Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Vrijrijden staat wel beetje bekend om de Schumachers op de baan. Zeker in de toer en sport klasse. Ik heb de sport+ klasse vaak gedaan, daar gaat het over algemeen wel goed. Soms ook wel eens iemand die te fanatiek is, maar in die toer klasse zou ik niet durven rijden. Veels te bang dat iemand anders je eraf beukt.
Voordeel is wel dat je voor 100 piek klaar bent als je 2 sessies wilt rijden (40min).
Voordeel is wel dat je voor 100 piek klaar bent als je 2 sessies wilt rijden (40min).
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Ja Toer is vaak chaos, de afgelopen paar keer op Zandvoort was Sport prima. Maar wellicht voortaan wat vaker Sport+ doen.StefanW schreef: ↑21 mar 2023, 18:52 Vrijrijden staat wel beetje bekend om de Schumachers op de baan. Zeker in de toer en sport klasse. Ik heb de sport+ klasse vaak gedaan, daar gaat het over algemeen wel goed. Soms ook wel eens iemand die te fanatiek is, maar in die toer klasse zou ik niet durven rijden. Veels te bang dat iemand anders je eraf beukt.
Voordeel is wel dat je voor 100 piek klaar bent als je 2 sessies wilt rijden (40min).
Maar gaat toch nergens over denk ik dan, we rijden niet bij Coronel op de kartbaan ofzo. Als het mis gaat kan het ook goed mis gaan. Mag wel iets vaker een zwarte vlag worden uitgedeeld wat mij betreft.
Prijs is idd wel een (heel) groot voordeel. Ik was nu nog geen 120 euro kwijt voor in totaal 70 minuten rijtijd, effectief met in/outlap blijft daar denk ik ~50 minuten/~22 rondjes van over. Ik heb wel zitten kijken voor trackdays via DF of Skylimits maar zeker omdat de auto zo snel warm wordt op het moment ga ik m'n geld bij lange na niet uit een 13:00-17:00 open pitlane sessie halen, als ik elke 5 ronden een keer naar binnen moet om de auto een beetje af te laten koelen.
Nog even een korte sfeerimpressie van zondag (laatste sessie, waar ik dus na een paar rondjes misfires kreeg).
Van die eerste ronde kreeg Gretha Thunberg een hoestaanval denk ik, waardoor je letterlijk op sommige punten de baan niet meer zag. Mag hopen dat die gasten roetfiltertoeslag betalen
-
OnlineVanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Leuk dat je meters op het circuit aan het maken bent. Zandvoort is in mijn ogen een stuk technischer dan Assen, waardoor Assen makkelijker te berijden valt.
Mijn ervaring met vrijrijden is dat het publiek in Assen zich minder netjes gedraagt dan in zandvoort of zolder bv.
Mijn ervaring met vrijrijden is dat het publiek in Assen zich minder netjes gedraagt dan in zandvoort of zolder bv.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Het begin van je filmpje zegt al genoeg, paar idioten die daar met je mee reden. Zulk publiek zelf nog nooit meegemaakt op zandvoort.
Jammer van de misfires hopelijk heb je dat snel opgelost, het viel me wel op dat je vrij ver van je stuur vandaan zit? Heeft dat met je benen te maken dat die anders te krap zitten? Ik denk dat je veel meer stuurgevoel gaat hebben als je wat beter bij je stuur kan.
Jammer van de misfires hopelijk heb je dat snel opgelost, het viel me wel op dat je vrij ver van je stuur vandaan zit? Heeft dat met je benen te maken dat die anders te krap zitten? Ik denk dat je veel meer stuurgevoel gaat hebben als je wat beter bij je stuur kan.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Thanks! Grappig dat onze ervaringen overeen komen.Vanreijmersdal schreef: ↑21 mar 2023, 20:56 Leuk dat je meters op het circuit aan het maken bent. Zandvoort is in mijn ogen een stuk technischer dan Assen, waardoor Assen makkelijker te berijden valt.
Mijn ervaring met vrijrijden is dat het publiek in Assen zich minder netjes gedraagt dan in zandvoort of zolder bv.
Overigens moet ik wel zeggen; "off the track" was iedereen in Assen wel supervriendelijk. Mensen die praatje komen maken op het parkeerterrein, geinteresserd zijn in de auto en de specs, etc. Dat heb ik op Zandvoort nog niet gehad.
En dan heb ik het stukje waar ik giga zit te vloeken op een paar van die idioten er nog afgekniptBartMS schreef: ↑22 mar 2023, 10:35 Het begin van je filmpje zegt al genoeg, paar idioten die daar met je mee reden. Zulk publiek zelf nog nooit meegemaakt op zandvoort.
Jammer van de misfires hopelijk heb je dat snel opgelost, het viel me wel op dat je vrij ver van je stuur vandaan zit? Heeft dat met je benen te maken dat die anders te krap zitten? Ik denk dat je veel meer stuurgevoel gaat hebben als je wat beter bij je stuur kan.
Ik heb vrij lange benen idd (ben 1.92m), als ik (veel) verder naar voren ga zit ik met mijn knieën tegen de kappen om het stuur heen en in een grote hoek. Maar misschien zou ik nog wel een cm of 2 naar voren kunnen hoor, of de rugleuning iets rechter op (zijn geen vaste buckets dus is in te stellen), zal het eens testen!
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Wellicht dat je nog een diepere stuurnaaf kan monteren ala https://www.qspproducts.nl/nl/qsn5417/s ... p-products
ik weet niet hoe diep degene is die er nu op zit?
ik weet niet hoe diep degene is die er nu op zit?
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Mijn ervaring met vrijrijden op Assen was vergelijkbaar en daarmee was het ook de laatste keer vrijrijden.
De baan is ook best safe, dus je kan best gek doen en dan nog zonder letsel thuis komen.
Er zijn een stuk minder gele en rode vlaggen bij open pitlane.
Ik zou ook ff je bougies wisselen, naast de bobine.
De baan is ook best safe, dus je kan best gek doen en dan nog zonder letsel thuis komen.
Als je de auto voor elkaar hebt, kun je met open pitlane redelijk makkelijk 60+ rondjes rijden, dus dan zijn de kosten per rondje vergelijkbaar.Camiel schreef: ↑21 mar 2023, 19:16 Prijs is idd wel een (heel) groot voordeel. Ik was nu nog geen 120 euro kwijt voor in totaal 70 minuten rijtijd, effectief met in/outlap blijft daar denk ik ~50 minuten/~22 rondjes van over. Ik heb wel zitten kijken voor trackdays via DF of Skylimits maar zeker omdat de auto zo snel warm wordt op het moment ga ik m'n geld bij lange na niet uit een 13:00-17:00 open pitlane sessie halen, als ik elke 5 ronden een keer naar binnen moet om de auto een beetje af te laten koelen.
Nog even een korte sfeerimpressie van zondag (laatste sessie, waar ik dus na een paar rondjes misfires kreeg).
Er zijn een stuk minder gele en rode vlaggen bij open pitlane.
Ik zou ook ff je bougies wisselen, naast de bobine.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Inderdaad, als de auto straks op orde is zou ik een trackday met DF zeker aanbevelen ten opzichte van een Vrijrijden dag.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Goeie vraag, en goeie tip! Ik zal de bestaande eens meten. Is niet heel lang volgens mij.BartMS schreef: ↑22 mar 2023, 15:41 Wellicht dat je nog een diepere stuurnaaf kan monteren ala https://www.qspproducts.nl/nl/qsn5417/s ... p-products
ik weet niet hoe diep degene is die er nu op zit?
Bougies heb ik gewisseld tijdens de 0-beurt in december 2022 (toen heb ik olie + alle filters + bougies + remvloeistof gedaan). Ik ga ze er wel even uit pakken om te checken zodra ik de bobine ga vervangen, maar hoop dat ze (nu <1500km oud) nog wel in orde zijn.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Een barst in het keramiek van een bougie zie je niet altijd, maar gaan wel doorslaan als de boel warm wordt.
Als een van je nieuwe bougies een keer op de grond gestuiterd is, kan het al mis zijn. Ik heb het vaker gezien, ook met een 206...
Als een van je nieuwe bougies een keer op de grond gestuiterd is, kan het al mis zijn. Ik heb het vaker gezien, ook met een 206...
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & Peugeot 206 GTI budgetracer
Ik ga het in de gaten houden omdat het probleem direct een paar minuten weg is bij contact uit en aan tijdens het rijden schat ik in dat het elektrisch is ipv mechanisch. Als de nieuwe bobine het niet oplost zijn de bougies ook in 10 minuten vervangen.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Het probleem is wel opgelost, de olietemperatuur bleef ook netjes met de nieuwe koeler, maar de budgetracer is inmiddels niet meer;
Gister tijdens Vrij Rijden afgeschreven in het Scheivlak. Zat iets te ver naar binnen door een auto aan de buitenkant, daardoor liftte ik iets eerder voor het hobbeltje en nog voordat ik de auto kon opvangen zag ik het circuit al door de zijruit en was het een klassieke 'rechtsaf de vangrail in'.
Gelukkig zelf in orde, vandaag alleen wat spierpijn in schouders/nek van de klap, en wat blauwe plekken, maar de auto is wel klaar. Voorkant is compleet scheef dus waarschijnlijk auto krom, passagiersdeur opent amper meer, ruit ligt eruit, velg linksvoor is doormidden, stuurinrichting kapot (stuurt niet meer), gaat niet meer in de versnelling, draagarm is een banaan geworden, zelfs de veerpootbrug is omgebogen aan beide kanten. Dus morgen maar eens een sloper regelen om de wagen op te komen halen op Zandvoort.
Gister tijdens Vrij Rijden afgeschreven in het Scheivlak. Zat iets te ver naar binnen door een auto aan de buitenkant, daardoor liftte ik iets eerder voor het hobbeltje en nog voordat ik de auto kon opvangen zag ik het circuit al door de zijruit en was het een klassieke 'rechtsaf de vangrail in'.
Gelukkig zelf in orde, vandaag alleen wat spierpijn in schouders/nek van de klap, en wat blauwe plekken, maar de auto is wel klaar. Voorkant is compleet scheef dus waarschijnlijk auto krom, passagiersdeur opent amper meer, ruit ligt eruit, velg linksvoor is doormidden, stuurinrichting kapot (stuurt niet meer), gaat niet meer in de versnelling, draagarm is een banaan geworden, zelfs de veerpootbrug is omgebogen aan beide kanten. Dus morgen maar eens een sloper regelen om de wagen op te komen halen op Zandvoort.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Poeh das idd wel klaar voor de 206… gelukkig zelf niks aan over gehouden!
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Balen!
Maar inderdaad zelf er niets aan overhouden is het belangrijkst natuurlijk.
Maar inderdaad zelf er niets aan overhouden is het belangrijkst natuurlijk.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Da's een flinke klap geweest. Flink balen kan ik me voorstellen. Maar gelukkig zelf niks ernstigs, dus hopelijk snel een alternatief.
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Poe zonde zeg. Flinke klap geweest. Hopelijk trekt bij jezelf de spierpijn snel weg, maar hou t in de gaten zou ik zeggen!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Zonde zeg, ik vond het wel een dik wagentje met die bodykit. Deed me een beetje denken aan de 206 WRC van 20 jaar terug. Maar gelukkig heb je zelf niet echt iets er aan overgehouden, dat is verreweg het belangrijkste.
- Eeuwe
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Balen man! Beterschap. Jammer van de 206. Gelukkig zijn ze te vervangen voor niet al te veel geld. Succes met de opvolging..
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Dat was wel een klapper zeg…
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Balen zeg! Gelukkig ben je er zelf nog goed uitgekomen
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Oei Camiel ! Hopelijk trekt de pijn snel weg. Komen daar ook nog de kosten aan de vangrail bovenop (zoals we dat meestal kennen van de Nordschleife) ?
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Thanks voor de beterschapswensen allen, spierpijn is vandaag alweer bijna weg maar het balen zal nog wel ff blijven. Auto is gisteren opgehaald door de sloper op Zandvoort en inmiddels als ‘gesloopt’ bij de RDW.
De opvolger zal nog ff op zich laten wachten, doe ik wel echt pas als ik een huis met garage en aanhanger heb om hem te vervoeren heb ik me voorgenomen. Ook voor dit soort situaties; anders had ik hem mee kunnen nemen en evt onderdelen over hangen naar een andere 206, nu kon ik nog net wat klein grut eruit halen in een hoekje op de paddock van Zandvoort. En dan heb ik ook niet het gedoe met APK, verzekering, wegenbelasting etc.
De opvolger zal nog ff op zich laten wachten, doe ik wel echt pas als ik een huis met garage en aanhanger heb om hem te vervoeren heb ik me voorgenomen. Ook voor dit soort situaties; anders had ik hem mee kunnen nemen en evt onderdelen over hangen naar een andere 206, nu kon ik nog net wat klein grut eruit halen in een hoekje op de paddock van Zandvoort. En dan heb ik ook niet het gedoe met APK, verzekering, wegenbelasting etc.
Jep, ik heb de vangrail op 1 plek aardig ingedeukt over de volledige hoogte, dus 3 vangraildelen á €388 per stuk maakt een kleine €1200,- ter plaatse af te rekenen. Gelukkig geen kosten voor inzet marshalls of 15 min baansluiting.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Wat balen! Gelukkig heb je er zelf weinig aan over gehouden.
Wat een geld voor de vangrail. Geen kosten voor de afsleepwagen?
Wat een geld voor de vangrail. Geen kosten voor de afsleepwagen?
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Nee afslepen was ‘gratis’. Circuit heeft later ook nog even de auto ergens achter gezet totdat hij opgehaald kon worden. Wat dat betreft niets dan lof voor CPZ en RSZ. Denk ook dat de kosten van het circuit wel gedekt zijn met de vangrails.
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Camiel's BMW 125i Coupé E82 daily & 206 GTI [Zandvoort crash]
Minder Camiel. Gelukkig leeft de 125i nog en heb jij zelf niks.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 225 gasten