Auto's en boodschappen doen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tom » 25 jul 2014, 09:34

Thomas H schreef:Ben als de dood dat iemand een keer met z'n sleutel langs de auto gaat om "die aso" even terug te pakken. Ook al is het rustig in de garage...
Daar ben ik ook bang voor. Maar het is kiezen tussen kwaad.
Het is dan ook een sport geworden om op zoek te gaan naar een parkeerplaats die of vrij staat (tussen pilaren bijvoorbeeld) of naast een wat luxere auto... Zijn ook vooroordelen, maar gaat tot nu toe gelukkig altijd goed.
+1
Doe ik ook altijd. Je moet helaas wel.

Robin
Berichten: 51354
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Robin » 25 jul 2014, 09:47

Tom schreef:Even wat anders, over supermarkten en vriendelijk zijn.
Net even snel boodschapje gedaan bij de lokale AH. Supermarkten en auto's is altijd stress als je je auto netjes wilt houden. Dus aso die ik ben, parkeer ik net iets buiten het parkeervak in de hoop dat niemand naast mij komt staan. Er was plek genoeg, terrein was voor een kwart bezet (rondom mijn auto sowieso 10 vakken vrij). Op een zaterdag doe ik zoiets uiteraard niet, dan rijd ik liever een extra rondje of zet hem extra ver zodat ie veilig(er) of naast andere fatsoenlijke auto's staat.
Bij terugkomst een paar minuten later vond iemand het nodig om mij bij de bestuurderskant klem te zetten. Zat 5 cm tussen. Op de parkeerplaats was nog steeds plek genoeg.

Ik wil net naar binnen lopen om het om te laten roepen, zie ik die vent net naar z'n auto lopen. Vroeg even of ie nu trots was :) (natuurlijk niet het meest tactische naar iemand die "je een lesje wil leren", maar alle ruimte en dan klemzetten, dan ben je ook een lul). Hij heel verbaasd (gespeeld) natuurlijk. Ik zeg vanwege het klem zetten. Hij zag het probleem niet, omdat ie precies op het parkeervak stond en ik was verkeerd. Dus ik heb gelijk toegegeven dat ik verkeerd was en hij gelijk daarin had, maar dat ik zijn gedrag ook bijzonder kinderachtig vond. Maar hij vond van niet omdat ie netjes in het vak stond. Discussie herhaalde zich een paar keer dus ik zei dat we er niet uit gingen komen.
Ik toegeven dat ik fout zat en hij toegeven dat ie kinderachtig was, prima, dan had ik hem de hand kunnen schudden. Maar nee.

Vervolgens had hij natuurlijk tijd genoeg, omstander mee bemoeien, jong ventje in Porsche patser status blabla, parkeerdeukjes kon ik best betalen als ik zo'n auto reed ofzo (wat ik niet snap, want hij reed zelf ook best een okay auto, geen knakenbak) bladiebla. Hij stapte in maar reed nog niet weg, ik denk wachten of zo. Toen maar naar binnen gegaan om supermarktmanager erbij te halen. Situatie uitgelegd en dat we zo geen steek verder komen. Eenmaal buiten was ie wel weg. Supermarktmanager z'n conclusie was dat het de hitte wel zou zijn. Vond ik wel een goede conclusie op het verhaal.

Maar wat een frustraties en (wellicht) afgunst toch weer.
Blij dat ik wat positiever in het leven sta en geen drang heb om anderen "een lesje te leren" :)
Ik snap je en herken het hele verhaal Tom.
Maar... je zegt 't al, je truukje met het net uit 't lood parkeren(met je prima redenen) wordt verkeerd begrepen. Dat zie je maar weer. Ergens verderop parkeren dunkt me?

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tom » 25 jul 2014, 10:16

Robin schreef:
Ik snap je en herken het hele verhaal Tom.
Maar... je zegt 't al, je truukje met het net uit 't lood parkeren(met je prima redenen) wordt verkeerd begrepen. Dat zie je maar weer. Ergens verderop parkeren dunkt me?
Precies. Had ook m'n bek kunnen houden want hij liep al naar z'n auto met boodschappen. Maar ik laat mij niemand de les lezen, ook niet door iemand die een kop groter is :tooth:
Verderop was misschien beter. Maar nu waren links en rechts van mij ook plekken vrij, terwijl hij precies naast mij moest parkeren. Dus of dat geholpen had, denk het niet.

Gebruikersavatar
JWdrive
Berichten: 253
Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door JWdrive » 25 jul 2014, 10:27

Parkeer ook altijd helemaal achteraan of boven/beneden in een parkeergarage. In ieder geval, zo ver mogelijk weg van de ingang...

Als ik hem 'defensief' parkeer dan gewoon midden over twee vakken, zodat je geen bijdehante figuren hebt die hem er strak naast zetten. Je blijft dan uiteraard nog het risico houden met 'mensen' die het nodig vinden je eigendommen te beschadigen.

Parkeer ook nooit naast auto's met kinderstoelen of auto's die al scheef staan geparkeerd. Echter naast een enigzins dure auto parkeren is ook geen garantie, genoeg die hem echt als werktuig zien en het is toch een lease-auto mentaliteit.

Eigenlijk zouden we DF Parking Friends stickers moeten hebben. :beer:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door GTRene » 25 jul 2014, 10:49

ik parkeer altijd netjes binnen de lijnen in een vak, maar zet hem wel altijd zo ver mogelijk vanaf ingang of loop paden e.d. of naast een paal aan 1 kant zodat die kant vrij blijft.
of bv bij grote parkeerplaatsen rondom meubelplein (buiten) oid dan ergens in een hoek of achteraan waar bijna niemand parkeert ivm wat verder lopen naar winkels :D

en als het bv echt niet anders kan ergens waar al die opties in een drukke plaats oid vol staan, maar wel wat enkele gaten vrij tussen auto's, dan kijk ik wat voor auto's het zijn en of ze deurstrips hebben, van die rubber dingen, dus stel dat ze toch de deur wat verder open gooien het een relatief zachte landing krijgt en geen schaaf plek ala zonder deurstrips :D

autoliefhebbert zijn is soms zwaar :tooth:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door RVV » 25 jul 2014, 15:20

Tom schreef:
Robin schreef:
Ik snap je en herken het hele verhaal Tom.
Maar... je zegt 't al, je truukje met het net uit 't lood parkeren(met je prima redenen) wordt verkeerd begrepen. Dat zie je maar weer. Ergens verderop parkeren dunkt me?
Precies. Had ook m'n bek kunnen houden want hij liep al naar z'n auto met boodschappen. Maar ik laat mij niemand de les lezen, ook niet door iemand die een kop groter is :tooth:
Verderop was misschien beter. Maar nu waren links en rechts van mij ook plekken vrij, terwijl hij precies naast mij moest parkeren. Dus of dat geholpen had, denk het niet.

Hij zal wel gedacht hebben die vent heeft een mooie auto die ramt zijn deur toch niet tegen mijn auto :D


Maar idd situatie zuigt. Met jouw "type" auto roep je helaas afgunst over je heen. Gewoon standaard ver weg zetten. :wink:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Martijn M » 25 jul 2014, 16:37

Thomas H schreef:Herkenbaar, leeg stukje parkeerplek opzoeken (liefst boven in een parkeergarage) om parkeerschade te voorkomen. Echter durf ik de auto niet ruimer in het vak te zetten. Ben als de dood dat iemand een keer met z'n sleutel langs de auto gaat om "die aso" even terug te pakken. Ook al is het rustig in de garage...
Het is dan ook een sport geworden om op zoek te gaan naar een parkeerplaats die of vrij staat (tussen pilaren bijvoorbeeld) of naast een wat luxere auto... Zijn ook vooroordelen, maar gaat tot nu toe gelukkig altijd goed.
Ik rij altijd naar 't laagste niveau. Komt best vaak voor dat die 95% leeg is als je komt, dus gaat er niet zo snel iemand naast je staan.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Joël D. » 27 jul 2014, 15:40

Ik rij ook altijd helemaal naar boven. Tijdje geleden stond deze Porsche ook dubbel, dus kon ik hem daar mooi naast zetten:

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door JP » 27 jul 2014, 19:01

Dat achteruit inparkeren lijkt me wel wat moeilijk inladen van de boodschappen.....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door allen » 27 jul 2014, 19:46

Eerst fout parkeren en vervolgens denken dat de tegenreactie uit afgunst komt. Het wordt steeds mooier. :tooth:
Verder weg zetten, en een paar passen meer lopen richting de supermarkt. Daar ga je niet dood van en je voorkomt dat mensen verkeerde indrukken gaan krijgen over bezitters van dit soort auto's.
De foto's die mensen van hun eigen wagen nemen om even heel stoer te laten zien dat ze verkeerd geparkeerd staan wekken bij mij in ieder geval al geen goede indruk op.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Thomas H » 28 jul 2014, 09:31

