Huurauto's

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Huurauto's

Bericht door Niels » 23 mei 2015, 20:05

Als je ze gewoon ziet als verhuurder van mobiliteit zal het prima zijn, maar die 3 Touring voor 40,- per dag.....it aint gona happen..

Gebruikersavatar
Gijs.
Berichten: 865
Lid geworden op: 06 sep 2009, 20:18

Re: Huurauto's

Bericht door Gijs. » 23 mei 2015, 23:39

Niels schreef:Als je ze gewoon ziet als verhuurder van mobiliteit zal het prima zijn, maar die 3 Touring voor 40,- per dag.....it aint gona happen..
Tja dat schijnt tegenwoordig algemene gang van zaken te zijn bij een hele rits bedrijven... Luchtvaartmaatschappijen bijvoorbeeld net zo. Die vanaf prijzen zijn allemaal leuk en aardig, maar in de praktijk lukt dat nooit. Niet zozeer Sixt die daarin er uit springt.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Huurauto's

Bericht door Niels » 31 jul 2017, 14:33

En de rental dit jaar is geworden........






De Golf TSI Bluemotion technologie met 10dkm. Best leuk om weer eens in een nieuwe Golf te rijden, de laatste nieuwe was de V. Vooropgesteld ben ik er best blij mee voor op vakantie. Het is één en al berg hier op La Palma dus het turbocharged torretje voorin is een zeer welkom krachtbronnetje. Ik vermoed dat het de 125pk versie is, in de papieren kom ik het nergens tegen maar het is een vier pitter met een 6 bak en het max. koppel duidelijk bij 2000rpm. Dat koppel kan wel rond de 200nm liggen gevoelsmatig dus al deze gegevens bij elkaar vermoed ik dat het de 125pk versie is.

De keuze op het vliegveld was de Golf of de Renault Capture. De vrouw was er snel uit maar het werd dus een saaie grijze Golf :tooth: De Capture is volgens mij nog kleiner en het werd me niet duidelijk aan de balie of de Renault ook een föhn had a la de TSI. Alle koffers, zooi en kinderen pasten precies in de Golf dus dat viel weer mee.

Na een week tokkelen met het apparaat heb ik nog niet hoeven tanken dus het verbruik houden jullie nog te goed. De zitpositie is als vanouds gewoon heel goed. Stoelen zijn prima en het stuur kan dicht naar je toegetrokken. Wel mis ik een fatsoenlijke middenarmsteun. De auto is voorzien van een (nep?) leren stuurtje wat lekker in de hand ligt en ook het dashboard met RVS trim is mooi afgewerkt, ja dat kunnen ze wel bij VW. Het sturen gaat ongeveer net zo gevoelloos als in mijn A8. Op zich is dat knap aangezien dit een elektronisch systeem zal zijn :lol: Onze Prius 3 is wat dat betreft vergelijkbaar en alhoewel die achter wat slap geveerd is vind ik de Golf iig niet beter sturen qua gevoel. De turn-in van de Varta zou nog wel eens fijner kunnen zijn. Die auto heeft mij nog wel eens positief verrast bij het nemen van wat bochtjes, de Golf doet dat qua stuurgevoel zeker niet. Alles safe and sound hoor maar 0,0 fun.

Evenals het sturen gaat het koppelen ook licht en gevoelloos en dat is best ff wennen na alleen automaten te hebben gereden de laatste jaren :tooth: Een beetje zoals onze oude Ibiza het ook had zeg maar, een beetje meer gevoel zou best fijn zijn. Het schakelen gaat trefzeker en soepel maar alles behalve mechanisch. Niet verwonderlijk, dat is sinds de introductie van de kabelbediende bakken al zo. Het lijkt erop dat VW de pook in een soort H patroon van rubber laat bewegen om een beetje solide gevoel te geven. Dat hebben ze niet onaardig gedaan iig. Het schakelen gaat niet zo licht als de oudere bakken maar voelt wel prima aan.

