BMW 5-Serie (G30)
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
BMW 5-Serie (G30)
BMW 530i/BMW 530i xDrive
Viercilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Vermogen: 185 kW (252 pk) bij 5.200 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 350 Nm bij 1.450 – 4.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s (6,0 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 126 g/km (133 g/km)
BMW 530e iPerformance
Viercilinder benzinemotor plus BMW eDrive elektrische aandrijflijn (plug-in hybride), 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Systeemvermogen: 185 kW (252 pk) bij 4.460 – 6.500 tpm
Maximaal systeemkoppel: 420 Nm bij 1.450 – 4.000 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s
Elektrische actieradius: 45 km
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,0 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 46 g/km
BMW 540i/BMW 540i xDrive
Zescilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.998 cc
Vermogen: 250 kW (340 pk) bij 5.500 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.380 – 5.200 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,1 s (4,8 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 150 g/km (156 g/km)
BMW M550i xDrive
Achtcilinder benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 4.395 cc
Vermogen: 340 kW (462 pk) bij 5.500 tpm
Maximumkoppel: 650 Nm vanaf 1.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur ): 4,0 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 204 g/km
BMW 520d EfficientDynamics Edition
Viercilinder dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm vanaf 1.750 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,5 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 102 g/km
BMW 520d/BMW 520d xDrive
Viercilinder-in- lijn dieselmotor, Handgeschakelde zesversnellingsbak /8-traps Steptronic automaat (xDrive: 8-traps Steptronic automaat)
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,7 s/7,6 s (7,6 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)
BMW 530d/BMW 530d xDrive
Zescilinder-in- lijn dieselmotor. 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cc
Vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,7 s (5,4 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 118 g/km (125 g/km)
Viercilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Vermogen: 185 kW (252 pk) bij 5.200 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 350 Nm bij 1.450 – 4.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s (6,0 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 126 g/km (133 g/km)
BMW 530e iPerformance
Viercilinder benzinemotor plus BMW eDrive elektrische aandrijflijn (plug-in hybride), 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.998 cc
Systeemvermogen: 185 kW (252 pk) bij 4.460 – 6.500 tpm
Maximaal systeemkoppel: 420 Nm bij 1.450 – 4.000 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 6,2 s
Elektrische actieradius: 45 km
Gemiddeld brandstofverbruik: 2,0 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 46 g/km
BMW 540i/BMW 540i xDrive
Zescilinder-in- lijn benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.998 cc
Vermogen: 250 kW (340 pk) bij 5.500 – 6.500 tpm
Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.380 – 5.200 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,1 s (4,8 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 150 g/km (156 g/km)
BMW M550i xDrive
Achtcilinder benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 4.395 cc
Vermogen: 340 kW (462 pk) bij 5.500 tpm
Maximumkoppel: 650 Nm vanaf 1.800 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur ): 4,0 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 8,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 204 g/km
BMW 520d EfficientDynamics Edition
Viercilinder dieselmotor, 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm vanaf 1.750 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,5 s
Gemiddeld brandstofverbruik: 3,9 l/100 km
CO 2 -emissie (gemiddeld): 102 g/km
BMW 520d/BMW 520d xDrive
Viercilinder-in- lijn dieselmotor, Handgeschakelde zesversnellingsbak /8-traps Steptronic automaat (xDrive: 8-traps Steptronic automaat)
Cilinderinhoud: 1.995 cc
Vermogen: 140 kW (190 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 400 Nm bij 1.750 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 7,7 s/7,6 s (7,6 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)
BMW 530d/BMW 530d xDrive
Zescilinder-in- lijn dieselmotor. 8-traps Steptronic automaat
Cilinderinhoud: 2.993 cc
Vermogen: 195 kW (265 pk) bij 4.000 tpm
Maximumkoppel: 620 Nm bij 2.000 – 2.500 tpm
Acceleratie (0–100 km/uur): 5,7 s (5,4 s)
Gemiddeld brandstofverbruik: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)
CO 2 -emissie (gemiddeld): 118 g/km (125 g/km)
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Re: BMW 5-Serie (G30)
Vind het een mooie verschijning geworden. Achterkant nog een beetje wennen. Wordt even wachten op real-life impressies.
-
- Berichten: 21763
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 5-Serie (G30)
Wel mooi maar beetje inspiratieloos.
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Gefacelifte F10 dus eigenlijk qua look. Prima! Maar niet meer verrassend.
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW 5-Serie (G30)
Mooi ding, rijdt hopelijk dito en weer fris/bij de tijd . 100kg lichter is ook aangenaam
540i met m-pakket graag (nu hopen dat het stuurhuis nog beetje normaal aanvoelt )
540i met m-pakket graag (nu hopen dat het stuurhuis nog beetje normaal aanvoelt )
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW 5-Serie (G30)
Meer evolutie dan revolutie.
Maar dit kun je niet enkel een facelift noemen van de F10, auto is echt beduidend anders en schijnt tevens ook weer stukken beter te rijden als de F10, die technisch zeer goed in elkaar zit.
M550i met ''slechts'' 462pk al 0-100 in 4.0
Nieuwe M5 met circa 620pk zal helemaal een kanon worden. 0-100 in 3.6/3.7 denk ik en rond de 10 seconden naar de 200.
Maar dit kun je niet enkel een facelift noemen van de F10, auto is echt beduidend anders en schijnt tevens ook weer stukken beter te rijden als de F10, die technisch zeer goed in elkaar zit.
M550i met ''slechts'' 462pk al 0-100 in 4.0
Nieuwe M5 met circa 620pk zal helemaal een kanon worden. 0-100 in 3.6/3.7 denk ik en rond de 10 seconden naar de 200.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW 5-Serie (G30)
Vind alleen dat opstaande scherm niet zo mooi, had ik liever ala F10 in het dashboard verzonken gezien.
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik ook.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 5-Serie (G30)
Lastige dit. In de basis best ok zolang het de versie met normale bumpers betreft. Achterlichten en de nieren zijn me wel te groot en er had wat plaatwerk tussen de nieren en de koplampen gemogen. Chromen plaatje in de voorschermen is waardeloos. Navi had wat mij betreft ook ingebouwd mogen blijven. Dit oogt wat rommelig in het interieur. Benieuwd hoe de Touring er uiteindelijk uit gaat zien.
- tomgtr
- Berichten: 10444
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 5-Serie (G30)
Mooi hoor maar zoooo voorspelbaar. Zal best een leaseklapper worden maar toch gemiste kans.
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 5-Serie (G30)
^mee eens !
Als er standaard zo`n DigiDashboard in zit, dan haak ik af.........................tjezus wat een afknapper vind ik dat.
Als er standaard zo`n DigiDashboard in zit, dan haak ik af.........................tjezus wat een afknapper vind ik dat.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 5-Serie (G30)
Digitaal vond ik ook niets, maar in de V70 beviel me dat onverwacht erg goed. Het is me nu om het even.
Dat het ontwerp voorspelbaar is juich ik toe. Ben nog niet bijgekomen van de E60.
Dat het ontwerp voorspelbaar is juich ik toe. Ben nog niet bijgekomen van de E60.
- tomgtr
- Berichten: 10444
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW 5-Serie (G30)
Digidashboard doet me niet zo veel. Kan prima zonder maar is ook prima mee te leven. In comfort modus waar de X5 99 pct van zijn leven in door zal brengen merk je het verschil nauwelijks. In sport of eco mode is het irritant maar eco modus is tegen mijn religie en sport modus kan leuk zijn voor stoplicht sprintje maar voegt verder weinig toe bij dit type auto.
- Erik
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Locatie: NL centraal
Re: BMW 5-Serie (G30)
Erg benieuwd naar de M5.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
-
- Berichten: 9076
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 5-Serie (G30)
Erg mooi maar ook erg voorspelbaar. Voordeel is dat een F10 niet gelijk oud lijkt na deze.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 5-Serie (G30)
Deze is ook al vrij betaalbaar.dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettertjes gelijk lekker rustig op de achterbank.
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW 5-Serie (G30)
Mooie uitvoering, stuur vind ik alleen niet passen bij de rest. Zo sportief is een 5 ook weer niet.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7046
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 5-Serie (G30)
Gisteren live kunnen bekijken en voelen (wel pre-productie model), vooral een goede facelift met een fris 7-serie interieur.
Kan weer wat jaartjes mee, maar niet heel spannend nieuw allemaal. Erg vertrouwd.
Kan weer wat jaartjes mee, maar niet heel spannend nieuw allemaal. Erg vertrouwd.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 5-Serie (G30)
Heerlijke uitvoering zoallen schreef:Deze is ook al vrij betaalbaar.dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
Ettertjes gelijk lekker rustig op de achterbank.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 5-Serie (G30)
Dank voor het posten van de G30 fotos !
Het is inderdaad een kleine 7. Daar had BMW wel iets meer mogen doen. Verder absoluut een prachtig ding en zal in het echt ook mooi zijn. Maar dat woow gevoel van vroeger heb ik bij de nieuwe 7 niet. Strak en mooi interieur maar vroeger vergaapde ik me altijd aan nieuwe modellen. Dat is al wat langer niet meer zo. Ben benieuwd wat de woow factor zal zijn bij deze 5. Neemt niet weg dat ik er meteen voor zou tekenen. Want van het introduceren van een lelijk model zijn ze gelukkig al een tijd afgestapt.
Nu maar hopen dat BMW individual ook weer de nodige aandacht gaat krijgen.
Het is inderdaad een kleine 7. Daar had BMW wel iets meer mogen doen. Verder absoluut een prachtig ding en zal in het echt ook mooi zijn. Maar dat woow gevoel van vroeger heb ik bij de nieuwe 7 niet. Strak en mooi interieur maar vroeger vergaapde ik me altijd aan nieuwe modellen. Dat is al wat langer niet meer zo. Ben benieuwd wat de woow factor zal zijn bij deze 5. Neemt niet weg dat ik er meteen voor zou tekenen. Want van het introduceren van een lelijk model zijn ze gelukkig al een tijd afgestapt.
Nu maar hopen dat BMW individual ook weer de nodige aandacht gaat krijgen.
-
- Berichten: 704
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: BMW 5-Serie (G30)
Macboy, dat niet meer vergapen is de leeftijd... Binnenkort doen ook mooie vrouwen er minder toe... daarna volgt het mooiste model golfclub als prio 1.
Persoonlijk steekt het mij dat ze nu zelfs de ".30"voor vier cilinders gebruiken en de ".40"voor een 6 ipv een V8. Anderzijds mogen we blij zijn dat er überhaupt nog een 8 cilinder wordt geleverd.
Persoonlijk steekt het mij dat ze nu zelfs de ".30"voor vier cilinders gebruiken en de ".40"voor een 6 ipv een V8. Anderzijds mogen we blij zijn dat er überhaupt nog een 8 cilinder wordt geleverd.
Die prijsdaling, dat is het voordeel van een nieuw model. Vind de F10 kwa gewicht ook alles meevallen; lichter dan mijn (ex) E38.dvh schreef:Wederom gewoon weer een fijne wagen.
Ik ga maar eens opzoek naar een nette F10 wanneer deze nieuwe uit is....
/schrapermode...
-
- Berichten: 51497
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 5-Serie (G30)
Als je zo'n koplampunit en achterlichunit op Aleppo laat vallen blijft er weinig over....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 5-Serie (G30)
Ik snap je punt, maar ik had gewoon wel de woow factor bij de buitenkant van de nieuwe 7. Alleen de binnenkant niet zoals vroeger. Maar je hebt gelijk dat met ouder worden bepaalde dingen wel veranderen. Maar nog zeker niet qua interieuren in mijn geval.
Wel super dat die lichter is geworden. En die typebenaming is al wat jaartjes niet meer kloppend toch ?
Wel super dat die lichter is geworden. En die typebenaming is al wat jaartjes niet meer kloppend toch ?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW 5-Serie (G30)
Robin schreef:Als je zo'n koplampunit en achterlichunit op Aleppo laat vallen blijft er weinig over....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JagOnTrack, SlowCo, Will F. en 11 gasten