Vandaag nieuwe voorbanden op mijn auto laten leggen omdat de oude aan de binnenkant op waren i.v.m. de camber op de wielen.
De nieuwe voorbanden zijn direct er onder gekomen na dat ik mijn auto volledig heb laten uitlijnen.
Nu de merk ik dat mijn wegligging minder goed is (minder grip), nu is mij verteld dat de nieuwe banden een klein beetje moeten inslijten op de camber die ik heb, en daarom nu (in het begin) een wat slechtere wegligging heb.
Klopt dit verhaal? Of moet ik de auto anders laten uitlijnen?
Alvast bedankt voor de reacties!!
Rick
Nieuwe banden inslijten op camber??
-
- Luco
Re: Nieuwe banden inslijten op camber??
Nieuwe banden moeten altijd inslijten (toplaag eraf en de haartjes)
of je nu camber hebt of niet, maar bij heel veel camber heb je met nieuwe banden natuurlijk minder contact met de weg.
of je nu camber hebt of niet, maar bij heel veel camber heb je met nieuwe banden natuurlijk minder contact met de weg.
- MartijnGizmo
Banden slijten trouwens vooral scheef door de sporing, de wielvlucht (camber) versterkt dit... beetje minder toespoor zou kunnen helpen!
- daNpy
Als ze scheef afslijten is je afstelling niet geschikt voor je rijstijl 

-
Haha, zou inderdaad mooi zijn als ik alleen maar bochten kon rijden met de auto, stukjes snelweg etc zijn helaas noodzakelijk om ergens te komen. Momenteel rij ik met ongeveer 2 graden camber op de voorwielen. Omdat ik geen camberplates heb, kan ik hier niks aan doen, los van mijn auto weer omhoog schroeven dan, maar dat is voor mij geen optiedaNpy schreef:Als ze scheef afslijten is je afstelling niet geschikt voor je rijstijl