E36 325i + E60 535d + E53 4.6is
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
E36 325i + E60 535d + E53 4.6is
Bij deze een herintroductie van mijzelf en de auto's die ik samen met mijn vriendin heb. Mijn naam is Arjan (29 jaar) en ik ben redelijk verslingerd aan BMW's. Ik heb vroeger (5 jaar geleden) een topic gehad over mijn E36 ringtool deze is inmiddels verkocht.
Nu hebben we twee jaar geleden een E39 530d gekocht van het welbekende Premium Classics. De auto had bij aanschaf 78.000km op de klok en was in nieuwstaat. Inmiddels zijn we iets meer dan twee jaar verder en heeft de auto 193.000km op de klok staan. En hij doet waar hij voor gemaakt is, op hoge snelheid kilometers vreten. Het is een geweldige reisauto, en is ook van alle luxe voorzien. De auto is volledig individual uitgevoerd. Meer info en foto's volgen nog.
Vorig jaar hebben we onze trouwe E46 328i doorgeschoven naar mijn broertje en hebben we een mooie E90 aangeschaft. Deze staat inmiddels te koop.
In augustus kwam een mooie E36 te koop en ik kon het niet over mijn BMW hart verkrijgen om die te laten gaan. De auto heeft een aantal "leuke" achteraf ingebouwde opties:
- HK set
- M-alcantara interieur (met coupé vaders)
- Spaghetti spruitsuk
- Eissenmann einddemper
- Open K&N luchtfilter (afschermd)
- Xenon
- M-pakket
Hier een paar foto's ter onderbouwing van het
Nu hebben we twee jaar geleden een E39 530d gekocht van het welbekende Premium Classics. De auto had bij aanschaf 78.000km op de klok en was in nieuwstaat. Inmiddels zijn we iets meer dan twee jaar verder en heeft de auto 193.000km op de klok staan. En hij doet waar hij voor gemaakt is, op hoge snelheid kilometers vreten. Het is een geweldige reisauto, en is ook van alle luxe voorzien. De auto is volledig individual uitgevoerd. Meer info en foto's volgen nog.
Vorig jaar hebben we onze trouwe E46 328i doorgeschoven naar mijn broertje en hebben we een mooie E90 aangeschaft. Deze staat inmiddels te koop.
In augustus kwam een mooie E36 te koop en ik kon het niet over mijn BMW hart verkrijgen om die te laten gaan. De auto heeft een aantal "leuke" achteraf ingebouwde opties:
- HK set
- M-alcantara interieur (met coupé vaders)
- Spaghetti spruitsuk
- Eissenmann einddemper
- Open K&N luchtfilter (afschermd)
- Xenon
- M-pakket
Hier een paar foto's ter onderbouwing van het
Laatst gewijzigd door Vliet op 25 mar 2022, 09:57, 14 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Die bluewater E39 vind ik echt heel mooi. Je hebt inderdaad goed km's gemaakt. Andere auto's mogen er ook zijn!
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Thnx! Het is geen bluewater, maar Silverstone II (de M5 kleur). Voor de lak, het leer (tweekleurig), het stuur (tweekleurig) en de interieurlijsten (leer) is de auto langs de individual fabriek geweest. En we rijden +/- 55k per jaar. Dus vandaar dat we een lage km stand zochten. Anders kun je om het jaar van auto wisselen.
- matthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Nice! Stuk voor stuk superwagens met elk hun eigen kracht.
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Thnx! Ja ik zoek ze er speciaal op uit. Alle drie zijn het bijzondere uitvoeringen. De E36 bezorgd me samen met de E39 de grootste smile. De E36 vanwege het sportieve/spartaanse karakter en de E39 vanwege het hoge reiscomfort.
Vorig jaar met de E39 1384km inclusief twee tussenstops in 12 uur gereden. Stapte nog aardig fris uit de wagen. Topkar!
Vorig jaar met de E39 1384km inclusief twee tussenstops in 12 uur gereden. Stapte nog aardig fris uit de wagen. Topkar!
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Dit is het interieur van de E36:
Alleen de wang van het zitgedeelte is gescheurd (verder is het interieur bijna in nieuwstaat). Weet iemand een goed adres om dat te repareren?
Alleen de wang van het zitgedeelte is gescheurd (verder is het interieur bijna in nieuwstaat). Weet iemand een goed adres om dat te repareren?
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Wie o wie heeft er ook een E39 530d en is tevreden met zijn remblok/remschijf combinatie. Ik niet in ieder geval. OEM was ruk, Zimmermann Sport valt ook tegen. Na verloop van tijd begint het allemaal te trillen. Ik rijd redelijk tot behoorlijk sportief met de auto. Laatste setje schijven was in 35K kilometer helemaal verrot.
- HJ2
- Berichten: 3556
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Oeps... Ik begin net aan mijn setje Zimmermann.
Mijn sleutelaar zweert bij Hawk blokken voor de E39.
Wat gaat er dan trillen? Voortrein of alleen de schijven?
Mijn sleutelaar zweert bij Hawk blokken voor de E39.
Wat gaat er dan trillen? Voortrein of alleen de schijven?
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
De schijven bij mij. Vooral bij 160 naar 120 terug. Onder de 100 trillen ze eigenlijk niet. Had het met de OEM schijven heel erg. De Zimmermanns houden het wat langer vol, maar ben er nog niet tevreden over.
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Wat is dan redelijk tot behoorlijk sportief? Altijd max attack?
Ik heb nog nooit op m'n daily last gehad met schijven en of blokken. Nu waren dat ook geen 530d's maar heb met best zware auto's redelijk km's gemaakt zonder problemen. Rem jij altijd zo laat mogelijk? Houd je altijd de voet op de rem bij stilstand? Ik noem maar wat dingen hoor, ben geen technicus Of spuit je de velgen af (wasbox/tuinslang) terwijl de boel nog warm/heet is?
Ben benieuwd waarom alles ruk is en gauw "verrot". Dan ben je aardig aan het mishandelen lijkt mij? Meer circuitverhalen dit of kom je daar ook geregeld met de 530d?
Ik heb nog nooit op m'n daily last gehad met schijven en of blokken. Nu waren dat ook geen 530d's maar heb met best zware auto's redelijk km's gemaakt zonder problemen. Rem jij altijd zo laat mogelijk? Houd je altijd de voet op de rem bij stilstand? Ik noem maar wat dingen hoor, ben geen technicus Of spuit je de velgen af (wasbox/tuinslang) terwijl de boel nog warm/heet is?
Ben benieuwd waarom alles ruk is en gauw "verrot". Dan ben je aardig aan het mishandelen lijkt mij? Meer circuitverhalen dit of kom je daar ook geregeld met de 530d?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
mooie e36.
remmen kan ook snel trillen bij dat soort snelheden sterk afremmen=hitte en als je dan bv de schijven behoorlijk hebt ingesleten(lees dunner worden) dan kan de hitte bv ook niet goed weg en trekt die wat krom.
heb je nou bv 2-delige M remmen dan kan hetzelfde op termijn, maar als ze dan ff door de hitte wat krom trekken, zijn ze na afkoelen weer goed vaak, maja volgende keer hard afremmen zelfde geval als ze te dun worden.
op tijd vervangen (schijven) of anders remmen of upgrade je remmen naar jou 'gedrag' oid?
zie net dat de vanaf 01-09-2000 530d al best aardige schijven heeft 324x30 ? mag tot 28.4mm ingesleten zijn.
ow...type daarvoor (af 05-1998 tot 09-2000) heeft slechts 296x22 mm
remmen kan ook snel trillen bij dat soort snelheden sterk afremmen=hitte en als je dan bv de schijven behoorlijk hebt ingesleten(lees dunner worden) dan kan de hitte bv ook niet goed weg en trekt die wat krom.
heb je nou bv 2-delige M remmen dan kan hetzelfde op termijn, maar als ze dan ff door de hitte wat krom trekken, zijn ze na afkoelen weer goed vaak, maja volgende keer hard afremmen zelfde geval als ze te dun worden.
op tijd vervangen (schijven) of anders remmen of upgrade je remmen naar jou 'gedrag' oid?
zie net dat de vanaf 01-09-2000 530d al best aardige schijven heeft 324x30 ? mag tot 28.4mm ingesleten zijn.
ow...type daarvoor (af 05-1998 tot 09-2000) heeft slechts 296x22 mm
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
@ gtrene: Thnx, het is idd een mooie E36 De schijven zijn van een best formaat idd, maar na een paar duizend km na nieuwe montage krijg ik last van trillingen. Op Duitse forums staat het ook vol van dit soort problemen, kon daar nog geen oplossing vinden. Dus dacht dat iemand hier wellicht een goede schijf/blok combinatie zou weten,
@ arthur: ik rijd sportief met de auto, geen afrag acties. In NL houdt dat in dat je vaak af moet remmen voor medeweggebruikers die niet goed spiegelen. De 530d heeft vaker van dit soort problemen zie de Duitse fora. Maar wellicht dat hier iemand goede ervaringen heeft met schijven/blokken. En ja ik houd mijn voet op de rem bij stilstand, bij een automaat gaat dat helaas niet anders (de bak continu in P of N zetten is namelijk niet goed voor de bak).
@ arthur: ik rijd sportief met de auto, geen afrag acties. In NL houdt dat in dat je vaak af moet remmen voor medeweggebruikers die niet goed spiegelen. De 530d heeft vaker van dit soort problemen zie de Duitse fora. Maar wellicht dat hier iemand goede ervaringen heeft met schijven/blokken. En ja ik houd mijn voet op de rem bij stilstand, bij een automaat gaat dat helaas niet anders (de bak continu in P of N zetten is namelijk niet goed voor de bak).
- Arthur
- Berichten: 39593
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Waarom is het schakelen van N en weer terug niet goed? Hij staat anders toch constant te duwen, mij leek het juist makkelijker voor de techniek om hem ff vrij te schakelen?
Ik heb ook een automaat en als ik veel en/of hard heb moeten remmen doe ik dat meestal wel om juist de voet even van de rem te kunnen halen. Mijn bak schakelt uit zichzelf ook naar N als ik, rollend/rijdend, m'n voet van het gas haal. Dit laatste wel in de ecopro stand (320dA).
Ik heb ook een automaat en als ik veel en/of hard heb moeten remmen doe ik dat meestal wel om juist de voet even van de rem te kunnen halen. Mijn bak schakelt uit zichzelf ook naar N als ik, rollend/rijdend, m'n voet van het gas haal. Dit laatste wel in de ecopro stand (320dA).
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Herintroductie: E39 530d, E36 325i en E90 325i
Mij is wijsgemaakt (door een reparateur van die bakken) dat het weer een extra schakelmoment is voor de bak. En dat lijkt op zich zeurpieterig, maar wij rijden +/- 1.000km per week en dan is iedere keer voor elk stoplicht naar N of P best wel wat keertjes extra schakelen.
Maar je hebt wel gelijk met je voet op de rem houden als de schijven warm zijn.... Dilemma's
Maar je hebt wel gelijk met je voet op de rem houden als de schijven warm zijn.... Dilemma's
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
E39 530d en E36 325i update
Even weer een update. De E90 is verkocht sinds december (aan een DF'er). Ondertussen zijn we ook verhuisd en rijd ik inmiddels in de diesel en mijn vrouw daardoor in de 3.
De E36 bij Bas Roos gebracht voor een algehele inspectie en dichten van de uitlaat. De auto zag er behoorlijk goed uit in technisch opzicht.
De 530 heeft weer een verse apk. Het is echt een heerlijke autobahn cruiser. Laatst over de 200.000 heen gegaan. Gaat toch hard. Auto in 2012 gekocht met 78.000 op de teller. Bijna zonde.....
Verbruik valt ook goed te doen voor zo'n bakbeest. Zit nu gemiddeld op 1:12,5 aan de pomp. Gezien het sportieve rijden is dit zeker mooi. De 5 staat er ook mooi bij op z'n wintersloffen
Binnenkort het kachelhuis laten vervangen want die tsjirpt af en toe een beetje. Alleen tijd zien te vinden.
De E36 bij Bas Roos gebracht voor een algehele inspectie en dichten van de uitlaat. De auto zag er behoorlijk goed uit in technisch opzicht.
De 530 heeft weer een verse apk. Het is echt een heerlijke autobahn cruiser. Laatst over de 200.000 heen gegaan. Gaat toch hard. Auto in 2012 gekocht met 78.000 op de teller. Bijna zonde.....
Verbruik valt ook goed te doen voor zo'n bakbeest. Zit nu gemiddeld op 1:12,5 aan de pomp. Gezien het sportieve rijden is dit zeker mooi. De 5 staat er ook mooi bij op z'n wintersloffen
Binnenkort het kachelhuis laten vervangen want die tsjirpt af en toe een beetje. Alleen tijd zien te vinden.
Laatst gewijzigd door Vliet op 07 aug 2018, 13:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: E39 530d en E36 325i update
Mooi wagenpark zo!
Ik vind alleen de winterset van de E39 veel mooier dan de zomerset.
Ik vind alleen de winterset van de E39 veel mooier dan de zomerset.
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i update
Geheel mee eens, mooi dat de sedan ook in goede conditie is.
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i update
Thnx mannen. Dit zijn ook de wielen waarop hij de fabriek is uitgerold. Ik hoor vaker dat de OEM wielen mooier zijn. Stiekem vind ik het ook. Maar ik was op zoek naar een 18" set met rondom dezelfde maat. Laat BMW die nou net niet OEM maken Dit was de enige imitatie set die enigszins in de buurt van de OEM look kwam.
-
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III
Re: E39 530d en E36 325i update
Mooie E36 Arjan, de ringtool verkocht?
Nog een zwarte M3 op Duitse kentekenplaten bij Bas zien staan?
Nog een zwarte M3 op Duitse kentekenplaten bij Bas zien staan?
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i update
Pim! Lang geleden! Ja de ringtool is nu zo'n twee jaar weg. Ondertussen een aantal BMW's versleten.
Als je op de foto van de E36 op de brug kijkt dan zie je de jouwe (gok ik op basis van je reactie) rechts op de brug hangen.
Wist niet dat het de jouwe was tot nu toe
Als je op de foto van de E36 op de brug kijkt dan zie je de jouwe (gok ik op basis van je reactie) rechts op de brug hangen.
Wist niet dat het de jouwe was tot nu toe
- EvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E39 530d en E36 325i update
Mooie winterset inderdaad!
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i update
Hier niet gepost destijds, maar een zeer fijne update: 2 jaar geleden de haperende 6 cd wisselaar in de kliko gemieterd en een MP3 speler ingebouwd. Het is de CP600 BMW geworden. Heel erg tevreden over. De auto ziet het apparaatje alsof de CD wisselaar er nog in zit, dit komt omdat het apparaatje dezelfde kabels en stekkers gebruikt als de wisselaar. Je hebt dus 6 mappen (CD1 t/m6) en daar gooi je al je nummer in. Je krijgt nu ook de nummer info te zien (afhankelijk van de tags). Geluidskwaliteit is beter en alles werkt veel sneller. Me is happy
Laatst gewijzigd door Vliet op 07 aug 2018, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i update
Nou, van het weekend hield de climate control ermee op. Kachelhuis is vastgelopen Snel een afspraak maken om het te vervangen want ik zit nu met beslagen ramen als het regent
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E39 530d en E36 325i - M5 lookalike (tijdelijk)
Van het weekend even een tijdelijke zomerset onder de auto gegooid. De set die ik er normaal onder gooi zit namelijk nog een lekke band tusen. Dus een goedkoop setje wat ik nog had liggen even eronder gegooid. Het staat niet verkeerd eigenlijk....
Gelijk ook met een sateprikker alle gaten van de sportschijven gangbaar gemaakt.
En even wat foto's ter illustratie:
Gelijk ook met een sateprikker alle gaten van de sportschijven gangbaar gemaakt.
En even wat foto's ter illustratie:
Laatst gewijzigd door Vliet op 07 aug 2018, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E39 530d en E36 325i - M5 lookalike (tijdelijk)
Persoonlijk, snel een oem set M5 wielen plaatsen en de overige sets verkopen