Einde van een tijdperk?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Einde van een tijdperk?
http://www.telegraaf.nl/e/24177926" onclick="window.open(this.href);return false;
door Bart Oostvogels | Autovisie
Capricorn NürburgringGmbH, moederbedrijf van de wereldberoemde Nürburgring Nordschleife, heeft autofabrikanten met onmiddellijke ingang verboden om ronderecordpogingen te ondernemen op het 20,8 kilometer lange circuit.
Het besluit volgt naar aanleiding van een ongeluk op 28 maart toen de Brit Jann Mardenborough met een raceversie van de Nissan GT-R tijdens een race van het VLN Endurance Championship het publiek in vloog. Daarbij viel een dode en raakten vier mensen zwaargewond. Het management van het circuit wil in het vervolg alle risico’s mijden.
Limiet
"Naar aanleiding van de tragische gebeurtenis op 28 maart heeft de Duitse autosportassociatie (DMSB) snelheidslimieten ingevoerd tijdens races op de oude Nürburgring", vertelt Carsten Schumacher, CEO van Capricorn Nürburgring GmbH aan Autovisie. "Capricorn Nürburgring GmbH hanteert deze maatregel ook voor andere evenementen op de Nordschleife. Dat is de reden waarom het niet langer toegestaan is om recordpogingsritten uit te voeren op de Nürburgring Nordschleife.”
Auto-industrie
De autofabrikanten gebruiken de rondetijd op de Nordschleife ook als marketingtool om daarmee aan te geven hoe snel de auto in vergelijking met zijn concurrenten én voorgangers is. De testwerkzaamheden op het circuit zullen onveranderd doorgaan, aangezien één rondje over de baan een diversiteit aan bochten, weersomstandigheden en temperatuurverschillen te bieden heeft. Voor bijvoorbeeld BMW's M-modellen is het een eis dat voordat groen licht voor serieproductie wordt gegeven, het nieuwe type probleemloos een testrun van 8000 kilometer heeft afgelegd.
door Bart Oostvogels | Autovisie
Capricorn NürburgringGmbH, moederbedrijf van de wereldberoemde Nürburgring Nordschleife, heeft autofabrikanten met onmiddellijke ingang verboden om ronderecordpogingen te ondernemen op het 20,8 kilometer lange circuit.
Het besluit volgt naar aanleiding van een ongeluk op 28 maart toen de Brit Jann Mardenborough met een raceversie van de Nissan GT-R tijdens een race van het VLN Endurance Championship het publiek in vloog. Daarbij viel een dode en raakten vier mensen zwaargewond. Het management van het circuit wil in het vervolg alle risico’s mijden.
Limiet
"Naar aanleiding van de tragische gebeurtenis op 28 maart heeft de Duitse autosportassociatie (DMSB) snelheidslimieten ingevoerd tijdens races op de oude Nürburgring", vertelt Carsten Schumacher, CEO van Capricorn Nürburgring GmbH aan Autovisie. "Capricorn Nürburgring GmbH hanteert deze maatregel ook voor andere evenementen op de Nordschleife. Dat is de reden waarom het niet langer toegestaan is om recordpogingsritten uit te voeren op de Nürburgring Nordschleife.”
Auto-industrie
De autofabrikanten gebruiken de rondetijd op de Nordschleife ook als marketingtool om daarmee aan te geven hoe snel de auto in vergelijking met zijn concurrenten én voorgangers is. De testwerkzaamheden op het circuit zullen onveranderd doorgaan, aangezien één rondje over de baan een diversiteit aan bochten, weersomstandigheden en temperatuurverschillen te bieden heeft. Voor bijvoorbeeld BMW's M-modellen is het een eis dat voordat groen licht voor serieproductie wordt gegeven, het nieuwe type probleemloos een testrun van 8000 kilometer heeft afgelegd.
- Miesjel
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Einde van een tijdperk?
Men verdraait de feiten in dat artikel. Een record poging is niet verboden, echter moet men zich aan de snelheidslimieten houden. Dat is wat ik er van begrijp.
Of je het huidige record dan nog kunt verbreken is natuurlijk wat anders
Of je het huidige record dan nog kunt verbreken is natuurlijk wat anders
-
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Einde van een tijdperk?
In de laatste Sportauto staat hier een mooi artikeltje over. Sportauto heeft namelijk ook mee te maken tijdens de Supertest.
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Einde van een tijdperk?
lekker lullig voor koenigsegg.
The Nürburgring Just Banned Lap Records
http://www.apex-the-movie.com/blog/2015 ... ap-records" onclick="window.open(this.href);return false;For Christian Von Koenigsegg, it’s even more disappointing; the news comes just days before he was to spend a week at the circuit with the new Koenigsegg One:1 hypercar in hopes of setting a lap record. It’s part of Koenigsegg’s three-year plan to establish the One:1 as the fastest production car in the world.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: Einde van een tijdperk?
Komen er flitspalen om de snelheid te controleren
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Einde van een tijdperk?
Nee, maar ze stonden kennelijk al wel te laseren bij een trackday. Stukje duiding: http://www.bridgetogantry.com/nurburgri ... -the-mess/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Einde van een tijdperk?
laten ze het dan goed doen...
alles weer opheffen en van die tolweg een circuit maken (doen ze ook al af en toe)
dan wordt het weer eigen risico neem ik aan?
en alles eigen verantwoording/risico meer regels van een circuit zeg maar.
alles weer opheffen en van die tolweg een circuit maken (doen ze ook al af en toe)
dan wordt het weer eigen risico neem ik aan?
en alles eigen verantwoording/risico meer regels van een circuit zeg maar.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Einde van een tijdperk?
Circuit of openbare weg is hier niet relevant. Toen de GT-R het publiek in vloog had de Nordschleife op dat moment de status van circuit.
Punt is dat de heren eigenaren zo verstandig zijn om zelf te reguleren (lees: snelheden beperken) om te voorkomen dat de overheid het voor hen doet en ingrijpt.
Uit het BtG artikel:
Punt is dat de heren eigenaren zo verstandig zijn om zelf te reguleren (lees: snelheden beperken) om te voorkomen dat de overheid het voor hen doet en ingrijpt.
Uit het BtG artikel:
In black-and-white terms, that any layman could understand, a car crashed and killed an innocent spectator. If the Nürburgring didn’t respond to this, would they still be in business next week? Would they still have their public liability insurance covered?
-
OnlineLuco
- Berichten: 27983
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Einde van een tijdperk?
Ik vind het allemaal dubbel.
Ik begrijp dat ze het veilig willen hebben voor het publiek.
Maar laten we eerlijk zijn, autosport is altijd al een sport geweest met risico's en daardoor heeft het ook een bepaalde aantrekkingskracht.
Door alles over te reguleren wordt het natuurlijk wel veiliger, maar een snelheidslimiet tijdens een race
De charme en aantrekkingskracht wordt wel wel minder zo.
Bij de f1 willen ze juist weer moeilijk bestuurbare auto's waardoor de risico's weer groter worden.
Ik begrijp dat ze het veilig willen hebben voor het publiek.
Maar laten we eerlijk zijn, autosport is altijd al een sport geweest met risico's en daardoor heeft het ook een bepaalde aantrekkingskracht.
Door alles over te reguleren wordt het natuurlijk wel veiliger, maar een snelheidslimiet tijdens een race
De charme en aantrekkingskracht wordt wel wel minder zo.
Bij de f1 willen ze juist weer moeilijk bestuurbare auto's waardoor de risico's weer groter worden.
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Einde van een tijdperk?
Moeten rally rijders nu ook overal 50, die gaan ook nog al eens het publiek in? Waarom niet de toeschouwers op bepaalde plaatsen niet toelaten, of hogere hekken?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2833
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Einde van een tijdperk?
Omdat Capricorn net flink munten gehoest heeft om de kiet te kopen en niet wil dat de overheid in grijpt, niet wil dat ze hun aansprakelijkheden niet meer kunnen verzekeren, danwel een enorme claim aan de broek krijgen.
-
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Einde van een tijdperk?
Dat ze niet aansprakelijk willen zijn begrijp ik. Maar hoe doen ze dat bij rally rijden, want daar kan het blijkbaar wel?
- JP
- Berichten: 31392
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Einde van een tijdperk?
Openbare weg ?
Dat het ongeval met de GTR heeft kunnen gebeuren terwijl er toch overal de FIA gekeurde hoge vangrails/hekken staan....?
Dat het ongeval met de GTR heeft kunnen gebeuren terwijl er toch overal de FIA gekeurde hoge vangrails/hekken staan....?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten