[E30] 316i wil niet meer starten

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
marcovtwout

[E30] 316i wil niet meer starten

Bericht door marcovtwout » 15 jan 2007, 13:34

Hallo allemaal,

Uitgerekend op de verkoopdag van mijn auto (316i eind '87 M10 motor) heb ik het volgende probleem:

De laatste paar weken heb ik 1 of 2 keer gemerkt dat de eerste minuut rijden na starten met warme motor, hij de neiging heeft af te slaan en soms even inhoudt.

Omdat ik de auto al een paar weken plan te verkopen gooide ik er telkens een paar liter bij als de tank bijna leeg is.

Nu heb ik vanmorgen nog 100km gereden en bij de shell nog wat erbij gegooid. Thuis voordat ik naar de koper zou gaan nog even het alarm losgehaald (was slechts een toeter aangesloten op de mistachterlichtschakelaar).

Nu wil ik op weg dus ik start en doet er 2-3 sec over ipv 1 en rij rustig weg. Motor begint direct te haperen en valt uit na 100m. Met moeite krijg ik de auto weer aan en probeer verder te rijden, hapert weer en valt uit. Uiteindelijk krijg ik hem weer gestart en laat even stationair 2500 toeren draaien, en rij vervolgens verder. Dat gaat een kilometer goed totdat ik moet afremmen en onder de 2000 toeren kom, motor stottert en slaat af. Nu krijg ik hem helemaal niet meer startend. Startmotor draait dus wel maar hij wil niet meer aanslaan. Bij het proberen te starten heb ik nog wel een paar keer het gas ingedrukt dus ik weet niet of de motor verzopen kan zijn?

Heeft iemand ideeen? :cry:

marcovtwout

Bericht door marcovtwout » 15 jan 2007, 17:30

Nou alle kabels aangedrukt en een kabel op de accu die naar de bobine liep aangedraaid en hij start al weer.

Ik dacht dat misschien de stappenmotor nu helemaal versleten was omdat soms bij warm starten de eerste minuut de motor onregelmatig loopt en bijna uitvalt. Vanavond effe kijken hoe hij zich gedraagd.

Plaats reactie