F1 2015

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 29 sep 2015, 11:16

Als ze zo doorgaan is er alleen nog een honda beschikbaar of een 2015 spec renault :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 2015

Bericht door Hielke » 29 sep 2015, 11:22

Red Bull eist een competatieve motor en anders stoppen ze ermee.

Klinkt natuurlijk erg kinderachtig. Net zoals ze de 2016 Ferrari motor eisen. Er valt helemaal niks te eisen als ze zelf geen motoren bouwen en de directe concurenten Mercedes en Ferrari heten. Je kunt van de regels zeggen wat je wilt, maar als motorenleverancier heb je nu de kans gekregen om te laten zien tot wat je engineers (en dat heeft niet zozeer met geld te maken) in staat zijn. Mercedes en Ferrari hebben klaarblijkelijk de beste mensen en/of de beste researchafdelingen. Honda en Renault hebben het nakijken. Gaan er met het huidige reglement nog wat jaren overheen dan kunnen Renault en Honda de achterstand prima inhalen.

Nadat je met Renault 4 jaar achtereen wereldkampioen bent geworden had ik wel wat meer loyaliteit van de gesuikerde drankjes producent verwacht. Dat doet z'n reputatie en kansen voor een eventuele toekomstige deal ook niet goed. Als ik Ferrari of Mercedes was dan zou ik niet weten wat ik ermee opschoot om mijn succesvolle motoren aan Red Bull of Toro Rosso te leveren. Je zou zeggen dat ze dat in Oostenrijk ook wel snappen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 29 sep 2015, 11:23

Een 2015 motor wil je niet in 2016. Manor rijdt dit jaar met een 2014 Ferrari motor, die komen echt veel vermogen tekort. Bovendien heeft Helmut Marko gelijk met zijn opmerking dat het bijzonder vreemd zou zijn als Haas en Sauber wel 2016 motoren krijgen van Ferrari en Red Bull het dan met 2015 PU's moet doen. Dat zou ik ook niet accepteren.
Sauber en Haas dokken gewoon en zijn geen echte concurrenten.
Ik zou als fabriek een sterke concurrent ook geen competatieve motor geven :lol:
Misschien moeten ze VAG eens bellen of ze nog een dieseltje over hebben :crazy:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 29 sep 2015, 11:24

Hielke schreef:Red Bull eist een competatieve motor en anders stoppen ze ermee.


Nadat je met Renault 4 jaar achtereen wereldkampioen bent geworden had ik wel wat meer loyaliteit van de gesuikerde drankjes producent verwacht. Dat doet z'n reputatie en kansen voor een eventuele toekomstige deal ook niet goed. Als ik Ferrari of Mercedes was dan zou ik niet weten wat ik ermee opschoot om mijn succesvolle motoren aan Red Bull of Toro Rosso te leveren. Je zou zeggen dat ze dat in Oostenrijk ook wel snappen.

HearHear :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 05 okt 2015, 13:24

De geruchten namen de afgelopen weken flink toe rondom de situatie met de motoren bij Red Bull Racing en Scuderia Toro Rosso. Beide teams willen vanwege het tekort aan paardenkrachten af van de Renault-motoren die nu nog achterin de wagens liggen.

Het Italiaanse team Scuderia Toro Rosso lijkt echter binnenkort officieel bekend te maken dat het Ferrari-motoren heeft geregeld voor komend seizoen. Teambaas Franz Tost liet eerder al eens weten graag opnieuw samen te werken met de Italiaanse fabrikant, na eerdere succesvolle jaren.

Bronnen binnen het team meldden aan onze redactie: "Het team heeft Ferrari-motoren geritseld voor 2016. We gaan rijden met de 2015-versie van Ferrari, die zeer snel en betrouwbaar is gebleken."

