Brandstof, de prijzen.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
Goed voor de garagebedrijven, weggefikte kleppen enz... of is dat tegenwoordig niet meer?
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Brandstof, de prijzen.
Valt reuze mee. Ik heb meerdere auto's met verschillende vermogens gereden op LPG en als het goed is ingebouwd en afgesteld dan kan het kilometers mee.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Brandstof, de prijzen.
Ik had toen flashlube bij het systeem en dat zorgde ervoor dat dat niet meer gebeurd.
- tomgtr
- Berichten: 10419
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
- JP
- Berichten: 31245
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Brandstof, de prijzen.
Jij snapt het!
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Brandstof, de prijzen.
Heb niet lang geleden een Audi op LPG gehad, de auto beviel niet echt (reed fijn maar hoop storingen, los van de LPG installatie) maar LPG beviel wel. Was echt mega goedkoop rijden.
Leuk artikel hierboven maar nog niet zo heel lang geleden dumpten LPG rijders massaal hun LPG auto's vanwege de hoge gasprijzen. Nu (halfjaar verder) blijkbaar weer andersom. Zo'n artikel zegt mij dan ook niks. LPG wel mooi schone brandstof, heb nooit echt begrepen waarom dit niet echt 'gepromoot' werd door 'groene gekken'.
Ben morgenavond weer in Belgique, zal eens kijken wat het daar doet tov. NL.
Leuk artikel hierboven maar nog niet zo heel lang geleden dumpten LPG rijders massaal hun LPG auto's vanwege de hoge gasprijzen. Nu (halfjaar verder) blijkbaar weer andersom. Zo'n artikel zegt mij dan ook niks. LPG wel mooi schone brandstof, heb nooit echt begrepen waarom dit niet echt 'gepromoot' werd door 'groene gekken'.
Ben morgenavond weer in Belgique, zal eens kijken wat het daar doet tov. NL.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Brandstof, de prijzen.
Leuke van sommige systemen (oa vogels) is dat het vrij programmeerbaar is
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: Brandstof, de prijzen.
Mijn RAM loopt perfect op LPG. Staat nu op 234.000km zonder problemen. Overigens wel heel verschillend om wat voor merk installatie het gaat. Verbruik met een Prins installatie is ca 20% lager dan bij een goedkoper merk. Ook het motorvermogen was aanzienlijk lager overigens.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
Alleen niet geschikt als je echt sportief gaat rijden en redlinen of valt dat ook mee? Doe je niet met een RAM neem ik aan maar in geval van een lichtere lagere auto?
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Brandstof, de prijzen.
Hangt ook van systeem af. Als je verdamper en injectoren maar groot genoeg zijn dan maakt het volgens mij niets uit. Die bepalen welk vermogen er kan worden geleverd op LPG.
Het enige probleem wat ik ooit heb gehad op LPG was een hapering bij gas los na het vragen van al het vermogen. Was een Vialle systeem in een Saab 9-3 turbo. Eén van de slangen van de injector naar de inlaat bevroor dan heel even waardoor er een korte storing optrad. Was wel te fixen maar vond ik de moeite niet waard. Vialle had ook nog wel een dingetje destijds met de pomp in de tank. Die hadden een enigzins beperkte levensduur.
Het enige probleem wat ik ooit heb gehad op LPG was een hapering bij gas los na het vragen van al het vermogen. Was een Vialle systeem in een Saab 9-3 turbo. Eén van de slangen van de injector naar de inlaat bevroor dan heel even waardoor er een korte storing optrad. Was wel te fixen maar vond ik de moeite niet waard. Vialle had ook nog wel een dingetje destijds met de pomp in de tank. Die hadden een enigzins beperkte levensduur.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Brandstof, de prijzen.
Ik beukte aardig met mijn 2,8je. 160.000dkm mee gereden zonder problemen. Gewoon tot de 6.500 toeren doorhalen. En bij een 2ltr m52 was ie sneller op lpg gezien de hogecompressieverhouding. Daar houdt lpg wel van.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
Dus eigenlijk moet je LPG inbouwen in die Mazda skyactiv-X blokken?
- Philipoo
- Berichten: 4110
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Brandstof, de prijzen.
Ik had een prof toen ik automotive design studeerde in Delft, die had een opel speedster met een lpg installatie erin. Goedkoper leuk rijden ga je niet vinden
-
Online
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Brandstof, de prijzen.
Mijn gechipte Volvo 850 t-5 had vroegah op LPG meer vermogen dan op benzine. De eigenaar na mij heeft hem over de 4 ton gereden geloof ik. Motor was nog steeds perfect toen. Die installatie had ik erg snel terugverdiend destijds.
Nadeel is wel de kleinere actieradius tenzij je zo'n Dickh-achtige auto hebt, dan kan je genoeg liters kwijt...
Nadeel is wel de kleinere actieradius tenzij je zo'n Dickh-achtige auto hebt, dan kan je genoeg liters kwijt...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
Gaat nu iedereen aan LPG en zal er vast weer een of andere wijziging komen waardoor dat rete-duur wordt en kunnen we weer allemaal wisselen.
Kleine actieradius.... kan nooit erger zijn dan een EV met kleine accu en hoop verbruikers aan denk?
Kleine actieradius.... kan nooit erger zijn dan een EV met kleine accu en hoop verbruikers aan denk?
- JP
- Berichten: 31245
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Brandstof, de prijzen.
Kun je je huis niet aansluiten op lpg ?
-
Online
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Brandstof, de prijzen.
zoiets stond mij ook bij, zou betekenen dat LPG ook snel gaat uitsterven want DI is al flink wat jaartje de norm in benzine land.
-edit- ff gegoogled en het wordt wel aangeboden dus kan blijkbaar wel.. ben wel benieuwd hoe ze dan voor zorgen dat de toch al gevoelige benzine injector het overleeft zonder benzine koeling i.c.m. de hogere LPG verbrandingstemperatuur.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
Oke, dus eigenlijk wil je een E46 330i en daar LPG in ofzo dan?
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Brandstof, de prijzen.
Geef mij maar gewoon een Dacia Sandero op LPG hoor
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Brandstof, de prijzen.
Ja nee kan...
"Wat wil je nou..."
Ja, de injectoren worden niet meer gekoeld en branden dus op. Maar als je benzine blijft inspuiten dan heb je dit niet, en dat is wat ze nu doen. Ook is er een installatie (in ontwikkeling?) die je benzine injectoren gaat gebruiken voor LPG.
Lang verhaal nog langer, als je bepaalde VAG producten met een LPG installatie uit laat rusten dan heb je op LPG alsnog benzineverbruik.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brandstof, de prijzen.
In ieder geval iets wat af fabriek geleverd is lijkt me het meest handige.
Opel heeft toch ook van die bi-fuel dingen, andere merken vast ook maar heb me er nooit in verdiept.
Renault Clio 1.0TCE 100pk bi-fuel intens oid lijkt me ook een aardige zie ik net.
https://www.autowereld.nl/renault/clio/ ... tails.html
Handbak en dan geen toerenteller???? Of is dat display nog instelbaar?
Laatst gewijzigd door Knot op 14 jul 2022, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.