Misschien druk ik me niet helemaal duidelijk uit. Maar zoals ik altijd heb begrepen (natuurkunde middelbare school ) dat de diameter veel meer invloed heeft op de sterkte, dan de keuze voor massief/hol.matthyssie schreef: ↑20 jan 2022, 13:29 Hoe bedoel je krachten komen er dwars op? Een stabilisatorstang tordeert.
BMW E90 330d Msport
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E90 330d Msport
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 330d Msport
Str8Six schreef: ↑20 jan 2022, 20:16matthyssie schreef: ↑20 jan 2022, 13:29 Hoe bedoel je krachten komen er dwars op? Een stabilisatorstang tordeert.
Misschien druk ik me niet helemaal duidelijk uit. Maar zoals ik altijd heb begrepen (natuurkunde middelbare school ) dat de diameter veel meer invloed heeft op de sterkte, dan de keuze voor massief/hol.
Dat klopt ook, hoe groter de straal van de buis hoe straffer de stabi wordt dus hol of massief zeggen niet zoveel behalve over het gewicht van de stang.
Dat maakt het vergelijken ook zo lastig.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Het lastige is vooral dat je niet weer wat voor materiaal de stabilisatorstang is en dat ook voor verschillen kan zorgen. Verder kan je bij een holle stabilisatorstang natuurlijk ook niet zien hoe dik de wand precies is. Maar via onderstaande formule kan je wel berekenen hoe stijf een stabilisatorstang ongeveer is.
Ook heb ik op deze website nog wat info gevonden: https://www.turnermotorsport.com/t-tech ... -sway-bars
Blijkbaar is de voorste H&R stabi 52.44% stijver dan die van een standaard E90. Door die van een M3 (26.5 mm) te vergelijken met de H&R (27 mm) kwam ik voor de M3 op een binnendiameter van 18.6 mm (er van uitgaande dat de geometrie en het soort staal vergelijkbaar 100% is), dus zou de wand van de stabi zo'n 4 mm dik moeten zijn, wat mij wel een redelijk maat lijkt. Vervolgens lijkt het me logisch dat dan alle stabilistatorstangen van BMW een wanddikte van 4 mm zouden hebben.
Ook heb ik op deze website nog wat info gevonden: https://www.turnermotorsport.com/t-tech ... -sway-bars
Blijkbaar is de voorste H&R stabi 52.44% stijver dan die van een standaard E90. Door die van een M3 (26.5 mm) te vergelijken met de H&R (27 mm) kwam ik voor de M3 op een binnendiameter van 18.6 mm (er van uitgaande dat de geometrie en het soort staal vergelijkbaar 100% is), dus zou de wand van de stabi zo'n 4 mm dik moeten zijn, wat mij wel een redelijk maat lijkt. Vervolgens lijkt het me logisch dat dan alle stabilistatorstangen van BMW een wanddikte van 4 mm zouden hebben.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Laatst zag ik hier ergens dat er tegenwoordig modules zijn waarmee je Apple Carplay werkend kan krijgen op de bestaande CIC. Als ik nou ga zoeken op internet lijken er tig verschillende van die modules te zijn. Weet iemand misschien welke betrouwbaar/goed is voor een mooie prijs?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Een paar dagen geleden stond ik op het punt de H&R stabilisatorstangen te bestellen, maar op het laatste moment kwam ik dit nog tegen op https://www.bimmerparts.nl/HR-Stabilisator-set-E8x-E9x
"Niet geschikt voor Servotronic, alleen geschikt voor auto's met een rechte voorste stabilisatorstang."
Nu twijfel ik dus of de voorste stabilisatorstang wel gaat passen op mijn auto. Mijn auto heeft elektrische stuurbekrachting en dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met Servotronic. Na even onder de motorkap gekeken te hebben zag ik ook dat de originele stabilisatorstang een extra bochtje in "het midden" heeft, zodat hij wegloopt van het stuurhuis en in die zin dus niet recht is zoals de H&R en Eibach stangen dat op foto's wel zijn.
Heeft er iemand ervaring met een andere (rechte) voorste stabilisatorstang op een E90 (of misschien E87/81) met elektrische stuurbekrachtiging? Als een rechte stabilisatorstang niet past blijven er volgens mij geen opties meer over.
"Niet geschikt voor Servotronic, alleen geschikt voor auto's met een rechte voorste stabilisatorstang."