Vanwege het feit dat Toro Rosso een klein team is, kwam er behoorlijke tijdsdruk te staan op het nemen van een beslissing over de motorenpartner voor volgend jaar, zodat nu ook definitief het ontwerp van de nieuwe auto kan worden voortgezet. Red Bull Racing is volgens onze informatie nog druk in onderhandeling met zowel Mercedes als Ferrari voor motoren volgens een 2016-specificatie, ook wel A-specificatie genoemd. De voorkeur van de Oostenrijkse renstal gaat nog steeds uit naar Mercedes.
:hmmm: :hmmm: :hmmm:
:tong: :tong: :tong: naar red bull

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 okt 2015, 14:58

Luco schreef:
Een 2015 motor wil je niet in 2016. Manor rijdt dit jaar met een 2014 Ferrari motor, die komen echt veel vermogen tekort. Bovendien heeft Helmut Marko gelijk met zijn opmerking dat het bijzonder vreemd zou zijn als Haas en Sauber wel 2016 motoren krijgen van Ferrari en Red Bull het dan met 2015 PU's moet doen. Dat zou ik ook niet accepteren.
Sauber en Haas dokken gewoon en zijn geen echte concurrenten.
Ik zou als fabriek een sterke concurrent ook geen competatieve motor geven :lol:
Misschien moeten ze VAG eens bellen of ze nog een dieseltje over hebben :crazy:
Dan is bij deze F1 een kansloze sport zonder genoeg externe motorleveranciers die geen fabrieksteam hebben en wél een zeer competitieve motor kan leveren(en die combinatie is er dus al jaren niet meer). Dan moet je als bijvoorbeeld een Red Bull zijnde elk jaar een exceptioneel chassis moeten bouwen om nog een kans te maken(wat ze eigenlijk vanaf 2010 hebben gedaan :tong: )

Tot die tijd vind ik eigenlijk dat motorleveranciers verplicht moeten worden aan een ieder een x-spec motor te leveren voor een vast bedrag(dus 2015 voor bedrag x, 2016 voor bedrag y). Als je als fabrieks-team twijfelt aan je eigen chassis is dat jouw probleem en niet dat van een ander.

En Bernie regelt het vast wel. Voor TR is een 2015 spec misschien genoeg(vind het jammer btw), voor een RB niet. Ik zou de stekker er gewoon uittrekken. En dan is het niet meneer Mateschitz die huilt :rolling:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: F1 2015

Bericht door Roy RS » 05 okt 2015, 15:08

hier wordt geschreven "wat schieten die teams (F en M) ermee op om hen een motor te leveren...nou heel veel, want zonder die 2 teams is het een kale bende, kijken er veel minder mensen naar de F1, gaan de teams die wél nog rijden veel minder geld krijgen en zo gaat de neerwaartse spiraal almaar verder...

ze hebben méér teams nodig om het interessant te houden, niet minder! Haas is welkom, Manor zou wat extra hulp kunnen gebruiken en dat lijken ze nu te krijgen van Mercedes.

dat gezegd hebbende, denk ik dat RB nu het jaarlijkse Ferrari trucje uithaalt als iets uit de regelgeving ze niet zint "als dat doorgaat stoppen we ermee" wetende dat ze het belangrijkste team op de grid zijn, ook zij hebben de daad nooit bij het woord gevoegd en er zijn écht wel momenten geweest dat ze dat riepen en de F1 niet gezwicht is.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 2015

Bericht door Hielke » 05 okt 2015, 15:48

Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.

Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?

Of de Ferrari motor van 2015 nemen. Reken er maar niet op dat de spec 2016 Ferrari motor met de huidige reglementen 50 pk meer gaat leveren. Met een goed chassis en goede aerodynamica kun je dat verschil compenseren. En ze blijven heel!!!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: F1 2015

Bericht door Roy RS » 05 okt 2015, 15:55

Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.

Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?

Of de Ferrari motor van 2015 nemen. Reken er maar niet op dat de spec 2016 Ferrari motor met de huidige reglementen 50 pk meer gaat leveren. Met een goed chassis en goede aerodynamica kun je dat verschil compenseren. En ze blijven heel!!!

tuurlijk erg dom om eerst ruzie met je motorleverancier te maken en dan erachter te komen dat je geen andere kunt vinden, neemt niet weg wat ik aangeef, als het werkelijk zou gebeuren dat Mercedes en Ferrari geen 2016 spec motor gaan leveren en RB dan ook nog eens woord houdt (wat niet gaat gebeuren), dan krabt Mercedes en Ferrari zich nog weleens achter de oren als ze weer een GP winnen omdat er geen concurrentie meer over is en er niemand kijkt omdat er maar 18 auto's meedoen en degene die kijken klagen dat er een gat van 3 seconden per ronde naar het 3de snelste team is...

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 05 okt 2015, 16:04

Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.

Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.

Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: F1 2015

Bericht door PD power » 05 okt 2015, 16:52

Honda heeft trouwens wel redelijke stappen gemaakt, want in de rechte lijn waren ze al sneller dan Renault, het chasis van Redbull is gewoon denk ik het beste van het veld, daarom pakken ze toch nog punten, denk dat met name de onbetrouwbaarheid icm het tegenvallende vermogen geleid heeft tot deze keuze, wij weten ook niet welke doelstellingen er van te voren zijn afgesproken, als ik 5 jr goed mn werk doe bij m'n baas en daarvoor beloond wordt, en er dan 2 jaar niks van bak, terwijl het bedrijf wel zorgt voor goede omstandigheden, dan had ik er al lang uit gelegen, dus zo raar is het ook weer niet.

Maar het circus blijft leuk natuurlijk, zal mij niks verbazen als volgend jaar Honda er gewoon wel staat.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2015

Bericht door Wouter81 » 06 okt 2015, 21:41

In het kader van: doe nog eens gek in 2015 deze week ook maar vliegtickets, hotel en tribunekaarten geregeld voor de laatste Grand Prix van dit jaar in Abu Dhabi. :angel: M'n vader gaat mee, cadeautje van mijn kant. Eind volgende maand die kant op dus. Wordt weer een epische trip. :)

Dus straks de eerste GP (in Australie) en de laatste GP (Abu Dhabi) dit jaar live bijgewoond. :df: Zin in.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 06 okt 2015, 21:55

:thumbup:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 2015

Bericht door Hielke » 06 okt 2015, 23:08

Mari Oh Oh! schreef:
Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.

Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.
Vrije keuze in motoren? Voor Red Bull?

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: F1 2015

Bericht door Richardt. » 07 okt 2015, 08:04

Lekker hoor Wouter :thumbup:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 okt 2015, 14:15

Hielke schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
Hielke schreef:Dom gelul natuurlijk. En dom gehuil van RB.

Ze hadden gewoon bij Renault kunnen blijven. Spelen ze even wat jaartjes de tweede viool. So what?
Op dit moment vierde viool. En als dat aan één duidelijk aanwijsbaar component ligt waar je in principe vrije keuze in hebt vind ik dat nogal een statement. Het gaat niet iedereen alleen om het meedoen. Ferrari zou absoluut geen genoegen nemen met remmen waar je maximaal vierde mee kon worden om maar een voorbeeld te noemen.
Vrije keuze in motoren? Voor Red Bull?
Ja, óók Red Bull. Alternatief is dat we straks alleen de fabrieksteams vooraan zien, aangezien geen enkele een fatsoenlijke motor aan een klant met potentie hoeft te leveren. Natuurlijk moet er altijd een nette prijs voor de motoren betaald worden(en misschien zelfs verplichte ruimte voor reclame op de auto) wil je ze van de huidige generatie afnemen.

Eigenlijk zou het ook beter zijn als er alleen motorleveranciers waren zonder fabrieksteam. Die zouden er dan alleen maar baat bij hebben de beste motoren aan al hun klanten te leveren(want dat maakt de kans groter dat één van hun klanten met hun motor kampioen wordt). Nu is het eigenlijk omgekeerd; Ze willen leveren aan iedereen die dan maximaal nét achter hun zou eindigen. Dus ik hoop van harte dat Honda wat wordt en dat er nog meer onafhankelijken komen(op een transformatie van Red Bull naar Audi-fabrieks zit ik dus ook helemaal niet te wachten).

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 2015

Bericht door Hielke » 07 okt 2015, 15:26

Je spreekt een wens uit Mari. Er is helemaal geen vrije keus in motoren voor Red Bull. Ook niet 'in principe". Ze zijn afhankelijk van anderen. En als ze die anderen blijven schofferen, dan maken ze het zichzelf niet makkelijker in de zoektocht naar een motor.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 07 okt 2015, 16:08

Hielke schreef:Je spreekt een wens uit Mari. Er is helemaal geen vrije keus in motoren voor Red Bull. Ook niet 'in principe". Ze zijn afhankelijk van anderen. En als ze die anderen blijven schofferen, dan maken ze het zichzelf niet makkelijker in de zoektocht naar een motor.
Laten we er geen semantische dikzussie van maken, je snapt prima wat ik bedoel. :) En mijn mening is dat de Renault motoren van dit en vorig jaar redelijk desastreus waren, kan je inderdaad discussiëren over hoe en of je dat PR-technisch naar buiten moet brengen.

En ja, ík zit er niet(meer) op te wachten dat de top-n bestaat uit de n fabrieksteams, dus het zou best fijn zijn als daar reglementair wat waarborgen tegen waren, waarvan ik hier slechts één mogelijkheid voorstel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 2015

Bericht door Hielke » 09 okt 2015, 11:31

In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 okt 2015, 11:39

Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
F1 zou volgens Bernie dit jaar een nieuwe eigenaar moeten krijgen. Dan(of eigenlijk: sowieso) kan hij dit gedoe met 2 teams van enig belang niet gebruiken, dus ik weet wel zeker dat hij hier bovenop zit. Ook dat Lotus dit jaar overleeft is overigens te danken aan Bernie.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 2015

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 okt 2015, 13:34

Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
Of toch niet:

http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 03816.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Precies hoe ik er over denk:
Sollte keiner der Hersteller bereit sein, Red Bull mit Motoren zu versorgen, gäbe sich der Sport der größten Lächerlichkeit preis, die man sich vorstellen kann. Es wäre die Bankrotterklärung der Königsklasse, weil damit klar wäre, dass die Hersteller bestimmen, wer mitfahren darf und wer nicht. Die FIA muss sich den Vorwurf gefallen lassen, dass nicht nur das Motoch ist, sondern auch die Rahmenbedingungen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39757
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 2015

Bericht door Arthur » 09 okt 2015, 14:35

Of toch Renault?

http://nu.nl/formule-1/4141980/renault- ... rosso.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: F1 2015

Bericht door GTRene » 09 okt 2015, 14:45

op de 1 of andere manier vind ik de renault motor ook beter bij red bull en toro passen, wie weet leveren ze weer een topmotor, geleerd van dit jaar.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 2015

Bericht door Wouter81 » 09 okt 2015, 14:50

Mari Oh Oh! schreef:
Hielke schreef:In de wandelgangen gaat het gerucht rond dat Toro Rosso en Red Bull in 2016 toch met Ferrari motoren zullen rijden.
Of toch niet:

http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 03816.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Precies hoe ik er over denk:
Sollte keiner der Hersteller bereit sein, Red Bull mit Motoren zu versorgen, gäbe sich der Sport der größten Lächerlichkeit preis, die man sich vorstellen kann. Es wäre die Bankrotterklärung der Königsklasse, weil damit klar wäre, dass die Hersteller bestimmen, wer mitfahren darf und wer nicht. Die FIA muss sich den Vorwurf gefallen lassen, dass nicht nur das Motoch ist, sondern auch die Rahmenbedingungen.
En zo denk ik er exact ook over.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27900
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 2015

Bericht door Luco » 09 okt 2015, 18:34

silly seizioen :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmielS60 en 49 gasten