Welke on-board-camera?

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Welke on-board-camera?

Bericht door Paskal » 12 mei 2014, 20:02

Aangezien in-board-filmen op de Ring weer geoorloofd is en ik dit jaar hopelijk de nodige rondes ga rijden (heb immers niet voor niks een JK) leek het me wel aardig om ook eens wat on-board-opnames te maken. GoPro Hero3 of Hero 3+ is uiteraard een optie, maar wat zijn de alternatieven, welke mountings, voeding via 12V, hoeveel geheugen nodig etc? Motto: als ik iets koop, koop ik wel direct iets goeds dus Kruidvat-spul e.d. laat ik dus aan me voorbij gaan. Aan de andere kant hoeft het uiteraard ook weer geen profi-spul ter waarde van een JK te worden :)

Ben een echte leek op dat gebied dus ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Fedmas » 12 mei 2014, 20:06

Ik zeg Hero 3. Met de battery backpack en het open deurtje kan je een oplaadkabel en usb sigarettenaansteker doen. Indien nodig. Met zuignap kan ie op het raam evt.. Geloof dat je ook nog de Drift HD hebt, die zijn ook populair. Zelf een Hero 3 black edition, werken heerlijk.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Knot » 12 mei 2014, 20:07

Ik weet niet hoe het bij de Hero3 zit maar de Hero2 die ik heb is de case dicht dus laden moet je een gat maken in het plastic.

De accu van de Hero2 schijnt wel vele malen langer mee te gaan, zeker als je geen lcd backpanel erop hebt gemonteerd. Zelf schiet ik gewoon 2 uur beelden op een 32GB Sandisk Extreme Pro SDkaart (45MB/sec). Als je dan aan je hamburgertje zit trek je meteen de kaart leeg en laad je de GoPro weer een uurtje bij... althans, zo doe ik het.

GoPro is wel de topper in dit segment vind ik, ook oneindig veel montagebeugels, zuignappen etc te krijgen.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Fedmas » 12 mei 2014, 20:13

De Hero3 heeft een dichte behuizing maar als je een battery backpack koopt krijg je 2 grotere kapjes. In eentje is de mogelijkheid om in de battery backpack een micro USB kabel te doen. heb zo snel geen foto maar is redelijk simpel dan.

Edit: Foto!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fedmas op 12 mei 2014, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12542
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Downforce Hans » 12 mei 2014, 20:18

Ik hoor goede verhalen over de Sony........

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Hielke » 12 mei 2014, 20:20

Andre heeft sinds kort de Sony HDR-AS100v action cam. Beeldkwaliteit is nagenoeg op Hero3 kwaliteit, maar het geluid is veel beter. Ook iets goedkoper geloof ik. Bitrate opname is ook mooi hoog waardoor er vloeiende opnames ontstaan. Accu moet ook meer sap hebben.

Die of de Hero en je zit goed.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Paskal » 12 mei 2014, 20:36

Goede aanvulling mbt geluid inderdaad. Fatsoenlijk geluid heeft uiteraard ook de voorkeur. Hoeveel GB aan kaartjes heb je nodig voor rondje of 15 (ca. 2,5u) en moet je een bepaalde kwaliteit kaartjes hebben?

Zag op diverse vergelijkende YT-filmpjes dat de Hero3+ nog wat scherper is dan de Hero3, maar prijsverschil is wel dermate fors dat ik me afvraag of het dat waard is.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Knot » 12 mei 2014, 20:58

Leen anders eerst eens een weekendje zo'n ding, kan je zelf kijken of je het handig vind.

Die Hero2 van mij mag je zo ophalen hoor voor een weekendje ring (zolang je m niet buiten de auto hangt ;))

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Fedmas » 12 mei 2014, 21:11

Mijn Hero3 ook wel hoor..

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2014, 21:18

Dit filmpje is gemaakt met een Hero 3 en een "the frame" dan is het geluid gewoon goed en heb je de mogelijkheid om een kabel aan te sluiten en hem op te laden. Hoef je dus ook niet te kloten met batterypacks.


Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Hielke » 12 mei 2014, 21:38

Als je met die beelden reclame voor de Hero hebt willen maken Tom, dan eehhh......, is je dat niet gelukt :tooth:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Petrolhead Tom » 12 mei 2014, 21:44

Instellingen stonden toen niet goed inderdaad. Zo lang je 30 frames per seconde aanhoud dan zijn de beelden gewoon prima. Filmpje van Alexander is bijvoorbeeld prima:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vAjM2S1M ... m_3lLzXcLg[/youtube]

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2227
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door jos_br » 12 mei 2014, 23:17

Ik heb net de GoPro Hero3+ in gebruik en ben verbaasd over zowel geluid als beeld. Wat het oplaadkabeltje betreft zie ik hier ook weer mooie oplossingen.

Jos.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Paskal » 13 mei 2014, 06:39

Thanx voor de reacties :thumbup:
Ik zie weinig alternatieven voorbij komen dus het lijkt erop dat de GoPro toch de way to go is. Binnenkort dus maar eens een wensenlijstje samenstellen met camera en accessoires :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Knot » 13 mei 2014, 08:13

Doe anders ff een mailtje naar Joris bij http://www.suprasport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; die doet veel handel met gopro uit de VS.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door martll » 13 mei 2014, 08:41

Ik gebruik een goede telefoonhouder met zuignap op het raam met een iphone 5. Ben toch wel verbaasd over de kwaliteit. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Hielke » 13 mei 2014, 10:56

Paskal schreef:Thanx voor de reacties :thumbup:
Ik zie weinig alternatieven voorbij komen dus het lijkt erop dat de GoPro toch de way to go is. Binnenkort dus maar eens een wensenlijstje samenstellen met camera en accessoires :)
Nou ja,

De Sony is goedkoper, heeft een betere accu, betere geluidskwaliteit, geweldige stabiliteitscontrole, vloeiende bitrate, een standaard houder met standaard statiefgroef. De beeldkwaliteit is per pixel misschien iets minder, maar dan moet je al heel kritisch zijn.

Andre
Berichten: 11224
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Andre » 13 mei 2014, 11:10

Ik ben klaar met gopro. Pure marketing rotzooi. Die sony is top voor mij geen gopro s meer.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4916
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Roy RS » 13 mei 2014, 13:50

Ik heb de Hero 3 Black met battery pack. Beeld is perfect en geluid is prima, maar ik wil toch wel het volgende melden.
Ik ben mega teleurgesteld in een groot bedrijf als gopro, ik heb dus die battery pack van 60 dollar erbij om dubbele batterij tijd te kunnen gebruiken en ik heb de black genomen om "gratis" de wifi remote erbij te hebben, maar dit werkt dus niet samen, zodra de eerste accu leeg is loopt de camera/ afstandbediening conitnu vast en zul je opnieuw op moeten starten en zonder remote verder moeten gaan.
Nogal onhandig als de camera buiten op de Ariel vast zit en je de tarzanbocht induikt.

Dus ik dacht, dat ligt aan dit ene device, die is gewoon slecht, maar als je dan op het forum gaat kijken, blijkt dat dit gewoon bekend is bij Gopro en ze er simpelweg niks mee doen. Die fucking community is zelfs zo gebrainwashed door het almachtige Gopro dat ze het als iets logisch zien dat dat niet kan....en niet verholpen wordt.

Toen kwamen er wat updates...blijft gewoon hetzelfde.

Dan nog wat, die battery pack, als je die helemaal leeg maakt....dan laadt ie niet op als je hem aansluit op het net en lijkt ie gewoon stuk te zijn, helemaal dood. Dan moet je de bacpac op de camera zetten, de stekker in de bacpac doen en de camera aanzetten, dan na een 15 min springt ie toch aan.

2-3 producten dus en geen van allen doen wat ze moeten doen, zeker niet samen. het is echt dat ik voor een klein fortuin aan zuignapjes, plakkertjes en standaardjes erbij gekocht heb...anders schakelde ik vandaag nog over. Alle zooi die je ervoor koopt, kun je alleen bij GoPro gebruiken, niet bij een ander merk.

Écht wát één troep! je koopt dus voor 450 dollar een camera en 60 dollar een bacpac en vervolgens moet je allerlei omwegen gebruiken om gewoon te kunnen filmen en dát is nog niet zo erg, maar tegen de tijd dat je alle trucjes en omwegen kent, zijn alle momenten die je wilde filmen gewoon al voorbij...

Ik zou voor Sony of Contour gaan en die GoPro rommel laten voor wat het is.
De app van GoPro is wel tof trouwens... :D

Gebruikersavatar
SanderGTi
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 dec 2011, 19:34

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door SanderGTi » 13 mei 2014, 19:44

Leuk vergelijk tussen de Sony HDR-AS100V en de GoPro Hero3+ Black:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N5WXCyLf ... 4164909353[/youtube]

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11433
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Hielke » 13 mei 2014, 22:09

Goeie test.

Beeldstabilisatie en geluid zijn van de Sony heel veel beter dan de GoPro. Om kleurverzadiging te krijgen levert de Sony iets scherpte in. GoPro levert kleurverzadiging in.

In de praktijk lever je door de upload naar youtube meer kwaliteit in dan er tussen de camera's bestaat.

Ik ging voor de Sony.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3659
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Paskal » 13 mei 2014, 22:54

Thanx voor de link naar de test :thumbup:
Naast de door Hielke genoemde punten vind ik de kromming aan de zijkanten van de GoPro dan wel weer een minpunt. De steady-shot van de Sony werkt wel weer prachtig :thumbup:
Ik neig op dit moment naar de Sony. Eens ff kijken hoe het daar zit met mountingmogelijkheden aan bv rolkooi en 12V-continue-voeding e.d.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5270
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Kasteel » 14 mei 2014, 10:28

Werk zelf veel met GoPro Hero 3 BE; als case een skeleton-case gekocht. Deze is niet waterdicht, maar wel ruimte voor voeding + betere geluidskwaliteit. Vind de beelden en eenvoud echt ongekend en supertoegankelijk.

Andre
Berichten: 11224
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Andre » 14 mei 2014, 11:17

Ik heb de sony op rammounting zuignap perfect spul. Voor de rolkooi kan je de mount gebruiken die standaard bij sony action bike pakket zit.

Zeer tevreden met de sony!

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Welke on-board-camera?

Bericht door Ahmed » 22 mei 2014, 07:59

Voor wie een (veel)goedkoper alternatief zoekt:





Vrijwel alle GoPro mounts zijn compatibel met de SJ4000.

Voorbeeld vids:





http://www.banggood.com/SJ4000-Waterpro ... 17037.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EmielS60, Kadett en 7 gasten