E89 Z4+E34 M5+RAV4+C400X

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 16 mar 2007, 16:40

Nou, laten we wel wezen, zulke gekke reparaties zijn het allemaal niet.

100K met een koppeling, achja, kan op een sportieve auto.

VANOS is vervangen, maar het probleem was dit dus niet. Deze was dus gewoon goed. Mij hoor je niet klagen, ik heb voor weinig een nieuwe VANOS.

Gierend dif met deze kmstand, kan. Zelf had ik een revisie gedaan, of eerst andere olie geprobeerd.

Waterpomp is normaal met deze kmstand, net als een riempje en wat spanners en rollen.

Allemaal geen gekke dingen.

Zelf had ik deze reparaties dan ook wel met het grootste gemak voor minder dan de helft kunnen laten doen hoor. Dit zijn gewoon dealer-prijzen en methodes.

Maandag gaat hij terug voor bakolie verversen en ik denk dus zelf dat het tussenlager van de cardan de boosdoener is voor wat betreft het gierende geluid. De rammel tijdens opwarmen zit er nog steeds in, maar daar komen we uiteindelijk ook wel een keer achter. heb nog 9 maanden garantie, dus ach :wink:

En laten we wel wezen: aan elke auto moeten tzt zaken vervangen worden. Ik wist toen ik deze kocht dat er nog nooit ook maar 1 onderdeel vervangen was en dat er dus wel wat dingen aan zouden komen.

Ik rij gemiddeld 1:9,5 tot 1:10 overigens. Vooral stadsverkeer. Er moeten wel nieuwe achterbanden op inmiddels, die gaan best hard :roll:

komende maand de Eibach-veren maar eens laten monteren trouwens. Die liggen alweer ff klaar.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 mar 2007, 17:53

Fabian schreef: zulke gekke reparaties zijn het allemaal niet.
En jij kan het weten :D

Nee was gewoon benieuwd aangezien ik inmiddels voor mezelf behoorlijk wat opties aan het afwegen ben. In principe moet zo'n ding met boekjes niet echt voor verassingen zorgen dus 8) Ik heb dat soort bedragen bij de (VW) dealer ook zeker wel voorbij horen komen maar aangezien ik gewoon 0,0 bekend ben met BMW was ik ff benieuwd. :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 mar 2007, 18:59

Fabian schreef:
Arthur schreef: Alleen innerlijk niet zo nieuw meer :twisted: :wink:
ja :P

dat is het nadeel van een auto kopen waarvan je weet dat er nog niets kapot is geweest, het moet dus allemaal nog een keer kapot gaan :lol:

Vandaag ook meteen even een uitdraai gemaakt van alle garantie-reparaties uit het BMW-systeem. Leuk voor de documentatie. De grootste garantiereparatie was een centraalvergrendelings motortje :roll:
Stelmotor centrale vergrendeling is denk ik één van de zwakke punten aan BMW's, ik heb al twee auto's gehad waarbij ik één of meer van de stelmotoren (onder HS-garantie) heb moeten vervangen.

BTW: unieke auto trouwens, Fabian 8)

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 17 mar 2007, 13:20

Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.

Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 17 mar 2007, 13:52

Fabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.

Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
Lijkt wel een Renault :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 17 mar 2007, 14:03

Aernoudt schreef:
Fabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.

Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
Lijkt wel een Renault :wink: :lol:
:lol:

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 17 mar 2007, 14:04

hoezo onder de gordel :D

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 17 mar 2007, 14:17

Sander Spoolder schreef:hoezo onder de gordel :D
Dat valt wel mee denk ik: daarom staan die smilies er ook bij (+ Fabian kent mij al iets langer dan gisteren en vandaag ;) )

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8893
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 17 mar 2007, 19:26

Aernoudt schreef:
Fabian schreef:Net ineens storing in ABS en ASC, allebei de lampjes ineens tegelijk aan.

Zekeringen gecontroleerd, allemaal OK. Uurtje later alles weer uit. Zal wel een wielsensor zijn, standaard probleempje. Moet maandag toch naar de dealer, kunnen ze dat meteen even uitlezen.
Lijkt wel een Renault :wink: :lol:
Maar wel met dit verschil dat een Renault er daadwerkelijk mee op houdt en een BMW zichzelf weer hersteld :D Heb zelf ook al een paar keer iets dergelijks meegemaakt, uiteindelijk bleek er iedere keer niets aan de hand te zijn (geen foutmeldingen opgeslagen).

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 02 apr 2007, 20:22

Inmiddels is de bak-olie ververst 2 weken terug. Schakelen is weer zoals het hoort. Kan weer lekker snel schakelen zonder gehaak of wat dat ook. Heerlijk!

Storing ABS/ASC was 1 malig geregistreerd. Inmiddels afgelopen week weer even gehad. Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)

Over 2 weken komen de veren er eindelijk onder. Zal ook weer een stuk beter liggen dan!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7166
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 02 apr 2007, 20:41

Mooi zo Fabian,

Lekker soepel schakelen is wel zo prettig.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 03 apr 2007, 07:41

Fabian schreef: Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
Ik kwam ergens tegen dat de connectoren onder de stoel(en?) ook een zwak punt is in het ABS circuit. Wordt nog wel eens gesoldeerd meldde men :wink: Liever eerst een nieuw computertje onder garantie :D

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 03 apr 2007, 07:55

Niels schreef:
Fabian schreef: Volgens de dealer is een nieuwe ABS-computer noodzakelijk. We zien het wel weer. Laat het allemaal maar kapot gaan, garantie is zooooo relaxed 8)
Ik kwam ergens tegen dat de connectoren onder de stoel(en?) ook een zwak punt is in het ABS circuit. Wordt nog wel eens gesoldeerd meldde men :wink: Liever eerst een nieuw computertje onder garantie :D
nee, dat zijn de kabeltjes van de airbag :) Die zijn inderdaad een zwak punt bij de Z3, maar alleen als je constant je stoelen versteld. (overigens bij heel veel automerken een chronisch probleem zoals Alfa, Peugeot en Renault)

Aangezien ik, en de vorige eigenaar, enige bestuurder zijn, zal dat bij mij niet zo snel voorkomen :wink:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 14 apr 2007, 17:14

Zo, Eibach setje zit eronder, HEERLIJK! :D Is me nog nooit tegengevallen een Eibach setje, lekker comfi, maar strak in de bochten, geen gestuiter enzo. Lastwissel bij accelereren enzo is weg, prima voor elkaar!

En het ziet er GOED uit zeg. Alleen achter nu spoorverbreders monteren, door de camber is de kier tussen het scherm net wat te groot naar mn zin.

Foto's volgen snel hopelijk....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 apr 2007, 18:21

benieuwd naar de foto's, vorige week onderweg naar de Ring in DLD kwam een 2.8 Z3 coupe van achter die zag mij en gaste bij...later hem voorbij laten gaan ff en tjonge die was laag en breed..ook een negatief? camber maar de wielen pasten net? leek breder dan mijn Hartge , leek echt heel gaaf en zelfde kleur...aleen voorbumper van de 2.8 is niet ruig genoeg, maar dat maakte ie van achter goed :lol: lekker kontje dus :shock:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 16 apr 2007, 00:24

Het is echt ongeloofelijk, maar deze veren maken er echt een andere auto van.

Wegligging is niet een beetje verbeterd, het is echt ongekend beter geworden! Overhellen is er niet meer bij, maar rechtuit nog steeds heerlijk comfortabel. De weg wordt optimaal gevolgd, veel meer rust in de auto.

Zojuist op terugweg van Papenburg een paar bochtjes genomen bij Arnhem op de snelweg (de meeste kennen ze wel denk ik, adviessnelheid 60 :wink: ), (ik had overigens getuigen van hier :lol: ) dat ging zo snel en met zoveel rust en grip dat ik er bijna bang van werd. Reed 145 maar zat einde toerenbereik in zn 3, anders kon het nog sneller. Ongekend! Dit had ik niet durven dromen. Deze verbetering had ik absoluut niet in deze mate verwacht van een setje veren. Echt een totaal andere auto nu.

Morgen even spoorverbreders halen, de wielen moet echt wat verder naar buiten.

Overigens nu weer een nieuw probleem met de auto, de tankmeter loopt op ipv af, aparte gewaarwording :roll: Vanaf halfvol gaat de meter weer terug richting vol....vlotter zal wel blijven hangen ofzo, geen idee. Binnenkort maar weer eens voor garantie aanbieden :roll: Nu dus maar even op de dagteller mn tankbeurtjes plannen :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 apr 2007, 00:30

en dat allemaal alleen door de veren van Eibach? geen andere schockdempers? zijn die nog origineel dan??
Inderdaad een beetje verbreden met spacers, had ik ook op de S54 M coupe en zit ook op de Hartge.
Als je dat klaar hebt wil ik wel foto's zien van achter en opzij voor en na die tijd! gaaf man.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 16 apr 2007, 00:34

ja, echt ongekend. Heb in mn leven veel gereden, maar dit had ik niet verwacht van een setje veren.

Overigens, ben benieuwd hoe het met de bandenslijtage gaat achter ivm de negatieve camber. Banden waren net echt loeiheet aan de binnenzijde, buitenzijde was nog niet eens lauw na de lange rit vanuit Duitsland.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 apr 2007, 00:50

misschien iets minder druk dan achterin doen? of het camber iets minder negatief stellen, ik geloof dat dat kan op 1 of andere manier...
Mijn Pirelli's die ik eerst achterop had sleten ook harder aan de binnenkant...hoort er een beetje bij, maar je kunt het iets bijstellen of veranderen.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard
Contacteer:

Bericht door sven deutschmann » 16 apr 2007, 00:55

de z3 heeft toch de achterophanging van een e36 compact/e30m3 ??

zo ja dan kan je vetstellen van camber vergeten aan de achterzijde!

is wel mogelijk maar dan moet je je achteras aanpassen

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 16 apr 2007, 00:58

Volgens mij is dat juist lastig bij die E30 achterassen zonder aanpassingen. Maar goed hinderd niet als je minder negative camber achter gaat zetten verlies je ook wat 'handling' in bochten. Best kans dat ie dan naar veel meer overstuur gaat als je dat doet.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7027
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 16 apr 2007, 01:03

Inderdaad, camber is volgens mij niet te verstellen hoor bij de Z3. Of je moet flink gaan aanpassen, en dat was ik niet van plan. :)

Meer overstuur is nooit verkeerd natuurlijk :wink: Maar de auto voelt nu ZO mooi uitgebalanceerd en neutraal aan, echt een wereld van verschil. Hiervoor was het geen pretje of echt snel mee te rijden. Wil daar dus nu niet teveel aan veranderen.

Ach ja, dan hoort de slijtage van de banden er maar bij. Viel me gewoon op dat de temperatuur echt serieus veel verschilde van de binnenkant en de buitenkant van de band.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 apr 2007, 01:28

Klopt je moet er wel wat voor aanpassen, maar iemand heeft me dat eens verteld een paar jaar terug omdat ik daar ook mee zat...ik heb het nooit laten doen hoor :lol: want het reed verder perfeckt maar je kon heel iets winnen door iets te veranderen en als je meer wilde moets je veel meer annpassen? achja...I don't know, misschien op het Z3 forum daar zit ik nu ook sinds kort op..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 16 apr 2007, 01:53

Hier b.v een draadje daarover op het Z3 forum;

http://www.z3forum.nl/index.php?showtop ... &hl=camber

en hier nog wat meer onedrwerpen op camber gezocht, is een informatieve site :lol:

http://www.z3forum.nl/index.php?act=Sea ... ite=camber

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 16 apr 2007, 09:41

Ben je er al mee naar de Nordschleife geweest Fabian?


Of wil je hem "sparen" :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Eric Z, Fabian, WinstonWolff en 186 gasten