Tja, dat denk ik ook steeds. Maar een vriend van m’n broer heeft een garagebedrijf, rijdt zelf een MB E220d, zegt dat diesels nog steeds goed te slijten zijn. Volgens mij zegt Fabian dat hier ook geregeld. Ik ben zelf ook van de diesel afgestapt om die reden, maar of het nodig was? Ben daarom wel blij met de BMW 30i motor. Relatief zuinige motor en met 20kkm niet perse een diesel nodig dan.
BMW 5-Serie (G30)
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ja, ik kijk ook even puur naar realistisch verbruik en MRB.. Afschrijving, onderhoud, geen idee? Enige wat ik weet is dat 1 op 9.5/1 op 10 voor mij realistisch was met de 540i.. De 330d B57 deed 1 op 16 ongeveer bij Macboy
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik vind diesel ook top rijden maar je moet wel een recent ding hebben om nog een beetje stad in te mogen en het omslagpunt is niet meer zoals vroeger nu de benzinemotoren het ook verrekte zuinig doen bij lage mrb.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 5-Serie (G30)
530D zal wel weer wat onzuiniger zijn dan 330 (zeker met xdrive). 540i rijd je dan met een hoop snelweg kilometers iets zuiniger dan 1:9.5 hoor
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Koppel=Comfort
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 5-Serie (G30)
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
-
- Berichten: 51496
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Alles naar verhouding he... ik heb (maar) 200nm en gebruik het maximale misschien 2x per week
Is dat niet slecht voor het milieu die 600nm? Dat de banden gaan slippen met rook enzo?
Is dat niet slecht voor het milieu die 600nm? Dat de banden gaan slippen met rook enzo?
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik rij 1 op 14 met de 330d en rij dan knap door en regelmatig even een driftje of leuk weggetje. Doe ik dit met een x35i of x40i haal je echt geen 1 op 10. En dan is het omslagpunt indd zomaar onder de 20dkm pj.
- Philipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW 5-Serie (G30)
Dat is dan wel als je afschrijving er niet bij rekentmatthyssie schreef: ↑18 jan 2023, 16:15 Ik rij 1 op 14 met de 330d en rij dan knap door en regelmatig even een driftje of leuk weggetje. Doe ik dit met een x35i of x40i haal je echt geen 1 op 10. En dan is het omslagpunt indd zomaar onder de 20dkm pj.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ach als ik zie wat F30 330d's met 150dkm nog moeten opbrengen en wat mijn pa er in 2018 met 67dkm bij de dealer voor betaald heeft (laat staan wat ík er voor betaald heb) kun je absoluut niet stellen dat diesels afschrijven.
Geldt natuurlijk net zo goed voor de benzinevarianten.
Geldt natuurlijk net zo goed voor de benzinevarianten.
- Rogerb
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: BMW 5-Serie (G30)
Hoe zijn de ervaringen hier met een 530e? Qua rijden maar ook onderhoud en hoe de accutechniek zich houd?
- martll
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: BMW 5-Serie (G30)
Geweldige auto als je van comfort houdt, voor het sturen hoef je het niet te doen. Een G30 is best wel een boot natuurlijk.
Elektrisch rijden is heerlijk soepel, wel is de accu snel leeg. (30km max).
Verder geen bijzonderheden, accu gaat nog net zo lang (lees: kort) mee als bij aankoop nieuw en nog geen extreem onderhoud meegemaakt behalve de standaard beurtjes.
Elektrisch rijden is heerlijk soepel, wel is de accu snel leeg. (30km max).
Verder geen bijzonderheden, accu gaat nog net zo lang (lees: kort) mee als bij aankoop nieuw en nog geen extreem onderhoud meegemaakt behalve de standaard beurtjes.
-
- Berichten: 2076
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik zit met dezelfde auto op de shortlist. Aanbod via BMW is echt extreem karig.. 520i, 530i .. de 530e lijkt me dan een betere keuze? Dan heb je net wat meer (tijdelijk) koppel..
-
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 5-Serie (G30)
Al eerder vermeldt, maar ben je bewust van de plaatsing van de accu. Deze slokt een deel van de laadruimte op, maar ook een deel van de benzinetank. Deze is nog maar 40L.
Voor in de stad/woon-werk dus een fijne auto, maar voor lange afstanden ben je veel bezig met tanken. Ook neemt het verbruik flink toe als de accu leeg is, dan rij je immers een extra zware 5 serie rond, die tussendoor onderweg probeert een accu bij te laden (1:10 deed ik gemiddeld naar Italië en Oostenrijk).
Voor in de stad/woon-werk dus een fijne auto, maar voor lange afstanden ben je veel bezig met tanken. Ook neemt het verbruik flink toe als de accu leeg is, dan rij je immers een extra zware 5 serie rond, die tussendoor onderweg probeert een accu bij te laden (1:10 deed ik gemiddeld naar Italië en Oostenrijk).
- 328Ti
- Berichten: 3033
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW 5-Serie (G30)
Hahaha wat een windowdressing als ik dit zo lees. Pa reed met de e38 728i 1 op 11 ri Alpen.
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Eeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW 5-Serie (G30)
Diesel en de zogenaamde enorme afschrijving vind ik echt zo’n enorme farce. Toen ik vorig jaar naar een jonge diesel zocht liep ik alsnog tegen intens hoge aanschafprijzen en geringe restwaardes tov nieuwprijs aan. Iemand die dieselt omdat ‘ie de kilometers wel maakt stapt gewoon niet snel over naar wat anders.Philipoo schreef: ↑18 jan 2023, 19:06Dat is dan wel als je afschrijving er niet bij rekentmatthyssie schreef: ↑18 jan 2023, 16:15 Ik rij 1 op 14 met de 330d en rij dan knap door en regelmatig even een driftje of leuk weggetje. Doe ik dit met een x35i of x40i haal je echt geen 1 op 10. En dan is het omslagpunt indd zomaar onder de 20dkm pj.
-
Online
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik zou prive nooit voor een E gaan, voor die 30km range sleur je altijd een paar honderd kilo aan accu’s mee, is toch totaal de moeite niet… door de lage bpm en mrb leuk voor de lease misschien
- martll
- Berichten: 1409
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: BMW 5-Serie (G30)
Prive was juist de e interessant. Vanwege uitstoot goedkoper dan de niet hybride. Vooral voor korte afstandrijders interessant vanwege het kleine accupakket en idd het gewicht dat meegesleept moet worden.
- Eeuwe
- Berichten: 4561
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW 5-Serie (G30)
Idd, zou altijd die E nemen als je toch benzine wilt rijden.
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik zou de range wel een ding vinden.
Bij mijn Volvo op gas ook niet ideaal. Indien Woon werkverkeer dan tussen 260 en 400km. Betekent dagelijks tanken.....
Bij mijn Volvo op gas ook niet ideaal. Indien Woon werkverkeer dan tussen 260 en 400km. Betekent dagelijks tanken.....
- Rogerb
- Berichten: 1566
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: BMW 5-Serie (G30)
En hoeveel Km heb je er nu totaal mee opzitten? Zat voor mezelf naar 520/530 te kijken voor mezelf gewoon als comfortdaily, maar zat laatst ook wellleens te kijken om dan dus voor 530e te gaan en de MX-30 eruit te doen en dan kan m'n vrouw met de (beperkte) radius van 30 km nog steeds electrisch naar werk op en neer maar zoals Str8six is verbruik wel een dingetje van de zomer richting spanje.. ff nadenken dus.martll schreef: ↑25 apr 2023, 08:38 Geweldige auto als je van comfort houdt, voor het sturen hoef je het niet te doen. Een G30 is best wel een boot natuurlijk.
Elektrisch rijden is heerlijk soepel, wel is de accu snel leeg. (30km max).
Verder geen bijzonderheden, accu gaat nog net zo lang (lees: kort) mee als bij aankoop nieuw en nog geen extreem onderhoud meegemaakt behalve de standaard beurtjes.
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 5-Serie (G30)
Als de 530e 1:10 doet als de accu leeg is liever een 520/30i die 1:15 kan doen. MRB meegerekend haal je er alleen wat uit als je zonnepanelen hebt met lage TLV.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CWATR, petrolheadd en 12 gasten