Haha, maar ontopic; mooie auto ook die e36 beginnen echt schaars te worden de echt mooie onverprutste exemplarenPaul S schreef: ↑27 aug 2022, 08:03Nee nee... Al blijft een goed bod....Martijn_bmw schreef: ↑26 aug 2022, 18:30 Oh is de e36 alweer verkocht? zag er goed uit op de foto’s van je vorige post
Topic titel aanpassen lukte niet en heel handig ben ik dan weer niet op forums heb ik al gemerkt
Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe, Clio 2 RS phase 1
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Wauw, gaaf! Heel mooi exemplaar. Early E36 QP's zijn sowieso veel mooier (zonder knipperlichten op spatbord etc.), maar in deze staat wel erg uniek. Wees er zuinig op!
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Wat is die kadett dik zeg!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Op de 1e post van dit draadje kun je de titel aanpassen en dan gaat in bij de volgende posts.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Dankje Jan. Had het inderdaad zelf al opgezocht.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Zo vandaag toch maar eens actie ondernomen en na het werk even langs Biesheuvel gegaan. Een turbo blanket gehaald inclusief heatwrap voor de downpipe. Wat een easy-fix moest zijn werd vloeken, tieren en schelden. Mijn handen en onderarmen zien eruit of ik in een kattengevecht terecht ben gekomen. Zo merk je stiekem toch dat er bijzonder weinig ruimte is om het e.e.a. te bereiken. Achja, eigen schuld want de auto is natuurlijk origineel ook niet voorzien van een turbo.
Tot overmaat van ramp kwam ik natuurlijk ook nog enkele meters heatwrap te kort want halverwege de downpipe was het op. Jammer, meestal is mijn tekortkoming in centimeters uit te drukken enkel vandaag werden het dus meters. Dus dat wordt nog keertje langs Biesheuvel.
Natuurlijk meteen een testritje gemaakt. Het helpt wel iets maar het is (althans bij mij) geen wondermiddel. Dus dat wordt toch nog even de extra motorkap open werken en voorzien van de nodige luchtsleuven.
Tot overmaat van ramp kwam ik natuurlijk ook nog enkele meters heatwrap te kort want halverwege de downpipe was het op. Jammer, meestal is mijn tekortkoming in centimeters uit te drukken enkel vandaag werden het dus meters. Dus dat wordt nog keertje langs Biesheuvel.
Natuurlijk meteen een testritje gemaakt. Het helpt wel iets maar het is (althans bij mij) geen wondermiddel. Dus dat wordt toch nog even de extra motorkap open werken en voorzien van de nodige luchtsleuven.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20220901-201836_Gallery.jpg (499.9 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Screenshot_20220901-201828_Gallery.jpg (489.59 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Screenshot_20220901-201822_Gallery.jpg (477.7 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Screenshot_20220901-201817_Gallery.jpg (491.8 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Screenshot_20220901-201806_Gallery.jpg (452.97 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Screenshot_20220901-201802_Gallery.jpg (447.19 KiB) 6504 keer bekeken
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Afgelopen zaterdag de Kadett nog eens kunnen testen op circuit Zolder. Koeling was na een sessie van een half uur nog onder controle. Maar de vorige keer was het ook 30 graden en nu rond de 20. Dus een heel eerlijk vergelijk is dat ook niet. Echter merk je wel dat de turbo "jas" en ingepakte downpipe de temperatuur wel beter onder controle houden. Turbodruk bleef ook hangen op 0,9 a 0,95. Normaal bij vollast staat die afgesteld op 1.2. Dus dat verdient ook nog aandacht.
Had de auto een dag van tevoren nog laten uitlijnen waarbij het camber op -1,35 gezet is. Tevens een heel klein beetje uitspoor gegeven. Auto gaf meer vertrouwen als de vorige keer, was toen een stuk nerveuzer in rijgedrag. Helaas op gewone straatbanden geweest omdat ik de eerste sessie had geboekt (09:00u) en de baan nog erg vochtig was. Achteraf toch beter op semi's kunnen gaan. Het intrax onderstel is voor straatgebruik vrij stug maar komt op het circuit wel goed tot zijn recht. Voor de winter maar eens de rolkooi erin gaan zetten en de remmen verder aanpassen. Het belangrijkste: het was weer een geslaagde/gezellige dag en daar gaat het mij tenslotte om.
Had de auto een dag van tevoren nog laten uitlijnen waarbij het camber op -1,35 gezet is. Tevens een heel klein beetje uitspoor gegeven. Auto gaf meer vertrouwen als de vorige keer, was toen een stuk nerveuzer in rijgedrag. Helaas op gewone straatbanden geweest omdat ik de eerste sessie had geboekt (09:00u) en de baan nog erg vochtig was. Achteraf toch beter op semi's kunnen gaan. Het intrax onderstel is voor straatgebruik vrij stug maar komt op het circuit wel goed tot zijn recht. Voor de winter maar eens de rolkooi erin gaan zetten en de remmen verder aanpassen. Het belangrijkste: het was weer een geslaagde/gezellige dag en daar gaat het mij tenslotte om.
- Bijlagen
-
- Kadett Zolder 22-10-2022.jpg (545.27 KiB) 5219 keer bekeken
- turbo 4x4
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:58
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk
Lekkere rambak, ook nog gehad.
Heb volgens mij nog steeds parts ervan
Heb volgens mij nog steeds parts ervan
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
De E36 is voor de buitenkant ver klaar. Auto volledig gepolijst, wielranden (heel lichte roest) laten herstellen en auto voorzien van een origineel Alpina spoilerpakket. Velgen zijn replica aangezien een set originele Alpina's voor een e36 zoeken echt een crime is. Alleen de logo's voor in de velgen moeten nog, deze zullen wel origineel zijn. Nog origineel te verkrijgen. De auto wordt nog een keer nagelopen op restyle deukjes zodat de koets weer volledig netjes is. Auto gaat ook nog een keer terug naar de spuiter omdat er teveel kleur verschil in zit. Had van tevoren al aangegeven extra daarop te letten, helaas...
Qua interieur komen er M3 vader stoelen in die opnieuw bekleed zijn met alcantara en leer waarbij de kleur van de auto in de middenvlakken terugkomt. Net zoals bij de stoelen van een M3 GT het geval is. Deurpaneeltjes opnieuw bekleden en tevens de hemel. Dan zijn de typische irritatiepunten van een e36 interieur ook weer aangepakt.
Uitlaat wil ik tzt ook nog vervangen aangezien de originele achterdemper slecht begint te worden. Alleen weet nog niet wat voor uitlaat. Tips moeten wel in de stijl van Alpina zijn. Moet ook geen aso geluid worden, de sound van een M50 blok is goed genoeg van zichzelf.
Qua interieur komen er M3 vader stoelen in die opnieuw bekleed zijn met alcantara en leer waarbij de kleur van de auto in de middenvlakken terugkomt. Net zoals bij de stoelen van een M3 GT het geval is. Deurpaneeltjes opnieuw bekleden en tevens de hemel. Dan zijn de typische irritatiepunten van een e36 interieur ook weer aangepakt.
Uitlaat wil ik tzt ook nog vervangen aangezien de originele achterdemper slecht begint te worden. Alleen weet nog niet wat voor uitlaat. Tips moeten wel in de stijl van Alpina zijn. Moet ook geen aso geluid worden, de sound van een M50 blok is goed genoeg van zichzelf.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230119-090334_Gallery.jpg (315.13 KiB) 4159 keer bekeken
-
- Screenshot_20230119-090255_Gallery.jpg (321.78 KiB) 4159 keer bekeken
-
- Screenshot_20230119-090242_Gallery.jpg (323.83 KiB) 4159 keer bekeken
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Stoelen zijn inmiddels ook terug.
Alleen het erin zetten zal even moeten wachten..
Wederom fysiek niet in staat het af te maken
Alleen het erin zetten zal even moeten wachten..
Wederom fysiek niet in staat het af te maken
- Bijlagen
-
- Screenshot_20230127-185141_Gallery.jpg (434.69 KiB) 3927 keer bekeken
-
- Screenshot_20230127-185153_Gallery.jpg (454.42 KiB) 3927 keer bekeken
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Mooie stoelen zeg!
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Laatst een oude bol.com cadeaubon gevonden die blijkbaar in april zou verlopen.
Zodoende toch maar een dragy besteld en eens kijken wat de spaarbrander nog zou presteren. Met ietsje wielspin toch nog 0,6 sec sneller naar de 100 dan de fabrieksopgave. Dat in combinatie met de 19 inch hoepels die eronder liggen ben ik tevreden met het resultaat. Ook de kwartmijl is in mijn ogen netjes met in het achterhoofd dat de E92 bij mijn gebruik de 1 op 20 haalt.
Binnekort maar eens met de Kadett op pad gaan.
Zodoende toch maar een dragy besteld en eens kijken wat de spaarbrander nog zou presteren. Met ietsje wielspin toch nog 0,6 sec sneller naar de 100 dan de fabrieksopgave. Dat in combinatie met de 19 inch hoepels die eronder liggen ben ik tevreden met het resultaat. Ook de kwartmijl is in mijn ogen netjes met in het achterhoofd dat de E92 bij mijn gebruik de 1 op 20 haalt.
Binnekort maar eens met de Kadett op pad gaan.
- Bijlagen
-
- IMG-20230402-WA0000.jpg (105.63 KiB) 2946 keer bekeken
-
- Screenshot_20230402-100809_Gallery.jpg (407.81 KiB) 2946 keer bekeken
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Inmiddels toch een originele set Alpina's gevonden voor onder de E36. Vers gecoat en met nieuwe logo's en afdichtingen.
Interieur ligt klaar voor te monteren. Zoek enkel nog de afdekkapjes van de B-stijlen. Bij de dealer niet te krijgen. Aangezien er hier een aantal gestript rond rijden de vraag of iemand ze nog in de aanbieding heeft voor een coupe?
Interieur ligt klaar voor te monteren. Zoek enkel nog de afdekkapjes van de B-stijlen. Bij de dealer niet te krijgen. Aangezien er hier een aantal gestript rond rijden de vraag of iemand ze nog in de aanbieding heeft voor een coupe?
- Bijlagen
-
- IMG-20230414-WA0000.jpg (511.72 KiB) 2427 keer bekeken
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Oeh die ziet er knap uit zo zeg! Echt een fraaie coupe
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
de upgrade van imitatie Alpina naar echte, is enorm.
ik wilde je al adviseren om op een ander type velg over te stappen, maar nu niet meer
ik wilde je al adviseren om op een ander type velg over te stappen, maar nu niet meer
- Dimitri
- Berichten: 592
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW 130i, BMW Z3 QP
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Heel erg fraaie coupe zo inderdaad. Er lijkt wel een sideskirt te ontbreken, alhoewel Google mij laat zien dat die er ook niet bij hoort bij een Alpina. Ziet er optisch wat raar uit zo, de onderste lijn vanaf de voorbumper loopt 'dood'.
Voor die kapjes misschien kijken op onderdelenlijn of er nog ergens een E36 sloper ligt?
Voor die kapjes misschien kijken op onderdelenlijn of er nog ergens een E36 sloper ligt?
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Thanks...
Dorpels is een bewuste keuze, spuiter vroeg ook al om ze mee te pakken in kleur. Maar origineel heeft alpina dat ook niet gedaan.
De latere facelifts hadden de dorpel overzetkappen die wel in kleur waren.
Velgen moet ik jullie 100% gelijk in geven. Maar de originele zijn tegenwoordig echt zeer schaars, vooral de hardline. De imitatie softline die erop lagen kwamen ook pas bij de facelift. Zodoende klopt het plaatje nu weer.
Dorpels is een bewuste keuze, spuiter vroeg ook al om ze mee te pakken in kleur. Maar origineel heeft alpina dat ook niet gedaan.
De latere facelifts hadden de dorpel overzetkappen die wel in kleur waren.
Velgen moet ik jullie 100% gelijk in geven. Maar de originele zijn tegenwoordig echt zeer schaars, vooral de hardline. De imitatie softline die erop lagen kwamen ook pas bij de facelift. Zodoende klopt het plaatje nu weer.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Omdat de onderdelen van de Kadett wat op zich laten wachten en ik toch het liefst dit jaar nog een trackday wil doen ben ik ook overstag gegaan voor een frans stokbroodje: een clio 2 RS phase 1 waar al het e.e.a. is gedaan.
- Bijlagen
-
- IMG-20231016-WA0033.jpg (289.28 KiB) 967 keer bekeken
-
- IMG-20231016-WA0041.jpg (439.56 KiB) 967 keer bekeken
-
- IMG-20231016-WA0039.jpg (451.29 KiB) 967 keer bekeken
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Leuk zo'n Phase 1! Veel plezier ermee!
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe
Gaaf! Ga je geen spijt van krijgen
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Kadett E Turbo 285pk, BMW E92 320d 220pk, E36 320i coupe, Clio 2 RS phase 1
Vandaag maar eens beginnen met de auto na te kijken. Ook meteen even de Ronal turbo's met toyo semi slicks eronder gelegd en hebben een goede stance/fitment.
Toen een oliebeurtje willen doen, daar was ik vrij snel klaar mee. Voor de aftapplug had ik natuurlijk geen sleutel voor, lokale automaterialenzaak had deze ook niet op voorraad, wordt vervolgd dus. Dan nog wat, zijn er mensen bekend met het oliefilter wisselen bij een Clio 2 RS? Er is niet veel, of zeg maar nagenoeg geen ruimte om er fatsoenlijk bij te komen.
Koplampjes even met een franse slag onder handen genomen (15 min voor beide lampen).
Toen een oliebeurtje willen doen, daar was ik vrij snel klaar mee. Voor de aftapplug had ik natuurlijk geen sleutel voor, lokale automaterialenzaak had deze ook niet op voorraad, wordt vervolgd dus. Dan nog wat, zijn er mensen bekend met het oliefilter wisselen bij een Clio 2 RS? Er is niet veel, of zeg maar nagenoeg geen ruimte om er fatsoenlijk bij te komen.
Koplampjes even met een franse slag onder handen genomen (15 min voor beide lampen).
- Bijlagen
-
- IMG-20231104-WA0001.jpg (375.87 KiB) 579 keer bekeken
-
- IMG-20231104-WA0002.jpg (392.62 KiB) 579 keer bekeken
-
- IMG-20231104-WA0005.jpg (241.17 KiB) 579 keer bekeken
-
- IMG-20231104-WA0008.jpg (275.52 KiB) 579 keer bekeken
-
- IMG-20231104-WA0007.jpg (271.93 KiB) 579 keer bekeken
-
- IMG-20231104-WA0006.jpg (180.26 KiB) 579 keer bekeken