Las net dit draadje, 10000 euro's phffff da's wel schrikken zeg.
http://www.bm3w.co.uk/ubbthreads/showfl ... w=1#UNREAD
SMG bak naar zijn grootje (niet de mijne hoor)
- RVV
-
Als je geen fabrieks gerantie hebt zou ik dus nooit 2e hands een smg achtige auto kopen. Het is gewoon storings gevoeliger.
Ook een golf gti met dsg zou ik 2e hands zonder garantie nooit kopen.
Stel je voor. Je koopt over 10 jaar een Golf GTI DSG bij de Jetcars op de hoek voor 4500 euro. Bak doet vreemd. Ben je dus genoodzaakt om naar een dealer toe te gaan, want sleutelhokje het kromme rugje kan dat echt niet voor je repareren. Een gewone handbak is een simpele constructie maar smg dsg achtige bakken is allemaal electronisch en werkt met software die alleen de dealers hebben. Als ik zonder garantie zou kopen altijd een non SMG DSG achtige auto.
Stel je voor. Je koopt over 10 jaar een Golf GTI DSG bij de Jetcars op de hoek voor 4500 euro. Bak doet vreemd. Ben je dus genoodzaakt om naar een dealer toe te gaan, want sleutelhokje het kromme rugje kan dat echt niet voor je repareren. Een gewone handbak is een simpele constructie maar smg dsg achtige bakken is allemaal electronisch en werkt met software die alleen de dealers hebben. Als ik zonder garantie zou kopen altijd een non SMG DSG achtige auto.
- Niels
- Auto: Prius+
Helemaal mee eens! Ken iemand die een S8 reed van 8 jaar oud, bak kapot = auto totalloss. Kosten: 15K bij de dealerAndre schreef:Als je geen fabrieks gerantie hebt zou ik dus nooit 2e hands een smg achtige auto kopen. Het is gewoon storings gevoeliger.

Na verloop van tijd als je de bakken op marktplaats vind dan is het nog wel te doen prijstechnisch maar anders......

-
Ik weet er alles van , vorig jaar rond deze tijd ben ik 2 maanden mijn vorige m3 kwijt geweest .
de kosten factor zit idd in dat je aangewezen bent op de dealer.
En onderdelen belachelijk duur zijn , dit terwijl het onderdeeltje wat daadwerkelijk kapot is tientjes werk is .
Vervolgens word dit onderdeel terugstuurd naar BMW ,gereviseerd , en weer aan de voorraad toegevoegd.
Maar los van dat geweldig systeem !
Ik heb nu een handbak (ook leuk) maar als ik een m3 met SMG gevonden had binnen mijn budget had ik meteen SMG gekocht.
Gr. Pieter
de kosten factor zit idd in dat je aangewezen bent op de dealer.
En onderdelen belachelijk duur zijn , dit terwijl het onderdeeltje wat daadwerkelijk kapot is tientjes werk is .
Vervolgens word dit onderdeel terugstuurd naar BMW ,gereviseerd , en weer aan de voorraad toegevoegd.
Maar los van dat geweldig systeem !
Ik heb nu een handbak (ook leuk) maar als ik een m3 met SMG gevonden had binnen mijn budget had ik meteen SMG gekocht.
Gr. Pieter