Beste,
Ik ben op zoek naar een wagen voor mijn vrouw en onze familie uitjes op termijn. Mijn bedoeling is namelijk dat dat de gezinswagen zal worden en ik wat leukers kan kopen op termijn.
Nu is mijn vraag of de 2.0D V50 wat is. Ik heb nl deze wagen op het oog:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... parkdeck=1
Hij tweede eigenaar, dealeronderhouden en nooit echt kosten gehad in zijn tijd met de wagen. Hij lijkt best eerlijk aan de telefoon maar waar moet ik naar uitkijken? Ik heb al eerder gehoord dat de 1.6 wel wat problemen heeft maar een 2.0 best betrouwbaar zou zijn.
Alle input is welkom!
2009 V50 2.0D - is dat wat?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: 2009 V50 2.0D - is dat wat?
Goeie auto's, blokken zijn best sterk, bakken zijn sterk en koppelingen kunnen best wel wat hebben met een leuk beetje extra vermogen. Wel is hij gevoelig door het milieugezeik.
Egr dichtzetten, dpf leeghalen en uitprogrammeren, onderhoudsinterval naar 15dkm, zeker een keer flushen kan geen kwaad en goeie olie is wel van belang.
Gewoon goed zorg voor dragen en technisch fris houden dan kunnen ze goed oud worden. Dealeronderhouden zegt helaas heel erg weinig, of eigenlijk bijna niks. Zijn wel wat updates geweest en je kan kijken of en wat er al vervangen is, bv de dpf.
Egr dichtzetten, dpf leeghalen en uitprogrammeren, onderhoudsinterval naar 15dkm, zeker een keer flushen kan geen kwaad en goeie olie is wel van belang.
Gewoon goed zorg voor dragen en technisch fris houden dan kunnen ze goed oud worden. Dealeronderhouden zegt helaas heel erg weinig, of eigenlijk bijna niks. Zijn wel wat updates geweest en je kan kijken of en wat er al vervangen is, bv de dpf.
- Tim
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31
Re: 2009 V50 2.0D - is dat wat?
Ik rijd een 2005 2.0d, dus pré facelift en ook pré roetfilter. Inmiddels staat 405k km op de klok, ik heb hem met 312k km gekocht. In die tijd eigenlijk weinig gekke zaken meegemaakt: schokdempers achter, egr klep stuk (en dan sta je dus stil....) voornamelijk standaard onderhoud eigenlijk....bij 150k km gaat je contactslot stuk, die kan je prima zelf vervangen, maar dat is wel een rotklusje. In de mijne zit nu dus de 3e.
Ik heb zelf bewust gekozen voor een 'vroege', dus zonder roetfilter. Volgens mij is de vervangingsinterval 120k km, of eerder bij korte afstanden. Ook lees je nog wel eens over stijgend oliepijl als je korte stukken rijdt en de regeneratie niet afgerond kan worden. De extra diesel die ingespoten wordt om de temperatuur te verhogen loopt dan via de zuigers je olie in....ik heb al vaker verhalen gelezen over op hol geslagen diesels, ook de 2.0.
De milieuboel eruit trekken zou ik niet durven, ik lees dat (in NL!) de APK eisen strenger worden en men wil gaan testen of het roetfilter nog actief is. Zo niet voldoet de auto niet aan de typegoedkeuring. Ik weet niet of dat erdoor komt, maar toch loop ik het risico liever niet.
Verder: heerlijke reisauto.
Ik heb zelf bewust gekozen voor een 'vroege', dus zonder roetfilter. Volgens mij is de vervangingsinterval 120k km, of eerder bij korte afstanden. Ook lees je nog wel eens over stijgend oliepijl als je korte stukken rijdt en de regeneratie niet afgerond kan worden. De extra diesel die ingespoten wordt om de temperatuur te verhogen loopt dan via de zuigers je olie in....ik heb al vaker verhalen gelezen over op hol geslagen diesels, ook de 2.0.
De milieuboel eruit trekken zou ik niet durven, ik lees dat (in NL!) de APK eisen strenger worden en men wil gaan testen of het roetfilter nog actief is. Zo niet voldoet de auto niet aan de typegoedkeuring. Ik weet niet of dat erdoor komt, maar toch loop ik het risico liever niet.
Verder: heerlijke reisauto.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten