Auto's en boodschappen doen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
letterlijk
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2014, 15:43

Auto's en boodschappen doen

Bericht door letterlijk » 24 jun 2014, 15:17

Zaterdagmiddag 14:00 uur, het is erg druk bij de supermarkt. Warm doch niet onaangenaam. Kindertjes die zeuren om oranje hamstertjes, oudjes die met de hoofd naar beneden gebogen “sleutelzoekend” en licht strompelend een karretje weten te bemachtigen. De euro die men in het karretje moet werpen wordt barmhartig uitgewisseld; jij een euro en ik jouw karretje. Een perfect en liefdadig samenhang die ervoor zorgt dat het proces wordt versneld. De mensen sluiten netjes achter elkaar in de rij om een winkelmandje te bemachtigen. Verderop zie ik een lange jongen een pak suiker voor de kleine -niet onaantrekkelijke- dame pakken en legt deze met een diepe glimlach in haar karretje. De dame knikt vriendelijk terug en bedankt de man met een ferme, licht erotische, knipoog.
De woest uitziende slager zegt vrolijk goedemorgen en biedt mij een plakje worst aan. Het kleine jongetje wat zojuist aansluit in de rij achter mij vraagt de beste man ook om een plakje worst. De slager toont robuust zijn eeuwenoude grapje door het plakje worst achter de ruit van de toonbank aan te bieden, waarop het jongetje met een iets te enthousiast motoriek het plakje worst wilt aanpakken en tegen de ruit aanslaat. Een aantal oude dames staat gezellig bij het koffieapparaat te kletsen over kousen enzo. All well so far. Langzamerhand begeef ik mij naar de kassa met een zojuist gescoord half pak wit tijgerbrood en een onsje goudsalami. Degene voor mij vraagt of ik voor wil gaan omdat ik toch maar 2 dingetjes heb. Met een vriendelijk gebaar wijs ik af, daar ik toch geen haast heb. De kassière vraagt aan mij een bonuskaart welke ik niet bij mij heb en vertelt dat de goudsalami in de aanbieding is. Een meneer achteraan de rij sprint naar voren en stelt zijn bonuskaart ter beschikking om mij de korting te gunnen. Met een diepe glimlach zeg ik de mensen om mij heen vaarwel en loop de winkel uit naar mijn auto.
Standje 10 volume, croissant, standje 10 maagzuurstand, start ik de auto. Schuin tegenover mij staat een auto te wachten om op mijn plek te parkeren. Hij toetert om mij duidelijk te maken dat ik snel op moet schieten. Weet je wat, ik doe mijn gordel straks wel om, dan kan hij tenminste snel parkeren. Ik kachel riemloos en rustig door en ruim 100 meter verderop wilt een vrouw oversteken. De dame in kwestie stond weliswaar 2 meter van het zebrapad af, maar ondanks deze enorme verkeersinschattingsfout wilde ik haar toch even laten oversteken. De auto achter mij begint direct te toeteren en maakt een handgebaar of ik even door wil rijden. Weet je wat, ik rijd er wel overheen. Dan kan die meneer achter mij tenminste snel weg van het parkeerdek.
De 2 baansweg waarop ik rijd wordt geritst naar 1 baan. De gaten waar normaliter wel sprake van is bij een file, zijn hier niet aanwezig. Iedereen is druk bezig de afstand tussen hen en hun voorganger zo kort mogelijk te houden. Stel je eens voor, dat we gaan ritsen, dat kan toch niet. Ik ga toch niet een andere auto voor mij laten, waardoor ik 20 seconden later bij de supermarkt aankom. De auto’s op de linkerbaan verdrijven zichzelf tot over het verdrijvingsvlak en met een hoop getoeter, vingers en andere handgebaren lukt het 15 volwassenen uiteindelijk toch om 7 auto’s om en om op 1 weg te krijgen. Een vrachtwagen rijdt linksvoor mij en geeft aan naar recht te willen. Rustig laat ik het gat groter en groter worden. Wie zal het weten, wellicht weet de beste man de weg niet of heeft ie zich vergist. “Kom maar!” sein ik met mijn grote licht. Het bedankje kwam van 2 kanten: De knipperlichten van de vrachtwagenchauffeur werd zowel links als rechts getoucheerd en achter mij een vrouw die graag haar ring wilde laten zien die om haar middelvinger zat.
Ik kwam thuis aan en probeerde te begrijpen waar dit soort uiterste vandaan komen. Wat gebeurt er toch met mensen zodra ze omringd worden door 1000 KG staal. Wie is nou de echte persoon? Degene in de auto of degene achter het winkelkarretje. Schiet mij maar lek…Joost zal het weten. :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Martijn_bmw » 24 jun 2014, 16:22

geweldig verhaal :thumbup: :hosanna: :rolling:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door JP » 24 jun 2014, 16:28

Conform de HACCP regels mag de koelketen niet onderbroken worden en dus ook ik wil zo snel mogelijk naar huis met de boodschappen...... :df:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tim N » 24 jun 2014, 19:22

Herkenbaar haha. (ik ben diegene die de gaten dichtrijd :wink: )

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door TLRS » 24 jun 2014, 20:41

Nou ik kan me wel een voorstelling maken.. mensen zijn soms net.. mensen?

Misschien was ze een minuut geleden bijna van de baan gereden door die vrachtwagen? Misschien kon die chauffeur haar wel helemaal niet zien.. maar dat wist zij niet?

Hoe meer je weet hoe minder je kwalijk neemt denk ik dan..

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door martll » 25 jun 2014, 08:48

Herkenbaar. Gister een vrouw achter mij op de A50. Het treintje voor me remde dus ik was gedwongen om ook te remmen. Waardoor zij schrok omdat ik haar afleidde van haar telefoon kreeg ik ook een middelvinger.

Gebruikersavatar
letterlijk
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2014, 15:43

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door letterlijk » 25 jun 2014, 12:39

martll schreef:Herkenbaar. Gister een vrouw achter mij op de A50. Het treintje voor me remde dus ik was gedwongen om ook te remmen. Waardoor zij schrok omdat ik haar afleidde van haar telefoon kreeg ik ook een middelvinger.
Dat soort gevallen/types vallen uiteindelijk met behulp van natuurlijke selectie uit de maatschappij :) m.a.w. dat ruimt zichzelf op. Naar mijn mening nog niet snel genoeg, maar dat terzijde.
Ik geef verder nooit een reactie. De dag dat ik mijn toeter voor het laatst heb gebruikt kan ik mij niet meer heugen i.i.g.

Waar ik met het verhaaltje op doel is dat tegenwoordig iedereen zo gestrest is in het verkeer. Een stukje gunning komt vrijwel nooit voor. Laatst op Aruba schrok ik van de coulance die de bestuurders onderling hadden. Ze deden gewoon moeite om elkaar voorrang te gunnen. Soms met een minuut lang handjes naar elkaar van "ga jij maar eerst". Een soort positief welles nietes verhaaltje. Was prachtig om te zien.

Het lijkt net of het verkeer steeds meer een individueel proces aan het worden is. Een simpel voorbeeld; als er 10 auto's voor een stoplicht staan zullen ze nooit á la formule 1 gelijk optrekken. Nee, pas als de auto ervoor optrekt leggen we onze telefoon weg en schakelen we naar z'n 1. Ritsen idem, c'est ne pas possible.

Foutjes die mensen maken worden altijd meteen beoordeeld en afgestraft.
Ik wil niet alle vrouwen over één kam scheren (maar doe het lekker toch), maar het valt mij op dat juist die groep erg onvolwassen rijdt en elkaar helemaal nooit het licht in de ogen gunt.

Misschien kunnen ze bij de theorie- en praktijklessen hier een keer wat meer aandacht aan besteden. Het gaat altijd alleen maar over het voorrang geven of krijgen. Stukje gunning bij bijvoorbeeld het ritsen wordt niet of nauwelijks besproken.

Maar ja, genoeg gezeikt. Ik ga een vette hap halen burp :hungry:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Robertdj » 25 jun 2014, 12:50

Wat vrouwen betreft merk ik wel dat ze zelden een handje opsteken als bedankje voor het krijgen van voorrang bij een wegversmalling.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Robin » 25 jun 2014, 12:53

Mooi verhaal en natuurlijk zeer herkenbaar, vaak(jammergenoeg) maar je 'vergeet' een groep verkeersdeelnemers(jong en oud, m/v):

Fietsers in het algemeen(vaak in de bebouwde kom/centrum) daar kun je dit verhaal ook op loslaten.

Blind egotripperig, de voetganger en stapvoets rijdende auto's het licht niet in de ogen gunnen, dwars door alles heen willen ook al komen ze van links natuurlijk, zich niet bewust van hun snelheid en kwetsbaarheid. Dat gefuck maak ik vaker mee dan het geschetste frustratieverhaal bij automobilisten onderling...



:coffee:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Reind » 25 jun 2014, 13:29

Robertdj schreef:Wat vrouwen betreft merk ik wel dat ze zelden een handje opsteken als bedankje voor het krijgen van voorrang bij een wegversmalling.
Ja, maar dat komt omdat ze ten alle tijden twee handen aan het stuur moeten houden.......... :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door tomgtr » 25 jun 2014, 13:33

Reind schreef:
Robertdj schreef:Wat vrouwen betreft merk ik wel dat ze zelden een handje opsteken als bedankje voor het krijgen van voorrang bij een wegversmalling.
Ja, maar dat komt omdat ze ten alle tijden twee handen aan het stuur moeten houden.......... :mrgreen:
Nee omdat ze al een telefoon in hun hand hebben en niet per ongeluk naar de politie willen zwaaien met telefoon in hand.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door TLRS » 25 jun 2014, 21:01

letterlijk schreef:Dat soort gevallen/types vallen uiteindelijk met behulp van natuurlijke selectie uit de maatschappij :) m.a.w. dat ruimt zichzelf op. Naar mijn mening nog niet snel genoeg, maar dat terzijde.
Gezien de natuur van je openingspost bevreemd me je uitspraak.
letterlijk schreef:Waar ik met het verhaaltje op doel is dat tegenwoordig iedereen zo gestrest is in het verkeer. Een stukje gunning komt vrijwel nooit voor. Laatst op Aruba schrok ik van de coulance die de bestuurders onderling hadden. Ze deden gewoon moeite om elkaar voorrang te gunnen. Soms met een minuut lang handjes naar elkaar van "ga jij maar eerst". Een soort positief welles nietes verhaaltje. Was prachtig om te zien.
Nou hier in de regio gebeurd dat wel en regelmatig. Soms als de situatie zich voor doet maak ik er een sport van.. soms even gas bij om bij een dam even aan de kant te gaan staan voor een tegenligger. Misschien om te bewijzen dat ik niet het stereotype BMW rijder ben (for what the hell that is). Ben ook het type inhouden bij inhalen van fietsers, hardlopers e.d. buiten de bbk.. vind het zelf ook niet prettig als ik met de hond loop en ze vliegen voorbij alsof ik er niet sta/loop.
letterlijk schreef:Misschien kunnen ze bij de theorie- en praktijklessen hier een keer wat meer aandacht aan besteden. Het gaat altijd alleen maar over het voorrang geven of krijgen. Stukje gunning bij bijvoorbeeld het ritsen wordt niet of nauwelijks besproken.
Wat verwacht je in een land waar mensen altijd onderuit regels proberen te komen... meer regels. Waarom zouden ze dan bij het lessen ergens anders tijd aan besteden? Persoonlijk zou ik graag zien dat mensen tijdens het lessen verplicht mee moeten rijden in een vrachtwagen en op een motor. Zo maar een paar lessen..

Gebruikersavatar
letterlijk
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2014, 15:43

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door letterlijk » 03 jul 2014, 13:12

TLRS schreef:
letterlijk schreef:Dat soort gevallen/types vallen uiteindelijk met behulp van natuurlijke selectie uit de maatschappij :) m.a.w. dat ruimt zichzelf op. Naar mijn mening nog niet snel genoeg, maar dat terzijde.
Gezien de natuur van je openingspost bevreemd me je uitspraak.
letterlijk schreef:Waar ik met het verhaaltje op doel is dat tegenwoordig iedereen zo gestrest is in het verkeer. Een stukje gunning komt vrijwel nooit voor. Laatst op Aruba schrok ik van de coulance die de bestuurders onderling hadden. Ze deden gewoon moeite om elkaar voorrang te gunnen. Soms met een minuut lang handjes naar elkaar van "ga jij maar eerst". Een soort positief welles nietes verhaaltje. Was prachtig om te zien.
Nou hier in de regio gebeurd dat wel en regelmatig. Soms als de situatie zich voor doet maak ik er een sport van.. soms even gas bij om bij een dam even aan de kant te gaan staan voor een tegenligger. Misschien om te bewijzen dat ik niet het stereotype BMW rijder ben (for what the hell that is). Ben ook het type inhouden bij inhalen van fietsers, hardlopers e.d. buiten de bbk.. vind het zelf ook niet prettig als ik met de hond loop en ze vliegen voorbij alsof ik er niet sta/loop.
letterlijk schreef:Misschien kunnen ze bij de theorie- en praktijklessen hier een keer wat meer aandacht aan besteden. Het gaat altijd alleen maar over het voorrang geven of krijgen. Stukje gunning bij bijvoorbeeld het ritsen wordt niet of nauwelijks besproken.
Wat verwacht je in een land waar mensen altijd onderuit regels proberen te komen... meer regels. Waarom zouden ze dan bij het lessen ergens anders tijd aan besteden? Persoonlijk zou ik graag zien dat mensen tijdens het lessen verplicht mee moeten rijden in een vrachtwagen en op een motor. Zo maar een paar lessen..
Tja, af en toe een beetje sarcasme. Kan geen kwaad denk ik :)

Ben het compleet met je eens dat meerdere voertuigen meegenomen moeten worden. Het (extra stukje) anticiperend vermogen en de kwetsbaarheid die spelen bij de motor en het respect voor het voertuig qua gewicht, remafstand van de vrachtwagen. Zal alleen niet de tarieven bevorderen :)

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Riceaux » 03 jul 2014, 16:47

Waar ik met het verhaaltje op doel is dat tegenwoordig iedereen zo gestrest is in het verkeer. Een stukje gunning komt vrijwel nooit voor. Laatst op Aruba schrok ik van de coulance die de bestuurders onderling hadden. Ze deden gewoon moeite om elkaar voorrang te gunnen. Soms met een minuut lang handjes naar elkaar van "ga jij maar eerst". Een soort positief welles nietes verhaaltje. Was prachtig om te zien.
Komt me bekend voor. Maar dan in Portugal. 1 ding viel me wel op daar. Zolang ik in m'n eigen auto reedt met NL kenteken kreeg ik overal voorrang. Zodra ik in de huurauto zonder reclame met Portugees kenteken stapte was alle vriendelijkheid opeens verdwenen van de overige weggebruikers. :tooth:

Gebruikersavatar
letterlijk
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2014, 15:43

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door letterlijk » 07 jul 2014, 12:13

Riceaux schreef:
Waar ik met het verhaaltje op doel is dat tegenwoordig iedereen zo gestrest is in het verkeer. Een stukje gunning komt vrijwel nooit voor. Laatst op Aruba schrok ik van de coulance die de bestuurders onderling hadden. Ze deden gewoon moeite om elkaar voorrang te gunnen. Soms met een minuut lang handjes naar elkaar van "ga jij maar eerst". Een soort positief welles nietes verhaaltje. Was prachtig om te zien.
Komt me bekend voor. Maar dan in Portugal. 1 ding viel me wel op daar. Zolang ik in m'n eigen auto reedt met NL kenteken kreeg ik overal voorrang. Zodra ik in de huurauto zonder reclame met Portugees kenteken stapte was alle vriendelijkheid opeens verdwenen van de overige weggebruikers. :tooth:
Dat was zeker net na het EK2012 :tooth:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Spijkerhard » 07 jul 2014, 23:42

Ik rits ook pas aan het einde, maar haal (aan het einde) niet meer in. 9 van de 10 keer maakt de bestuurder dan vriendelijk een gat vallen. Ook voor een BMW. De middelvinger krijg ik dan vaak van de auto achter me. Zo van, "waarom kruip jer niet ook gewoon voor" ;-)

Gebruikersavatar
letterlijk
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2014, 15:43

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door letterlijk » 08 jul 2014, 07:30

Spijkerhard schreef:Ik rits ook pas aan het einde, maar haal (aan het einde) niet meer in. 9 van de 10 keer maakt de bestuurder dan vriendelijk een gat vallen. Ook voor een BMW. De middelvinger krijg ik dan vaak van de auto achter me. Zo van, "waarom kruip jer niet ook gewoon voor" ;-)
Spot on :swinging:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door RVV » 08 jul 2014, 14:57

Al weer van een paar weken terug, maar wel passend in dit topic :D
Zo lekker agressief wijf achter mij in de stad Groningen. Situatie, brug dicht en wachten. Rijden maar mij proberen voorbij te steken op de Noorderhaven maar dat ging dus niet. Laden en lossen verkeer, overstekende voetgangers en ja daar stop ik netjes voor. Afslaand de nieuwe Boteringestraat in. Blokkeert een Peugeot de kruising. Nouja geen probleem dus die laat ik even voor. Begint dat wijf te toeteren, middelvingers op te steken, te schelden.. En ja dan stap ik dus even uit en trek haar deur open om tekst en uitleg te vragen totaal woest dat gekke wijf. Ze had haast (ik ook) ik zeg moet ik door die Andere auto heen ofzo. Nu sta je mooi langer stil. Onder hoongelach van omstanders. Ze zou wel even met haar auto de mijne rammen. Maar zo flink was ze niet

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door WJ » 09 jul 2014, 13:23

Ja zulk soort verhaaltjes ken ik, de zogenaamde onschuld. Lekker mensen irriteren door lings te blijven hangen en als een schildpad door het verkeer te bewegen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door RVV » 09 jul 2014, 14:36

Oh jij was er ook bij?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Luco » 09 jul 2014, 15:11

RVV schreef:Al weer van een paar weken terug, maar wel passend in dit topic :D
Zo lekker agressief wijf achter mij in de stad Groningen. Situatie, brug dicht en wachten. Rijden maar mij proberen voorbij te steken op de Noorderhaven maar dat ging dus niet. Laden en lossen verkeer, overstekende voetgangers en ja daar stop ik netjes voor. Afslaand de nieuwe Boteringestraat in. Blokkeert een Peugeot de kruising. Nouja geen probleem dus die laat ik even voor. Begint dat wijf te toeteren, middelvingers op te steken, te schelden.. En ja dan stap ik dus even uit en trek haar deur open om tekst en uitleg te vragen totaal woest dat gekke wijf. Ze had haast (ik ook) ik zeg moet ik door die Andere auto heen ofzo. Nu sta je mooi langer stil. Onder hoongelach van omstanders. Ze zou wel even met haar auto de mijne rammen. Maar zo flink was ze niet
Make my day :tooth:
zet hem er maar tegen hoor :lol:

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tom » 24 jul 2014, 21:23

Even wat anders, over supermarkten en vriendelijk zijn.
Net even snel boodschapje gedaan bij de lokale AH. Supermarkten en auto's is altijd stress als je je auto netjes wilt houden. Dus aso die ik ben, parkeer ik net iets buiten het parkeervak in de hoop dat niemand naast mij komt staan. Er was plek genoeg, terrein was voor een kwart bezet (rondom mijn auto sowieso 10 vakken vrij). Op een zaterdag doe ik zoiets uiteraard niet, dan rijd ik liever een extra rondje of zet hem extra ver zodat ie veilig(er) of naast andere fatsoenlijke auto's staat.
Bij terugkomst een paar minuten later vond iemand het nodig om mij bij de bestuurderskant klem te zetten. Zat 5 cm tussen. Op de parkeerplaats was nog steeds plek genoeg.

Ik wil net naar binnen lopen om het om te laten roepen, zie ik die vent net naar z'n auto lopen. Vroeg even of ie nu trots was :) (natuurlijk niet het meest tactische naar iemand die "je een lesje wil leren", maar alle ruimte en dan klemzetten, dan ben je ook een lul). Hij heel verbaasd (gespeeld) natuurlijk. Ik zeg vanwege het klem zetten. Hij zag het probleem niet, omdat ie precies op het parkeervak stond en ik was verkeerd. Dus ik heb gelijk toegegeven dat ik verkeerd was en hij gelijk daarin had, maar dat ik zijn gedrag ook bijzonder kinderachtig vond. Maar hij vond van niet omdat ie netjes in het vak stond. Discussie herhaalde zich een paar keer dus ik zei dat we er niet uit gingen komen.
Ik toegeven dat ik fout zat en hij toegeven dat ie kinderachtig was, prima, dan had ik hem de hand kunnen schudden. Maar nee.

Vervolgens had hij natuurlijk tijd genoeg, omstander mee bemoeien, jong ventje in Porsche patser status blabla, parkeerdeukjes kon ik best betalen als ik zo'n auto reed ofzo (wat ik niet snap, want hij reed zelf ook best een okay auto, geen knakenbak) bladiebla. Hij stapte in maar reed nog niet weg, ik denk wachten of zo. Toen maar naar binnen gegaan om supermarktmanager erbij te halen. Situatie uitgelegd en dat we zo geen steek verder komen. Eenmaal buiten was ie wel weg. Supermarktmanager z'n conclusie was dat het de hitte wel zou zijn. Vond ik wel een goede conclusie op het verhaal.

Maar wat een frustraties en (wellicht) afgunst toch weer.
Blij dat ik wat positiever in het leven sta en geen drang heb om anderen "een lesje te leren" :)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tim N » 25 jul 2014, 07:33

Conclusie volgende keer midden op twee vakken zetten. :headbang:

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door HJ2 » 25 jul 2014, 09:14

Ahrg! Ja irritante ventjes die wel even de werled (hun) mores zullen leren :kotsen:

Hier van de week ook zo iets.
Ik rijd in de BMW in de binnenstad langs de gracht. Voor mij een bestelwagentje van een koerier die overduidelijk het juiste adres aan het zoeken was. Geen probleem natuurlijk. Op een gegeven moment gaat hij links op de weg staan, met links van hem meer dan een meter ruimte en rechts NET te weinig ruimte om er langs te gaan. Ik probeer het nog even, maar zie dat het niet gaat zonder de stoep op te rijden. Ja sorry, maar daar leg ik de grens. Geen zin in schade of opnieuw moeten balanceren, dus ik spreek de vriendelijke man even aan. Of hij even zijn auto een klein stukje aan de kant wil zetten (wat hij in een vloeiende beweging voorwaarts ook had kunnen doen toen hij stopte) Hij gebaart: je kunt toch over de stoep? Ik stap uit en leg hem uit wat daar mis mee is (netjes) en dat hij zijn busje toch gewoon netjes aan de kant had kunnen zetten? Hij zegt nogmaals dat ik maar over de stoep moet. Ik heb echter geen haast dus ga rustig wachten tot hij klaar is. Inmiddels een hele opstopping achter me die beginnen te toeteren en naar mij gebaren dat ik moet opzouten (nou ja!) Ik stap dus weer uit en maak heerschap koerier duidelijk dat hij wel heel asociaal bezig is zo.... Op dat moment komen er 2 segways langs. Parkeerpolitie! Ze bekijken de situatie, zien de koerier midden op de weg staan terwijl dat helemaal niet noodzakelijk is en in plaats van de koerier te sommeren even die 10 cm. opzij te gaan krijg ik in m'n gezicht geslingerd: Je kunt toch ook 2 min. wachten? Nou ja zeg. Dat was mijn probleem ook helemaal niet. Lekker bijdehand en omgekeerde wereld. Ik heb verder gewacht tot de koerier klaar was. De volgende 100 meter wordt ik nog even ingehaald en gesneden door vetter een 55 plusser in een wit singlet, luid toeterend...

Nogmaals: :kotsen:
Laatst gewijzigd door HJ2 op 25 jul 2014, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Thomas H » 25 jul 2014, 09:19

Herkenbaar, leeg stukje parkeerplek opzoeken (liefst boven in een parkeergarage) om parkeerschade te voorkomen. Echter durf ik de auto niet ruimer in het vak te zetten. Ben als de dood dat iemand een keer met z'n sleutel langs de auto gaat om "die aso" even terug te pakken. Ook al is het rustig in de garage...
Het is dan ook een sport geworden om op zoek te gaan naar een parkeerplaats die of vrij staat (tussen pilaren bijvoorbeeld) of naast een wat luxere auto... Zijn ook vooroordelen, maar gaat tot nu toe gelukkig altijd goed.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Frank_Sch en 116 gasten