BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
- Jonh
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
@ WJ: Is dat origineel spul of aftermarket?
Ziet er wel leuk uit. Alleen jammer dat de carrosserie te hoog is alhoewel dat door de bredere wielkasten al weer minder opvalt.
Ziet er wel leuk uit. Alleen jammer dat de carrosserie te hoog is alhoewel dat door de bredere wielkasten al weer minder opvalt.
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
orgineel, kwam ik tegen op de optie lijst.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
€ 17.120 kwam ik op. Dan heb je ook echt alles behalve het stoffen schuifdak en wat stomme tassen en netten.
Ik vind het een heel erg cool karretje. Ik ben ook erg benieuwd hoe hij rijdt.
Ik vind het een heel erg cool karretje. Ik ben ook erg benieuwd hoe hij rijdt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
is optisch idd wel beter zo
wel jammer dat ivh de carros zo hoog is, als dat wat minder hoog was en iets breder had het veel leuker geweest, magoed, het zij zo
Despite measuring just 3.5 metres, the Twingo has a wheelbase very similar to the Clio
wel jammer dat ivh de carros zo hoog is, als dat wat minder hoog was en iets breder had het veel leuker geweest, magoed, het zij zo
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car ... -Mini.html" onclick="window.open(this.href);return false;Why the 2014 Renault Twingo could be the biggest small car since the Mini
Thanks to its rear-engined layout and cute styling, the 2014 Renault Twingo could be as influential as the Mini. We take a closer look to see what makes it so special
Other neat touches include a storage hole that runs all the way under the rear bench - perfect for umbrellas and all manner of kids’ toys - and the fact that the back of the front seats are soft enough to squeeze your knees into, buying a bit more space.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Ben ontzettend benieuwd hoe deze rijdt. De mooiste in z'n segment is ie niet.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Zo spreek je de wens uit ermee te willen rijden, en zo heb je er al mee gereden
Tijdens mijn toerritje met de MX-5 vanavond kwam ik langs de ABD Renault dealer en tot mijn verbazing (want ik was er gisteren ook al langs gereden) stond het deel van het terrein direct gelegen aan de weg vol (stuk of 10) met nieuwe Twingo's. Ook binnen telde ik zomaar zes stuks. Papieren had ik niet bij me en ondanks mijn toezegging binnenkort wel weer even langs te komen kreeg ik toch de sleutels van de gele demo (70 pk, non turbo) toegespeeld. En zo kon ik vanavond toch nog lekker een kwartiertje Twingo-en.
Heerenveen is de droom voor een autotester. Na een minuut in de auto zat ik al op het klaverblad. De hamvraag. Wat voel je nu van die motor achterin en de achterwielaandrijving? Nagenoeg helemaal niks! Het motortje is niet krachtig genoeg om de achterwielen ook maar bij benadering uit het gareel te brengen. De besturing is net te indirect om de kont bij gas los te kunnen provoceren. Maar wat zeg ik, ook met een veel directere besturing zou de auto niet uit het gareel te krijgen zijn. De stabiliteit is voorbeeldig. Zelfs griezelig goed voor een auto in deze klasse zonder zwaar over de voorwielen te gaan glijden. Ik zal morgen nog eens gaan kijken welke maat Michelin banden er precies onder zaten, maar ik wist zonder enige moeite de maximale bochtsnelheden, waarbij de Punto de bandjes al laat kermen, te halen. Afstelling van veren, dempers en stabi's is precies zoals het moet zijn. De auto is nooit zompig en nooit hard. Renault heeft een naam op te houden vwb onderstelafstemmingen en met de nieuwe Twingo laten ze zich wederom van hun beste kant zien. Up, 500, en Aygo (de oude) hebben het nakijken. Zelfs met wat flapwerk op het industrieterrein kon de auto me bekoren.
De 999 cc metende driepitter is in de basis dezelfde als die van de Smart Roadster waarmee ik tien jaar terug eens reed. Destijds kon die krachtbron me al bekoren (met gerobotiseerde automaat) en nu met vijfbak opnieuw. Ik hou over het algemeen niet van al die kleine driepitters, maar voor dit Smart-blok maak ik een uitzondering. Ook bij oppakken vanuit slitstand merk je de onbalans nauwelijks. Dit blokje loopt bij lage toeren zoveel mooier dan bijvoorbeeld de VAG driepitters. De overbrengingen zijn lang. Gelijk die van Up en Aygo.
De korte draaicirkel moet je hebben meegemaakt om het te geloven. Heel leuk en ontzettend praktisch voor in de stad. Recht van achteren blikt ie stoer en krachtig. Recht van voren scoort ie weinig punten. De stoelen zitten uitstekend, jammer genoeg is het stuur niet axiaal verstelbaar. De hoogte van de auto merk je door dat geweldige onderstel tijdens het rijden niet, jammer genoeg is de instap wat aan de hoge kant. Ook heb je voor je linkerbeen door de wielkast weinig ruimte. Tijdens langere ritten zou ik dit bezwaarlijk gaan vinden. Lange ritten die door de afwezigheid van windgeluiden bij 130 km/h, de goede rechtuitstabiliteit en het prettige veercomfort, goed bij de auto zouden kunnen passen.
De nieuwe Twingo, mijn favoriet in de A-klasse.
Tijdens mijn toerritje met de MX-5 vanavond kwam ik langs de ABD Renault dealer en tot mijn verbazing (want ik was er gisteren ook al langs gereden) stond het deel van het terrein direct gelegen aan de weg vol (stuk of 10) met nieuwe Twingo's. Ook binnen telde ik zomaar zes stuks. Papieren had ik niet bij me en ondanks mijn toezegging binnenkort wel weer even langs te komen kreeg ik toch de sleutels van de gele demo (70 pk, non turbo) toegespeeld. En zo kon ik vanavond toch nog lekker een kwartiertje Twingo-en.
Heerenveen is de droom voor een autotester. Na een minuut in de auto zat ik al op het klaverblad. De hamvraag. Wat voel je nu van die motor achterin en de achterwielaandrijving? Nagenoeg helemaal niks! Het motortje is niet krachtig genoeg om de achterwielen ook maar bij benadering uit het gareel te brengen. De besturing is net te indirect om de kont bij gas los te kunnen provoceren. Maar wat zeg ik, ook met een veel directere besturing zou de auto niet uit het gareel te krijgen zijn. De stabiliteit is voorbeeldig. Zelfs griezelig goed voor een auto in deze klasse zonder zwaar over de voorwielen te gaan glijden. Ik zal morgen nog eens gaan kijken welke maat Michelin banden er precies onder zaten, maar ik wist zonder enige moeite de maximale bochtsnelheden, waarbij de Punto de bandjes al laat kermen, te halen. Afstelling van veren, dempers en stabi's is precies zoals het moet zijn. De auto is nooit zompig en nooit hard. Renault heeft een naam op te houden vwb onderstelafstemmingen en met de nieuwe Twingo laten ze zich wederom van hun beste kant zien. Up, 500, en Aygo (de oude) hebben het nakijken. Zelfs met wat flapwerk op het industrieterrein kon de auto me bekoren.
De 999 cc metende driepitter is in de basis dezelfde als die van de Smart Roadster waarmee ik tien jaar terug eens reed. Destijds kon die krachtbron me al bekoren (met gerobotiseerde automaat) en nu met vijfbak opnieuw. Ik hou over het algemeen niet van al die kleine driepitters, maar voor dit Smart-blok maak ik een uitzondering. Ook bij oppakken vanuit slitstand merk je de onbalans nauwelijks. Dit blokje loopt bij lage toeren zoveel mooier dan bijvoorbeeld de VAG driepitters. De overbrengingen zijn lang. Gelijk die van Up en Aygo.
De korte draaicirkel moet je hebben meegemaakt om het te geloven. Heel leuk en ontzettend praktisch voor in de stad. Recht van achteren blikt ie stoer en krachtig. Recht van voren scoort ie weinig punten. De stoelen zitten uitstekend, jammer genoeg is het stuur niet axiaal verstelbaar. De hoogte van de auto merk je door dat geweldige onderstel tijdens het rijden niet, jammer genoeg is de instap wat aan de hoge kant. Ook heb je voor je linkerbeen door de wielkast weinig ruimte. Tijdens langere ritten zou ik dit bezwaarlijk gaan vinden. Lange ritten die door de afwezigheid van windgeluiden bij 130 km/h, de goede rechtuitstabiliteit en het prettige veercomfort, goed bij de auto zouden kunnen passen.
De nieuwe Twingo, mijn favoriet in de A-klasse.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
90pk heeft een korter stuurhuis. Mega entertaining schijnt het nooit te worden maar wel een goed rijdende auto. Hij staat zeker op mijn shortlist.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
leuk, wellicht komt het omdat het gewicht van de motor heel laag is geplaatst e.d.?
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Er moet toch gewoon een RS uitvoering van dit ding komen..
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Inderdaad, een GT wordt nu wel ontwikkeld. Vermogen zal denk rond de 120pk liggen.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Bmw gaat inderdaad vreemde dingen doen.
Er komt 4 deurs sedan 1 serie met voorwiel aandrijving. Vloeken in de Kerk.
De nieuwe 1 en 2 serie volgt op basis van voorwiel aandrijving.
3 serie blijft vooralsnog RWD.
Er blijft straks weinig over voor een fun factor. Gewoon niks meer kopen en oud spul rijden dat blijft er over. Voordeel is wel je hoeft niet meer te bukken bij de stealer.
Er komt 4 deurs sedan 1 serie met voorwiel aandrijving. Vloeken in de Kerk.
De nieuwe 1 en 2 serie volgt op basis van voorwiel aandrijving.
3 serie blijft vooralsnog RWD.
Er blijft straks weinig over voor een fun factor. Gewoon niks meer kopen en oud spul rijden dat blijft er over. Voordeel is wel je hoeft niet meer te bukken bij de stealer.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Net zien rijden in het wild! Gaaf!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Er zijn ook FWD auto's die veel fun geven. Heb je bijvoorbeeld al eens in de Megane RS en/of Clio III RS gereden? Je kunt niet driften zoals bij een RWD (alhoewel de Megane RS een los kontje heeft), maar je kunt in een haarspeldbocht wel vol op het gas gaan staan. Het sperdifferentieel elimineert het onderstuur.Andre schreef:Bmw gaat inderdaad vreemde dingen doen.
Er komt 4 deurs sedan 1 serie met voorwiel aandrijving. Vloeken in de Kerk.
De nieuwe 1 en 2 serie volgt op basis van voorwiel aandrijving.
3 serie blijft vooralsnog RWD.
Er blijft straks weinig over voor een fun factor. Gewoon niks meer kopen en oud spul rijden dat blijft er over. Voordeel is wel je hoeft niet meer te bukken bij de stealer.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
...maar volgens mij wil André dat sperdiff beslist tussen de achterwielen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Is er al meer bekend over 'n hete Twingo en/of 'n getunede etc?
Dit is natuurlijk dé wederopstanding van de oude Fiat 500 waar ook mee werd geraced, of de miniversie van de Clio V6.
Lijkt mij wel wat (voor de vrouw zegt ie)
Dit is natuurlijk dé wederopstanding van de oude Fiat 500 waar ook mee werd geraced, of de miniversie van de Clio V6.
Lijkt mij wel wat (voor de vrouw zegt ie)
- Thomasss
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:57
- Auto: Bakfiets!
- Locatie: Naast Amersfoort
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Aangezien smart dezelfde auto/techniek heeft reken ik eigenlijk op een Brabus pakketje.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Er zijn wel al prototypes gezien van de Twingo GT. Maarja wat dat zal voorstellen.... 0,2mm lager, 0,000mm breder en een kleine turbomotor met <130pk. Misschien dat de trommelremmen de prijs zullen drukken.
Zoiets: http://www.autoliefhebber.com/renault-k ... -3619.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoiets: http://www.autoliefhebber.com/renault-k ... -3619.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
- Locatie: Tolkamer (Gelderland)
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Komt er ook een 3 drs variant?
Ik ben zelf gek op Hot Hatches en heb momenteel toevallig een Twingo RS (2009) staan maar naar mijn mening ziet iedere hatchback er zoveel beter uit in 3 drs variant.
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de looks van de nieuwe Twinq. Een soort iele hoog op z'n poten staande Fiat 500 (waar ik dan wel weer, zeker in Abarth variant van gecharmeerd ben).
Maar wie weet komt er ooit nog een dikke RS variant. Mijn model Twinq vind ik standaard 3x niks maar telkens als ik naar mijn RSje loop vind ik die stiekem wel weer errug lekker smoelen. Ik heb mensen gehad die niet wilden geloven dat mijn RS dezelfde auto was als de reguliere Twinq die er naast stond bij de supermarkt. Wie weet bied dat hoop als er een RS variant van deze nieuwe Twinq zal verschijnen .
Ik ben zelf gek op Hot Hatches en heb momenteel toevallig een Twingo RS (2009) staan maar naar mijn mening ziet iedere hatchback er zoveel beter uit in 3 drs variant.
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de looks van de nieuwe Twinq. Een soort iele hoog op z'n poten staande Fiat 500 (waar ik dan wel weer, zeker in Abarth variant van gecharmeerd ben).
Maar wie weet komt er ooit nog een dikke RS variant. Mijn model Twinq vind ik standaard 3x niks maar telkens als ik naar mijn RSje loop vind ik die stiekem wel weer errug lekker smoelen. Ik heb mensen gehad die niet wilden geloven dat mijn RS dezelfde auto was als de reguliere Twinq die er naast stond bij de supermarkt. Wie weet bied dat hoop als er een RS variant van deze nieuwe Twinq zal verschijnen .
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
--schop--
Zijn er hier mensen met ervaring met de Twingo, en dan vooral op gebied van betrouwbaarheid ?
Had voor de misses een leuke Twingo gezien met 90pk, en qua prijs zijn ze erg scherp geprijsd.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Twingo, en dan vooral op gebied van betrouwbaarheid ?
Had voor de misses een leuke Twingo gezien met 90pk, en qua prijs zijn ze erg scherp geprijsd.
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Ok.....duidelijk
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Wanneer krijgt ze die Twingo?
- WJ
- Berichten: 11744
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Sorry dit is het Up! forum.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- JP
- Berichten: 31264
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW is dood! Leve Renault! Twingo!
Will it drift ??
- Tommy
- Berichten: 2133
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten