The turbocharging transformation is complete as Porsche announces the new 718 Boxster and Boxster S.
A new flat-four turbocharged engine will power both models
Evo.co.uk
The turbocharging transformation is complete as Porsche announces the new 718 Boxster and Boxster S.
A new flat-four turbocharged engine will power both models
Autoblog.nlDe 2.0 viercilinder beschikt over 300 pk en 380 Nm, heeft een topsnelheid van 275 kilometer per uur en sprint in 4,7 seconden naar de 100, mits uitgerust met een Sport Chrono pakket en PDK.
De 718 Boxster S krijgt een 2.5 liter viercilinder turbo met VTG, goed voor 350 pk en 420 Nm koppel. Deze variant is in 4,2 seconden bij de 100 met Sport Chrono en PDK en heeft een topsnelheid van 285 kilometer per uur. Beide varianten verbruiken ongeveer een liter per 100 kilometer minder brandstof. Overigens is de PDK een optie, de handbak blijft gewoon leverbaar.
(...)
De 718 Boxster vanafprijzen zijn als volgt:
– 718 Boxster handgeschakelde zesbak € 67.800
– 718 Boxster PDK € 68.395
– 718 Boxster S handgeschakelde zesbak € 86.368
– 718 Boxster S PDK € 82.900
Ja, alleen doen ze 't niet(?) , Boxster S....ErikS schreef:Ja, leuke instap prijs!
PDK duurder. Kijk, BMW, zo ken 't ook!
RHD is moeilijker knutselwerk:)Macboy schreef:Ik zie dat ze in Engeland juist duurder zijn geworden ?? Dat kan toch niet ? Je betaalt toch altijd meer voor meer cilinders normaal ?
Ok, bedankt voor de info.Riceaux schreef:Duurste 4 cilinder is het sowieso niet. Mercedes S 300 Bluetec zit ruim over de ton met een 2.2 4 cilinder.
De 4 cilinder zal het gewicht van de Boxster ook wel ten goede komen. En het sturen waarschijnlijk ook. Denk dat het wel een slimme stap is van Porsche om weer wat meer afstand te creëren tussen de Boxster/Cayman en de 911.
Meer gewicht merk je bij remmen/optrekken. Dus als deze wat lichter kan zijn is dat toch mooi meegenomen. Overigens niet mijn kop van thee deze 4 cil/turbo Boxster/Cayman.Macboy schreef:Gewicht zal bij een middenmotor amper merkbaar zijn. Dat gewicht wordt immers verdeeld itt motor voorin waarbij de neus zichtbaar agieler wordt. Autostyle achterlichten had niet gehoeven is mogelijk een optie ?
Het commentaar wat mij het meeste is bij gebleven over de cayman/boxster is dat de grens te ver weg ligt. Nu wat minder gewicht op de achteras, dus wellicht een wat speelser karakter. Tel daarbij het turbo koppel op en ik verwacht een leuker sturende auto. Niet perse beter, maar wel leuker.Het is 'n middenmotor, dus lichter 'kan' van 4 naar 6, maar sturen hoeft niet(puur fysisch theoretisch), je hebt eigenlijk liever meer achter sadruk nodig(theorie zwartwit) qua balans. Het is een spel van weight vs HP een beetje, kijk 458, 488 , middenmotor, soms is er teveel pk, maar daar is de nieuwe Boxster nog niet aan toe denk ik:)
^ Is altijd inderdaad een interessante discussie! Geef mij toch maar een mooie non-turbo toerenjager voor een sportieve auto, dus geen turbo. Voor daily: een turbo-diesel aub.romo schreef:Auto is ondanks 2 cilinders minder niet lichter dan voorganger.
DIN 1385 kg lees ik net voor de Boxster S
GTS 6 cilinder DIN1350 kg
Het leuke /niet leuke (streep door voor wat niet van toepassing is) is de turbo met het elastieken gevoel.
420Nm bij 1900 RPM
Soundwave nieuwe Boxster S 4cil/turbo !!Arthur schreef:Hoe zal het klinken?
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 9 gasten