De TSI had ik nog nooit gereden dus ik was er erg benieuwd naar. Stationair moet je op de toerenteller kijken of het start-stop systeem niet in werking is getreden. Ongelofelijk hoe stil en trillingvrij die motor loopt! Het turbootje heeft wel een streepje gas nodig om op gang te komen, in de huidige tijd had ik verwacht dat de turbo lag minder zou zijn. Anyway, het blijft natuurlijk een mechanisch stukje massa wat op gang moet komen. Vanaf zo'n 1500rpm bouwt het blok mooi trekkracht op, je kunt em meestal prima rijden tussen de 1750 en 2250rpm ondanks de hoogte verschillen hier en met bepakking en bezakking. Wel verwacht je (of hoop je) dat de motor met diezelfde trekkracht doorgaat in toeren maar dat is natuurlijk niet zo. In vergelijking tot een normale huis-tuin en keuken atmo ben je goed bediend met de TSI en ik heb begrepen dat VW weer is over gestapt naar een distributie riem ipv een ketting :)

Qua interieur hebben ze de zaken goed voor elkaar zoals verwacht. Mooie materialen en uitstekend afgewerkt. Het touch screen in de middenconsole werkt ook logisch en gebruiksvriendelijk. Dan zie je wel de vooruitgang die is geboekt de laatste jaren. Helemaal top vind ik de achteruitrijcamera, wat een uitvinding! Het zicht is mooi breed en duidelijk, echt een aanwinst imho.

Conclusie na een week: Fijnste vakantie auto die ik op een Canarisch eiland heb gehad. Wel wordt het qua rijden steeds klinischer en meer high tech. Je zou bijna net zo goed elektrisch kunnen gaan rijden :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Huurauto's

Bericht door Niels » 31 jul 2017, 14:34

Ik zal nog wat foto's maken voor Macboy :kikker:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39788
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Huurauto's

Bericht door Arthur » 31 jul 2017, 14:55

Het kan ook een 105pk TSI zijn, die had ik in een Ibiza. En volgens mij waren ze er ook met 110pk en 115pk.... Kies maar :-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13334
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Huurauto's

Bericht door Tristan » 31 jul 2017, 16:41

Had vorige week een zakelijk bezoek in Monaco dus even een dagje een auto gehuurd bij Sixt. Kreeg mee een Audi A1 met S-line, ziet er grapping uit en was blij met de gekozen auto.......totdat ik de motor startte: 3-cil TDI. Wat een draak van een auto. Diegene die dit blok ontworpen heeft en in zo'n premium klasse auto heeft gestopt moet een nekschot krijgen. Ding trilt en schut alle kanten op.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Huurauto's

Bericht door Wouter81 » 31 jul 2017, 16:55

Ik had een paar weken terug in Engeland een nagenoeg nieuwe BMW 330D automaat. Zwart, M pakket, 19 inch, leren bekleding, high exec. Helemaal af, reed geweldig! Was via Europcar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39788
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Huurauto's

Bericht door Arthur » 31 jul 2017, 18:18

Dat was dan ook niet de standaard keuze :-)

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Huurauto's

Bericht door D. Peters » 31 jul 2017, 19:15

In Roemenië 2 weken in een nieuwe VW Passat 2.0TDI DSG gereden. Vond het een prima cruiser, in totaal 1.800km gemaakt waarvan een ongeveer de helft snelweg en de helft binnendoor crossen. Heb zelf een 1.6TDI handgeschakeld en dat schiet echt niet op, met die 2.0 zou ik best tevreden zijn! Trouwens ook prima service van Avis, ze bleven langer open omdat we een late vlucht hadden, gratis shuttlebusje (ok), kinderstoeltje was keurig geregeld en ook bij inleveren geen problemen.

Over 4 weken naar Italië voor een weekje, weer voor Avis gekozen en zelfde klasse auto. Ben benieuwd wat we daar krijgen 😊

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Huurauto's

Bericht door Jan-Willem » 31 jul 2017, 21:50

Ze wouden mij een keer in Noorwegen in de winter een fiat 500 verhuren :bag:
Maar ze hadden op de zaak een ford fiesta gereserveerd.
Uit eindelijk een suzuki SX4 mee gekregen en dat ging prima in de sneeuw :thumbup:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Huurauto's

Bericht door ///Joost » 31 jul 2017, 22:36

Redelijk wat gehuurd en ik moet zeggen, het maakt me werkelijk geen ene mallemoer uit. :lol:
Ik huur wel vrijwel altijd in de lagere klassen ivm werkbezoeken dus dan kun je kiezen tussen ruk, rukker of rukst. Al het kleins wel gehad, zoals een Polo, 500, i30, Golf, etc. en meestal ligt er zo'n naaimachine in het vooronder. De enige echt grote auto die ik ooit prive gehuurd heb voor een road trip in de VS was zo'n Fiat SUV (ben effe de naam kwijt). Dat reed wel comfortabel, maar de bouwkwaliteit is om te huilen.
Een paar jaar geleden in Spanje trouwens prive een Opel Mokka. Niet supergroot, maar wel lekker wat ruimte voor een autostoel achterin.

