Corvette C5 5.7 te koop - Hi Clio Bye Clio - Welcome Giulietta

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Corvette C5 5.7 te koop - Hi Clio Bye Clio - Welcome Giulietta

Bericht door MVB » 25 okt 2016, 16:23

Na wat impulsief gekochte auto's en auto's die ik maar kort heb gereden nu toch al een jaar dezelfde auto voor ww-verkeer.
dat verdient naar mijn inziens wel een ''mijn auto draadje''

We waren opzoek naar een betrouwbare km vreter liefst een BMW E46 325i/330i touring of een V70 T-5 om op gas te zetten en gewoon lekker mee te rijden. Helaas viel de E46 af kon niks vinden wat qua opties en km in ons budget paste. Ook de V70 kon ik maar geen geschikte vinden. Budget was niet heel ruim +-5k dat helpt niet mee als je dit soort auto's zoekt, veel achterstallig onderhoud, uitgeleefd, teruggedraaide tellers of schade en combinatie van deze factoren kwam ook wel eens voor helaas.

Na de zoveelste teleurstelling zei mijn vriendin op de terugweg is een Saab niet wat. Nooit echt serieus over nagedacht dus gelijk marktplaats aangeslingerd (de nood voor een dagelijkse auto was vrij groot op dat moment).

Sorteer prijs laag hoog :bag: en daar stond hij of zij. De advertentie was kort en bondig ''goede auto voor meer informatie stuur een email''
de foto bracht ook niet veel duidelijkheid, bij de uitgang van de wasstraat genomen.
Heb er toch maar een mail aan gewaagt.

Kon twee dagen later op zaterdag ochtend langs komen, met de mededeling dat de auto technisch zeer goed was maar optisch niet echt meer. Maar wat kan je verwachten voor 1000 euro. Bij de bezichtiging viel het me alles mee was hun 3e auto kinderen waren allang het huis uit 2 lease Volvo's voor de deur MAW de Saab was overbodig geworden. De verkoper was al 31 jaar lid van de Saab club en liet al het onderhoud door de Saab dealer (ja ze zijn er nog) uitvoeren zelfs de apk's. Hij bleek de 2e eigenaar te zijn en het onderhoudsboekje was keurig afgestempeld met de facturen erbij, de laatste jaren kwam er maar 3000 km per jaar bij maar bij elke APK wel een olie en filter wissel.

Uiteindelijk na een korte onderhandeling de auto voor 900,- gekocht met een winterbanden set op originele Saab velgen.

Om te kijken of de auto een beetje betrouwbaar was heb ik een tank benzine leeg gereden, tot mijn verbazing geen centje pijn. Afspraak gemaakt met de LPG installateur voor de inbouw. Zelf de auto nog een grote beurt gegeven, toen kon het kilometer vreten beginnen.

Wat heb ik nou gekocht:

Saab 9-3 OG 5-deurs met 230k km ervaring
belangrijkste optie climate control cruise control
2.0 LPT 154 pk inmiddels iets meer
handbak

Nu bijna een jaar en 30k km's verder heb ik er wel iets aan gedaan om het iets minder op een pijprokende opa mobiel te laten lijken.

Bilstein B8 schokdempers met H&R veren
JT- superflow 3'' downpipe met catback
BBS RK 17''
T-7 crossflow intercooler ombouw
chinese boost meter voor weinig
Hondenrek :mrgreen:
Elektrisch verstelbaar en verwarmd lederen Viggen interieur + lederen sportstuur
Stage 3 software zou ongeveer 260 -265 pk en 390 - 430 nm moeten hebben, snel zat voor het onderstel in ieder geval (bijnaam van de auto is doodskist :headbang: )

En ja die toevoegingen zijn meer waard als de auto maar moet er nog even mee doen dus kan het afschrijven over meerdere jaren.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MVB op 20 feb 2024, 14:33, 30 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door EvdP » 25 okt 2016, 16:26

Leuk!

Heb je een T5 of een T7? En stage 3 is met een TD04?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door ///Joost » 25 okt 2016, 16:40

Haha, tof verhaal en dit is toch gewoon een geweldige bak voor 900 euro, en ook nog ens met een zeer prettige historie!

Knap gevonden. :D

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 25 okt 2016, 17:08

EvdP schreef:Leuk!

Heb je een T5 of een T7? En stage 3 is met een TD04?
T5 met originele gerrit (die heeft het momenteel heel zwaar op 1.3 bar)
De bottleneck zit hem in de intercooler de inlaat temp is eigenlijk te hoog bij vollast.
Zou eigenlijk een full alu intercooler op moeten.
///Joost schreef:Haha, tof verhaal en dit is toch gewoon een geweldige bak voor 900 euro, en ook nog ens met een zeer prettige historie!

Knap gevonden. :D
Soms heb je wel eens mazzel, komende jaren moeten de financiën even richting verstandige dingen dus ik hoop dat ik er nog 5 jaar mee kan doen zonder al te veel problemen.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door EvdP » 25 okt 2016, 17:59

T5 doet het beter dan een T7 met de Garret. Zit er al een andere (nieuwe) turbo op of gaan ze op de T5 niet zo snel stuk? Was volgens mij een andere Garret dan die op de T7 maar dat weet ik niet zeker. Het zijn wel erg fijne blokken. Ik vond alleen de wegligging van de 9-3 naatje.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 25 okt 2016, 18:10

EvdP schreef:T5 doet het beter dan een T7 met de Garret. Zit er al een andere (nieuwe) turbo op of gaan ze op de T5 niet zo snel stuk? Was volgens mij een andere Garret dan die op de T7 maar dat weet ik niet zeker. Het zijn wel erg fijne blokken. Ik vond alleen de wegligging van de 9-3 naatje.
De T5 gebruikt een Garrett T25 en de T7 een Garrett GT17 die is idd een stuk minder robuust. Ook is het T7 blok zelf al een stuk minder van kwaliteit helaas. daarin tegen is het motormanagement wel een stuk moderner bij de T7

Wegligging is idd niet echt van BMW niveau idd(vandaar de naam doodskist), de nieuwe dempers en veren helpen al een hele hoop. Volgend jaar wil ik weer wat aanpassingen aan het onderstel doen zoals steeringrack brace en PU rubbers.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Ferdi » 25 okt 2016, 20:53

Tof gevonden voor dat bedrag!

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door EvdP » 25 okt 2016, 21:43

Voor het geld zijn het verschrikkelijk goede auto's. Kost niet veel, maar is erg degelijk en tjoenbaar.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 09 nov 2016, 13:32

Vanmorgen bij de LPG boer geweest, nu ook het volle vermogen op gas :df:

Winterbanden hebben er moeite mee nu, dus voorlopig genoeg vermogen.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 30 nov 2017, 10:57

*kuch* Het stof hier maar eens afblazen.

Jaar geleden dat ik hier wat neer gezet heb, blijkbaar toch een goede auto gekocht :roflol:

Dit jaar best druk geweest ander huis gekocht veel naar het buitenland voor het werk dus eigenlijk, niks aan de auto gedaan behalve 2x olie verversen. Met kerst wat meer vrij dus moet er even grondig geklust worden aan de Saab.

Wat moet er gebeuren:
- Rem upgrade voorzijde naar 308mm
- Rem vloeistof verversen
- Versnellingsbak olie verversen
- Nieuwe draagarmen voor
- grote beurt met de complete multiriemmeuk spanner en looprollen

Doordat ik naar 308mm remmen ga passen mijn 15'' winter wielen niet meer. Dus een niet al te lelijk 17'' setje gekocht met Vredestein winterbanden. Helaas merk je wel dat deze velgen een stuk zwaarder zijn als de gesmede BBS RK zomer set.

Afbeelding20171127_183728 by MarkJan van Blokland, on Flickr

De misses rijd nog steeds rond in een Golf IV 1.6 aut, maar roep inmiddels al een paar maanden dat ze iets vlotters wil en dan vooral goed sturend. Het mag niet te zwaar zijn en te groot maw kleiner als een Golf IV. Zelf kom ik elke keer op een Yaris T-Sport 1.5 of een Mazda 2 1.5 GT-M.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand hier nog goede tips wbt een Yaris of Mazda? Andere suggestie zijn ook welkom.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Arthur » 30 nov 2017, 12:24

Voor de Mazda2 kun je ook een Ford Fiesta invullen?

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door EvdP » 30 nov 2017, 14:13

Ik weet niet of de misses graag doorrijdt, maar dat is met de Mazda 2 een uitdaging. Mijn schoonvader had de zwaarste benzine uitvoering (1.5 GT-M line) en dat was geen snelheidswonder. Hij reed wel erg goed.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Niels » 30 nov 2017, 14:16

Tips voor een Yaris? Ik zoek een automaatje voor mijn moeder maar die dingen kosten nog relatief veel omdat het zulk degelijk spul is. Koop een frisse en je zit goed.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Philipoo » 30 nov 2017, 14:57

Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 30 nov 2017, 16:32

Arthur schreef: 30 nov 2017, 12:24 Voor de Mazda2 kun je ook een Ford Fiesta invullen?
Het model t/m 2008 vind ze niet mooi van buiten en ik vind het materiaal gebruik aan de binnenzijde om te janken. Het model vanaf 2008 is alleen leuk met minimaal een 1.6. En voor een beetje net exemplaar word wel erg veel geld gevraagd vind ik.
EvdP schreef: 30 nov 2017, 14:13 Ik weet niet of de misses graag doorrijdt, maar dat is met de Mazda 2 een uitdaging. Mijn schoonvader had de zwaarste benzine uitvoering (1.5 GT-M line) en dat was geen snelheidswonder. Hij reed wel erg goed.
Dat ze goed rijden hoor je veel, dat trage is hier 2x genoemd dus die zal dan na een proefrit wel snel afvallen.
Niels schreef: 30 nov 2017, 14:16 Tips voor een Yaris? Ik zoek een automaatje voor mijn moeder maar die dingen kosten nog relatief veel omdat het zulk degelijk spul is. Koop een frisse en je zit goed.
Eigenlijk altijd dat wat snellere modellen erg snel worden verwaarloosd.
Philipoo schreef: 30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door JP » 30 nov 2017, 16:35

Up!! :df:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 30 nov 2017, 16:45

JP schreef: 30 nov 2017, 16:35Up!! :df:
Up! TSI is nog wat duur (understatement) goedkoopste op marktplaats moet 16k opbrengen :bag:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Mike R32 » 30 nov 2017, 18:01

Een Up is geen :df:

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4054
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Philipoo » 30 nov 2017, 21:22

MJvanBlokland schreef: 30 nov 2017, 16:32
Philipoo schreef: 30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.
Dat je er niet in past vind ik vreemd, ik ben 1,96 lang en pas redelijk prima!

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 04 dec 2017, 09:54

Philipoo schreef: 30 nov 2017, 21:22
MJvanBlokland schreef: 30 nov 2017, 16:32
Philipoo schreef: 30 nov 2017, 14:57 Al eens gekeken naar panda 100hp's? Mijn misses heeft er sinds kort toevallig eentje, en dat is verdomme een leuk auto'tje! Yaris hadden we ook naar gekeken, maar lijken allemaal zo verloederd te zijn, en mazda 2 waar we mee gereden hadden was maar een traag ding..
Wel eens naar gekeken maar ze vind hem niet mooi en ik pas er niet in. Die was al afgevallen, wel jammer want het rijd buitengewoon prima.
Dat je er niet in past vind ik vreemd, ik ben 1,96 lang en pas redelijk prima!
Qua lengte, wel maar ik zit met m'n schouder tegen de B-stijl en de misses vind hem erg lelijk.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door Mrton » 04 dec 2017, 11:29

MJvanBlokland schreef: 04 dec 2017, 09:54 ... en de misses vind hem erg lelijk.
Welke kleur had ie dan? :mrgreen:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra......

Bericht door MVB » 04 dec 2017, 15:07

Mrton schreef: 04 dec 2017, 11:29
MJvanBlokland schreef: 04 dec 2017, 09:54 ... en de misses vind hem erg lelijk.
Welke kleur had ie dan? :mrgreen:
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Zweedse Vectra...... Yaris T Sport gekocht

Bericht door MVB » 04 dec 2017, 15:43

Donderdagavond was er besloten dat er een Yaris T Sport moest komen.

Nu zijn die in nette staat niet echt dik gezaaid, dus ik had er een hard hoofd in dat ik er voor de kerst een zou vinden.
Na alle bekend autosites door te hebben gebladerd hield ik een exemplaar over.
Hij stond te koop bij een Toyota dealer in Tilburg, was keurig geprijsd en is daar nieuw afgeleverd en ook weer als occasion verkocht en nu weer ingeruild. Dat schept toch vertrouwen ook alle beurten zijn door hun uitgevoerd dus een bekende historie.

Zaterdagochtend stonden we om 9 uur s'ochtends voor de deur je kan maar beter de eerste zijn :mrgreen:
Rondje om de auto heen gelopen (gelukkig stond hij lekker binnen)verkoper had 2 auto's om af te leveren dus zei ga maar even een uurtje rijden dan praten we verder, zo hoort het :thumbup: Tijdens het rijden niks afwijkend op gemerkt. Rijd goed hangt prima aan het gas en klinkt ''sportief'' lekker kort versnellingsbakje maw goede keus om vroeg op te staan.

Na een korte onderhandeling hebben we hem gekocht en word hij over 2 weken afgeleverd :thumbup: misschien niet de goedkoopste Yaris maar wel een nette.
Wat heb ik gekocht:
- 2005 Yaris T Sport
- 155k gereden
- Wij worden de 3e eigenaar
- 6 maanden garantie (geen idee waarvoor het is toch een Toyota)
- Afgeleverd met een grote beurt en nieuwe APK
- RV scherm en voor bumper worden over gespoten vanwege wat diepe krassen.
- Nieuwe Vredestein Sportrac 5 zitten al onder

plaatjes

Afbeelding20171202_112609[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr

Afbeelding20171202_112559[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr

Afbeelding20171202_112626[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr

Afbeelding20171202_112619[1] by MarkJan van Blokland, on Flickr

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Zweedse Vectra...... Yaris T Sport gekocht

Bericht door Arthur » 04 dec 2017, 16:42

Leuk man!

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Zweedse Vectra...... Yaris T Sport gekocht

Bericht door Sander-E46 » 04 dec 2017, 16:55

Leuke wagentjes, zelf mijn eerste rijbewijskilometers in gemaakt. Lekker pittig blokje en die versnellingsbak is écht kort! Bij 130km/u draait ie gigantisch toeren. Echt een leuke auto!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Godspeed, ParaChris, SvB en 69 gasten