Nu twijfel ik dus of de voorste stabilisatorstang wel gaat passen op mijn auto. Mijn auto heeft elektrische stuurbekrachting en dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met Servotronic. Na even onder de motorkap gekeken te hebben zag ik ook dat de originele stabilisatorstang een extra bochtje in "het midden" heeft, zodat hij wegloopt van het stuurhuis en in die zin dus niet recht is zoals de H&R en Eibach stangen dat op foto's wel zijn.
Heeft er iemand ervaring met een andere (rechte) voorste stabilisatorstang op een E90 (of misschien E87/81) met elektrische stuurbekrachtiging? Als een rechte stabilisatorstang niet past blijven er volgens mij geen opties meer over.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: BMW E90 330d Msport
Kan je niet helpen met je vraag maar voor origineel houden en achter H&R monteren is denk ik een prima combi !
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E90 330d Msport
Ik ben ook voornemens om nog HR stabi's te bestellen voor mijn auto. (E87 130i) Ik heb Lci en CO2 pack, dus dat betekend automatisch elektrische stuurbekrachtiging. Ik kan in de optielijst het woordje Servotronic niet terugvinden. Maar ik zal proberen om binnenkort even te kijken hoe mijn stabi loopt. Als ik de gegevens op Realoem mag geloven is een stabi bij Lci met M sport package en CO2 package al 26.5 mm dik....
Laatst gewijzigd door bartb op 10 feb 2022, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
Servotronic is de variabele stuurbekrachtegings optie. Dus als die niet op je optielijst staat van je VIN kan je vrij zeker zijn dat dit gewoon past
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Voor zover ik weet hebben alle basismodellen de 26.5 mm stabi aan de voorkant. Alleen echte M modellen (dus geen M-sport) hebben dikkere stabilisatorstangen op de vooras.bartb schreef: ↑10 feb 2022, 10:50 Ik ben ook voornemens om nog HR stabi's te bestellen voor mijn auto. (E87 130i) Ik heb Lci en CO2 pack, dus dat betekend automatisch elektrische stuurbekrachtiging. Ik kan in de optielijst het woordje Servotronic niet terugvinden. Maar ik zal proberen om binnenkort even te kijken hoe mijn stabi loopt. Als ik de gegevens op Realoem mag geloven is een stabiele bij Lci met M sport package en CO2 package al 26.5 mm dik....
Wat bedoel je met variabele stuurbekrachtiging? Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging schijnt ook een optie te zijn, maar waarom dat verschil zou maken voor een stabilisatorstang weet ik niet. De elektrische stuurbekrachtiging is wel logisch, want er zit een elektromotor aan de voorkant van het stuurhuis die dichtbij/in de weg zit voor een rechte stabilisatorstang. Mijn auto heeft dus ook geen rechte stabilisatorstang, de vraag is alleen of een rechte wel zou passen.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
als je op realoem kijkt met je chassis nr is dat vrij makkelijk te achterhalen, ik heb een E87 LCI met elektronisch stuurhuis maar mijn stabi is anders dan als ik er een met servotronic zou hebben.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_0696
Daar staat duidelijk servotronic no.
Hetzelfde bij jou 330d.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_0728
als je in realoem bij de stuurhuizen kijkt zie je ook dat de servotronic stuurhuizen (active steering) een soort extra pompje onderop het stuurhuis hebben. (EPS != Active steering)!!
Anders wellicht even een mailtje naar H&R of een reseller met je chassis nr erbij?
EDIT:
Er zijn dus 3 soorten stabi's, denk dat je de vraag het beste aan H&R zelf kan stellen. of het past bij een auto met EPS maar zonder Active steering / servotronic omdat je idd wel een andere stabi hebt dan iemand die een hydraulisch stuurhuis heeft.
EDIT2:
In het H&R poduct catalogus staat er specifiek alleen rechte stabi's
"only for cars without active steering,only cars with a straight front bar, without middle-crank"
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_0696
Daar staat duidelijk servotronic no.
Hetzelfde bij jou 330d.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=31_0728
als je in realoem bij de stuurhuizen kijkt zie je ook dat de servotronic stuurhuizen (active steering) een soort extra pompje onderop het stuurhuis hebben. (EPS != Active steering)!!
Anders wellicht even een mailtje naar H&R of een reseller met je chassis nr erbij?
EDIT:
Er zijn dus 3 soorten stabi's, denk dat je de vraag het beste aan H&R zelf kan stellen. of het past bij een auto met EPS maar zonder Active steering / servotronic omdat je idd wel een andere stabi hebt dan iemand die een hydraulisch stuurhuis heeft.
EDIT2:
In het H&R poduct catalogus staat er specifiek alleen rechte stabi's
"only for cars without active steering,only cars with a straight front bar, without middle-crank"
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Ik heb zo'n vermoeden dat een reseller het waarschijnlijk ook niet weet, en zelfs bij H&R vraag ik me af in hoeverre je een betrouwbaar antwoord krijgt van iemand die het in de catalogus moet gaan opzoeken. Waarschijnlijk geeft H&R gewoon het antwoord dat het niet past, gebaseerd op jouw Edit2.
Maar ik heb het vermoeden dat het eigenlijk wel moet passen, maar wil het graag zeker weten voor ik ze bestel. De reden dat ik denk dat het wel moet passen is omdat Willem van Autoblog een 325d heeft/had met dezelfde motor als de mijne, en dus ook met elektrische stuurbekrachtiging. Volgens de blog (https://www.autoblog.nl/nieuws/updates- ... age-885962) heeft hij er een set van Eibach onder gezet. En voor zover ik kan vinden lijkt er maar 1 versie van Eibach te zijn (de AS41-20-013-01-VA) en dat is gewoon een rechte stang, zoals op onderstaande foto.
Maar het zou toch fijn zijn als iemand 100% zeker wist dat het zou passen. Ik blijf het raar vinden dat BMW een speciale stabilisatorstang met een extra knik gemaakt zou hebben als dat eigenlijk niet nodig was.
Maar ik heb het vermoeden dat het eigenlijk wel moet passen, maar wil het graag zeker weten voor ik ze bestel. De reden dat ik denk dat het wel moet passen is omdat Willem van Autoblog een 325d heeft/had met dezelfde motor als de mijne, en dus ook met elektrische stuurbekrachtiging. Volgens de blog (https://www.autoblog.nl/nieuws/updates- ... age-885962) heeft hij er een set van Eibach onder gezet. En voor zover ik kan vinden lijkt er maar 1 versie van Eibach te zijn (de AS41-20-013-01-VA) en dat is gewoon een rechte stang, zoals op onderstaande foto.
Maar het zou toch fijn zijn als iemand 100% zeker wist dat het zou passen. Ik blijf het raar vinden dat BMW een speciale stabilisatorstang met een extra knik gemaakt zou hebben als dat eigenlijk niet nodig was.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW E90 330d Msport
Zou het even vragen bij Hardeman. Die hebben veel ervaring.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
Ik heb even nagevraagd in de 130i whatsapp groep.Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 12:14 Maar het zou toch fijn zijn als iemand 100% zeker wist dat het zou passen. Ik blijf het raar vinden dat BMW een speciale stabilisatorstang met een extra knik gemaakt zou hebben als dat eigenlijk niet nodig was.
Daar rijd iemand met een LCI met de H&R set dus rechte stabi. Ook kwam deze foto daarvoorbij.
Dat is een eibach set met knik maar een rechte lijkt hier ook geen enkel probleem.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Bedankt voor het navraag doen! De 130i LCI heeft ook altijd elektrische stuurbekrachtiging? Op die foto lijkt een rechte stang idd wel te passen. Maar ik ben wel verbaasd dat er blijkbaar een Eibach versie met een knik is. Enig idee welk dat dan is? Of is dat gewoon de standaard versie van Eibach?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW E90 330d Msport
Ik heb het hem ff gevraagd: hij heeft de "E40-20-013-01-11" en meldt dat 325/330 zelfde zouden moeten zijn (335 juist weer anders, coupe ook). Dan heb je 28 millimeter voor, 15 millimeter achter, met als tip dat je ook nog eerst alleen áchter zou kunnen doen om te testen of dat bevalt.Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 12:14 Maar ik heb het vermoeden dat het eigenlijk wel moet passen, maar wil het graag zeker weten voor ik ze bestel. De reden dat ik denk dat het wel moet passen is omdat Willem van Autoblog een 325d heeft/had met dezelfde motor als de mijne, en dus ook met elektrische stuurbekrachtiging. Volgens de blog (https://www.autoblog.nl/nieuws/updates- ... age-885962) heeft hij er een set van Eibach onder gezet. En voor zover ik kan vinden lijkt er maar 1 versie van Eibach te zijn (de AS41-20-013-01-VA) en dat is gewoon een rechte stang, zoals op onderstaande foto.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
Ik kon enkel voor de E87 enkel die met knik vinden. Artikel NR: E40-20-013-01-11Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 13:21 Bedankt voor het navraag doen! De 130i LCI heeft ook altijd elektrische stuurbekrachtiging? Op die foto lijkt een rechte stang idd wel te passen. Maar ik ben wel verbaasd dat er blijkbaar een Eibach versie met een knik is. Enig idee welk dat dan is? Of is dat gewoon de standaard versie van Eibach?
http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 4=4&12=130
De LCI heeft inderdaad altijd EPS
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Bedankt voor het checken! De Eibach set is uiteindelijk niet degene die ik wil hebben, maar het geeft wel een idee van wat er zou passen en wat niet. De Eibach set van 28/15 mm houdt denk ik het onderstuurde karakter van de auto in stand en dat is juist waar ik vanaf wil. H&R heeft een set met 27 en 20 mm, waarbij de stijvere stabilisator op de achteras het onderstuur flink moet verminderen.MartijnGizmo schreef: ↑10 feb 2022, 13:23 Ik heb het hem ff gevraagd: hij heeft de "E40-20-013-01-11" en meldt dat 325/330 zelfde zouden moeten zijn (335 juist weer anders, coupe ook). Dan heb je 28 millimeter voor, 15 millimeter achter, met als tip dat je ook nog eerst alleen áchter zou kunnen doen om te testen of dat bevalt.
Hoe weet je of dat artikelnr de knik heeft? Want het plaatje is niet een stabilisatorstang voor een E90/E87, dus waarschijnlijk gewoon een generiek plaatje.BartMS schreef: ↑10 feb 2022, 13:33 Ik kon enkel voor de E87 enkel die met knik vinden. Artikel NR: E40-20-013-01-11
http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 4=4&12=130
De LCI heeft inderdaad altijd EPS
Maar waarschijnlijk zal het dus wel moeten passen. En anders is het altijd nog een optie om de achterste stabilisator van H&R te combineren met de voorste (geknikte) van Eibach. De H&R stabilisator achter met de standaard stang aan de voorkant durf ik denk ik niet aan. Onderstuur opheffen is goed, maar hij moet niet standaard overstuurd gaan worden.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
Ik had het artikel nr gegoogled kwam een russisch forum tegen waarbij zo'n set verkocht werd daar zag je duidelijk de knik, en dat is dezelfde set als in de foto die ik eerder deelde.Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 13:45 Hoe weet je of dat artikelnr de knik heeft? Want het plaatje is niet een stabilisatorstang voor een E90/E87, dus waarschijnlijk gewoon een generiek plaatje.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Die set heb ik nu inderdaad ook gevonden. Maar ik blijf het vreemd vinden hoe het zit met de Eibach stabi's, want ik kan geen verschillende andere artikel nrs vinden dan deze:
- voorste stabi: AS41-20-013-01-VA
- achterste stabi: AS41-20-013-01-HA
- complete set: E40-20-013-01-11
Het nummer AS41-20-013-01-VA lijkt ook op de rechte stabi te staan waar ik de foto van postte, voor zover dat leesbaar is. Misschien dat Eibach de voorste stabi heeft aangepast toen BMW de elektrische stuurbekrachtiging heeft geintroduceerd?
- voorste stabi: AS41-20-013-01-VA
- achterste stabi: AS41-20-013-01-HA
- complete set: E40-20-013-01-11
Het nummer AS41-20-013-01-VA lijkt ook op de rechte stabi te staan waar ik de foto van postte, voor zover dat leesbaar is. Misschien dat Eibach de voorste stabi heeft aangepast toen BMW de elektrische stuurbekrachtiging heeft geintroduceerd?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E90 330d Msport
Uitproberen kan toch altijd? Gewoon de eerste keren over de grens heengaan waar je wat ruimte hebt en voelen of het klopt toch.Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 13:45Bedankt voor het checken! De Eibach set is uiteindelijk niet degene die ik wil hebben, maar het geeft wel een idee van wat er zou passen en wat niet. De Eibach set van 28/15 mm houdt denk ik het onderstuurde karakter van de auto in stand en dat is juist waar ik vanaf wil. H&R heeft een set met 27 en 20 mm, waarbij de stijvere stabilisator op de achteras het onderstuur flink moet verminderen.MartijnGizmo schreef: ↑10 feb 2022, 13:23 Ik heb het hem ff gevraagd: hij heeft de "E40-20-013-01-11" en meldt dat 325/330 zelfde zouden moeten zijn (335 juist weer anders, coupe ook). Dan heb je 28 millimeter voor, 15 millimeter achter, met als tip dat je ook nog eerst alleen áchter zou kunnen doen om te testen of dat bevalt.
Hoe weet je of dat artikelnr de knik heeft? Want het plaatje is niet een stabilisatorstang voor een E90/E87, dus waarschijnlijk gewoon een generiek plaatje.BartMS schreef: ↑10 feb 2022, 13:33 Ik kon enkel voor de E87 enkel die met knik vinden. Artikel NR: E40-20-013-01-11
http://web2.carparts-cat.com/default.as ... 4=4&12=130
De LCI heeft inderdaad altijd EPS
Maar waarschijnlijk zal het dus wel moeten passen. En anders is het altijd nog een optie om de achterste stabilisator van H&R te combineren met de voorste (geknikte) van Eibach. De H&R stabilisator achter met de standaard stang aan de voorkant durf ik denk ik niet aan. Onderstuur opheffen is goed, maar hij moet niet standaard overstuurd gaan worden.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: BMW E90 330d Msport
Ik denk zoiets en ik denk dat de knik toch nodig is bij EPS, net een foto ontvangen van iemand anders uit de 130i groep en daar zit de stekker van de EPS aan de voorkant waardoor je dus die knik nodig hebt.Marc Sierra schreef: ↑10 feb 2022, 14:16 Die set heb ik nu inderdaad ook gevonden. Maar ik blijf het vreemd vinden hoe het zit met de Eibach stabi's, want ik kan geen verschillende andere artikel nrs vinden dan deze:
- voorste stabi: AS41-20-013-01-VA
- achterste stabi: AS41-20-013-01-HA
- complete set: E40-20-013-01-11
Het nummer AS41-20-013-01-VA lijkt ook op de rechte stabi te staan waar ik de foto van postte, voor zover dat leesbaar is. Misschien dat Eibach de voorste stabi heeft aangepast toen BMW de elektrische stuurbekrachtiging heeft geintroduceerd?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Uitproberen is het probleem niet. Maar de achterste stabilisatorstang vervangen is nogal een ^$&% werk, dus die wil ik er alleen onder zetten als ik vervolgens zeker weet dat ik de balans goed kan krijgen en hij er niet weer onder vandaan zou moeten.Jan Terwolde schreef: ↑10 feb 2022, 14:48 Uitproberen kan toch altijd? Gewoon de eerste keren over de grens heengaan waar je wat ruimte hebt en voelen of het klopt toch.
Maar ik denk dat ik toch maar een keertje de auto opkrik en de kunststof kap er onder vandaan haal om een inschatting te maken of het gaat passen.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E90 330d Msport
Met een 15mm achterstabi krijg je geen overstuurde auto hoor. Dat krijg je pas als je achter 20mm of meer pakt en geen andere voorstabi.
Ik reed met E93 M3 stabi voor en E93 335i M sport (15mm) achter op mijn 130i, dat was nog knap onderstuurd.
Ik zou altijd een Eibach of H&R kit nemen met een 20mm achterstabi en niet een set met 15mm achter.
Ik reed met E93 M3 stabi voor en E93 335i M sport (15mm) achter op mijn 130i, dat was nog knap onderstuurd.
Ik zou altijd een Eibach of H&R kit nemen met een 20mm achterstabi en niet een set met 15mm achter.
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW E90 330d Msport
Die van Eibach is maar 15 mm, dat is maar 2 mm verschil met origineel en scheelt dus niet veel, ondanks dat de originele hol is en de Eibach niet. Dus er moet achter eentje van H&R er op van 20 mm. Maar met de H&R achter wil ik voor wel graag ook een stevigere dan de originele, of in ieder geval de optie hebben om die er op te zetten.
Overigens heeft H&R voor de echte die-hards nog een massieve 23 mm stang voor de achteras, die is bedoeld voor de M3. De voorste stang is in dat geval nog steeds hetzelfde als voor de non-M. Met die op de achteras en de orignele op de vooras ga je waarschijnlijk elke bocht automatisch dwars
Overigens heeft H&R voor de echte die-hards nog een massieve 23 mm stang voor de achteras, die is bedoeld voor de M3. De voorste stang is in dat geval nog steeds hetzelfde als voor de non-M. Met die op de achteras en de orignele op de vooras ga je waarschijnlijk elke bocht automatisch dwars
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E90 330d Msport
klinkt goed!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 218 gasten