Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Bericht door RJK » 14 jun 2023, 21:34

A110_Bleu_Sierra schreef: 14 jun 2023, 16:54 Kaartjes los vooraf kopen en een campingplaats boeken? Of is het allemaal niet zo eenvoudig?
Gewoon heen en ter plekke kaarten kopen hebben we (we gaan altijd met groepje heen) jaren gedaan maar dat is er niet meer bij. Het was dit jaar volledig uitverkocht, eerste keer dat ik dat meegemaakt heb (ik ga sinds 2001).

Toegangskaart: ruim vooraf online kopen, https://ticket.lemans.org/ Even oppassen met bestellen, je hebt vele verschillende kaarten bijv. voor alleen de trainingen, voor het weekend, of voor het gehele evenement. En voor algemene toegang of voor een tribuneplaats. Wij hebben altijd een algemene toegangskaart, visstoeltje mee en je ploft ergens langs het circuit neer.

Parkeerkaart: er zijn gratis parkeerplaatsen, die zijn nogal een eindje van het circuit af en je wordt met bussen naar het circuit gebracht. Ik heb geen idee of dat een beetje werkt maar met 300k+ mensen kan ik mij voorstellen dat je wel even staat te wachten. Alternatief: ook online een parkeerkaart kopen. Doen wij in ieder geval wel altijd. Dan sta je vlakbij het circuit en loop je in een paar minuten naar een ingang. Wel na de race nog anderhalf a twee uur in je stoeltje langs het circuit blijven loungen anders sta je op de parkeerplaats te wachten totdat de verkeerschaos opgelost is.

Camping: je kunt bij/langs het circuit kamperen, ook daarvoor kan je online kaarten kopen. Je moet wel zin hebben om in een mensen-massa te verblijven en uiteraard geniet je dan ook de hele nacht van de racegeluiden. Dat doen wij niet, wij staan half uurtje rijden vanaf het circuit op een camping. Kost geen drol, en er staat midden juni nog bijna niemand dus je hebt de camping ongeveer voor jezelf.

Laatste tip. Neem goede oorkleppen mee. Klinkt fantastisch natuurlijk die langsblazende apparaten maar na twee uur loopt het bloed uit je oren. Nog beter zijn oorkleppen met radio want dan kan je meeluisteren met Radio Le Mans, dan kan je (samen met de grote schermen die overal staan) goed volgen wat er op het circuit gebeurt.

A110_Bleu_Sierra
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2023, 23:13
Auto: Alpine A110 (2023)

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Bericht door A110_Bleu_Sierra » 14 jun 2023, 22:05

Oké, dank voor de tips. Ik ga ook Alpine nog even vragen of zij volgend jaar iets doen voor hun klanten. Dit jaar zag ik ook een Alpine parade en een paar jaar terug was er meen ik een "Alpine Parking" geregeld.

A110_Bleu_Sierra
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 apr 2023, 23:13
Auto: Alpine A110 (2023)

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Bericht door A110_Bleu_Sierra » 01 mar 2024, 08:46

Dit weekend start het WEC 2024 met de 1812 km van Qatar. Is op Eurosport live te volgen volgens mij en RTL7 zend een samenvatting uit. Porsche lijkt in de eerste vrije trainingen het het beste voor elkaar te hebben.

https://www.fiawec.com/en/race/result/4861

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Bericht door Tom V » 02 mar 2024, 01:32

Heerlijke verfrissing om de line up te zien in de hoogste klasse van het Endurace racen, dat gaat echt weer de goede kant op. Mooie hoeveelheid merken.

Robin
Berichten: 51406
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote WEC, 12/24hr , GT, DTM, WTCC, endurance draadje..

Bericht door Robin » 02 mar 2024, 06:59

Verrek het begint al over 2 uur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JagOnTrack en 3 gasten