Het grote F10 (occasion) topic
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Lijkt me een brandstof(druk) probleem. De hogedrukpomp wordt mechanisch aangedreven, wellicht met hogere toeren net iets meer druk en daardoor geen issues. Miss een combi van dit en slechte benzine?
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Slechte benzine lijkt me in mijn geval niet mogelijk. Tank louter Shell V-power en in het buitenland ook 98 of hoger.
Wel lijkt het bij mij alleen op te treden tijdens lange ritten en/of als er iets meer van de motor gevraagd wordt.
Nu bij normaal rondjes rond de kerk geen melding.
Google staat vol met hits en lees veel over de EGR-klep. Echter ook genoeg gevallen van weinig-tot-niks kunnen vinden tot de grootste drama issues.
Ben benieuwd of 'ze' een oorzaak kunnen vinden deze week.
Wel lijkt het bij mij alleen op te treden tijdens lange ritten en/of als er iets meer van de motor gevraagd wordt.
Nu bij normaal rondjes rond de kerk geen melding.
Google staat vol met hits en lees veel over de EGR-klep. Echter ook genoeg gevallen van weinig-tot-niks kunnen vinden tot de grootste drama issues.
Ben benieuwd of 'ze' een oorzaak kunnen vinden deze week.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Deze auto ook alleen als ie zwaar belast wordt, oostenrijk accelereren bergop etc dan komt hij sowieso.
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Same here, met de gesloten aanhanger erachter kreeg ik na 2 uur rijden dezelfde melding. Met uitlezen niets kunnen vinden en sindsdien ook geen melding meer gehad.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Bij uitlezen opgeslagen storingen in de turbodruk geconstateerd. Hier is ook een uitdraai van gemaakt waarin je inderdaad de lijn licht zag afwijken van hoe het zou horen.
Bij mij hebben ze nu de diverter valve (afblaasventiel) onder de turbo vervangen en hopelijk heeft dat het probleem verholpen.
Vervelende is dat je het pas echt kunt testen tijdens lange ritten en die heb ik de komende dagen niet gepland. Even afwachten nog dus.
Tevens een storing op de relais van de koelvin gevonden welke ook meteen vervangen is. Denk alleen verder niet dat dit met dit specifieke probleem te maken heeft.
Bij mij hebben ze nu de diverter valve (afblaasventiel) onder de turbo vervangen en hopelijk heeft dat het probleem verholpen.
Vervelende is dat je het pas echt kunt testen tijdens lange ritten en die heb ik de komende dagen niet gepland. Even afwachten nog dus.
Tevens een storing op de relais van de koelvin gevonden welke ook meteen vervangen is. Denk alleen verder niet dat dit met dit specifieke probleem te maken heeft.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Pas 10 jaar oud en toch alweer die ellende, de 6cyl met de bobines/injectoren etc, de 4cyl met de ketting en turbodruk......
En nieuw of jong gebruikt is het bijna onbetaalbaar voor de loonslaaf.
Toch moet ik m ook nog afvinken. Wat rijdt er op DF nu rond hier?
Meen ook iemand met een 523i die ook motorisch alle ongein al heeft gehad en aangepakt/opgelost heeft.
En nieuw of jong gebruikt is het bijna onbetaalbaar voor de loonslaaf.
Toch moet ik m ook nog afvinken. Wat rijdt er op DF nu rond hier?
Meen ook iemand met een 523i die ook motorisch alle ongein al heeft gehad en aangepakt/opgelost heeft.
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Verwacht je iets anders bij BMW. Je ziet (pas) nu met de B serie motoren dat er niet zoveel problemen zijn met de 4 en 6 cilinders. Alleen de 3 cilinders waren in begin een drama.Knot schreef: ↑09 sep 2022, 13:01 Pas 10 jaar oud en toch alweer die ellende, de 6cyl met de bobines/injectoren etc, de 4cyl met de ketting en turbodruk......
En nieuw of jong gebruikt is het bijna onbetaalbaar voor de loonslaaf.
Toch moet ik m ook nog afvinken. Wat rijdt er op DF nu rond hier?
Meen ook iemand met een 523i die ook motorisch alle ongein al heeft gehad en aangepakt/opgelost heeft.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 05 jan 2022, 14:19
- Auto: Volkswagen Golf
Re: Het grote F10 (occasion) topic
De B serie lijkt heel goed, hoewel ik de laatste tijd steeds meer hoor over falende injectoren bij de B58 (van de eerste generatie)
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Volgens mij valt het allemaal best mee, al kom ik inderdaad wel regelmatig in de garage voor kleinigheden sinds BMW.Knot schreef: ↑09 sep 2022, 13:01 Pas 10 jaar oud en toch alweer die ellende, de 6cyl met de bobines/injectoren etc, de 4cyl met de ketting en turbodruk......
En nieuw of jong gebruikt is het bijna onbetaalbaar voor de loonslaaf.
Toch moet ik m ook nog afvinken. Wat rijdt er op DF nu rond hier?
Meen ook iemand met een 523i die ook motorisch alle ongein al heeft gehad en aangepakt/opgelost heeft.
Puur toeval dat ik hiermee als daily stuur momenteel en als er iets anders leuks op mijn pad kom gaat 'ie waarschijnlijk weer. Neemt niet weg dat het dikke prima rijdt.
Dit betreft een 528i 4-cyl met inmiddels 130k.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Nu is Knot wel allergisch voor elk probleem dat hij op internet vindt natuurlijk.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
haha, naja het is wel fijn als het sowieso blijft rijden natuurlijk, kleinigheidje prima maar liefst niks (zoals de broemer).
Mn nichtje heeft ook zo'n 523i en is ook aardig wat geld in gegaan (kmstand over de 2 ton), doet het nu goed maar er is redelijk wat gevloekt de eerste jaren.
Mn nichtje heeft ook zo'n 523i en is ook aardig wat geld in gegaan (kmstand over de 2 ton), doet het nu goed maar er is redelijk wat gevloekt de eerste jaren.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Van de N20 heb ik eigenlijk nooit over turboproblemen gehoord, behalve dan de oil return feed line (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/ ... 7-9999.pdf) . Maar dat is niet echt kritisch.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Heb me de uitvoering even niet voor ogen, is het er een die ik zou nemen evt?
Kijk nu ook al zonder schuifdak etc hoor, alleen geen beige leder bijv.
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Ik heb 7 jaar met een N20 x28i een ton erop gezet 0,0 motorisch gezeik gehad (bij 133K ingeruild). De ketting was preventief gedaan á 1500 euro, maar dat was het dan ook. Wel elk jaar versie olie.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
528i N20 met frisse ketting is denk ook degene die je/Ik wil hebben.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Voor BMW waarvan de naam nota bene motor fabriek is en toch een reputatie heeft van legendarische motoren, vooral de atmosferische 6 in lijn, lijkt al dat milieugedram zelfs voor zo'n merk een brug te ver. Of een combi van alles moet goedkoop.
Maar zaken als een ketting, waarmee je vroeger altijd safe zat al niet meer probleemloos...
Ondertussen gaat me 328i met M52 blok naar de 300k en behalve wat normaal slijtage spul, verder nooit problemen gegeven.
Maar zaken als een ketting, waarmee je vroeger altijd safe zat al niet meer probleemloos...
Ondertussen gaat me 328i met M52 blok naar de 300k en behalve wat normaal slijtage spul, verder nooit problemen gegeven.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dat is andere klasse he. Mijn M52 ging ik met 318k op de klok de hele A31 af met 250 teller... moet je met een N20 niet proberen
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Dat bedoel ik.
Ik wil al een tijd een F11, maar als ik dit allemaal zo lees..
En alles met een M pakket is een 520i of meteen een 535i.
Ik wil al een tijd een F11, maar als ik dit allemaal zo lees..
En alles met een M pakket is een 520i of meteen een 535i.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Mijn F11 550d gaat eruit.
Geen zin om een verkooptopic te maken en allerlei idioten aan de deur te krijgen, maar het is een nette auto.
Zit nu boven de 300.000km, maar vorig jaar bij 250.000km nieuwe kop gekregen en turbo's gereviseerd, alles bij elkaar een reparatie van meer dan €14.000. De assen van de turbo's zijn ook meteen geüpgrade bij ETT Eindhoven, waardoor ze langer dan de volgende 250.000km mee gaan.
Staat nu op Duits kenteken, maar de BPM is nooit terug gevorderd, dus kan zo weer op Nederlands kenteken gezet worden.
Inruil C7 RS6, C8 RS6 of Ferrari FF bespreekbaar, uiteraard met bijbetaling van mijn kant uit.
peter (@) driving-fun.com , de auto staat in Noordwijk, wordt nog incidenteel mee gereden.
Prijs zonder inruil: €20.000, marge auto.
Als iemand er toevallig een zoekt, is dit een mooie kans om een nette auto zonder verborgen gekregen of schade-verleden te kunnen kopen. De vorige eigenaar was ook een DF'er.
Gaat weg omdat het leven te kort is om diesel te rijden.
Geen zin om een verkooptopic te maken en allerlei idioten aan de deur te krijgen, maar het is een nette auto.
Zit nu boven de 300.000km, maar vorig jaar bij 250.000km nieuwe kop gekregen en turbo's gereviseerd, alles bij elkaar een reparatie van meer dan €14.000. De assen van de turbo's zijn ook meteen geüpgrade bij ETT Eindhoven, waardoor ze langer dan de volgende 250.000km mee gaan.
Staat nu op Duits kenteken, maar de BPM is nooit terug gevorderd, dus kan zo weer op Nederlands kenteken gezet worden.
Inruil C7 RS6, C8 RS6 of Ferrari FF bespreekbaar, uiteraard met bijbetaling van mijn kant uit.
peter (@) driving-fun.com , de auto staat in Noordwijk, wordt nog incidenteel mee gereden.
Prijs zonder inruil: €20.000, marge auto.
Als iemand er toevallig een zoekt, is dit een mooie kans om een nette auto zonder verborgen gekregen of schade-verleden te kunnen kopen. De vorige eigenaar was ook een DF'er.
Gaat weg omdat het leven te kort is om diesel te rijden.
- Bijlagen
-
- 60BD938D-807F-403D-B273-C206BDC5C477.jpeg (116.42 KiB) 2599 keer bekeken
-
- C757878C-8D06-4E4B-8669-86B59ADF1ABF.jpeg (175.28 KiB) 2775 keer bekeken
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Denk het niet, heeft beige M-leder en geen schuifdak.
Verder gewoon High executive uitvoering, maar wel digi dash en Carplay.
Heb 'm ook nooit voorgesteld.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Goed, tot op heden is de storing niet meer voorgevallen. Ook niet echt lange ritten gemaakt, dus nog niet helemaal zeker, maar so far so good.Henk Jan schreef: ↑09 sep 2022, 12:15 Bij uitlezen opgeslagen storingen in de turbodruk geconstateerd. Hier is ook een uitdraai van gemaakt waarin je inderdaad de lijn licht zag afwijken van hoe het zou horen.
Bij mij hebben ze nu de diverter valve (afblaasventiel) onder de turbo vervangen en hopelijk heeft dat het probleem verholpen.
Vervelende is dat je het pas echt kunt testen tijdens lange ritten en die heb ik de komende dagen niet gepland. Even afwachten nog dus.
Tevens een storing op de relais van de koelvin gevonden welke ook meteen vervangen is. Denk alleen verder niet dat dit met dit specifieke probleem te maken heeft.
Wel vanmorgen de storing 'Startmotor/ontsteking defect, starten niet mogelijk'. Na een keer of tig contact aan/uit en even op slot zetten startte die gelukkig. Deze storing paar maanden terug 1x eerder gehad, maar toen was het even aan/uit klooien en starten. Dacht toen 'het zal wel'. Nu toch de garage maar weer even contacten....
'Slingert ondertussen Gaspedaal aan ; zoekopdracht Lexus'
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Vandaag even bij Automaan geweest, uit laten lezen en kijken wat ze ermee konden. Reviews zijn zowel positief als negatief op internet/google. Had zelf niet meteen een heel goede in druk (helaas), eerst afspreken maximaal 2 uur diagnose (a 100 per uur) en daarna weten we meer. Snap dat het een lastig probleem is maar na uitlezen wil je toch horen van een ervaren monteur, we gaan beginnen met fysieke inspectie alle turboslangen, bobines en daarna brandstoffilter en luchtmassameter vervangen oid.
Heb m daarna even in de fout gedwongen, dus in M8 bij 100 op de snelweg even gas erop houden, moet ie werken en daarna in de fout, aandrijving weg, beperkt vermogen melding, moet je uitrollen en de vluchtstrook op, uit/aan en gaat ie weer. Ook als je bij 50 in M4 flink gasgeeft krijg je hetzelfde effect.
Wat ik apart vond (maar misschien hoort dat), als je m nadat ie in de fout schiet stilzet en vanaf P weer in D zeg en dan aan een flipper trekt gaat ie zelf stilstaand met de rem erop naar de hoogste versnelling (M8) en blijft daar hangen.
Heb m daarna even in de fout gedwongen, dus in M8 bij 100 op de snelweg even gas erop houden, moet ie werken en daarna in de fout, aandrijving weg, beperkt vermogen melding, moet je uitrollen en de vluchtstrook op, uit/aan en gaat ie weer. Ook als je bij 50 in M4 flink gasgeeft krijg je hetzelfde effect.
Wat ik apart vond (maar misschien hoort dat), als je m nadat ie in de fout schiet stilzet en vanaf P weer in D zeg en dan aan een flipper trekt gaat ie zelf stilstaand met de rem erop naar de hoogste versnelling (M8) en blijft daar hangen.
- Bijlagen
-
- WhatsApp Image 2022-10-17 at 11.43.22.jpeg (134.2 KiB) 1082 keer bekeken
-
- F10_528i_storing.JPG (129.07 KiB) 1084 keer bekeken
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Was laatst ook voor de eerste keer bij Automaan en werd keurig geholpen maar vond het ook erg duur voor diagnose. Een uur om achter een veelvoorkomend probleem te komen na lekkage koplamp. Offerte voor vervangen was nogal hoog dus daarna naar Boulogne autoworks gegaan waar ik super ben geholpen. Is ook dichterbij voor jou denk ik?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Auto is van een collega, die woont in Zevenbergen en we werken in Rotterdam spaansepolder.
Zal Boulogne autoworks ook eens contacten anders.
Waar ik bang voor ben, 50 euro uitlezen, 200 euro diagnose en daarna begint alsnog het feest.
Zal Boulogne autoworks ook eens contacten anders.
Waar ik bang voor ben, 50 euro uitlezen, 200 euro diagnose en daarna begint alsnog het feest.
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote F10 (occasion) topic
Is van twee broers waarvan er een hier op het forum zit. Ze hadden ook geen overvolle agenda zoals bij Automaan en TEG tegenwoordig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 366 gasten