Martijn M schreef:
Thomas H schreef:Herkenbaar, leeg stukje parkeerplek opzoeken (liefst boven in een parkeergarage) om parkeerschade te voorkomen. Echter durf ik de auto niet ruimer in het vak te zetten. Ben als de dood dat iemand een keer met z'n sleutel langs de auto gaat om "die aso" even terug te pakken. Ook al is het rustig in de garage...
Het is dan ook een sport geworden om op zoek te gaan naar een parkeerplaats die of vrij staat (tussen pilaren bijvoorbeeld) of naast een wat luxere auto... Zijn ook vooroordelen, maar gaat tot nu toe gelukkig altijd goed.
Ik rij altijd naar 't laagste niveau. Komt best vaak voor dat die 95% leeg is als je komt, dus gaat er niet zo snel iemand naast je staan.
Zie de foto van Joël D. Die parkeergarage had ik in m'n hoofd. In dit geval boven, maar in een ondergrondse garage is naar beneden rijden (soms tot ongenoegen van m'n vriendin) de oplossing!

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Joël D. » 28 jul 2014, 15:03

De vakken zijn trouwens zo breed:

Afbeelding

Zelfs met een Panda uit 1985 is het al krap.....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door GTRene » 28 jul 2014, 15:36

die lijken idd wel erg smal, zou ik mijn kar niet neer zetten :mrgreen:
gewoon voor extra opbrengsten gedaan, shame on them!

in Almelo parkeergarage (ook al jaren niet meer geweest) hebben ze tenminste normale redelijk ruime parkeer vakken zo het hoort.

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Richardt. » 28 jul 2014, 17:04

Ik maak er in parkeergarages ook altijd een sport van om zo strak mogelijk langs een betonnen pilaar te parkeren en zoveel mogelijk ruimte over te laten aan de andere zijde. Dat plus een rustig plekje uit kiezen en een wat nieuwere auto waar je naast staat en het gaat allemaal wel goed.

Wat me trouwens altijd opvalt in parkeergarages zijn de vele verschillende lakkleuren op muren en pilaren. De vaak hoge stoeprandjes zitten ook vol met beschadigingen. Hoe krijgt men het soms voor elkaar vraag ik me dan af. :(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door GTRene » 28 jul 2014, 17:36

ja....
denk van allerlij soorten auto's, sommige moeilijk overzichtelijk en verschillende chauffeurs, sommige bochten zijn ook vragen om problemen en of sommige stoepranden, je kan van die rechtopstaande (rotdingen en grote kans op velg schade) of van die fijne schuine stoepranden, die zouden ze overal bij bepaalde situaties moeten gebruiken.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door HJ2 » 29 jul 2014, 21:43

Wist je dat dan niet... De aannemer en de architect van de garage heeft een leuke deal gesloten met de locale schadeherstellers! Die bandjes leggen ze soms zo neer en geven ze op een dusdanige manier vorm dat er niets dan schade door kan ontstaan. Terwijl er ook andere oplossingen denkbaar zijn EN voor dezelfde prijs!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door GTRene » 29 jul 2014, 21:49

je zou het soms bijna denken bij bepaalde situaties...
soms zo krom en of ondoordacht of soms moet je wel een goed chauffeur zijn en je wagen goed kennen wil je ongeschonden parkeerhavens opkomen of parkeer garages of slingers met heuvels? in de weg waar je dat ook ziet en ook vaak met behoorlijke schade aan die stoepranden...ja sporen van auto's dan.

bovendien soms levensgevaarlijk, stel mensen uit een andere plaats komen op bezoek letten even wat minder op, die scherpe stoeprand heuvel in het midden van de straat niet goed gezien, raakt de scherpe rand van zo'n ding en stuur knalt de andere kant op (met eventueel gevolgen van dien) of uit je handen, terwijl als gewone schuine randen gebruikt werden gebeurt er niet zo heftig iets maar genoeg om alert te zijn en je velgen/banden blijven heel.

zulke stoepranden bv is niet fijn...

Afbeelding

dan is zoiets een stuk vriendelijker mocht je het eens wat raken

Afbeelding

sommige parkeer garages hebben zulk idioot krappe bochten dat je alleen makkelijk met een klein boodschappen wagentje en banden 70 hoogte veilig erin kan op bepaalde momenten als ze je niet zitten te pushen en of je de bocht net wat anders moet maken omdat een andere auto je daartoe 'dwingt' :ongeveer als:

kan me best voorstellen dat sommige met grote auto's en of oudere mensen of wellicht wat onbesuisde mensen daar best problemen mee hebben af en toe gezien de beschadigingen op muren en stoepranden.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Tom » 29 jul 2014, 22:08

Dood aan die kut stoepranden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door GTRene » 29 jul 2014, 22:41

zouden verboden moeten worden :headbang:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door JP » 13 feb 2022, 21:54

De boodschappen, de boodschappen. Anno 2022 is er niet zo veel veranderd. De XL grootgrutters schieten uit de grond en als je de parking op schiet, wemelt het er van de hamsters. Tegenwoordig heb je buiten invalideparkeerplaatsen, nu ook de familieparkeerplaatsen. Opa en oma in de Getz zal het aan hun rollator roesten. Lekker plek kort bij de deur, en ja ze hebben ook familie, al zijn die 40 jaar het huis uit.
Nu zitten we in het staartje van het coronatijdperk, gekenmerkt door mondkapjes, maar vooral de fanatiekelingen die in de winkelwagenparking, even uitgebreid met de desinfectie aan de gang gaan. Muntje, handvaten, bonuskaart, het zal toch even ruimschoots ingespoten moeten worden met dat aangelengde zoutzuur. Vooral de wat op leeftijd zijndende medemens kent alleen nog niet de regel, 1 karretje per persoon. Dus oma mag er niet in zitten, maar moet een eigen muntje meenemen. Hence het muntje......de ene winkel zijn de kettingkjes vastgebonden en dus 'gratis' te gebruiken, de week erop trek je in je enthousiasme zo 25 karretjes mee....moet je opeens wel weer 'huur betalen...' Vol goede moed storm je de winkel binnen, de oudjes voor je probeer je met telepathie door de ingang te dwingen...."laat ze gvd aub geen zelfscan nemen...." Alsof de duvel (geen bier) er mee speelt, zie je ze net voor je rechtsaf gaan......"aaahhhh". Oma die in haar buideltas loopt te graaien naar die verrekte bonuskaart. Je ziet alles voorbij komen, deo, tandenstokers, depend, pepperspray, tekeningen van de achterkleinkinderen, een Nokia uit 1986, ah daar is die bonuskaart. Als je dan eindelijk zelf aan de beurt bent, swipe je als een zorro je eigen kortingskaart onder de scanner door en trek je dat ding uit de muur. Op naar de arena !
Wel niet vergeten die eerlijkheidsscanner rechts te plaatsen in je persoonlijke bolderkar. Links is er nog plek voor je bakkie Lepra-koffie.

Door de slagboom en het slagveld mag beginnen, links en rechts schieten de mensen langs je door, ze hebben immers toch een muilpamper op dus die 1.5cm voor mijn neus, er kan hun niks gebeuren. 6 dik staan ze de komkommers op te meten, want ja, je wil toch voor dat vast bedrag meer cm's hebben. Zelf schiet ik altijd naar de wat duurdere vleesafdeling, vis er 6 pakken biefstuk en zalm uit en scan er 4. De rest is de bonus. Je zou die oudjes eens moeten zien, ze houden je precies in de gaten (maar ik scan later buiten hun zicht de andere 2) Ze rennen nog net niet met hun klapperende kunstknieën naar de counterbalie.
Waarom hebben mensen nooit tijd met boodschappen doen ? Zetten die thuis al de aardappelen op het vuur om dan in de tussentijd nog even de andijvie bij de super te halen. Winkelen is een echte veldslag, toiletpapier voor 4 maanden, melk voor een heel weeshuis, en pasta voor een heel Italiaans dorp. Ondertussen proef je de gehaastheid, ik wordt er nerveus van....en vergeet dan meestal de essentials. Verder dan wat brood en een zak chips kom ik dan ook niet meer. Mede te danken aan die medestrijders....
Later op de parking weet ik niet hoe snel ik de bocht om moet. Wat een zelfkastijding elke week. Thuis op de Mac slinger ik maar weer Picnic, de AH en andere thuissupermarkten aan. Ondanks de "gratis bezorgd als je voor €12 Always besteld", bouw ik toch zo een voorraad op.
Nog even en ze komen thuisbezorgen met een gepantserde geldwagen. De mensen moeten toch eten, dus het wordt met de week duurder.
Nu nog de cash afschaffen, dan kunnen ze van die €5 biljetten ook toiletpapier maken. Goedenavond.

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Eric Z » 13 feb 2022, 22:02

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3564
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door HJ2 » 13 feb 2022, 22:12

Holy thread revival!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door RS-Ron » 13 feb 2022, 23:05

Geen last van met de C10. Ik krijg alle ruimte.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door Arthur » 14 feb 2022, 03:02

In de supermarkt? Snap ik :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31210
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Auto's en boodschappen doen

Bericht door JP » 14 feb 2022, 10:03

Ron heeft deze als enkelband, dan verliest hij zijn C10 niet uit het oog.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten