Mitsubishi Lancer 1.8 T

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
gvanminnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door gvanminnen » 13 apr 2016, 21:52

Mooi topic en gaaf om de verbeteringen te zien in de rondetijden.

Je maakt ook mooie filmpjes :thumbup:

Ps. ik rijd de groene lijkenbak (subaru forester).

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door MartijnGizmo » 22 apr 2016, 14:26

Qua betaalbare hoodvents, dit is populair bij S2000's:

Afbeelding

Uitsnijden op basis van de originele versteviging, en dan gaas erachter:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39755
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Arthur » 22 apr 2016, 15:05

Sommige Mini's hebben het ook ongeveer zo :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10782
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Joy » 23 apr 2016, 13:27

Nette oplossing inderdaad. :thumbup:

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 25 apr 2016, 09:15

Ja, maar gaat niet werken zonder opnieuw spuiten van de motorkap als je klaar met snijden en haken bent. En de kans van iets fout gaan is te groot. Ik wilde echter dit al eerder doen, toen een bekende van mij zo'n origineel rode motorkap te koop had, maar uiteindelijk de beslissing niet op tijd genomen en motorkap was weg.

Wat mij stopt nog steeds, van zo'n oplossing met open gaten, ook complete motorkap met open uitsparingen, is dat mijn auto staat gewoon buiten geparkeerd, en als het gaat regenen al de water zal gewoon door de motorruimte stromen. De originele Evo X motor kap heeft wel soort van tray onder de gaten zo dat water niet direct naar benden stroomt.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Riceaux » 17 mei 2016, 22:26

Gaaf ding! :df:
Bijlagen
image.png
image.png (831.04 KiB) 3777 keer bekeken

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 18 mei 2016, 08:57

Ah mooie foto, bedankt

Ik heb goed mezelf vermaakt op TT Assen. Veel op de limiet gereden, maar nog niet echt op de perfecte lijnen voor de auto. Assen is wel zwaar op de auto, rem blokken en banden waren vaak te warm geworden, vooral omdat de auto redelijk zwaar is voor de snelheden die op Assen in de bochten worden behaald.

Mijn beste ronde van de dag


Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Sander-E46 » 18 mei 2016, 11:38

http://www.autojunk.nl/2016/05/lancer-en-golf" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 18 mei 2016, 13:09

We blijven natuurlijk over die kap hebben.

Een kleine observatie van maandag en dinsdag - maandag op Zandvoort kap was niet gelift, inlaat temperatuur was 6-7 graden boven buiten temperatuur, gisteren op Assen met gelift kap inlaat temperatuur was 2 graden boven buiten temperatuur. Deze keer heb de transformatie wel net voor starten uitgevoerd, en na afloop van de trackday terug op de originele positie gezet om reacties in tjoening sites te vermijden, maar iemand spotte mij op de benzinestation op de TT toen ik net even de baan uit was gekomen omdat benzine was op :D ik zit zelf aan de verkeerde kant, tank dop zit links bij mij, ik was in deze positie letterlijk voor paar seconden, maar da was genoeg voor een foto door iemand die langs liep. Dus mijn "143pk" Lancer is zelfs op Cartrottle geland later die dag :D

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 18 mei 2016, 22:37

Hierbij eentje met kap omlaag van maandag

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Macboy » 18 mei 2016, 23:25

Mooie foto ! Je verhaaltje van daarboven is wat minder duidelijk alleen. Misschien als ik de foto zie ?

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 06 jul 2016, 09:06

Niet de snelste ronde maar met alle toeters en bellen - zonnig, inside cam, obd data :)



En deze is spot video, dus hetzelfde ronde maar van een auto achter mij - C63 AMG dus het is muziek voor de oren



Afbeelding

Trouwens vorige maand naar Meppen, Duitsland geweest

Afbeelding

Dus lijst met beste rondetijden zoals het nu staat:

Zandvoort: 2:10
Assen: 2:12
Zolder: 2:04
Meppen: 1:22
Nordschleife BTG: 8:45
Nordschleife Full: 9:18

Op Zandvoort moet ik 3 tot 5 seconden sneller kunnen rijden, vooral door 2 seconden pakken met hoger snelheid door Scheivlak en eerste 3-4 bochten met seconde per bocht sneller nemen.

Assen is wat moeilijker wat betreft verder tijdwinst zonder extra vermogen. 2 seconden sneller zou makkelijk moeten kunnen maar daarna zit ik al echt op de limiet in bijna elke bocht voor voor deze gewicht van de auto. Dus of gewichtsbesparing of meer vermogen is de enige oplossing.

Zolder is ook redelijk moeilijk omdat ik daar ook op de limiet van de FWD tractie zit in een aantal bochten maar 2 minuten per ronde is makkelijk te halen met mijn huidige setup.

Meppen wil ik niet echt weer proberen, het meer een kartbaan met vreemde veranderingen in helling in 4 belangrijke bochten in en uit van de hoofd ovaal.

Nurburgring - daar valt nog echt veel te winnen maar er is ook veel meer ervaring voor nodig. Er zijn nog minimaal 10+ bochten dat ik kan nemen zonder te liften of remmen dus daar wil ik uiteindelijk iets richting 8:30 Full / 8:00 BTG kunnen halen.

En ja, ik wil ook naar Spa :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Niels » 07 jul 2016, 19:53

Hoe zwaar is de Lancer dan? Normaal gesproken zou je een hogere bochtensnelheid met de auto kunnen aanhouden dan met de motor maar de Ramshoek op Assen neem je toch echt een stuk langzamer. Niettemin vraag ik me dan vervolgens af of je een veel hogere snelheid op dat punt even later voor de GT wel weer kunt weg remmen.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door smiley » 07 jul 2016, 22:40

Eerste post Niels. 300pk op 1300 kilo.

@Trancedrift; 4 aug is er een masterclass.
Je zou eens na kunnen vragen of je alleen de 1e dag mee kunt doen.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26735
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Martijn_bmw » 07 jul 2016, 23:03

Lol @plaatje :lollerdelol:

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 07 jul 2016, 23:27

Rijklaar is 1395kg en is nu zeker niet lichter dan origineel - ik heb nog 25 kg extra geluid isolatie erop van de tijd dat de auto nog mij daily was - kofferbak, deuren en dak. En ik had vorige maand wat problemen met de interne wastegate dus 3-port solenoid is wat teruggeschroefd voor 1 psi minder boost, dus vermogen is 280 pk krukas op 7000 toeren.

Ramshoek op Assen vind ik vergelijkbaar met de eerste bocht na Vlugplatz op Nurburgring, ik weet dat ik kan nog 20-30 km/h harder doorheen maar de risico daardoor stijgt exponentieel. En mijn hobby is al duur genoeg :) Ik denk dat betere rempunten op bochten 1 en 6 op TT kunnen voor veel meer tijdwinst zorgen.

Wat betreft Zandvoort ik heb gisteren echt geprobeerd op die extra seconden te pakken maar helaas. Klein beetje hogere bocht snelheden en ik begin tractie te verliezen. Met huidige gewicht en setup de enige manier om onder 2:10 te komen is om de auto iets minder stabiel te maken zodat ik makkelijker overstuur kan krijgen bij insturen. Ik doe het nu met trail braking op bochten 3, 9 en 10 maar het lukt mij nooit om in een ronde op alle 3 bochten goed te krijgen :) maar aan de andere kant als ik gewoon lichter ben en dus sneller op de rechte stukken kan ik ook gewoon 5 seconden op Zandvoort pakken :)

Dat was mijn beste ronde gisteren, toevallig de ronde toen ik de vogel doodreed, en ook niet echt zo optimaal als je ziet hoe ik onvoldoende voor AudiS rem... TrackAddict laat je zien wat de verwachte ronde tijd is na elke meetpunt en zo kan je snel zien of goed bezig bent in een ronde.
(dat blijkt eigenlijk slechte invloed te hebben bij mij omdat het is de redenen geweest dat ik een aantal keer te laat heb geremd en goede ronde heb verpest op Zandvoort en Assen, denkend dat ik alles uit de allerlaatste bocht moet hallen)

In ieder geval wat ik merkte gisteren is dat ik maakt de meeste fouten in de eerste 2 bochten, ik ben gewoon niet genoeg geconcentreerd na de laatste ronde en ik neem Tarzan en Gerlach iets te luchtjes.


Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 07 jul 2016, 23:30

Ik heb zelfs een keer geprobeerd helemaal niet te remmen voor Scheivlak, iets vroeger gas los alleen. Is wel te doen, maar ik heb niet genoeg tractie voor dat - Ik kreeg onderstuur meteen bij insturen.

itsmario
Berichten: 298
Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door itsmario » 18 okt 2016, 14:20

Peter, heb je weer een update na half gestripte Lancer :df: :ongeveer als:

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 18 okt 2016, 14:42

Hey Wesley,

Laatste keer vrijrijden heb ik het idd uitgeprobeerd met half gestripte auto, zoals je al wist. Ik moet zeggen dat de auto voelt al sneller (behalve veeel luider van binnen), maar ik kon mijn tijd niet verbeteren, weer 2:11.6 als beste gereden. Vrijrijden dagen zijn natuurlijk geen goede moment om time attack proberen te gaan rijden, maar de hoofdredenen was dat afstel verleng kabeltje van de demper links achter zit los, en achterdempers zitten dus vast op de hardste stand. Enige optie was ook de voorkant helemaal naar het hardst te brengen en als gevolg durfde ik niet echt op de limiet te gaan rijden. Eerste ronde ging de auto paar meter zijwaarts met maar 140 of zo kmh op Rob Slotemaker en ik dacht meteen - nee, het gaat hem vandaag niet worden en ik heb daarna de hele dag op een paar momenten na veel rustiger gereden :D

Ik ga vanavond een filmpje met wat interessante momenten uit die dag maken

oh ja, wel een leuk foto gezien van de auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 22 okt 2016, 23:20

Duurde een klein beetje lang


Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door EvdP » 23 okt 2016, 11:35

Toch zijn het best leuke auto's om te zien, die Lancers. Je hebt in mijn ogen wel een fantastische kleur voor je auto.

Gebruikersavatar
trancedrift
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mar 2016, 16:17
Locatie: Zuid Holland

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door trancedrift » 24 okt 2016, 23:22

Lancers zijn best leuke auto's, met dikker 2.0 turbo motor en lsd op de voorwielen was het zeker een hot hatch killer geweest, maar ze mogden geen concurrentie van de Evo worden. Maar ik ben zeker dat een Evo X RS in mijn handen zeker een 1.50 auto kan worden op Zandvoort. Misschien iets voor de toekomst. Maar met mijn inkomsten en skills - dit is het, het beste lap tot nu toe 2:10.5 Zelf gebouwd en getuned van werkverkeer bak.


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Dennis Cavallino » 25 okt 2016, 10:25

Cool Peter. Was ook leuk om die vriend van jou te spreken. Aardige gast.

Ik wist helemaal niet dat jouw auto FWD was, dat zie ik nu net pas.

Sjaakiebroer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2024, 20:31
Auto: Mitsubishi lancer

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Sjaakiebroer » 15 mar 2024, 14:23

Heel vet idee, zelf heb ik ook zo’n auto en zit al een tijdje te denken hoe ik hem kan verbeteren. Was zelf altijd aan het denken aan een evo blok.
Ik vind dit ook een hele goede optie,
Waar heb jij dit laten afstellen?

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Mitsubishi Lancer 1.8 T

Bericht door Eeuwe » 15 mar 2024, 15:04

Welkom, datum laatste post bekeken? Stel je jezelf ook even voor?!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Erik dB, Joël D., Rogerb en 148 gasten