Pagina 1 van 2

Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 10:09
door EvdP
Weer eens wat naders dan al die Mega Nee eco broeser diesels.

Afbeelding

Een opgegeven verbruik van slechts 3,3 liter per 100 kilometer en toch in 7,4 seconden accelereren naar de 100 kilometer per uur.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 10:12
door martll
3,3L/100km :lol:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 10:51
door Wouter81
Dat wordt een megasucces. :) Mooie stunt van Volvo, al die VAG 110 PK bluemotion meuk geven ze hiermee ruimschoots het nakijken.

Collega heeft net een V40 D2 van 3 maand oud, heeft gelijk een offerte opgevraagd om die weer in te ruilen, lol. :df:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 11:03
door Barend
Zo, dit zal een fijne verkooptopper worden! Zag de prijzen ook langskomen, is prima te doen!

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 12:11
door Petrolhead Tom
Volvo is de leasemarkt aan het overnemen. Doen ze goed! :thumbup:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 13:06
door Steven N.
Oehh! :D

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 13:10
door Knot
De golf en a3 met 1.6tdi 110pk vind ik inderdaad net wat te mager en te lang vertand voor het beschikbare koppel en vermogen.

Dit zijn dan wel prachtige waarden voor een 14% bijteller.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 13:30
door Fabian
Dit wordt een topper inderdaad, super aanbieding.

Topspeed is wel elektronisch begrensd op 190

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 13:48
door Knot
Dat doet VW dan wel goed, al die bluemotions op 200 teller begrenzen (188gps), al mag het altijd een kilometertje meer zijn :ken ik jou:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 21:46
door ErikS
Oef, jammer dat t een diesel is.
voor mij niet interressant.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 22:24
door Spijkerhard
Hmmm, qua bijtelling ligt het omslagpunt bij 0km denk ik.....

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 25 feb 2014, 22:32
door Mark 320iS
Voor de leaserijder (waaronder ik), is dit inderdaad een hele interessante auto. Binnenkort gaat de QV eruit en ik zat eigenlijk te kijken naar auto's in een segment hoger met 20% bijtelling, zoals de c-klasse, 3 serie en V60. Even snel rekenen leert dat deze auto straks netto meer dan 200 euro goedkoper is en dan wordt het stiekem toch wel een mogelijkheid.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 09:07
door Steven N.
Is vanaf nu te bestellen, iemand echter een idee of ze al bij de dealers staan?

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 10:28
door Arthur
Vraagje aan de leasemij medewerkers hier: hoe zit dat met de omslag benzine/diesel? Bij ons mag je pas vanaf 40kkm een diesel nemen, anders dus een benzine. Nu zou ik als daily best een hybride met diesel willen echter mag dit niet omdat ik op ~25kkm zit... Logisch? En een diesel met 100kkm na 4 jaar heeft toch een hogere restwaarde als eentje met 160-180kkm? De leaseprijs moet toch betaald worden, benzine of diesel, dan is een hogere restwaarde toch een plus? Of maak ik een denkfout?
Spijkerhard schreef:Hmmm, qua bijtelling ligt het omslagpunt bij 0km denk ik.....

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 12:56
door Knot
Zal wel met een principe kwestie te maken hebben denkik.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 18:53
door Fabian
Het is allemaal rekensom arthur.

Vergeet niet dat een diesel een fors hogere aanschafprijs heeft en dat de wegenbelasting fors hoger is. (Diesel hybrides zijn echt tanks qua gewicht en "nagenoeg" onverkoopbaar op de patriculiere gebruikte markt) de restwaarde is vaak lager als bij een "gewone" diesel.

Voor de keuze zou gekeken moeten worden maar de daadwerkelijke exploitatiekosten incl brandstof ipv excl brandstof (wat meestal gebeurd) ipv: 40.000 km of meer is een diesel. Maar een werkgever wil daar niet teveel werk mee, dus gestandariseerd. Als de leaseregeling een update zou krijgen zou dat meegenomen kunnen worden. Een leasemij kan dat prima uit handen nemen van een werkgever :wink:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 19:04
door D20VT
Ik had mijn Golf 7 BM edition al klaar staan in de configurator, aangezien ik over 5K km een nieuwe uit moest zoeken.

Maar nu ik dit zie ga ik toch ook eens gluren bij de Zweedse buren :devil:

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 19:57
door Arthur
Okay, Fabian. Maar wij hebben ook met een leasenorm te maken. Alle auto's inclusief alle kosten die daaronder vallen zijn te leasen, met een privebijdrage voor privegebruik. Het maakt bv voor de kosten ook niet uit of de een 40kkm maakt per jaar en een ander 80kkm. De maandelijkse bijdrage en het leasebedrag zijn gelijk. Het is dus niet een op maat gemaakte constructie maar een gemiddelde. Dat zal wel overal anders zijn maar daardoor dacht ik dat het (bij ons) dan niet zoveel uit hoefde te maken hoeveel km's je erop draait. Zal wel ingewikkelder zijn dan ik me voorstel :)

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 20:07
door Fabian
Nou als er 80k wordt gereden of 40k dan is het leastetarief echt wel anders hoor :wink: voor jou als werknemer niet, maar voor je werkgever wel natuurlijk qua leasetarief en natuurlijk qua brandstof :D

Er zal een norm zijn waar naar gekeken wordt zodat iedreeen een gelijkwaardige auto kan rijden en niet dat iemand die veel moet rijden voor zn werk een goedkopere auto moet nemen om op een gelijk leasetarief uit te komen matuurlijk :wink:

Wat je werkgever met jou afspreekt over privegebruik, eigen bijdrage etc is allemaal niet zo belangrijk.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 27 feb 2014, 20:10
door Arthur
Dat klopt, ik bedoelde ook ons als eindgebruiker :wink: Vandaar mijn gedachte dat het dan ook niet zoveel moet uitmaken dat ik bv maar 25kkm op een diesel zou draaien, per jaar.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 28 feb 2014, 08:50
door Steven N.
Dat soort regeling blijven toch vaak lastig voor de werkgever ook. Ik moet baseren op 4 jaar en 40kkm incl. brandstof. Echter zit ik tussen 60-70kkm waardoor hij ook na 3 jaar al vervangen moet zijn ivm kilometers.
Er zal toch ergens een grens of gemiddelde getrokken moeten worden.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 28 feb 2014, 10:05
door HansD
mmmmm interessant. Heb net een offerte voor een nieuw leasehok ingeleverd maar dit zou ook wel wat kunnen zijn.

Nog niet te berekenen op directlease.nl. Iemand (Fabian?) een indicatie wat dit hok ongeveer moet kosten bij 50K pj en een looptijd van 42 maanden?

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 28 feb 2014, 14:16
door Mark 320iS
HansD schreef:mmmmm interessant. Heb net een offerte voor een nieuw leasehok ingeleverd maar dit zou ook wel wat kunnen zijn.

Nog niet te berekenen op directlease.nl. Iemand (Fabian?) een indicatie wat dit hok ongeveer moet kosten bij 50K pj en een looptijd van 42 maanden?
Qua prijs is ie vrijwel gelijk aan die van de D2, dus als je die pakt lijkt me dat de beste schatting.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 01 mar 2014, 08:35
door HansD
Thx, in dat geval zou een leuk aangeklede versie geen probleem moeten zijn. Maar even in de gaten houden.

Re: Volvo V40 met 190 pk en slechts 14% bijtelling

Geplaatst: 01 mar 2014, 12:45
door HansD
Vanmorgen naar aanleiding van dit topic even een rondje in een V40 (D2 weliswaar) gedaan maar de kans dat dit hem gaat worden is niet zo groot.
Rechtuit op de snelweg gaat het prima maar in de bochten heeft hij wel erg veel onderstuur en de elektrische stuurbekrachtiging is zeer irritant, geen enkele feeling met wat de auto doet.

Daarbij stond er 6300 km op de teller en kraakte die bak plastic achter de binnenspiegel al behoorlijk. Als ik 50K km pj moet doen met zo'n kraakje word ik gek.

Ik denk dat ik het maar bij mijn Golf hou.