E89 Z4+E34 M5+RAV4+C400X
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Nou, laten we wel wezen, zulke gekke reparaties zijn het allemaal niet.
100K met een koppeling, achja, kan op een sportieve auto.
VANOS is vervangen, maar het probleem was dit dus niet. Deze was dus gewoon goed. Mij hoor je niet klagen, ik heb voor weinig een nieuwe VANOS.
Gierend dif met deze kmstand, kan. Zelf had ik een revisie gedaan, of eerst andere olie geprobeerd.
Waterpomp is normaal met deze kmstand, net als een riempje en wat spanners en rollen.
Allemaal geen gekke dingen.
Zelf had ik deze reparaties dan ook wel met het grootste gemak voor minder dan de helft kunnen laten doen hoor. Dit zijn gewoon dealer-prijzen en methodes.
Maandag gaat hij terug voor bakolie verversen en ik denk dus zelf dat het tussenlager van de cardan de boosdoener is voor wat betreft het gierende geluid. De rammel tijdens opwarmen zit er nog steeds in, maar daar komen we uiteindelijk ook wel een keer achter. heb nog 9 maanden garantie, dus ach
En laten we wel wezen: aan elke auto moeten tzt zaken vervangen worden. Ik wist toen ik deze kocht dat er nog nooit ook maar 1 onderdeel vervangen was en dat er dus wel wat dingen aan zouden komen.
Ik rij gemiddeld 1:9,5 tot 1:10 overigens. Vooral stadsverkeer. Er moeten wel nieuwe achterbanden op inmiddels, die gaan best hard
komende maand de Eibach-veren maar eens laten monteren trouwens. Die liggen alweer ff klaar.
100K met een koppeling, achja, kan op een sportieve auto.
VANOS is vervangen, maar het probleem was dit dus niet. Deze was dus gewoon goed. Mij hoor je niet klagen, ik heb voor weinig een nieuwe VANOS.
Gierend dif met deze kmstand, kan. Zelf had ik een revisie gedaan, of eerst andere olie geprobeerd.
Waterpomp is normaal met deze kmstand, net als een riempje en wat spanners en rollen.
Allemaal geen gekke dingen.
Zelf had ik deze reparaties dan ook wel met het grootste gemak voor minder dan de helft kunnen laten doen hoor. Dit zijn gewoon dealer-prijzen en methodes.
Maandag gaat hij terug voor bakolie verversen en ik denk dus zelf dat het tussenlager van de cardan de boosdoener is voor wat betreft het gierende geluid. De rammel tijdens opwarmen zit er nog steeds in, maar daar komen we uiteindelijk ook wel een keer achter. heb nog 9 maanden garantie, dus ach
En laten we wel wezen: aan elke auto moeten tzt zaken vervangen worden. Ik wist toen ik deze kocht dat er nog nooit ook maar 1 onderdeel vervangen was en dat er dus wel wat dingen aan zouden komen.
Ik rij gemiddeld 1:9,5 tot 1:10 overigens. Vooral stadsverkeer. Er moeten wel nieuwe achterbanden op inmiddels, die gaan best hard
komende maand de Eibach-veren maar eens laten monteren trouwens. Die liggen alweer ff klaar.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
En jij kan het wetenFabian schreef: zulke gekke reparaties zijn het allemaal niet.
Nee was gewoon benieuwd aangezien ik inmiddels voor mezelf behoorlijk wat opties aan het afwegen ben. In principe moet zo'n ding met boekjes niet echt voor verassingen zorgen dus 8) Ik heb dat soort bedragen bij de (VW) dealer ook zeker wel voorbij horen komen maar aangezien ik gewoon 0,0 bekend ben met BMW was ik ff benieuwd.
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Stelmotor centrale vergrendeling is denk ik één van de zwakke punten aan BMW's, ik heb al twee auto's gehad waarbij ik één of meer van de stelmotoren (onder HS-garantie) heb moeten vervangen.Fabian schreef:jaArthur schreef: Alleen innerlijk niet zo nieuw meer :twisted:
dat is het nadeel van een auto kopen waarvan je weet dat er nog niets kapot is geweest, het moet dus allemaal nog een keer kapot gaan
Vandaag ook meteen even een uitdraai gemaakt van alle garantie-reparaties uit het BMW-systeem. Leuk voor de documentatie. De grootste garantiereparatie was een centraalvergrendelings motortje
BTW: unieke auto trouwens, Fabian 8)
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Lijkt wel een RenaultFabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.
Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
- Joost H.
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Aernoudt schreef:Lijkt wel een RenaultFabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.
Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
- Joop
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Maar wel met dit verschil dat een Renault er daadwerkelijk mee op houdt en een BMW zichzelf weer hersteld Heb zelf ook al een paar keer iets dergelijks meegemaakt, uiteindelijk bleek er iedere keer niets aan de hand te zijn (geen foutmeldingen opgeslagen).Aernoudt schreef:Lijkt wel een RenaultFabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.
Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Inmiddels is de bak-olie ververst 2 weken terug. Schakelen is weer zoals het hoort. Kan weer lekker snel schakelen zonder gehaak of wat dat ook. Heerlijk!
Storing ABS/ASC was 1 malig geregistreerd. Inmiddels afgelopen week weer even gehad. Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
Over 2 weken komen de veren er eindelijk onder. Zal ook weer een stuk beter liggen dan!
Storing ABS/ASC was 1 malig geregistreerd. Inmiddels afgelopen week weer even gehad. Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
Over 2 weken komen de veren er eindelijk onder. Zal ook weer een stuk beter liggen dan!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik kwam ergens tegen dat de connectoren onder de stoel(en?) ook een zwak punt is in het ABS circuit. Wordt nog wel eens gesoldeerd meldde men Liever eerst een nieuw computertje onder garantieFabian schreef: Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
nee, dat zijn de kabeltjes van de airbag Die zijn inderdaad een zwak punt bij de Z3, maar alleen als je constant je stoelen versteld. (overigens bij heel veel automerken een chronisch probleem zoals Alfa, Peugeot en Renault)Niels schreef:Ik kwam ergens tegen dat de connectoren onder de stoel(en?) ook een zwak punt is in het ABS circuit. Wordt nog wel eens gesoldeerd meldde men Liever eerst een nieuw computertje onder garantieFabian schreef: Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
Aangezien ik, en de vorige eigenaar, enige bestuurder zijn, zal dat bij mij niet zo snel voorkomen
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Zo, Eibach setje zit eronder, HEERLIJK! Is me nog nooit tegengevallen een Eibach setje, lekker comfi, maar strak in de bochten, geen gestuiter enzo. Lastwissel bij accelereren enzo is weg, prima voor elkaar!
En het ziet er GOED uit zeg. Alleen achter nu spoorverbreders monteren, door de camber is de kier tussen het scherm net wat te groot naar mn zin.
Foto's volgen snel hopelijk....
En het ziet er GOED uit zeg. Alleen achter nu spoorverbreders monteren, door de camber is de kier tussen het scherm net wat te groot naar mn zin.
Foto's volgen snel hopelijk....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
benieuwd naar de foto's, vorige week onderweg naar de Ring in DLD kwam een 2.8 Z3 coupe van achter die zag mij en gaste bij...later hem voorbij laten gaan ff en tjonge die was laag en breed..ook een negatief? camber maar de wielen pasten net? leek breder dan mijn Hartge , leek echt heel gaaf en zelfde kleur...aleen voorbumper van de 2.8 is niet ruig genoeg, maar dat maakte ie van achter goed lekker kontje dus
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Het is echt ongeloofelijk, maar deze veren maken er echt een andere auto van.
Wegligging is niet een beetje verbeterd, het is echt ongekend beter geworden! Overhellen is er niet meer bij, maar rechtuit nog steeds heerlijk comfortabel. De weg wordt optimaal gevolgd, veel meer rust in de auto.
Zojuist op terugweg van Papenburg een paar bochtjes genomen bij Arnhem op de snelweg (de meeste kennen ze wel denk ik, adviessnelheid 60 ), (ik had overigens getuigen van hier ) dat ging zo snel en met zoveel rust en grip dat ik er bijna bang van werd. Reed 145 maar zat einde toerenbereik in zn 3, anders kon het nog sneller. Ongekend! Dit had ik niet durven dromen. Deze verbetering had ik absoluut niet in deze mate verwacht van een setje veren. Echt een totaal andere auto nu.
Morgen even spoorverbreders halen, de wielen moet echt wat verder naar buiten.
Overigens nu weer een nieuw probleem met de auto, de tankmeter loopt op ipv af, aparte gewaarwording Vanaf halfvol gaat de meter weer terug richting vol....vlotter zal wel blijven hangen ofzo, geen idee. Binnenkort maar weer eens voor garantie aanbieden Nu dus maar even op de dagteller mn tankbeurtjes plannen
Wegligging is niet een beetje verbeterd, het is echt ongekend beter geworden! Overhellen is er niet meer bij, maar rechtuit nog steeds heerlijk comfortabel. De weg wordt optimaal gevolgd, veel meer rust in de auto.
Zojuist op terugweg van Papenburg een paar bochtjes genomen bij Arnhem op de snelweg (de meeste kennen ze wel denk ik, adviessnelheid 60 ), (ik had overigens getuigen van hier ) dat ging zo snel en met zoveel rust en grip dat ik er bijna bang van werd. Reed 145 maar zat einde toerenbereik in zn 3, anders kon het nog sneller. Ongekend! Dit had ik niet durven dromen. Deze verbetering had ik absoluut niet in deze mate verwacht van een setje veren. Echt een totaal andere auto nu.
Morgen even spoorverbreders halen, de wielen moet echt wat verder naar buiten.
Overigens nu weer een nieuw probleem met de auto, de tankmeter loopt op ipv af, aparte gewaarwording Vanaf halfvol gaat de meter weer terug richting vol....vlotter zal wel blijven hangen ofzo, geen idee. Binnenkort maar weer eens voor garantie aanbieden Nu dus maar even op de dagteller mn tankbeurtjes plannen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
ja, echt ongekend. Heb in mn leven veel gereden, maar dit had ik niet verwacht van een setje veren.
Overigens, ben benieuwd hoe het met de bandenslijtage gaat achter ivm de negatieve camber. Banden waren net echt loeiheet aan de binnenzijde, buitenzijde was nog niet eens lauw na de lange rit vanuit Duitsland.
Overigens, ben benieuwd hoe het met de bandenslijtage gaat achter ivm de negatieve camber. Banden waren net echt loeiheet aan de binnenzijde, buitenzijde was nog niet eens lauw na de lange rit vanuit Duitsland.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Inderdaad, camber is volgens mij niet te verstellen hoor bij de Z3. Of je moet flink gaan aanpassen, en dat was ik niet van plan.
Meer overstuur is nooit verkeerd natuurlijk Maar de auto voelt nu ZO mooi uitgebalanceerd en neutraal aan, echt een wereld van verschil. Hiervoor was het geen pretje of echt snel mee te rijden. Wil daar dus nu niet teveel aan veranderen.
Ach ja, dan hoort de slijtage van de banden er maar bij. Viel me gewoon op dat de temperatuur echt serieus veel verschilde van de binnenkant en de buitenkant van de band.
Meer overstuur is nooit verkeerd natuurlijk Maar de auto voelt nu ZO mooi uitgebalanceerd en neutraal aan, echt een wereld van verschil. Hiervoor was het geen pretje of echt snel mee te rijden. Wil daar dus nu niet teveel aan veranderen.
Ach ja, dan hoort de slijtage van de banden er maar bij. Viel me gewoon op dat de temperatuur echt serieus veel verschilde van de binnenkant en de buitenkant van de band.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Klopt je moet er wel wat voor aanpassen, maar iemand heeft me dat eens verteld een paar jaar terug omdat ik daar ook mee zat...ik heb het nooit laten doen hoor want het reed verder perfeckt maar je kon heel iets winnen door iets te veranderen en als je meer wilde moets je veel meer annpassen? achja...I don't know, misschien op het Z3 forum daar zit ik nu ook sinds kort op..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Hier b.v een draadje daarover op het Z3 forum;
http://www.z3forum.nl/index.php?showtop ... &hl=camber
en hier nog wat meer onedrwerpen op camber gezocht, is een informatieve site
http://www.z3forum.nl/index.php?act=Sea ... ite=camber
http://www.z3forum.nl/index.php?showtop ... &hl=camber
en hier nog wat meer onedrwerpen op camber gezocht, is een informatieve site
http://www.z3forum.nl/index.php?act=Sea ... ite=camber
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Fabian, WinstonWolff en 186 gasten