The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Downforce Hans » 19 sep 2022, 17:18

Dit weekend gekeken en het was soms grappig, niet meer en niet minder.....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Niels » 19 sep 2022, 18:28

Ik vond het weer heerlijke televisie

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Robin » 19 sep 2022, 20:00

Inderdaad Niels. Ongelovelijk hoe het allemaal nog steeds (en we weten allang beter) zo 'toevallig en avontuurlijk' lijkt, maar er toch >20 man 'achter de camera' met een heel draaiboek staan.
Alhoewel, een paar keer had ik inderdaad het idee: dit staat niet in't script....
Knap in mekaar geflanst weer!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Martijn_bmw » 19 sep 2022, 20:37

Robin schreef: 19 sep 2022, 20:00 Inderdaad Niels. Ongelovelijk hoe het allemaal nog steeds (en we weten allang beter) zo 'toevallig en avontuurlijk' lijkt, maar er toch >20 man 'achter de camera' met een heel draaiboek staan.
Alhoewel, een paar keer had ik inderdaad het idee: dit staat niet in't script....
Knap in mekaar geflanst weer!
Eens, idd knap hoe goed dat altijd gedaan is. Blijft enorm mooie tv :df:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Knot » 19 sep 2022, 20:48

Prima vermaak, stukken beter dan alles wat verder op TV is!

Die klapper met de Evo 8 was apart, ding hoort toch niet zo om te komen spontaan?

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Tom V » 19 sep 2022, 21:04

Knot schreef: 19 sep 2022, 20:48 Prima vermaak, stukken beter dan alles wat verder op TV is!

Die klapper met de Evo 8 was apart, ding hoort toch niet zo om te komen spontaan?
Zal ook wel te maken hebben met die banden met spikes op een betonnen ondergrond.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Ferdi » 20 sep 2022, 09:40

Wellicht in paniek ook aan de handrem getrokken?
Met de gedachte dat het zijwaarts minder hard aan zou komen.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door veejay » 20 sep 2022, 10:26

Je kan er toch liever vol in, ipv zijwaarts ivm kreukelzone?

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Knot » 20 sep 2022, 10:50

veejay schreef: 20 sep 2022, 10:26 Je kan er toch liever vol in, ipv zijwaarts ivm kreukelzone?
Gaat het hier nog over die crash? :roll: :lollerdelol:

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Philipoo » 20 sep 2022, 12:06

Ik denk dat hij aan het stuur trok in de hoop nog de hoek om te kunnen, maar dat dit met spikes inderdaad niet lukte.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Kasteel » 20 sep 2022, 13:30

Ik vond het wel heel irritant dat je iedere keer hetzelfde tellershot kreeg; de auto schakelt inmiddels al een paar keer en teller filmpje nog steeds van 55-65mph oid

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2022, 13:38

Downforce Hans schreef: 19 sep 2022, 17:18 Dit weekend gekeken en het was soms grappig, niet meer en niet minder.....
Ja, zo ervoer ik het ook wel. Die crash wel ff een "zo dan" (en waarom deden ze de sprint niet richting uitgang?), maar merendeel van de grappen zag je wel van mijlenver aankomen. Maargoed, dat is niets nieuws, dus eigenlijk past deze aflevering prima in het rijtje. :)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Robin » 21 sep 2022, 10:16

De main stream media is er ook achter:)
https://www.ad.nl/auto/eerste-beelden-v ... ~a4bc9d4e/

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Gijzert » 21 sep 2022, 10:41

Robin schreef: 21 sep 2022, 10:16 De main stream media is er ook achter:)
https://www.ad.nl/auto/eerste-beelden-v ... ~a4bc9d4e/
Je zou het gewoon ook het AD kunnen noemen.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Robin » 21 sep 2022, 10:43

Gijzert schreef: 21 sep 2022, 10:41
Robin schreef: 21 sep 2022, 10:16 De main stream media is er ook achter:)
https://www.ad.nl/auto/eerste-beelden-v ... ~a4bc9d4e/
Je zou het gewoon ook het AD kunnen noemen.
Maar dat doe jij al en dan wordt het allemaal zo eentonig.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Gijzert » 21 sep 2022, 11:04

Robin schreef: 21 sep 2022, 10:43
Gijzert schreef: 21 sep 2022, 10:41
Robin schreef: 21 sep 2022, 10:16 De main stream media is er ook achter:)
https://www.ad.nl/auto/eerste-beelden-v ... ~a4bc9d4e/
Je zou het gewoon ook het AD kunnen noemen.
Maar dat doe jij al en dan wordt het allemaal zo eentonig.
Nee hoor. Je zult mij niet die pannenkoeken krant (net als telegraaf) zien quoten.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Philipoo » 21 sep 2022, 11:16

Gijzert schreef: 21 sep 2022, 11:04
Robin schreef: 21 sep 2022, 10:43
Gijzert schreef: 21 sep 2022, 10:41

Je zou het gewoon ook het AD kunnen noemen.
Maar dat doe jij al en dan wordt het allemaal zo eentonig.
Nee hoor. Je zult mij niet die pannenkoeken krant (net als telegraaf) zien quoten.
En toch doe je dat hier :tooth:

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Gijzert » 21 sep 2022, 16:54

Philipoo schreef: 21 sep 2022, 11:16
Gijzert schreef: 21 sep 2022, 11:04
Robin schreef: 21 sep 2022, 10:43

Maar dat doe jij al en dan wordt het allemaal zo eentonig.
Nee hoor. Je zult mij niet die pannenkoeken krant (net als telegraaf) zien quoten.
En toch doe je dat hier :tooth:
Nee hoor. Ik quote Robin.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Rolf205 » 21 sep 2022, 17:18

Martijn_bmw schreef: 19 sep 2022, 20:37
Robin schreef: 19 sep 2022, 20:00 Inderdaad Niels. Ongelovelijk hoe het allemaal nog steeds (en we weten allang beter) zo 'toevallig en avontuurlijk' lijkt, maar er toch >20 man 'achter de camera' met een heel draaiboek staan.
Alhoewel, een paar keer had ik inderdaad het idee: dit staat niet in't script....
Knap in mekaar geflanst weer!
Eens, idd knap hoe goed dat altijd gedaan is. Blijft enorm mooie tv :df:
+1

Zelfs mn dochter die niks met auto's heeft, lag in een deuk om de acties met de huisjes...

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Bram » 21 sep 2022, 17:19

Philipoo schreef: 21 sep 2022, 11:16
Gijzert schreef: 21 sep 2022, 11:04
Robin schreef: 21 sep 2022, 10:43

Maar dat doe jij al en dan wordt het allemaal zo eentonig.
Nee hoor. Je zult mij niet die pannenkoeken krant (net als telegraaf) zien quoten.
En toch doe je dat hier :tooth:
:mrgreen:

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Wouter81 » 16 jan 2023, 19:59

Jeremy was weer Jeremy :mrgreen: , vindt Amazon niet zo leuk schijnt. :blabla: Einde van The Grand Tour? Zou jammer zijn. Anders hopelijk weer een nieuw kanaal wat hen oppikt hopelijk. Het blijven kijkcijferkanonnen en ik blijf ze leuk vinden.
Streamingdienst Amazon Prime wil niet langer samenwerken met presentator Jeremy Clarkson vanwege zijn veelbesproken column over Meghan, de vrouw van prins Harry. Ingewijden vertellen aan het doorgaans goed geïnformeerde vakblad Variety dat er na de al geplande of opgenomen seizoenen van de series The Grand Tour en Clarkson’s Farm geen vervolg komt.

Dat zou betekenen dat het programma stopt na het derde seizoen, dat volgend jaar wordt verwacht. De allerlaatste afleveringen van The Grand Tour zijn naar verluidt eind volgend jaar te zien. Het programma, een soort spin-off van Clarksons eerdere BBC-autoprogramma Top Gear, is volgens Variety een van de populairste titels van Amazon Prime.

Spijt
Het nieuws komt maandag naar buiten op dezelfde dag dat Clarkson een nieuwe spijtbetuiging publiceert. Hij schrijft op Instagram onder meer dat hij in een e-mail persoonlijk zijn excuses heeft aangeboden aan prins Harry en diens vrouw Meghan. Clarkson, die eerder al publiekelijk sorry zei voor zijn uitspraken over de hertogin van Sussex, besefte na de ontstane ophef pas goed hoe veel spijt hij had van zijn woorden en besloot het koppel te mailen.

In de column in The Sun, die na de duizenden klachten offline werd gehaald, had de voormalig Top Gear-presentator het over zijn haat voor Meghan. Zo schreef hij onder meer dat hij „droomt van de dag waarop ze naakt door de straten van elk dorpje in Groot-Brittannië moet lopen, terwijl het volk ’schaam je!’ roept en uitwerpselen naar haar gooit.” Daarmee maakte Clarkson een verwijzing naar een beroemde scène uit de serie Game of Thrones.

Op Instagram schrijft de presentator dat hij ‘op die noodlottige dag’ alleen thuis was. „Dus toen ik klaar was, drukte ik gewoon op verzenden. En toen de column de volgende dag verscheen, explodeerde de landmijn. Het was een langzaam gerommel om mee te beginnen en ik negeerde het. Maar toen werd het gerommel luider.” Toen de presentator zijn eigen woorden teruglas, schrok hij enorm. „We hebben dat allemaal weleens meegemaakt, denk ik. Zo’n moment dat we ons ineens realiseren dat we totaal de mist in zijn gegaan. Je voelt je zweterig en koud tegelijkertijd, je hoofd bonst en je voelt je misselijk”, blikt hij terug.

Walgelijk geweld
Clarkson zegt dat hij tijdens het schrijven van zijn column dacht aan de scène in Game of Thrones, maar was dat vergeten op te schrijven. „Dus het leek alsof ik echt opriep tot walgelijk geweld tegenover Meghan.”

De presentator kreeg naar eigen zeggen veel boze reacties van ook zijn vrienden. „Ik heb iedereen met wie ik werk geschreven hoe veel spijt ik heb en op kerstochtend heb ik Harry en Meghan in Californië gemaild om ook aan hen mijn excuses aan te bieden. Ik zei dat ik verbijsterd was over wat ze op tv hadden gezegd, maar dat de taal die ik in mijn column had gebruikt schandelijk was en dat het me oprecht speet.”

Of Clarkson ook een reactie heeft gehad van het echtpaar, schrijft hij niet. De prins zei vorige week wel in een interview met de Britse zender ITV dat hij de column niet vond kunnen. „Wat hij zei was niet alleen verschrikkelijk en kwetsend voor mijn vrouw, maar het zorgt er ook voor dat mensen, vooral mannen, gaan denken dat het acceptabel is om vrouwen op die manier te behandelen”, zei Harry onder meer.

Excuses
Zijn uitspraken leverden duizenden klachten op. Daarnaast riepen ruim zestig Britse parlementsleden in een brief aan de tabloid op om actie te ondernemen tegen de presentator. The Sun bood excuses aan en haalde de column offline. In een verklaring liet The Sun weten dat de krant ’zich realiseert dat met vrijheid van meningsuiting van columnisten ook verantwoordelijkheid voor uitgevers komt’.

De excuses die The Sun heeft gemaakt, zijn volgens een woordvoerder van de hertogin van Sussex echter niets meer dan een PR-stunt van de tabloid. „Het feit dat The Sun de hertogin van Sussex niet heeft benaderd voor excuses, toont de intentie wel”, zegt de woordvoerder. „Dit is niets meer dan een PR-stunt.” Volgens de woordvoerder van Meghan zijn de excuses van de krant nodig om lezers te behoeden voor „de gevaarlijke uitlatingen” van The Sun, maar zou het niet zo ver hoeven komen als de krant „haat, geweld en vrouwenhaat blijft uitbuiten.” „Echte excuses zouden een verandering in hun berichtgeving en ethische standaard moeten zijn”, vindt de woordvoerder van de hertogin. „Helaas kunnen wij daar niet op wachten.”

Clarkson laat maandag dus weten zijn excuses wel bij de hertogin te hebben aangeboden. Wat Amazon Prime betreft zijn die excuses echter te laat. De streamingdienst zou niet langer willen samenwerken met de presentator.

Kevin Lygo, de baas van tv-zender ITV liet eerder weten dat Clarkson ’voorlopig’ wel de Britse spelshow Who Wants To Be A Millionaire mag blijven presenteren. Hij noemde de uitlatingen verschrikkelijk, maar is ’op dit moment’ niet van plan Clarkson te ontslaan. . „Wat hij schrijft in een krant, daarover hebben wij geen controle”, zei Lygo. „Wij huren hem in als presentator van de bekendste televisiequiz van het land. Het gaat ons niet aan, maar ik weet niet wat hij dacht toen hij dat schreef. Het was verschrikkelijk.”

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Robin » 17 jan 2023, 07:44

De cancelcultuur in volle gang.
En je moet je afvragen wat er niet klopt aan wat JC over Meghan zei.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Elise » 17 jan 2023, 08:24

JC had zijn rug recht moeten houden, slappe hap.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Robin » 17 jan 2023, 09:36

Eensch

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: The Grand Tour (JC, Hamster en Captain slow topic)

Bericht door Philipoo » 17 jan 2023, 13:20

Robin schreef: 17 jan 2023, 07:44 De cancelcultuur in volle gang.
En je moet je afvragen wat er niet klopt aan wat JC over Meghan zei.
Alles wat hij zei klopt, maar de uitspraak: 'Ik kan niet wachten tot ze naakt door de straten van elk dorp wandelt terwijl mensen shame roepen en poep naar d'r gooien' viel denk ik niet in hele goede aarde :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, MarcF, Martijn M, Sabberjoch en 157 gasten