rdw vermogensaanpassing

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

rdw vermogensaanpassing

Bericht door Eric Z » 23 feb 2014, 23:52

Is er hier iemand bekend met de regels betreffende 25kw terug naar het volledige vermogen. Ik heb al even rond zitten kijken op de site van de rdw maar daar kan ik er niets over vinden.

Wijziging is al doorgegeven aan de verzekering maar ik wil het ook correct op keteken hebben.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 24 feb 2014, 15:17

Ha, die Eric Z;

De RDW is inderdaad niet scheutig met informatie. Ook zelf opbellen levert vaak op dat je wordt doorgeschakeld naar een collega die er even weinig vanaf weet of je staat een uur in de wacht.
Maar als je nu legaal onbegrensd mag rijden is er toch verder nix aan de hand? Misschien is het 25kw-kenteken ooit nog wel een voordeel bij verkoop van de motor; een nieuwe onervaren eigenaar kan hem dam weer terugtunen (of niet natuurlijk....) zonder aanpassing van het kenteken.

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door Eric Z » 24 feb 2014, 19:49

Gezien het feit dat 25kw met de huidige regeling eruit is vind ik het niet interesant om het op kenteken te laten staan. Ook in verband met de verzekering wil ik het gewoon goed geregeld hebben.

Maar ik heb gebeld met de RDW en ben inderdaad doorverbonden, maar wel naar iemand die wist hoe het zit. Ik moet bij yamaha een COC-formulier dacht ik opvragen en dan kunnen ze het bij de RDW op het kenteken aanpassen

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door GTRene » 24 feb 2014, 20:16

Ik ga eerst van de week voor een nwe APK
maar binnenkort ga ik ook ff langs de RDW om te vragen of ze het vermogen kunnen aanpassen van die destijds op een wat geknepen 4.7 hartge motor tot 350pk welke ze bij de 5.0 ook zo hebben gehouden en het vermogen wat afknepen (restrictie)
die 4.7 had al bijna 400pk destijds (zo schijnt uit testen) vanwege motoren leveren/tunen voor de Ascari Ecosse met 4.7 en later de 5.0 nog wat meer vermogen(die Ascari Hartge motoren)
wil dat dus graag van 350 naar die 420pk zetten, mede omdat het zo makkelijk is via rdw op kenteken te zoeken, dan ben je van dat geneuzel af over die 350pk wat er dan staat en klopt het beter en voor mijzelf of course. :D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door Marc R » 05 mar 2014, 16:31

Zou ik ook graag willen weten hoe dat gaat...heb ook iets aan te passen zie je.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door GTRene » 05 mar 2014, 20:00

allemaal een beetje moeilijk, ben er vandaag langs gegaan, eerst daar binnen bij die hokjes, daar kwamen ze er achter dat het toch wat ingewikkelder lag...toen naar een keurmeester die zei, tja als die zo op papier stond destijds dan kunnen we dat niet zo veranderen...grrr.
Toen ging die nog even navragen wat te doen, kreeg ik een mail link mee, moest daar maar eens proberen te vragen.

Inmiddels ook gedaan en al mail terug :D maja niet echt hooggevend, althans ingewikkeld helemaal als je weet dat bv Hartge daar helemaal niet op zit te wachten en het via Hartge NL bv moet gaan die er ook niks van weten (deze kar) en bij Hartge DLD ook weinig meer, of althans oud en ver in de archieven oid...geen zin daar weet ik uit het verleden.

Dus voorlopig laat ik het ff :mrgreen:

dit kreeg ik, dus je kan wel een zogenaamd motor verandering laten doorvoeren...maar denk voorlopig dat ik ff zo laat.
Geachte heer Stam,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u graag het vermogen veranderd ziet op het kentekenbewijs.

Helaas heeft de toelating in Duitsland plaats gevonden. De RDW neemt de gegevens over van de Duitse fahrzeugbrief. De fout is te herstellen door dit in Duitsland te laten aanpassen. Wanneer u een aangepaste fahrzeugbrief overlegt is dit verder geen probleem.

U kunt ook een afspraak maken bij een RDW-keuringsstation voor een keuring wijziging motor. Wanneer u kunt aantonen middels betrouwbare informatie van bijvoorbeeld de fabrikant dan kunnen wij het vermogen aanpassen.

De kosten van een keuring wijziging motor bedragen maximaal 82,- euro. U kunt online een afspraak plannen met een RDW-keuringsstation bij u in de buurt.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder. U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2833
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door FreudeamFahren » 06 mar 2014, 06:30

Volgens mij is het juist heel simpel René. Rondje rollenbank, uitdraai mee, €82 dökken en klaar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door GTRene » 06 mar 2014, 09:14

ja klopt :D , zat ik me later ook te bedenken, dat zou ook kunnen als je echt zou willen, mooier zou zijn als er nog zoiets bij Hartge lag van deze auto, destijds met die speciale 4.7 die ook voor Ascari werd gemaakt en ook in deze lag (vandaar Z47 in chassiscode) zaten ze al aan bijna 400pk las ik ergens op een heel oude webpagina van iemand die daar dicht bij zat, de 5.0 (voor laatste 3 Ascari Ecosse) weer meer, maar daar verder geen info over gelezen van deze kar/motor.

Ik laat het voorlopig wel zo, tot ik me er eens weer aan wil/ga wagen en of het weer in mijn hoofd gaat zitten/knagen en het denken er aan erger wordt dan het 'probleem' is :mrgreen:

Owja, dit zeiden ze ook nog bij de RDW of ik destijds niet het coc? of weet ik wat die zei, (wel ff gegoogled) aangevraagd dan was het destijds met invoeren geen probleem, anders namen ze gewoon over wat op de TUV brief staat (behalve het gewicht schijnbaar want die is gewogen daar incl 3/4 tank brandstof)

Maja ik vroeg verder weinig destijds, achteraf jammer :duck: maar verder niet zo'n 'probleem'
Misschien ooit eens regelen samen met gewicht verminderen van de kar, bv ander stuurtje sport met alcantara en wat deepish en lightweight kuipstoelen (dat alleen schijnt al 40kg op te leveren) heb al lichtere velgen e.d. en nog wat, dan kom ik dus een categorie lager uit ook nog eens in de wegenbelasting :mrgreen:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door Roy RS » 06 mar 2014, 11:36

Rene, waarom bel je niet gewoon Hartge Duitsland, leg je uit dat je de oude prive auto van meneer Hartge himself in je bezit hebt en dat je graag per mail gegevens ontvangt van het vermogen van jouw type motor? Dat is dan toch voldoende, eventueel nog een rollenbankje erbij omdat het kan. Hartge moet toch wel de moeite willen nemen om een mail te sturen met daarin de specificatie van een Hartge motor?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door GTRene » 06 mar 2014, 12:09

Roy RS schreef:Rene, waarom bel je niet gewoon Hartge Duitsland, leg je uit dat je de oude prive auto van meneer Hartge himself in je bezit hebt en dat je graag per mail gegevens ontvangt van het vermogen van jouw type motor? Dat is dan toch voldoende, eventueel nog een rollenbankje erbij omdat het kan. Hartge moet toch wel de moeite willen nemen om een mail te sturen met daarin de specificatie van een Hartge motor?
nope...wilden ze destijds al niet aan meewerken, heb destijds wel eens mails verstuurd naar hartge.de dan kreeg ik mails terug met, u moet hartge.nl vragen, maar dat wist ik al dat dat niet zou helpen dus schreef nogmaals maar dan hetzelfde verwezen door naar hartge NL of je hoorde niks meer, maar hartge nl weten verder ook niks/weinig natuurlijk en of komen door de wat vreemde history met van de basis 3.2 naar hartge 3.5 naar hartge 4.7 naar hartge 5.0 er op uit dat er 3 waren (dus in de war) :mrgreen: , zoiets en verder halen ze de schouders op want weten het niet of course.

Dus ben toen zelf maar veel op gaan zoeken en speuren en veel gevonden, toen ik destijds in 2007 (had dat ding net) even naar van Heek Motorsport ging zei die meteen, owja, die kende hij 420pk zonder dat ik verder wat daarover vermelde, terwijl er bv in autobladen uit die tijd (vanwege wat zogenaamd op de TUV staat) vermeld staat 350pk....en de man waar ik hem van kocht vertelde ook zo'n 430pk, magoed ik hou het gewoon op die 420.

das het lastige met prototypes en 1 off specials die elke keer werd veranderd met de laatste technieken voor shows en testen e.d., en dus geen vaste boeken waar het in staat zoals bij grotere aantallen.

maar vind het wel 'oke' zo :ongeveer als:
er zijn belangrijkere dingen, soms knaagt het though :mrgreen:

Online
Eric Z
Berichten: 3980
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door Eric Z » 06 mar 2014, 23:00

Coc heb ik ook moeten aanvragen Rene, ook wel conformiteitsverklaring genoemd. Misschien kan hartge die voor je regelen maar ik verwacht dat daar niet het juiste vermogen op staat. Ik heb van Yamaha ee papiertje a 150 euro opgevragd waarop het frame nummer en goedkeurings nummer vermeld staan.
Als die hartge een type goedkeuring heeft gehad in duitsland zou je het kunnen proberen op te vragen bij hartge, maar dan is het nog steeds de vraag of daar het juiste vermogen op staat.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: rdw vermogensaanpassing

Bericht door GTRene » 06 mar 2014, 23:59

Eric Z schreef:Coc heb ik ook moeten aanvragen Rene, ook wel conformiteitsverklaring genoemd. Misschien kan hartge die voor je regelen maar ik verwacht dat daar niet het juiste vermogen op staat. Ik heb van Yamaha ee papiertje a 150 euro opgevragd waarop het frame nummer en goedkeurings nummer vermeld staan.
Als die hartge een type goedkeuring heeft gehad in duitsland zou je het kunnen proberen op te vragen bij hartge, maar dan is het nog steeds de vraag of daar het juiste vermogen op staat.
Klopt, en ja hij heft wel een type goedkeuring, zowel van de 4.7 als van deze 5.0 beide stonden gewoon op kenteken en chassisnummer welke begon bij de 4.7 vandaar Z47 in het nummer.

dus dat wat jij noemt (dat was het) conformiteitsverklaring dacht ik, dat blijft dan hetzelfde, bij de 4.7 was dat 350 en bij de 5.0 ook 350, denk dat ze dat bewust zo hebben gelaten ivm geode.

Maar wie weet waag ik er dit jaar nog eens een mail aan, beter is daar eens langs gaan in DLD...wie weet als ik de energie heb en het een leuke dag/uitje is oid :D als je daar persoonlijk mensen spreekt en of mensen die er toen ook al werkten, dan gaat het vaak wat makkelijker, als er nog wat ligt that is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten