gegaan met het aankleden van de motor,
Remvloeistof reservoirs naar de motorruimte verplaatst.
En dat, is waar we vandaag de dag zijn gebleven! Nouwjah, bovenstaande progressie is allemaal van afgelopen weekend. Dus de vaart zit er lekker in.
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Eindelijk weer progress! Mooi man, en nu opschieten
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Gaaf!
Leuk dat je je vooruitgang weer deelt.
Leuk dat je je vooruitgang weer deelt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Gaaf! blijft bizar mooi met hoeveel detail en kwaliteit je deze bouw doet.
- Rolf205
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Lekkere weekenden heb jij!!
Hoe ga je die accusump aansturen? Ik heb een vergelijkbare liggen met een 35-40psi klep die elektrisch aan en uit te schakelen is. Nu kreeg ik de tip om die alleen boven de 3000rpm in te schakelen (wanneer de oliedruk dus altijd boven de 40psi is) zodat ie eigenlijk altijd vol/geladen is als de druk wel wegvalt en nooit leeg loopt als de motor stationair draait. Ik vond het geen gek idee....
Hoe ga je die accusump aansturen? Ik heb een vergelijkbare liggen met een 35-40psi klep die elektrisch aan en uit te schakelen is. Nu kreeg ik de tip om die alleen boven de 3000rpm in te schakelen (wanneer de oliedruk dus altijd boven de 40psi is) zodat ie eigenlijk altijd vol/geladen is als de druk wel wegvalt en nooit leeg loopt als de motor stationair draait. Ik vond het geen gek idee....
- Philipoo
- Berichten: 4101
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Man wat prachtig dit!
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Gast, dit is echt op alle vlakke pure klasse
- Thomasss
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Kwijl zit op mijn telefoon, geweldig.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Met dit tempo is ie over 2 weken af en kan de shakedown gepland worden
Prachtig opgebouwdt weer
Prachtig opgebouwdt weer
- jos_br
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Dit ziet er zeker imposant uit, wat een build!!
Jos.
Jos.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Ik houd het maar ff op: respect!
- ADV
- Berichten: 3246
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Dik Djessy!! Al stoelen gevonden?
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Top, echt heel leuk om te volgen en al helemaal met zoveel foto's erbij. Thx!
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Heerlijk om te lezen altijd de updates in dit topic, ik hoop dat ie het straks perfect doet!
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Thanks heren, blijf leuk om te lezen wat jullie ervan vinden van mijn hobbyproject.
Het merendeel van de tijd is mijn insteek "dat moet de volgende keer anders" of "dat had netter gekund als ik er ff wat meer tijd had ingestoken". Terwijl het "opzich" al best netjes is. Een realistische grens stellen van wat netjes is, en wat overkill is, dat blijft toch lastig.
Het merendeel van de tijd is mijn insteek "dat moet de volgende keer anders" of "dat had netter gekund als ik er ff wat meer tijd had ingestoken". Terwijl het "opzich" al best netjes is. Een realistische grens stellen van wat netjes is, en wat overkill is, dat blijft toch lastig.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Djessey's E36 GTR - LS1 DCT --------@P67 , ook maar weer eens aan de slag hiermee!
Op zich geen gek idee, maar lijkt me denk ik voor de pomp niet fijn om hem tig maal per minuut in en uit te schakelen. Kan natuurlijk wel eventueel met een relais het druksensor signaal onderbreken onder de 3000 toeren, aangestuurd vanaf de ECU of het AIM Dash bijvoorbeeld.Rolf205 schreef: ↑02 jun 2022, 15:33 Lekkere weekenden heb jij!!
Hoe ga je die accusump aansturen? Ik heb een vergelijkbare liggen met een 35-40psi klep die elektrisch aan en uit te schakelen is. Nu kreeg ik de tip om die alleen boven de 3000rpm in te schakelen (wanneer de oliedruk dus altijd boven de 40psi is) zodat ie eigenlijk altijd vol/geladen is als de druk wel wegvalt en nooit leeg loopt als de motor stationair draait. Ik vond het geen gek idee....
Maar momenteel werkt de setup prima out of the box, de capaciteit is best flink, ik heb een sensor erin met een relatief lage waarde. Dat is dus nog even spelen, terugkijken op de datalogger hoe de klep opent. Maar je kan ook flink spelen met de luchtdruk die op de sump staat, die heb ik op 2 bar staan.
- Joop
- Berichten: 8890
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20