Moraal van dit verhaal, ik moet gaan werken bij een bedrijf met een groter budget voor huurauto's.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Huurauto's

Bericht door RJK » 01 aug 2017, 00:22

Paar zelf geschoten plaatjes van m'n huurauto's in de USA in de afgelopen 2 - 3 jaar. In Oktober weer die kant op.
IMG_9798.JPG
IMG_9798.JPG (88.48 KiB) 2131 keer bekeken
IMG_9797.JPG
IMG_9797.JPG (41 KiB) 2131 keer bekeken
IMG_9796.JPG
IMG_9796.JPG (128.68 KiB) 2131 keer bekeken
IMG_9795.JPG
IMG_9795.JPG (240.32 KiB) 2131 keer bekeken
IMG_9793.JPG
IMG_9793.JPG (166.2 KiB) 2131 keer bekeken
Bijlagen
IMG_9794.JPG
IMG_9794.JPG (830.69 KiB) 2131 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RJK op 01 aug 2017, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Huurauto's

Bericht door Fernando » 01 aug 2017, 00:26

Net terug uit Ibiza waar ik met het gezin in een Polo heb rondgetuft. Moet zeggen dat in dat heuvelachtige landschap een motor op satanssap wel een uitkomst is. Lekker voldoende koppel om die heuvels op te komen zonder in het rood te schieten. En ik moet ook zeggen dat het via sunnycars allemaal prima geregeld is. Borg afkopen naar een tankvulling en verder hele duidelijke voorwaarden dus geen gezeik achteraf...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Huurauto's

Bericht door Macboy » 01 aug 2017, 09:40

Mooie updates hier ! Wel benieuwd naar wat foto's inderdaad, vooral dan toch de 330d !

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Huurauto's

Bericht door RJK » 01 aug 2017, 09:49

Deze ook nog, was de V6. Je mist de V8 roffel maar met 300pk was ie evengoed wel oké.
IMG_9792.JPG
IMG_9792.JPG (176.24 KiB) 2092 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Huurauto's

Bericht door Hitz » 01 aug 2017, 10:08

Niet van mezelf, maar een maat van me had een paar weken geleden in Noorwegen ook wel wat leuks gehad:

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Huurauto's

Bericht door ///Joost » 01 aug 2017, 10:15

Fernando schreef: 01 aug 2017, 00:26 En ik moet ook zeggen dat het via sunnycars allemaal prima geregeld is. Borg afkopen naar een tankvulling en verder hele duidelijke voorwaarden dus geen gezeik achteraf...
Dit kan ik beamen. Ik heb ook wel eens via sunnycars geboekt en dat is prima gegaan zonder enige problemen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Huurauto's

Bericht door Niels » 01 aug 2017, 13:28

Arthur schreef: 31 jul 2017, 14:55 Het kan ook een 105pk TSI zijn, die had ik in een Ibiza. En volgens mij waren ze er ook met 110pk en 115pk.... Kies maar :-)
Qua bouwjaren (2016/17) kom ik uit bij een 1.2 110pk of een 1.4 125pk. Vermoedelijk is het de eerste, echt power heeft ie natuurlijk niet. Maar qua koppelverkoop lijkt ie wat later max. koppel te hebben, de 1.2 levert max koppel bij 1400rpm terwijl de 1.4 bij 2000rpm max koppel levert.

@Reinier, die Charger hebben we destijds ook gehuurd buiten het seizoen voor 22,- USD per dag :lol: Geweldig!

Sunnycars heeft ook wel eens hele goede aanbiedingen, goed om goede ervaringen te lezen. Ik heb nu via rentalcars.com bij Thrifty gehuurd en dat blijkt gewoon Hertz te zijn maar dan tegen een gunstiger tarief.

