Wel goed op de opties letten dan, diplomaten zijn niet gebonden aan Nederlandse prijslijsten, mogen alles los kiezen. Hoorde eens een verhaal over F30 die zonder navi besteld dreigde te worden, uiteindelijk van de dealer erbij gekregen om huilen bij inruil te verminderen.
Het grote F10 (occasion) topic
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
- Kasteel
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Apart van die CD auto's, schande idd zonder navi bestellen.
Na 20k nu juist het moment even frisse castrol erin voor de lange rit Turkije heen en terug, kan ie lekker schoon branden. Misschien automaat zelfs ook wel verstandig de olie te doen.
Na 20k nu juist het moment even frisse castrol erin voor de lange rit Turkije heen en terug, kan ie lekker schoon branden. Misschien automaat zelfs ook wel verstandig de olie te doen.
- MParallel
- Berichten: 7951
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Zo kan je aan de gang blijven. Verse wiellagers enzo.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Volgens mij gewoon bittere noodzaak om de olie na 20k te doen. Is ook zo gepiept toch.
Ik doe het zelf elke 15k bij de 125d, twee keer per jaar.
Ik doe het zelf elke 15k bij de 125d, twee keer per jaar.
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Klopt maar ding is dealer onderhouden, voor restwaarde moet je eigenlijk weer bij BMW die oliebeurt pakken. Kost voor een F10 denk 250 euro voor 5 liter olie en filter?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2850
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Bij de specialist waar ik heen ga zoiets idd. Zelf dan ben je voor 60 wel klaar.
- MParallel
- Berichten: 7951
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Restwaarde in het geding omdat je zelf een flacon olie opent en erin giet en een filter wisselt. Moet niet gekker worden.
- Arthur
- Berichten: 39588
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Op een auto van 10 jaar oud en 15k aanschaf…
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Oudere auto's vaak zelfs liever aantoonbaar specialist-onderhouden dan 20min-olieservice bij de dealer...
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- MParallel
- Berichten: 7951
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
^^
Precies, gewoon ff pragmatisch zijn.
Maar ja mensen...niets is irrationeler. Dat er een BMW monteur onzichtbaar aan je auto staat de beunen (want vaste duur voor onderhoud stap x) voelt beter dan iemand zonder dealer facturen die netjes en secuur, op zijn gemakt alles op zijn eigen oprit doet...
Precies, gewoon ff pragmatisch zijn.
Maar ja mensen...niets is irrationeler. Dat er een BMW monteur onzichtbaar aan je auto staat de beunen (want vaste duur voor onderhoud stap x) voelt beter dan iemand zonder dealer facturen die netjes en secuur, op zijn gemakt alles op zijn eigen oprit doet...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Het probleem is natuurlijk niet de kwaliteit van olie wissel of dat nu door dealer, universeel of zelf gedaan wordt.
Maar na inruil komt de auto bij handelaar x terecht en dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in een te controleren dealer factuur dan wat losse bonnentjes van olie en filters waar je de handelaar dan maar op zijn blauwe ogen moet geloven dat die bonnen daadwerkelijk van de vorige eigenaar zijn en hij de olie daadwerkelijk in die auto heeft verwisseld daarmee…
Maar na inruil komt de auto bij handelaar x terecht en dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in een te controleren dealer factuur dan wat losse bonnentjes van olie en filters waar je de handelaar dan maar op zijn blauwe ogen moet geloven dat die bonnen daadwerkelijk van de vorige eigenaar zijn en hij de olie daadwerkelijk in die auto heeft verwisseld daarmee…
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ook mooi, vaak staat er dealer onderhouden in een advertentie en die auto is dan 1x bij de dealer geweest
- MParallel
- Berichten: 7951
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
En juridisch technisch is dat waterdicht!
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Goed, er zit nu na 20.000km frisse olie in en het nieuwe serviceinterval geeft inderdaad aan 08/2024 of na 38.000km... moet niet gekker worden!
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Iemand hier ervaring mee? Ritje naar Turkije ging prima, 3000km, alleen op de terugweg deze melding. Moet hier in NL even uitgelezen worden maar hij is nog onderweg.
Aparte is, bij een volle tank komt de melding vrijwel zeker terug. Is de tank onder de helft dan komt hij niet. Iets met brandstoffilter of brandstofpomp zou je zeggen? Normaal verdenk ik als eerste een intercooler slang waar hij druk op verliest.
Aparte is, bij een volle tank komt de melding vrijwel zeker terug. Is de tank onder de helft dan komt hij niet. Iets met brandstoffilter of brandstofpomp zou je zeggen? Normaal verdenk ik als eerste een intercooler slang waar hij druk op verliest.
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2022-09-01 at 13.21.49.jpeg (105.9 KiB) 1361 keer bekeken
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Niets over te zeggen zonder uit te lezen.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ontluchting van de tank?
Maar een erg "universele" melding. Een echte foutcode zegt meer.
Maar een erg "universele" melding. Een echte foutcode zegt meer.
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ja, tuurlijk even uitlezen maar vreemd toch dat hij als de tank half leeg is wel goed loopt?
-
Online
- Berichten: 3966
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Wel eens gehad met de auto van m’n zusje, maar zelf niet uitgelezen en tot op heden nooit meer iets over gehoord.
Hopelijk niets ernstigs, deze melding kan je weinig mee.
Hopelijk niets ernstigs, deze melding kan je weinig mee.
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Volgende week eens kijken maar dacht zal vast meedenken met hem.
Ritje vanuit oost Turkije heb je wel wat uurtjes om een patroon te gaan herkennen zegmaar. Volle tank komt de melding niet als hij handmatig iets hogere toeren rijdt met de flippers, in D met lagere toeren komt ie wel.
Ritje vanuit oost Turkije heb je wel wat uurtjes om een patroon te gaan herkennen zegmaar. Volle tank komt de melding niet als hij handmatig iets hogere toeren rijdt met de flippers, in D met lagere toeren komt ie wel.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Krijg deze melding ook regelmatig.
Maandje terug in Italie werd het nog even wat gekker met 2 meldingen ; stabiliteit uitgevallen en BPV(?). Auto in noodloop, maar na uitzetten en starten alles weer weg.
Paar keer uit laten lezen en er waren wat foutcodes met drukverlies. Resetten en alle slangen nalopen + goed vastzetten heeft tot op heden niets opgeleverd.
Heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken, d.w.z. krijg de melding op willekeurige momenten en na uit-en-aan is het weer weg.
Komende week wordt er wat grondiger naar gekeken.
Merk je niets van vermogensverlies/noodloop?
Maandje terug in Italie werd het nog even wat gekker met 2 meldingen ; stabiliteit uitgevallen en BPV(?). Auto in noodloop, maar na uitzetten en starten alles weer weg.
Paar keer uit laten lezen en er waren wat foutcodes met drukverlies. Resetten en alle slangen nalopen + goed vastzetten heeft tot op heden niets opgeleverd.
Heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken, d.w.z. krijg de melding op willekeurige momenten en na uit-en-aan is het weer weg.
Komende week wordt er wat grondiger naar gekeken.
Merk je niets van vermogensverlies/noodloop?
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik rij er zelf niet in, is van een collega. Duidelijk weinig vermogen, auto reageert bijna niet meer op het gas, met krap 100 door sukkelen en afrit pakken om hem uit/aan te zetten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: TimoW, WillemBoer en 136 gasten