Zo, vandaag maar eens de diagnose laten stellen. En die was precies wat ik zelf al geconcludeerd had:
- Diff
- Koppeling + drukgroep
- VANOS
Totale kosten 3200 Euries incl de BTW. (volgens BMW-specs
)
Het dif is echt naar zn grootje en het sper werkt nog maar minimaal.
Koppeling en drukgroep behoeft geen toelichten denk ik.
VANOS werkt prima, echter de rammel tijdens de opwarmfase duidt op slijtage, dus de hele steleenheid vervangen.
Europlus al benaderd, die begonnen meteen: ja maar, u heeft pas 2000km gereden, heeft u dit dan niet gemerkt met de proefrit? Heeft u de dealer al benaderd? Hoever is de dealer van u vandaan? Waarom belt u ons en niet de dealer?
Waarop ik natuurlijk simpel antwoord: nou, u bent de garantieverstrekker. Dus als de dealer een fout heeft gemaakt door te liegen over de staat van de auto tegenover u, dan lost u dat maar lekker op met de dealer. Hij verklaart immers (staat letterlijk op het Europlus-contract) dat de auto in 100% staat verkeerd en dat er geen garantie-delen kapot zijn. Maar daar sta ik buiten
(sja, ik doe zo goed als hetzelfde werk, dus ken het spelletje wel
)
Punt was duidelijk, ze gingen aan de slag
Wat wel erg leuk was: kom bij de dealer, parkeer dat ding voor de deur, netjes gewassen natuurlijk. Zit 10min te wachten, wordt de eerste verkoper wakker: JOHN!! Kijk nou, een vette Coupe voor de deur man! Van wie is die?!?! Vervolgens 3 man naar buiten die zo'n beetje ejaculeren over mn net gewassen auto
10 minuten later ziet de magazijn man hem staan, hun naar buiten, zelfde verhaal. Daarna de werkplaats in, 8 monteurs eromheen : wat een gave bak man, ding is gewoon nieuw, etc etc etc
Streelt je ego wel