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Huurauto's

Bericht door RJK » 01 aug 2017, 13:51

Niels schreef: 01 aug 2017, 13:28
@Reinier, die Charger hebben we destijds ook gehuurd buiten het seizoen voor 22,- USD per dag :lol: Geweldig!
Klopt, kost geen drol. Altijd weer mooi een leuke auto uitkiezen in de U.S. Veel negatieve verhalen over die mensen bij de verhuur balies maar ik heb altijd wel lol met ze.

Tijdje terug in Atlanta had ik bijna een C63 AMG mee maar toen ze door hadden dat ik 'm in een andere staat wilde inleveren ging het feest helaas niet door.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Huurauto's

Bericht door Fernando » 01 aug 2017, 13:55

Niels schreef: 01 aug 2017, 13:28
Sunnycars heeft ook wel eens hele goede aanbiedingen, goed om goede ervaringen te lezen. Ik heb nu via rentalcars.com bij Thrifty gehuurd en dat blijkt gewoon Hertz te zijn maar dan tegen een gunstiger tarief.
Ja en via Sunnycars kwam ik dus ook uit bij Thrifty. Een pot nat zou je haast denken... :tooth:

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Huurauto's

Bericht door D. Peters » 01 aug 2017, 14:30

De ervaring huurders weten het wellicht al, maar check vooral je reisverzekering (ook zakelijk) of je niet al een dekking hebt voor schade aan huurauto's. In mijn geval blijkt dat de zakelijke reisverzekering ook schades dekt aan huurauto's die ik privé huur.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22261
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Huurauto's

Bericht door Niels » 01 aug 2017, 14:45

Ook een goeie! Dan kun je zonder afkoop eigen risico huren wat een hoop geld kan schelen.

Overigens heb ik bij Dollar in VS dusdanige ervaringen aan de balie dat ik sowieso daar nooit meer huur en het liefst zonder tussenkomst van iemand een auto afhaal. Dat ging bij Alamo de laatste keer perfect, alles geautomatiseerd en bij aankomst bij de parkeerplaats was er allen nog iemand die de papieren checkte en meldde "pick one". Dat werd dus de Charger :df: :D
Fernando schreef: 01 aug 2017, 13:55 Ja en via Sunnycars kwam ik dus ook uit bij Thrifty. Een pot nat zou je haast denken... :tooth:
Zit hier gewoon bij Hertz in zeg maar, het lijkt wel een broker via een broker :lol: Anyway, Hertz heb ik goede ervaringen mee (ook zakelijk) maar ze zijn niet echt goedkoop. Dus prima zo.

D. Peters
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
Auto: Etron GT
Locatie: Noorwegen

Re: Huurauto's

Bericht door D. Peters » 01 aug 2017, 17:29

Ik kies altijd Hertz of Avis, onbeperkte kilometers, vaak gratis 2e chauffeur en soms goede upgrades. Ook nooit gezeik mee gehad.

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Huurauto's

Bericht door Sjoerd » 02 aug 2017, 00:16

Ik huur meestal via Sunnycars. Kom zelden lagere prijzen tegen en vanuit Sunnycars altijd erg goede service. Het enige nadeel is dat je in de ogen van de lokale verhuurder met een basis verzekering huurt en bij het inleveren er wat langer over doet. Alhoewel dat ook beter wordt.

Alleen in Engeland huur ik rechtstreeks bij de verhuurmaatschappij. Maar dat heeft er daar meer mee te maken dat - zeker in de hogere klasses - je altijd full option auto's mee krijgt. Ik ben dankzij mijn KLM Platinum for life ook automatisch platinum lid bij Avis en Hertz dus standaard upgrade. Standaard huur ik altijd klasse VW Passat en heb de laatste keren in de UK een fully loaded A6 en MB GLE mee gehad.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39788
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Huurauto's

Bericht door Arthur » 02 aug 2017, 02:00

Voor zon/vliegvakanties in Europa huur ik gewoon bij de plaatselijke Sjonnie op de hoek. Wat een studies maken jullie ervan. Ik loop het plaatsje in en zoek een verhuurder... Voor die paar dagen past een Panda, Polo ofzo mij best. Beetje strandjes opzoeken en wat plaatsjes bezoeken :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten