The Last Guardian (PS4)

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

The Last Guardian (PS4)

Bericht door Macboy » 12 jun 2016, 07:58

Vandaag zal ook duidelijk worden wanneer dit spel uitkomt !


Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2016, 12:08

Werd ook een keer tijd ook :) De voorgangers zijn ook pareltjes.. Alleen jammer dat je er een PS4 voor nodig hebt.Toen ie aangekondigd werd (2009) bestond die nog lang niet. Kijken of ik ergens zo'n ding kan lenen, heb geen zin de kas van Sony te spekken. :p

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 14 jun 2016, 11:21

25 Oktober:


Vind de graphics wel wat 'tegenvallen'. Bij lange na niet zo impressive als Shadow of the Colossus op de PS2 destijds.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Macboy » 14 jun 2016, 18:05

Weet niet of je dat wel zo kan beoordelen op basis van dit filmpje. Ziet er voor mij zeer indrukwekkend uit.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Tom » 14 jun 2016, 19:13

Wat moet je in die game doen?

Enige voorstukjes en dingen die ik zie is een poppetje en een honddraakbeest. Ik begreep dat deze studio eerder (in PS2 tijdperk?) gave games had gemaakt, maar op basis van dit filmpje zie ik niet in waarom ik het spel in huis moet halen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2016, 11:18

Macboy schreef:Weet niet of je dat wel zo kan beoordelen op basis van dit filmpje. Ziet er voor mij zeer indrukwekkend uit.
Het meeste wel, maar dat shot op 1:11: https://youtu.be/9XJjYtTXdJo?t=1m11s" onclick="window.open(this.href);return false; ziet er uit als een eighties cartoon. Zulke slechte shots kan je volgens mij niet van (zelfs) de PS2 versie van Shadow of the Colossus maken. Niet trailerwaardig IMHO. Maar maakt het spel er niet minder om inderdaad.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door WJ » 15 jun 2016, 11:39

Dat is volgensmij meer de teken stijl van het spel. Als je zie hoe het gras beweegt en het haar, dat is realtime stuff volgensmij en dat zie ik de PS2 nog niet doen. hehe

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2016, 15:45

Tom schreef:Wat moet je in die game doen?

Enige voorstukjes en dingen die ik zie is een poppetje en een honddraakbeest. Ik begreep dat deze studio eerder (in PS2 tijdperk?) gave games had gemaakt, maar op basis van dit filmpje zie ik niet in waarom ik het spel in huis moet halen.
Komt er volgens mij op neer dat jij dingen moet doen en het beest zover moet krijgen om andere dingen te doen om zo samen puzzels op te lossen. En eigenlijk maakt dat het een mix van die eerste 2 spellen. In Ico(deel 1) was het simpel gezegd je taak om een (geest van)meisje naar het eind van het spel te brengen. Je kon haar niet besturen, alleen maar hand in hand meeslepen. Zo nu en dan had je haar hulp ook nodig, anders kwam je niet verder. Je moest haar ook niet te lang alleen laten, want dan werd ze aangevallen door schaduwmonsters. Klinkt best suf, maar als je wat gameplay video's bekijkt zie je hoe betoverend het spel is(/kan zijn).

Shadow of de Colossus(wat zich eigenlijk chronologisch voor Ico afspeelt) is een open-world game waarin eigenlijk je enige doel is 16 kolossen te bestrijden(die eigenlijk weer zo majestueus zijn dat je dat eigenlijk niet wil :) ) . Maar je zult bij elke uit moeten zoeken wat hun zwakke punten zijn en hoe je er überhaupt bovenop komt. Ook dat spel ademt een enorme sfeer uit.

Aangezien nu je 'partner' niet een meisje is, maar een levende 'kolos' is het een beetje een mengeling van beide. Ik zit hier echt al heel lang op te wachten in elk geval. Zo lang dat zelfs de keuze tussen HL3 en deze heel erg makkelijk is.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2016, 16:32

WJ schreef:Dat is volgensmij meer de teken stijl van het spel. Als je zie hoe het gras beweegt en het haar, dat is realtime stuff volgensmij en dat zie ik de PS2 nog niet doen. hehe
Het gaat ook niet om de objecten, die zijn inderdaad dynamisch. De belichting lijkt heel erg mat tot niet bestaand. Zeker in vergelijking met de rest van de shots.
Afbeelding

Overigens bewoog het haar van de kolossen in SotC(PS2) ook al, dus ik verwacht toch echt veel meer van de PS4. Dit shot komt uit de PS2 versie van het spel. Vind ik in verhouding verbazend goed uit de verf komen voor een systeem dat rond 2000 gereleased is...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Macboy » 15 jun 2016, 23:50

Die tekenstyle is inderdaad een keuze. Zal het vooral in Japan heel goed doen.

Shadow of the Colossus kende ik niet. Maar heb zelf enkel een PS3 gehad. Heb wat filmpjes gekeken en inderdaad een erg indrukwekkend spel ! Dus ik heb alle hoop dat dit een briljant avontuur gaat worden van dezelfde makers.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2016, 10:51

Macboy schreef:Die tekenstyle is inderdaad een keuze. Zal het vooral in Japan heel goed doen.

Shadow of the Colossus kende ik niet. Maar heb zelf enkel een PS3 gehad. Heb wat filmpjes gekeken en inderdaad een erg indrukwekkend spel ! Dus ik heb alle hoop dat dit een briljant avontuur gaat worden van dezelfde makers.
SotC is samen met Ico als remaster verkrijgbaar voor de PS3. :D

Maar zit ik nog steeds met het punt dat ik er weinig voor voel een console te kopen voor één spel :rolling:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door dvh » 16 jun 2016, 19:06

Nieuwe god of war... :hungry:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Macboy » 16 jun 2016, 19:59

Heb alweer een jaar de PS4 dus lastig Mario

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: The Last Guardian (PS4)

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jun 2016, 23:57

Macboy schreef:Heb alweer een jaar de PS4 dus lastig Mario
Daar kon je toch(eindelijk*) PS3 games op streamen met Playstation Now? Ik weet alleen niet of deze er ook onder vallen. Maar geeft wel gelijk het manco van consoles aan. Als je oude spellen wil(blijven) spelen zal je een milieustraat aan hardware moeten bewaren. Op de PC start ik het oude spel gewoon op Steam ;) Dus als het ff kan koop ik nooit meer een nieuwe console.

*=Ik zeg eindelijk omdat Sony jaren geleden 2 goede game stream diensten opgekocht en dus effectief om zeep geholpen heeft voor deze dienst. Zo heeft iemand er tenminste nog wat aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten